چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ضروری‌ترین مراحل برای واردات از چین چیست؟ + 3 دلیلی که چین را قدرتمند ساخت
    28 تیر 1401 - 17:44
    شناسه : 202059
    0

     آشنایی با اصول واردات این فرصت را در اختیار بازرگانان قرار می‌دهد تا با کمترین ریسک و بیشترین سود به تجارت بپردازند. در واقع برای واردات باید هزینه‌هایی بپردازید که اطلاع از آن باعث می‌شود تا سود بیشتری نصیب واردکنندگان شود؛ بنابراین بسیار مهم است که تاجران مهم‌ترین مراحل واردات از چین را بدانند و بر همین اساس وارد مسیر واردات شوند.

    پ
    پ

    word image 202059 1 - ضروری‌ترین مراحل برای واردات از چین چیست؟ + 3 دلیلی که چین را قدرتمند ساخت - واردات

    ضروری‌ترین مراحل برای واردات از چین چیست؟ + 3 دلیلی که چین را قدرتمند ساخت

    واردات از چین مزیت بزرگی برای تاجران و واردکنندگان به شمار می‌رود. البته شرط اصلی موفقیت در این راه، آشنایی با اصول و نحوه واردات از این کشور است. نه‌تنها ایران بلکه دیگر کشورها نیز، برخی از اقلام مورد نیاز خود را از چین تامین می‌کنند، به همین دلیل، لقب کارخانه جهان گرفته است. با توجه به شرایطی که در چین وجود دارد، هزینه تولید بسیاری از کالاها کمتر از هزینه تولید آن در سایر کشورها است. این موضوع باعث شده تا قیمت کالاهای این کشور ارزان‌تر باشد.

     آشنایی با اصول واردات این فرصت را در اختیار بازرگانان قرار می‌دهد تا با کمترین ریسک و بیشترین سود به تجارت بپردازند. در واقع برای واردات باید هزینه‌هایی بپردازید که اطلاع از آن باعث می‌شود تا سود بیشتری نصیب واردکنندگان شود؛ بنابراین بسیار مهم است که تاجران مهم‌ترین مراحل واردات از چین را بدانند و بر همین اساس وارد مسیر واردات شوند.

    برای واردات از چین کلیک کنید.

    3 دلیلی که را چین بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان کرده است

    اقتصاد چین همواره در حال رشد است. میزان تولید ناخالص داخلی، به‌عنوان مهم‌ترین عامل اثرگذار بر رشد اقتصادی کشورها شناخته می‌شود. چین در چند سال اخیر موفق شده تا بخش عظیمی از کالاهای مورد نیاز دیگر کشورها را تأمین‌ کنند. دیدن برچسب «ساخت چین» روی بسیاری از کالاها، شاید برای شما هم تعجب‌آور باشد.

     ممکن است بسیاری از افراد فکر کنند که علت ارزان بودن کالاهای چینی، نیروی کار ماهر و ارزان در این کشور است که باعث کاهش هزینه‌های تولید شده است. هرچند که نمی‌توان نقش این نیروها را در ارزان بودن کالاها و تولیدات زیاد چین نادیده گرفت. اما چیزی بیش از این در این رابطه وجود دارد و آن هم  اکوسیستم تجاری قوی، عدم رعایت مقررات، مالیات و عوارض پایین و شیوه‌های ارزی رقابتی بوده که آن را تبدیل به کارخانه جهان کرده است.

    دستمزد کمتر

    چین با داشتن جمعیتی معادل یک میلیارد و چهل و یک هزار نفر ، پرجمعیت‌ترین کشور دنیاست. طبیعتاً با افزایش جمعیت بر تعداد نیروی کار هم افزوده خواهد شد. این باعث می‌شود تا نیروها با دستمزدهای کمتر نیز مشغول کار شوند. البته در چند ماه اخیر میزان دستمزدها بیشتر شده است. در هر صورت وجود تعداد زیاد نیروی کار در این کشور باعث شده تا در هر فصل و با هر مقدار تقاضای ناگهانی بتوانند، خدمات ارائه دهند.

