پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41527 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خطر ریزش داربست
    28 تیر 1401 - 17:38
    شناسه : 202050
    0

    این بست ها انواع مختلفی داشته و برای محکم سازی لوله داربست مورد استفاده قرار می گیرند. قبل از استفاده لازم است بدانید که هر بست بایستی دارای یک مجموعه ویژگی های بسیار مهم باشد تا هنگام استفاده شما را با مشکلات خاصی مواجه نسازد.

    پ
    پ

    نشناختن کاربرد ها و انواع داربست و لوازم آن میتواند خطرات جبران ناپذیری به بار آورد.اگر تجربه استفاده از داربست ها را داشته باشید قطعا می دانید که بست داربست یکی از مهم ترین ملزومات آن ها به شمار می روند. داربست ها به عنوان مهم ترین تجهیزات ساختمان سازی این توانایی را به ساختمان سازان می دهند تا بتوانند به نقاطی تا ارتفاع دومتر دست یافته و به این طریق بهتر ادامه فرآیندها را انجام دهند. برای بهره مندی از این داربست ها بایستی از تجهیزات خاصی استفاده نمود که بست داربست یکی از آن ها می باشد.

    خطر ریزش داربست

    این بست ها انواع مختلفی داشته و برای محکم سازی لوله داربست مورد استفاده قرار می گیرند. قبل از استفاده لازم است بدانید که هر بست بایستی دارای یک مجموعه ویژگی های بسیار مهم باشد تا هنگام استفاده شما را با مشکلات خاصی مواجه نسازد. اگر بخواهیم به طور اجمالی این ویژگی ها را مورد بررسی قرار دهیم می توان عدم خوردگی، شکستگی، زنگ زدگی و ساییدگی را نام برد که همگی در کنار هم می توانند ایمنی کارگران را هنگام کار فراهم سازند.

    کاربرد بست داربست در ساختمان سازی

    اگر مطالبی را که در بخش قبل بیان شد با دقت مطالعه کنید متوجه این موضوع خواهید شد که کار در ارتفاع بسیار خطرناک بوده و نباید در این زمینه سهل انگاری نمود. برای انجام چنین کارهایی لازم است حتما براساس یک مجموعه قوانین و استانداردهای کاری عمل نمود تا خطری جان کارگران را تهدید نکند. استفاده از داربست ها از مهم ترین قوانینی به شمار می رود که می تواند ریسک سقوط را کاهش داده و شرایطی بسیار عالی را برای افراد رقم بزند.

    کاربرد بست داربست

    بست داربست می تواند لوله های داربست را متناسب با سازه موردنظر استحکام بخشد اما باید هنگام خرید آن نهایت دقت عمل را به کار گرفت چرا که هرگونه ایراد در این بست ها می تواند شما را درگیر خطرات قابل توجه ای نماید. به طور معمول برندهایی که تولید کننده بست داربست هستند این تجهیزات را از جنس داکتیل و چدن تولید و به بازار عرضه می نمایند که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند.

    انواع بست داربست و آشنایی با آن ها

    در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی انواع مختلف بست داربست بپردازیم که توسط برندهای مختلفی همچون ایران بست تولید می شوند. این بست ها به صورت زیر می باشند.

    بست چهارپیچ

    از پرکاربردترین لوازم داربست، بست های چهار پیچ را می توان نام برد که برای اتصال لوله ها با زاویه 90 درجه کاربرد دارد. توجه داشته باشید از دیگر لوازم موردنیاز برای اجرای بست داربست چهارپیچ لازم است اشاره ای به دو برگه، چهار عدد مهره، چهار عدد پیچ و چهار عدد واشر داشته باشیم. وزن این نوع بست ها حدود 1300 تا 1650 گرم می باشد.در ادامه به معرفی انواع بست داربست داربست میپردازیم که با توجه با بازار فعلی مصرف کمتری نسبت به بست 4 پیچ دارند

    بست دو پیچ

    دومین بست داربست که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم بست دوپیچ می باشد برای اتصال لوله ها به صورت تقاطی مورد استفاده قرار می گیرد. این بست ها برای اتصال یک لوله به دو پیچ کاربرد دارند و نسبت به بست های چهار پیچ مدت زمان کمتری برای اجرا نیاز دارند. این بست ها به طور گسترده ای برای اتصال داربست فلزی مورد استفاده قرار می گیرند و وزن آن ها نیز حدود 1400 گرم می باشد.

