جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین شهرک های اطراف تهران برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری
    27 تیر 1401 - 13:10
    شناسه : 201992
    1

    کلانشهرهایی مثل تهران و کرج سال‌هاست که با مشکلاتی مثل افزایش بی‌رویه جمعیت، ترافیک و آلودگی هوا درگیر هستند. وقتی در این شهرها زندگی می‌کنید، در کنار بهره‌مندی از مزایای سکونت در شهرهای بزرگ، دردسرهای کلان‌شهرها نیز گریبانگیر شما خواهد شد.

    پ
    پ

    افراد به دلایل مختلفی اقدام به خرید خانه در شهرک‌های مسکونی و شهرهای جدید اطراف تهران می‌کنند. می‌توان گفت اکثریت افراد به خاطر کمبود بودجه برای خرید آپارتمان در تهران مجبور می‌شوند سراغ حومه تهران بروند. اما عده‌ای هم به خاطر آب‌وهوای بهتر، شلوغی و ترافیک کم‌تر و این‌که می‌توانند با بودجه‌شان خانه‌ای بزرگ‌تر در حومه تهران بخرند، خرید آپارتمان در اندیشه و دیگر شهرهای حومه تهران را انتخاب می‌کنند. اما از میان شهرهای اطراف تهران کدام بهتر است؟ اندیشه بهتره یا پردیس؟ پرند چطور؟ کجا خانه بخریم؟ در ادامه این مقاله از وبسایت زومیلا سامانه جست و جوی املاک در کشور به این سوالات پاسخ می‌دهیم و بهترین شهرک های اطراف تهران برای سکونت و سرمایه‌گذاری را به شما معرفی می‌کنیم.

     بهترین شهرک های اطراف تهران برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری

    خانه با متراژ بالا در اطراف تهران یا آپارتمان با متراژ کم در تهران؟

    فرض کنید شما بودجه محدودی دارید و نمی‌توانید هر چقدر دلتان خواست برای خرید خانه خرج کنید. با بودجه‌های محدود اصولا باید سراغ خانه‌هایی با متراژ پایین و به اصطلاح آپارتمان‌های نقلی در تهران بروید. اما با توجه به ارزان‌تر بودن خانه در حومه تهران نسبت به تهران، با همان بودجه‌تان می‌توانید خانه‌ای با متراژ بالاتر در اطراف تهران بخرید. خرید آپارتمان در پردیس و دیگر شهرها و شهرک های اطراف تهران این موقعیت را برای شما فراهم می‌کند تا در خانه‌ای بزرگ‌تر و دلبازتر زندگی کنید.

    زندگی دور از شلوغی، ترافیک و آلودگی کلانشهرها

    کلانشهرهایی مثل تهران و کرج سال‌هاست که با مشکلاتی مثل افزایش بی‌رویه جمعیت، ترافیک و آلودگی هوا درگیر هستند. وقتی در این شهرها زندگی می‌کنید، در کنار بهره‌مندی از مزایای سکونت در شهرهای بزرگ، دردسرهای کلان‌شهرها نیز گریبانگیر شما خواهد شد.

    شهرک‌ها و شهرهای اطراف تهران مثل اندیشه، پردیس و پرند و همچنین بومهن، رودهن، شهریار و هشتگرد نسبت به تهران به مراتب آب‌وهوای تمیزتر و بهتری دارند. همچنین در این شهرها کم‌تر با شلوغی و ترافیک درگیر می‌شوید و به آرامش بیش‌تری می‌رسید.

    البته زندگی در حومه تهران معایبی مانند سطح رفاه کم‌تر نسبت به تهران، کمبود شغل و دور بودن از محل کار هم دارد؛ ولی در این مطلب قصد داریم آن دسته از شهرک های اطراف تهران را معرفی کنیم که شرایط و امکانات بهتری دارند.