    اکوسیستم کسب‌وکار

    تولیدات صنعتی به‌صورت مجزا صورت نمی‌گیرد بلکه متکی به شبکه‌هایی از تأمین‌کنندگان، سازندگان قطعات، توزیع‌کنندگان، سازمان‌های دولتی و مشتریانی است که همگی در فرایند تولید از طریق رقابت و همکاری درگیر هستند. طی 30 سال گذشته این اکوسیستم، رشد قابل توجهی داشته است. به‌عنوان مثال، شنژن، شهری هم‌مرز با هنگ‌کنگ در جنوب شرقی، به‌عنوان قطبی برای صنعت الکترونیک تکامل یافته است.

    مالیات و عوارض

    در سال 1985 کشو چین برای افزایش تولید و رقابت، مالیات بر صادرات صفر درصد را اعمال کرد. به‌موجب این قانون تولیدکنندگان برای صادرات کالاها از تخفیفی برخوردار هستند که باعث تسهیل در صادرات می‌شود. از طرفی دولت این کشور مالیات‌ها بر کالاهای وارداتی را نیز لغو کرده و از این طریق هزینه‌های تولید را تا حد زیادی کاهش داده است. این حمایت‌ها باعث شده تا سرمایه‌گذاران بیشتری جذب تولید در این کشور شوند.

    واردات از چین چه مزایایی دارد؟

    ارزان بودن کالاهای چینی تنها یک مورد از مزایای واردات از این کشور است. بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل مزایای زیادی که واردات از چین دارد، اقدام به تجارت با این کشور می‌کنند. در ادامه ما به بررسی مزایای واردات از این کشور خواهیم پرداخت.

    بهره‌مندی از قیمت‌های ارزان

    بزرگ‌ترین دلیلی که بسیاری از تاجران برای واردات از چین مطرح می‌کنند قیمت پایین اجناس این کشور است. البته باید در نظر داشت که هزینه‌های واردات بر قیمت نهایی این اجناس تأثیرگذار است، اما اگر واردکنندگان از روش‌های درستی استفاده کنند، موفق به بهره‌مندی از قیمت‌های پایین اجناس چینی می‌شوند. وانیکس، شرکت واردات از چین، به تاجران کمک می‌کند تا حتی‌الامکان این هزینه‌ها را کاهش دهد.

     با وجود شرکت وانیکس می‌توان به تأمین‌کننده‌هایی دسترسی پیدا کرد که اجناس خود را به کمترین قیمت عرضه می‌کنند. همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، عرضه نیروهای متخصص در این کشور زیاد است. این موضوع باعث شده تا دستمزد آنها به نسبت سایر کشورها با کاهش قابل توجهی روبه‌رو باشد. از طرفی حمایت‌های دولت در طرف دیگر قضیه است.

     این حمایت‌ها که شامل کاهش مالیات، افزایش یارانه، ایجاد بستر تولید و بسیاری دیگر از عوامل، زمینه کاهش قیمت را به وجود می‌آورد. اگر شما به‌عنوان یک واردکننده قصد دارید کالاهای خود را از چین فراهم کرده و در ایران به فروش برسانید لازم است تا از روش‌های واردات آگاهی داشته و ارزان‌ترین و بهترین راه را انتخاب کنید. این باعث می‌شود تا هزینه‌های واردات کاهش پیدا کند.

    دسترسی به کیفیت منحصربه‌فرد

    برخلاف نظر بسیاری از افراد که گمان می‌کنند همه محصولات چینی کیفیت پایینی دارند، کیفیت بسیاری از آنان منحصربه‌فرد است. رقابت زیادی بین کارخانه‌های تولیدی این کشور وجود دارد. همین موضوع نیز باعث شده تا آنها با بیشترین توان تلاش کنند و محصولات خوبی را ارائه دهند. عرضه محصولاتی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند می‌تواند توجه مشتریان بیشتری را به خود جلب کند.

     با وجود تعداد زیاد مشتریان از سراسر دنیا برای کالاهای چینی، بسیاری از تولیدکنندگان نیز رویه خود را تغییر داده و با بهره‌گیری از امکانات به‌روز کیفیت را تا حد زیادی افزایش داده‌اند. تولیدکنندگان کالاهای چینی درجه‌های مختلفی از کیفیت را ارائه می‌دهند که واردکنندگان می‌توانند هر درجه از آنها را وارد کشور کنند.