    بست دو پیچ داربست

    بست آهنگیر

    ساختار بست داربست آهنگیر به گونه ای طراحی شده است که از یک سمت به تیرآهن و از سمت دیگر به لوله های داربست وصل می گردد. این بست را به این دلیل با این نام می شناسند و به طور معمول در پالایشگاه ها، دکل های حفاظتی نفت و گاز و پتروشیمی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع بست داربست را نیز از جنس چدن نشکن و یا داکتیل تولید و به بازار عرضه می نمایند.

    بست گردان

    بست های گردان را می توان در تمام زوایا مورد استفاده قرار دارد و این امر یکی از بزرگترین مزایای این نوع بست ها به شمار می رود. این بست ها دارای 2 عدد برگه، 1 عدد کنده تشکیل می باشند که برای استفاده از آن ها لازم است 4 عدد پیچ، 4 عدد مهره و 4 عدد واشر را در اختیار داشته باشید. کاربرد بست داربست گردان در پروژه های بزرگ عمرانی و ساختمانی می باشد چرا که می توان در زوایای مختلفی آن ها را اجرا نمود.

    بست سبک

    به طور معمول بست ها را به دو دسته بست سنگین و بست سبک تقسیم می نمایند که هرکدام کاربردهای خاص خود را در احرای اتصالات داربست دارند. بست داربست سبک وزن کمتری داشته و برای اتصال آن از اجزای کمتری استفاده می گردد.

    بست سنگین

    به عنوان آخرین نوع بست داربست باید بست های سنگین را نام برد که نام آن ها نشان می دهد که وزن بالایی داشته و از میزان مقاومت بیشتری نیز برخوردار هستند. این نوع بست ها جنس متفاوتی با بست های سنگین دارند و هم اکنون می توان انواع مختلفی از آن ها را در بازار مشاهده نمود.

    بست قائم

    قیمت بست داربست

    برخی ممکن است با این پرسش که قیمت بست داربست چقدر می باشد مواجه باشند که در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که قیمت این بست ها به عامل های خاصی بستگی دارد. به بیان ساده تر می توان گفت که فاکتورهای مشخصی وجود دارند که می توانند بر روی قیمت داربست و بست های مورد استفاده برای آن اثر داشته باشند. این فاکتورها به شرح زیر هستند.

    • میزان کارایی بست داربست
    • جنس و اندازه
    • نوع طراحی

    اهمیت خرید بست های باکیفیت

    در بخش های قبل بیان نمودیم که برای خرید بست داربست لازم است با آگاهی کامل عمل نمود چرا که می تواند شما را هنگام انتخاب دچار مشکل نماید. دراین راستا بهترین پیشنهاد این است که حتما برای خرید این بست ها به فروشگاه هایی مراجعه نمایید که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار می باشند. شرکت داربست فلزی آریا با ارائه مشاوره های لازم می تواند به شما در خرید بست هایی باکیفیت کمک قابل توجه ای نماید.

    انواع بست داربست

    نتیجه گیری

    بست داربست از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده هر داربستی به شمار می رود که با استفاده از آن می توان لوله های داربست را به یک دیگر متصل نمود. این بست ها بایستی عاری از هرگونه ساییدگی، زنگ زدگی و یا خوردگی باشند تا هنگام استفاده شما را با مشکل خاصی مواجه نسازند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.