    خرید آپارتمان در اندیشه

    پردیس | شهری خوش‌آب‌وهوا در نزدیکی تهران

    در میان شهرها و شهرک‌های حومه تهران، پردیس یکی از بهترین و پرطرفدارترین مناطق اطراف تهران است. این را می‌شود از تعداد بالای معاملات مسکن انجام‌شده در این شهر نتیجه‌گیری کرد. اما دلیل این محبوبیت و پرتقاضا بودن پردیس چیست؟

    فاصله پردیس تا تهران

    پردیس تقریبا ۱۷ کیلومتر با تهران فاصله دارد و این موضوع به‌خصوص برای افرادی که باید هر روز به محل کارشان در تهران بیایند، مساله مهمی است. در صورتی که ترافیک نباشد، با نیم ساعت رانندگی از پردیس به تهران می‌رسید و برعکس.

    اگر می‌خواهید با وسایل حمل‌ونقل عمومی به پردیس بروید، خود پردیس مترو ندارد؛ اما از متروی نوبنیاد یا مترو فرهنگسرا و چهارراه تهرانپارس می‌توان با تاکسی یا اتوبوس به پردیس رفت.

    امکانات پردیس

    اگر بودجه کافی برای خرید یا حتی اجاره خانه در تهران ندارید، پردیس هم با توجه به پایین‌تر بودن قیمت مسکن، نزدیکی به تهران، آب‌وهوای خوب و امکانات مطلوبی که دارد، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود که می‌خواهید به شهرک های اطراف تهران بروید.

    در پردیس چندین مرکز خرید و پاساژ و فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید پوشاک، خوراک، مایحتاج روزانه و سایر وسایل موردنیازتان را از همان داخل شهر پردیس بخرید. همچنین پردیس امکانات درمانی و بهداشتی خوبی هم دارد. بیمارستان شفا پردیس شامل بخش‌های مختلف اطفال، زنان، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، دندانپزشکی، اتاق عمل و… می‌شود و این بیمارستان و سایر مراکز درمانی پردیس، نیازهای درمانی ساکنین را رفع می‌کنند.

    مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف، دانشگاه‌های آزاد و پیام نور، کتابخانه و مراکز تفریحی، فضای سبز و پارک‌ها نیز از دیگر امکانات پردیس است. البته این را هم بگوییم که تمرکز امکانات بیش‌تر در فازهای ۱ تا ۴ است؛ اما سایر فازها هم به مرور در حال توسعه و پیشرفت هستند.

    با این توضیحات می‌توان گفت پردیس از بهترین شهرک های اطراف تهران است.

     خرید آپارتمان در پردیس

    قیمت خانه در پردیس

    پردیس در حال حاضر ۸ فاز مسکونی دارد. در این میان فازهای ۱، ۲ و ۴ قدیمی‌ترین و بهترین فازهای پردیس هستند که شامل آپارتمان‌ها و خانه‌های ویلایی می‌شوند. این فازها هم امکانات بهتر و بیش‌تری دارند و هم قیمت خانه در این فازها نسبت به سایر فازها بالاتر است. آپارتمان ۸۶ متری در فاز ۲ پردیس ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون قیمت‌گذاری شده است و آپارتمان‌ها و خانه‌های ویلایی با متراژ بالا، به قیمت‌های بسیار بیش‌تر از این هم می‌رسند.

    اگر به دنبال خرید خانه ارزان در پردیس هستید، برای پیدا کردن آپارتمان‌هایی با قیمت‌های مناسب‌تر باید سراغ فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ بروید که پروژه‌های مسکن مهر در این فازها قرار دارند. بخشی از فاز ۳ هم دارای خانه‌های مسکن مهر است. در نیمه اول سال 1401 فروش آپارتمان پردیس فاز 11 با متراژ ۸۷ و نوساز، به قیمت ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان آگهی شده است.

    اندیشه | شهری با امکانات مناسب برای زندگی

    شهرک اندیشه از پرتقاضاترین شهرک های اطراف تهران است و سالانه افراد زیادی به قصد سرمایه‌گذاری و سکونت به این شهرک می‌آیند.