    افزایش حاشیه سود

    سودآوری از مهم‌ترین عامل محرک یک کسب‌وکار است. در واقع هدف از ایجاد شغل کسب سود از آن است. وقتی شما بدانید که کسب‌وکاری نمی‌تواند سود زیادی را به همراه داشته باشد، حتماً از راه‌اندازی آن صرف نظر خواهد کرد. مزیت مهم واردات از چین، حاشیه سود بالاست.

    کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌تواند عامل مهمی برای افزایش سود باشد که این دو ویژگی در تولیدات کشور چین وجود دارد. علاوه بر این، تنوع بالای محصولات باعث شده تا واردکنندگان بتوانند گزینه‌های بیشتری برای واردات داشته باشند. آنها می‌توانند با واردات یک کالاهای خاص، انحصار بازار را در دست داشته و به این صورت حاشیه سود خود را افزایش دهند.

    حاشیه سود به میزان فروش کالاها نیز بستگی دارد. یعنی هرچه میزان فروش بیشتر باشد، سود حاصل از تجارت بیشتر خواهد بود. مردم اصولاً تمایل به خرید کالاهای با کیفیت و قیمت ارزان دارند. پس می‌توان با یافتن تأمین‌کنندگانی که این دو ویژگی را دارند، حاشیه سود را بالا برد. شرکت واردات از چین، وانیکس، با استفاده از تجربیات خود در این زمینه، تأمین‌کنندگانی که هر دو مورد مهم را دارند، پیدا می‌کنند.

    سفارشی‌سازی آسان محصولات

    سفارشی‌سازی محصولات یکی دیگر از مزیت‌های واردات از کشور چین است. اگر شما جزو آن دسته از کسب‌وکارها هستید که می‌خواهید برند خود را داشته یا اینکه محصول خاصی را عرضه کنید می‌توانید آن را با تولیدکنندگان چینی مطرح کرده و آن را سفارش دهید. سفارشی‌سازی درون کشور هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد، به‌گونه‌ای که در برخی موارد صاحبان کسب‌وکار از انجام آن صرف نظر می‌کنند.

    در کشور چین این امکان وجود دارد که محصولات با هر نوعی که مشتریان بخواهند با قیمت مناسب تولید کنند. یکی از مهم‌ترین مزیت سفارشی‌سازی کالاها این است که می‌توان از این طریق یک برند خاص را ایجاد کرده و مشتریان زیادی را جلب کرد. در واقع مشتریان به برندهای معتبر توجه بیشتری می‌کنند.

    عدم مشکل در سفارش با حجم زیاد

    به‌عنوان یک کسب‌وکار بزرگ توانایی برآورده کردن نیازها در حجم زیاد اهمیت بالایی دارد. به عبارت دیگر وقتی شما یک کسب‌وکار بزرگ را راه‌اندازی می‌کنید باید بتوانید به نیازهای زیاد مشتریانتان پاسخ دهید. این باعث می‌شود تا توجه آنها را جلب کنید. به هنگام سفارش در حجم‌های بالا باید توجه کنید که کارخانه‌های تولیدی آنها را به‌موقع به دستتان برساند. از طرفی کالاهای معیوب در آن به حداقل برسد.

    عموماً سفارش‌های زیاد باعث سودآوری بیشتر تجارت با دیگر کشورها می‌شود؛ زیرا اکثر تولیدکنندگان برای این‌گونه سفارش‌ها، تخفیفات بیشتری در نظر می‌گیرند. کارخانه‌های تولیدی در چین از نیروهای ماهری که بهره‌وری بالای دارند، برخوردار است. از طرفی چون این کشور مشتریان زیادی دارد سعی کرده تا با استفاده از وسایل روز دنیا سرعت تولیدات را افزایش دهد. این عوامل باعث می‌شوند تا امکان تولید در حجم بالا فراهم شود.

