جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رابطه ای را که به سمت طلاق توافقی رفته است را چگونه احیا نماییم؟
    25 تیر 1401 - 12:44
    شناسه : 201840
    0

    اگر می خواهید بدانید چگونه اعتماد را دوباره در ازدواج به دست آورید،به نکاتی که در این مقاله ارائه می شود توجه نمایید.

    پ
    پ

    اعتماد متقابل اساس هر رابطه و ازدواجی است. یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید: “اعتماد چیز شکننده ای است. شکستن آسان، از دست دادن آسان است اما سخت ترین چیز نگه داشتن رابطه است.” کلیشه ای به نظر می رسد، اما در جامعه امروزی که ازدواج های بیشتر به طلاق ختم می شود، نمی تواند کاربرد بیشتری داشته باشد. وقتی اعتماد از بین میرود، به نظر میرسد که ازدواج با شکست روبرو شده است. یا ممکن است زوج درخواست طلاق دهد و یا زوجه درخواست طلاق توافقی دهد.

    با این حال، همیشه اینطور نیست زیرا بسیاری از زوج ها حتی بعد از از بین رفتن اعتماد ، رابطه خود را دوباره احیا کرده اند. اگر می خواهید رابطه خود را از طلاق توافقی و نهایی نجات دهید، مطمئن شوید که چگونه می توانید اعتماد را در ازدواج دوباره برگردانید.

    چگونه اعتماد را در ازدواج دوباره به دست آوریم

    ای سوالی است که ممکن است برای زوج هایی که خواهان احیای زندگیشان هستند مطرح شود. اعتماد را می توان به طرق مختلف از بین برد و لزوما با خیات اتفاق نمی افتد. این عدم اعتماد می تواند داشتن یک کارت اعتباری مخفی یا تا دیر وقت ماندن با دوستان در حالی که وانمود می کنید در محل کار هستید باشد.

    خوشبختانه برای شما و برای بیشتر روابط، معمولاً پایان راه نیست. این در صورتی است که بتوانید شجاعت به دست آورید و ثابت کنید که شایسته یک فرصت دوباره هستید. در حالی که گل‌ها، شکلات‌ها و هدایا می‌توانند شما را در مسیر درست هدایت کنند، این فرآیند می‌تواند سخت و طولانی و در عین حال کاملاً قابل انجام باشد.

    اگر می خواهید بدانید چگونه اعتماد را دوباره در ازدواج به دست آورید،به نکاتی که در این مقاله ارائه می شود توجه نمایید.

    word image 201840 1 - رابطه ای را که به سمت طلاق توافقی رفته است را چگونه احیا نماییم؟ - چک

    اشتباهات خود را پذیرید و بابت آن عذرخواهی کنید

    اولین قدم برای سزاوار بخشش بودن این است که افراد اشتباهات خود را بپذیرند و مسئولیت آنها را بر عهده بگیرند. پس بابت اشتباهات خود عذرخواهی کنید چه از طریق نوشتن و چه از طریق یک مکالمه معنادار (یا چند گفتگو)، مهم است که هنگام ابراز عذرخواهی پشیمان باشید.

    بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید توجیه کنید یا نوعی بهانه اشتباه و غلط ارائه دهید تا این که توضیح دهید چرا کاری را انجام داده اید.

    چگونه اعتماد را در یک رابطه که در جریان طلاق توافقی است بازسازی کنیم

    علاقمند به اصلاح رابطه خود باشید

    درخواست بخشش به تنهایی کافی نیست، شما باید به همسرتان نشان دهید که مایلید روی خودتان کار کنید و روی رابطه خود کار کنید. این می تواند به معنای چیزهای زیادی باشد مانند مراجعه به خانواده و مشاوره ازدواج و غیره. پس قدم به جلو بگذارید و تعهد خود را نشان دهید.

    به شریک زندگی خود زمان بدهید

    حتی بعد از اینکه عذرخواهی کردید و شروع به اصلاح خود کردید، ممکن است شریک زندگی شما هنوز احساس آمادگی نکند. همانطور که قبلاً گفته شد، این یک کار زما بر و دشوار خواهد بود. مطمئناً زمان می برد تا شریک زندگی شما با این شرایط کنار بیاید.

    ناامید نشوید، ممکن است احساس کنید باید فوراً در مورد مشکل صحبت کنید، اما شریک زندگی شما ممکن است به زمان بیشتری، شاید روزها، یا حتی هفته ها، نیاز داشته باشد تا مشکل را حل کند.