    شهرک اندیشه کجاست؟

    • فاصله اندیشه تا تهران: ۲۰ کیلومتر
    • اندیشه تا کرج: ۷ کیلومتر
    • اندیشه تا شهریار: ۳ کیلومتر

    از ایستگاه آزادی و مترو فردیس با تاکسی و اتوبوس می‌توانید به اندیشه بروید.

    امکانات اندیشه

    در سال‌های اخیر امکانات رفاهی بیش‌تری در این منطقه فراهم شده است و شرایط زندگی در اندیشه در سطح خوبی قرار دارد. در تمامی مناطق اندیشه آب، برق، گاز و تلفن وجود دارد و همه معابر جدول‌کشی و آسفالت شده‌اند. استانداردهای شهرسازی نیز در ساخت این شهرک رعایت شده‌ است.

    با وجود چندین درمانگاه، داروخانه و آزمایشگاه نیازهای درمانی ساکنین رفع می‌شود. همچنین اندیشه دارای امکانات تفریحی و ورزشی مثل بوستان‌ها و فضای سبز، باشگاه ورزشی، استخر و… است. مراکز خرید، پاساژ، مغازه‌های محلی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های وسایل مختلف نیز به تعداد کافی در این شهرک وجود دارد و ساکنین می‌توانند به راحتی مایحتاج خود را تامین کنند.

    در اندیشه چندین مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف هم وجود دارد تا خانواده‌ها با خیال راحت از بابت تحصیل فرزند خود، به این شهرک که از بهترین شهرک های اطراف تهران است بیایند.

    بررسی فازهای اندیشه و قیمت آپارتمان در اندیشه

    قیمت آپارتمان در اندیشه با توجه به این‌که در کدام فاز قرار دارد، امکانات، متراژ، نوساز یا قدیمی بودن و… متفاوت خواهد بود. شهرک اندیشه ۶ فاز دارد و از خانه‌های ارزان با متراژ کم گرفته تا خانه‌های ویلایی بزرگ در اندیشه پیدا می‌شود.

    برای مثال در ارتباط با قیمت خانه در اندیشه فاز یک که قدیمی‌ترین فاز اندیشه هم محسوب می‌شود، آپارتمان‌های ۵۵ تا ۶۵ متری را در فاز ۱ می‌توانید با قیمت حدود ۹۰۰ میلیون الی ۱.۵ میلیارد بخرید. برای خرید خانه ویلایی و بزرگ، فاز ۳ بهترین فاز است و امکانات بیش‌تری هم دارد. قیمت خانه‌های فاز ۳ نسبت به سایر فازها گران‌تر است. مثلا ویلای لوکس ۲۰۰ متری در فاز ۳ اندیشه فول امکانات، ۱۶ میلیارد به فروش می‌رسد. (قیمت‌ها مربوط به نیمه اول سال 1401 است) البته که خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌هایی با قیمت‌های بسیار کم‌تر و مناسب‌تر هم در این فاز یافت می‌شود. مسکن مهر اندیشه نیز امکان خرید خانه‌هایی با قیمت مناسب‌تر را به شما می‌دهد.

    شهرک های اطراف تهران

    پرند از بهترین مناطق اطراف تهران

    پرند به خاطر پایین‌تر بودن متوسط قیمت مسکن نسبت به تهران و امکاناتی که دارد، یکی دیگر از پرطرفدارترین شهرک های اطراف تهران است. آپارتمان‌های مسکن مهر نیز جمعیت بیش‌تری را به پرند جذب کرده است.

    فاصله پرند تا تهران

    پرند در فاصله تقریبا ۳۵ کیلومتری جنوب‌غربی تهران قرار گرفته است.