    ضروری‌ترین مراحل واردات با شرکت واردات از چین

    یکی از مهم‌ترین بخش‌های واردات از کشور چین، آگاهی از مراحل واردات آن است. در واقع عدم اطلاعات کافی در این زمینه باعث می‌شود تا سود حاصل از تجارت کاهش یابد. حتی در برخی موارد نیز ضررهایی را به دنبال دارد. علت آن هم مراحل پیچیده تجارت است که هر کس نمی‌تواند آن را کامل و جامع بداند. شرکت واردات از چین با توجه به تخصصی که در این زمینه دارند مراحل را بادقت زیادی انجام می‌دهند.

    آشنایی با شرکت واردات از چین، کلیک کنید.

    شرکت واردات از چین

     شرکت بازرگانی وانیکس که بیش از 10 سال تجربه در این زمینه دارد، می‌تواند با کمترین قیمت و ریسک کالاها را به کشور وارد کند. ضروری‌ترین مراحل واردات در ادامه بیان شده است. همچنین نقش شرکت واردات از چین در هر یک از این مراحل را به‌اختصار بیان خواهیم کرد.

    آشنایی با حقوق و قوانین

    اولین قدم برای واردات از چین آشنایی با قوانین مربوط به آن است. شما به‌عنوان کسی که می‌خواهید وارد تجارت با کشور چین شوید باید ابتدا بدانید که آیا امکان واردات برای شما وجود دارد؟ آیا اجازه واردات به شما داده خواهد شد؟ واردکنندگان باید کارت بازرگانی داشته باشند. علاوه بر این کشور مبدأ و مقصد قوانینی برای حمایت از تجارت در نظر می‌گیرند.

     عدم آگاهی از این قوانین گاهی باعث ضررهای هنگفتی به واردکنندگان می‌شود. به‌عنوان مثال واردات مشروبات الکلی به ایران ممنوع است. حتی اگر شما مراحل قانونی را در کشور چین انجام داده و سرمایه زیادی نیز صرف کنید، در کشور ایران اجازه ورود این کالاها را نخواهید داشت.علاوه بر اینکه زمان زیادی را صرف می‌کند، باعث ضرر هنگفتی نیز می‌شود.

    در کشور چین نیز، قوانینی برای صادرات کالاها وجود دارد. مثلاً صادرکردن کالاها با چرم طبیعی از کشور چین ممنوع است. برای اینکه در این مورد اطلاعات کاملی داشته باشید، لازم است تا به‌وسیله شرکت واردات از چین، اقدام کنید. صادرات موارد زیر ممکن است ممنوع باشد:

    • گوشت، طیور و فرآورده‌های جانبی حیوانی
    • دانه
    • میوه‌ها و سبزی‌ها
    • لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات پزشکی و دارویی
    • هر پارچه قابل اشتعال
    • محصولات تنباکو
    • مواد منفجره
    • فلزات گران‌بها
    • الکل (بدون مجوز مناسب)
    • قایق یا وسایل نقلیه موتوری از هر نوع (بدون مجوز مناسب)

    انتخاب محصول

    یکی از مهم‌ترین بخش‌های واردات از چین یافتن یک محصول عالی برای فروش مجدد است. کالاهایی که فروش آنها سودآوری بیشتری داشته باشد قطعاً انتخاب مناسبی برای واردات است. اما تشخیص اینکه کدام کالا سود بیشتری را به دنبال دارد، کاری است که مهارت‌ها و تجربه‌های خاصی را می‌طلبد. شما نمی‌توانید هر نوع کالایی را وارد کشور کنید، زیرا ممکن است برای آن مشتریانی وجود نداشته و کسب‌وکار شما را متحمل ضرر کند.

    با کمک شرکت وانیکس می‌توانید کالاهای سودآوری که در بازار ایران مشتریان زیادی را دارد شناسایی کرده و اقدام به واردات آنها کنید. به هنگام انتخاب کالاها علاوه بر میزان تقاضایی که برای آنها وجود دارد، در نظر داشته باشید که هزینه واردات آنها چقدر است. واردات برخی از کالاها ممکن است هزینه‌های زیادی را به دنبال داشته و این باعث می‌شود تا سود تجارت کاهش پیدا کند. همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد واردات برخی از کالاها محدودیت‌هایی دارد که شما به‌عنوان یک واردکننده باید درمورد آنها اطلاعات لازم را داشته باشید.