    نکته کلیدی این است که به شریک زندگی خود تمام زمانی که نیاز دارد بدهید. هرگز آنها را تحت فشار قرار ندهید تا قبل از اینکه او آماده باشد در مورد رابطه شما صحبت کنند.

    درخواست راهنمایی از افراد بی طرف و حامی مانند یک دوست نزدیک، یکی از اعضای خانواده یا بهتر است بگوییم یک مشاور را در نظر بگیرید.

    اجازه دهید نیازهای همسرتان شما را راهنمایی کند

    ممکن است ندانید چه کاری انجام دهید یا از کجا شروع کنید، این یک معضل رایج است. از شریک زندگی خود سرنخ بگیرید. او ممکن است قبل از گفتگو با شما به زمان نیاز داشته باشد و اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است کمی فضای فیزیکی نیز بخواهد.

    این می تواند دشوار باشد، اما احترام به مرزها و خط قرمز های شریک زندگی خود بخشی از فرآیند طولانی و دشواری است که هر دوی شما باید طی کنید.

    علاوه بر این، شریک زندگی شما ممکن است از شما برای ارتباط شفافیت بیشتر بخواهد. اگر متعهد به حفظ رابطه خود هستید و دیگر چیزی برای پنهان کردن ندارید، پس نباید مشکلی در اشتراک گذاری رایانه و تلفن خود با شریک زندگی خود داشته باشید.

    پس از آن، اگر فکر می‌کنید که هر دو در بازسازی رابطه‌تان پیشرفت کرده‌اید، و احساس راحتی نمی‌کنید که دائماً در فعالیت‌ها و ارتباطات خود تحت نظر باشید، اگر از یک مشاور زن و شوهر کمک بگیرید، واقعاً مفید خواهد بود.

    word image 201840 2 - رابطه ای را که به سمت طلاق توافقی رفته است را چگونه احیا نماییم؟ - چک

    متعهد شوید که ارتباطات را باز و شفاف می کنید

    بدانید که از بین بردن اعتماد چیزی بیش از کاری است که مرتکب شده اید. شریک زندگی شما احساسات و زمانش را برای شما سرمایه گذاری کرده است و آسیب پذیری خود را آشکار کرده است. عدم اطمینان وجود دارد، اگر نه ترس از اینکه دوباره مرتکب اشتباه شوید وجود دارد. این باعث می شود که شریک زندگی شما انتخاب های خود را در رابطه شما زیر سوال ببرد. پس به حرف های همسرتان گوش دهید. اشتباهی که مرتکب شده اید را بیش از حد ساده یا کوچک نکنید. گوش دهید و متعهد به برقراری ارتباط باز و شفاف بدون حالت تدافعی باشید.

    صبور باشید

    بازگرداندن اعتماد شریک زندگیتان زمان می برد. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که روند را با عجله انجام دهید. بله، داشتن یک شریک عصبانی زیر یک سقف جالب نیست، اما این شما هستید که باعث درد و رنج شریک زندگی خود شده اید. او حق دارد احساس خشم کند. شما باید به آن احترام بگذارید.

    مواقعی وجود خواهد داشت که احساس می کنید رابطه شما متوقف شده است، در مواقع دیگر ممکن است احساس کنید کارهای زیادی انجام داده اید و در حال حرکت به جلو هستید، می تواند واقعا گیج کننده باشد. اما این ترن هوایی بخشی از این فرآیند است.

    شریک زندگی شما وقتی اعتمادش را شکسته اید به شما مدیون نیست. با شفقت و فروتنی، باید مایل به کسب آن باشید. با ذهن و قلب باز تعمیر کنید.

    نکته پایانی در مورد چگونگی بازیابی اعتماد در ازدواج

    شما می توانید تمام کارهای خوب را انجام دهید تا رابطه خود را حفظ کنید، اما اگر شریک زندگی شما مایل نیست، هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید.

    در حالی که امید وجود دارد، بازسازی اعتماد شکسته دشوار و برگرداندن رابطه ای که به سوی دادگاه و طلاق توافقی حرکت کرده بسیار سخت است. شریک زندگی شما ممکن است شما را به طور کامل نبخشد، یا اگر ببخشد، هرگز آن را فراموش نخواهد کرد. این واقعیتی است که باید بپذیرید. شما فقط می توانید بهترین کار را انجام دهید، اما هرگز نمی توانید نتیجه ای را که می خواهید تضمین کنید.

    درک کنید که ممکن است همه چیز دیگر هرگز مثل قبل نباشد. با این حال، این را نیز بدانید که اکنون زمان آن است که شرایط جدید را برای خود و شریک زندگیتان عادی کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.