    هم‌اکنون از مترو صادقیه و مترو شاهد با تاکسی و اتوبوس می‌توانید به پرند بروید؛ اما مترو پرند هم در حال بهره‌برداری است. در ضمن پرند به فرودگاه امام خمینی هم نزدیک است.

    شرایط زندگی و امکانات شهر پرند

    پرند از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است و پروژه‌ها و برنامه‌های زیادی هم برای توسعه شهری دارد. در شهر جدید پرند با وجود مراکز خرید، فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و انواع مغازه‌های محلی، ساکنین می‌توانند به راحتی خریدهای خود را داخل شهر پرند انجام دهند و مایحتاج خود را تامین کنند.

    همچنین پرند دارای دانشگاه‌های آزاد و پیام نور، مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف، چندین درمانگاه و مرکز درمانی و بهداشتی، باشگاه‌های ورزشی، فضای سبز و بوستان‌های مختلف و امکانات تفریحی است. نکته قابل‌توجه این است که پروژه‌های رفاهی متعددی در پرند در حال اجراست و به این امکانات افزوده می‌شود.

    شهرهای حومه تهران

    قیمت آپارتمان در فازهای مختلف پرند

    شهر پرند در حال حاضر هفت فاز دارد که فازهای صفر تا ۳ شامل املاک سنددار، شخصی‌ساز یا شرکتی هستند و فازهای ۴ تا ۶ نیز املاک مسکن مهر را پوشش می‌دهند. چند فاز اول از امکانات بهتری برخوردارند و قیمت خانه نیز در این فازها بیش‌تر است. از طرفی دیگر هر چه به سمت فازهای مسکن مهر می‌رویم، امکانات به نسبت کم‌تر می‌شود و قیمت خانه هم پایین‌تر می‌آید. البته امکانات این فازها نیز در حال افزایش است.

    در کل فازهای ۲ و ۳ به خاطر وجود خانه‌های ویلایی و امکانات رفاهی بیش‌تر، گران‌ترین فازهای پرند هستند. بعد از این دو فاز هم فازهای صفر و ۱ جزو فازهای گران پرند هستند و امکانات مطلوبی دارند. پرند شهری در حال توسعه و پیشرفت است و در هر کدام از فازهای پرند که خانه بخرید سرمایه‌گذاری سودآوری انجام داده‌اید.

    چند مثال از قیمت خانه در پرند در نیمه اول سال 1401 :

    • ویلا ۱۸۰ متری در فاز ۲ به قیمت ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون
    • آپارتمان ۱۱۰ متری در فاز ۳ به قیمت ۱.۵ میلیارد تومان
    • آپارتمان ۸۵ متری در فاز ۶ به قیمت ۶۰۰ میلیون

    قیمت دقیق و به‌روز خانه‌های پرند را می‌توانید در سایت زومیلا ببینید.

    سخن پایانی

    در این مطلب بهترین شهرک های اطراف تهران برای سرمایه‌گذاری و سکونت را معرفی کردیم. قصد خرید ملک در هر کدام از شهرهای اطراف تهران را که داشته باشید، یکی از مهم‌ترین اقدامات، پیدا کردن مشاور املاک مطمئن و معتبر است. آژانس‌های املاک معتبر معامله‌ای قانونی و سودآور را برایتان رقم می‌زنند و شما را در مسیر درست هدایت می‌کنند.

    زومیلا سامانه جامع خرید و فروش املاک در ایران است و به‌روزترین آگهی‌های املاک روزانه در سایت زومیلا منتشر می‌شود. در ضمن از طریق زومیلا به آدرس اینترنتی زیر می‌توانید با بهترین مشاورین املاک شهرها و مناطق مختلف کشور از جمله مشاورین پرند، پردیس و اندیشه در ارتباط باشید و برای خرید و فروش ملک از آن‌ها مشاوره و راهنمایی بگیرید.

    https://zoomila.com

    زومیلا سامانه جامع خرید و فروش املاک در ایران

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “بهترین شهرک های اطراف تهران برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری”
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.