    یافتن تأمین‌کننده

    تولیدکنندگان زیادی در کشور چین وجود دارد که کالاهای متنوعی را تولید می‌کنند. هر یک از آنها ممکن است شرایط ویژه‌ای برای فروش محصولات خود داشته باشند. شما باید تأمین‌کنندگانی را پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کنند. ممکن است شما قصد واردات کالاها در حجم بسیار زیاد داشته باشید یا اینکه حجم سفارش شما چندان زیاد نباشد. در هر صورت باید این موارد را با تأمین‌کننده مطرح کنید.

     یافتن تأمین‌کنندگان در کشور چین به‌آسانی خرید در کشور ایران نیست. یعنی پیچیدگی‌هایی که در این مسیر وجود دارد باعث می‌شود تا شما خود را برای هر اتفاقی آماده کنید. به دلیل این که دسترسی به تأمین‌کنندگان چینی در صورت بروز مشکل، کمی دشوار به نظر می‌رسد، باید همه جوانب را در نظر بگیرید. برای یافتن تأمین دو راه پیش رو خواهید داشت.

    راه اول این است که شخصاً به کشور چین مهاجرت کرده و از کارخانه‌های تولیدی و تأمین‌کنندگان از نزدیک آشنا شوید. در این روش باید هزینه‌هایی را برای سفر، اقامت، حمل‌ونقل در شهر و بسیار دیگر از موارد در نظر داشته باشید. روش دوم کمک‌گرفتن از شرکت‌های بازرگانی است. وانیکس، شرکت واردات از چین، به شما کمک می‌کند تا به‌آسانی و با کمترین ریسک، تأمین‌کننده معتبری را بیابید. این شرکت نمایندگانی در چین دارد که برای یافتن تأمین‌کنندگان تخصص دارند.

    بررسی محصول

    پس از اینکه کالای مورد نظر و تأمین‌کننده‌ای را انتخاب کردید لازم است تا درمورد کیفیت محصولات اطمینان حاصل کنید. از تأمین‌کننده بخواهید نمونه کالایی را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید آن را بررسی کنید. برای داشتن یک کسب‌وکار موفق علاوه بر قیمت پایین اجناس، باید کیفیت آنها را نیز در نظر داشته باشید.

     اگر تمرکز خود را بر ارائه کالاهایی بگذارید که فقط از نظر قیمت مناسب هستند اما کیفیت خوبی را ارائه نمی‌کنند، طی زمان کوتاهی منجر به کاهش مشتریان خواهد شد. پس کیفیت آنها بسیار مهم است. اگر در این مورد تخصص کافی ندارید می‌توانید از افرادی که آشنایی لازم را دارند کمک بگیرید. یک شرکت واردات از چین که اعتبار و تجربه کافی داشته باشد می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

     ثبت سفارش

    حداقل میزان سفارش در هر یک از شرکت‌های چینی متفاوت بوده و برخی از آنها ممکن است حداقل سفارش بالایی را در نظر بگیرند. این در حالی است که برخی دیگر، این میزان را کاهش می‌دهند. کاهش حداقل سفارش‌ها حمایتی برای کسب‌وکارهای کوچکی است که سرمایه زیادی ندارند. اما اگر شما جزو آن دسته از واردکنندگانی هستید که سرمایه زیاد و امکانات لازم را در اختیار دارید می‌توانید سفارش‌هایی در حجم بالا ثبت کنید.

     به هنگام ثبت سفارش ممکن است لازم باشد تا قسمتی از هزینه‌های آن را پرداخت کنید. توجه داشته باشید که برای پرداخت هزینه‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد که شما متناسب با شرایط خود می‌توانید از آنها استفاده کنید. به‌صورت کلی شرکت‌های چینی حدود 30 تا 50 درصد هزینه‌های کالا را قبل از تحویل آن، دریافت می‌کنند.

    پرداخت همه هزینه قبل از تحویل کالاها، شرایطی است که برخی از این شرکت‌ها برای فروش محصولات خود تعیین می‌کنند. اگر برای اولین‌بار می‌خواهید از یک تأمین‌کننده، کالایی را خریداری کنید بهتر است از این روش استفاده نکنید. با کمک شرکت وانیکس یک تأمین‌کننده معتبر را پیدا کرده و هزینه‌ها را از مطمئن‌ترین روش پرداخت کنید.

    حمل‌ونقل کالاها

    برای ارسال کالاها از چین به ایران روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته به نوع کالا و زمانی که واردکنندگان در نظر دارند، می‌توانند یکی از روش‌های حمل‌ونقل را انتخاب کنند. روش زمینی یکی از این روش‌هایی است که به نسبت سایر گزینه‌های حمل‌ونقل به سرمایه کمتری نیاز دارد. مشکلی که در این روش وجود دارد این است که انتقال کالاها زمان‌بر است.

    مسافت جغرافیایی بین ایران و چین زیاد بوده و وسایل حمل‌ونقل زمینی باید مسیر طولانی را طی کنند. از طرفی این مسیرها از کشورهایی چون پاکستان و افغانستان عبور می‌کند که از نظر سیاسی و امنیتی وضعیت خوبی ندارند. روش دریایی دیگر روش حمل کالاها به ایران بوده که مزیت مهم آن عدم محدودیت در ارسال بار است. در این روش می‌توان کالاهایی که حجم بالایی دارند را وارد کشور کرد. مشکلی که در این روش نیز وجود دارد زمان طولانی برای ارسال کالاها است.

    روش هوایی نیز برای ارسال انواع کالا از چین به ایران وجود دارد. در این روش کالاها طی زمان کوتاهی به ایران منتقل می‌شوند. اما هزینه‌های این روش بالا بوده و برای کالاهایی که با سرمایه کم خریداری شده‌اند مناسب نیست؛ زیرا با افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل با استفاده از روش هوایی، سود واردات از چین کاهش خواهد یافت. وانیکس به‌عنوان شرکت واردات از چین زمینه مناسب برای انتقال کالاها را تدارک دیده و باعث کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل می‌شود.

    ترخیص کالا از گمرک

    پس از اینکه کالاهای وارداتی از چین به ایران می‌رسند وارد گمرک می‌شوند. برای ترخیص کالاها از گمرک باید مجوزهایی ارائه شود. برخی از این مدارک شامل موارد زیر است:

    • لیست‌های بسته‌بندی
    • گواهی مبدأ
    • بارنامه
    • اوراق گمرکی
    • فاکتور تجاری

    در صورت ناقص بودن هر یک از مدارک، روند ترخیص به تعویق می‌افتد. این می‌تواند باعث ضرر و زیان به کالاهایی شود که فسادپذیر هستند. در بعضی از شرایط، عدم ارائه درست به گمرک و طی نکردن مسیرهای قانونی مربوط به آن، منجر به عدم ترخیص آنها خواهد شد. علاوه بر این مشکلات، هزینه‌هایی که گمرک بابت واردات اخذ می‌کند، تأثیر زیادی بر افزایش هزینه‌ها دارد؛ بنابراین قبل از اینکه برای واردات کالایی اقدام کنید، به‌دقت هزینه‌های گمرکی آن را مورد بررسی قرار دهید.

    هزینه‌ها و تعرفه‌های گمرکی بر اساس ارزش کالاها تعیین می‌شوند. هرچه ارزش کالاها بیشتر باشد باید هزینه بیشتری بابت آن پرداخت کرد. شرکت وانیکس امکان عبور کالا از مرز بدون گمرکی را به وجود می‌آورد و از این طریق باعث کاهش قابل‌توجه هزینه‌ها و زمان دریافت کالاها خواهد شد.

    عبور کالا از مرز بدون گمرکی

    عبور کالا از مرز بدون گمرکی یکی از شرایطی است که با داشتن کارت بازرگانی فراهم می‌شود. در این روش واردکننده شخصاً از کارت گمرکی استفاده کرده یا اینکه به‌وسیله شرکت واردات از چین که کارت بازرگانی دارند اقدام به تجارت می‌کند. برای اخذ کارت گمرکی لازم است تا از وزارتخانه‌های معتبر اقدام شود.

     برای ترخیص کالاها از گمرک باید هزینه‌هایی بابت بررسی کالاها، بسته‌بندی، حمل و بسیاری دیگر از موارد پرداخت شود. با انتخاب یک شرکت معتبر که کالاها را بدون گمرک به کشور وارد می‌کند، دیگر به پرداخت این هزینه‌ها نیست. علاوه بر هزینه‌هایی که بابت عبور کالا از گمرک اخذ می‌شود، قوانینی نیز وجود دارد. شرکت‌های بازرگانی معتبر با اطلاع از این قوانین، باعث کاهش ریسک تجارت می‌شوند.

    عبور کالا از مرز بدون گمرکی با وانیکس، کلیک کنید

    عبور کالا از مرز بدون گمرکی

    چه خطراتی برای واردات از چین وجود دارد؟

    بسیاری از افرادی که قصد واردات از کشور چین را دارند نگران این موضوع هستند که پس از پرداخت هزینه‌ها کالاها را دریافت نکنند. در واقع این خطر تنها جز کوچکی از خطراتی است که در این مسیر وجود دارد. واردات از کشور چین خطرات زیادی دارد که اغلب واردکنندگان آن را در نظر نمی‌گیرند. این می‌تواند به دلیل عدم آگهی و تجربه کافی درمورد واردات باشد. شرکت‌های بازرگانی با تجربه و شناختی که نسبت به این مسیر دارند خطرات این مسیر را به‌خوبی می‌شناسند. در ادامه به بررسی برخی از این خطرات می‌پردازیم.

    گم‌شدن یا آسیب‌دیدن کالاها

    یکی از خطراتی که در خصوص واردات از کشور چین وجود دارد مربوط به آسیب یا گم‌شدن کالاها است. ممکن است کالاهای شما به علت سهل‌انگاری در انبار عوض شده و کالاهای اشتباهی را برای شما ارسال کنند. همچنین عدم توجه برخی از مسئولان طی مراحل تحویل و بارگیری امکان آسیب اقلام را افزایش می‌دهد. مخصوصاً اگر کالاهای شما آسیب‌پذیر باشند مانند ظروف شکستنی، وسایل برقی حساس و سایر دیگر وسایلی که خطرات آسیب‌دیدن آنها بیشتر است.

    دریافت وسایل بی‌کیفیت

    در برخی مواقع ممکن است شما کالاهایی را دریافت کنید که کیفیت آنها متناسب با چیزی که سفارش داده‌اید نبوده است. اگر تعداد این کالاها زیاد نباشد شما شانس بیشتری برای فروش آنها دارید. این در حالی است که در صورت وجود تعداد زیاد کالاهای معیوب و بی‌کیفیت کسب‌وکار شما متحمل ضرر و زیان خواهد شد. در این شرایط بهتر است که پس از دریافت محصولات به تأمین‌کننده اطلاع دهید. برخی از آنها مسئولیت را قبول کرده و اقدام به تعویض یا پرداخت غرامت می‌کنند.

    مسئولیت آسیب به افراد

    اگر شما به‌عنوان یک واردکننده کالاهای وارداتی را عرضه کرده و مصرف‌کنندگان پس از استفاده آن آسیب ببینند، مسئولیت آن به عهده شما است. در این صورت بهتر است کالاهایی را وارد کنید که خطرات کمتری دارد. این خطرات می‌تواند جانی یا مالی باشد که در هر صورت با شکایت مصرف‌کننده شما به دردسر می‌افتید. یافتن تأمین‌کنندگان معتبر می‌تواند از بروز چنین خطراتی تا حد زیادی جلوگیری کند. شرکت وانیکس می‌تواند در این راستا به شما کمک کرده و تأمین‌کننده معتبری را بیابد.

    کلاهبرداری

    اگر شما در اینترنت برای لیستی از تأمین‌کنندگان کالا در چین سرچ کنید، لیست بلندی را با اسامی آنها دریافت خواهید کرد. در این لیست ممکن است اسامی شرکت‌هایی باشد که در این زمینه کلاهبرداری می‌کنند. موارد زیادی وجود دارد که پس از دریافت هزینه‌ها کالایی را ارسال نمی‌کنند. برای جلوگیری از چنین خطراتی دو راه وجود دارد. اول اینکه شخصاً به چین سفر کرده و درمورد کارخانه‌ها تحقیق کنید. در روش دوم می‌توانید کار را به یک شرکت بازرگانی سپرده و با صرف هزینه کمتر کالاهایتان را دریافت کنید.

    شکست در ارتباطات

    در یک تجارت بسیار مهم است که شما زبان مشتریان و فروشندگان را به‌خوبی بدانید. عدم اطلاع در این زمینه ممکن است باعث بروز مشکلات زیادی شود. ارتباط با تأمین‌کنندگان چینی که با زبان انگلیسی آشنایی زیادی ندارند ممکن است برای شما سخت باشد. در این مواقع بهتر است که با یک شرکت بازرگانی یا مترجم اقدام به برقراری ارتباط با آنها کنید. عدم ارتباط درست ممکن است باعث بروز خطا در سفارش‌ها شود. به همین دلیل آگاهی نسبت به زبان اهمیت بالایی دارد.

    حمل‌ونقل کانتینری FCL و LCL

    اگر انتخاب شما برای حمل کالاها مسیر دریایی است، دو گزینه FCL و LCL را پیش رو دارید. بسته به عوامل متعددی مانند اندازه و حجم محموله شما، یا اینکه چقدر سریع به آن نیاز دارید، هر یک از گزینه‌ها ممکن است برای شما مناسب باشد. در ادامه بیشتر با این روش‌های حمل کالا از چین به ایران آشنا خواهیم شد.

    LCL و FCL چیست؟

    LCL و FCL دو گزینه اصلی حمل‌ونقل هستند که هنگام حمل کالا از طریق دریا توسط کانتینر می‌توان از آنها استفاده کرد. LCL به معنای کمتر از بار کانتینر است، در حالی که FCL به معنای بار کامل کانتینر است. با گزینه FCL، شما هزینه کل کانتینر را می‌پردازید، بنابراین فقط کالاهای شما کل فضا را اشغال می‌کنند.

    این گزینه زمانی انتخاب می‌شود که حجم بار زیاد و  به فضای زیادی برای حمل آنها نیاز داشته باشد. این روش حتی زمانی که مقدار کالاها به اندازه تمام کانتینر نباشد نیز انتخاب می‌شود. زیرا ممکن است کالاها حجم زیادی را استفاده کنند.

     LCL شامل به اشتراک‌گذاری فضای کانتینر با محموله‌های متعلق به افراد دیگر است. در حالی که FCL به شما امکان می‌دهد کل کانتینر را کنترل کنید، LCL محموله شما را با محموله‌های دیگران به اشتراک می‌گذارد. این گزینه بیشتر زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که حجم بار به اندازه یک کانتینر نباشد و معمولاً برای محموله‌هایی با وزن بین 1 تا 10 CBM در نظر گرفته می‌شود.

    چه تفاوتی بین LCL و  FCL وجود دارد؟

    علاوه بر فضایی که بارها در دو روش حمل کالاها اشغال می‌کنند، تفاوت‌های دیگری نیز وجود دارد. این تفاوت‌ها مربوط به هزینه، سرعت حمل و بسیاری دیگر از موارد است. در ادامه سه مورد مهم آن یعنی هزینه و سرعت ارسال بارها را بررسی خواهیم کرد.

    هزینه

    با استفاده از FCL، لازم است تا شما قیمت یک کانتینر کامل چه همه فضا را اشغال کند یا اشغال نکند، بپردازید. هیچ قانونی در رابطه با حجم محموله قبل از استفاده FCL وجود ندارد. اگرچه، LCL ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد؛ زیرا هزینه حمل‌ونقل شما به‌ازای هر CBM دریافت می‌شود.

     CBM اساساً میزان فضای مورد نیاز محموله شما را اندازه‌گیری می‌کند؛ بنابراین درصورتی‌که بار شما به‌گونه‌ای باشد که امکان قرارگیری دیگر وسایل روی آن یا در کنار آن نباشد باید هزینه یک کانتینر کامل را پرداخت کنید.

    سرعت

    از نظر سرعت تحویل بارها روش FCL سریع‌تر است؛ زیرا در این روش تنها بار شما در کانتینر قرار می‌گیرد که این باعث کاهش زمان برای بارگیری و تخلیه کالاها می‌شود. در روش LCL به دلیل اینکه چندین بار در کنار بارهای شما قرار می‌گیرند زمان بیشتری طول می‌کشد تا مقدار آنها به حد نصاب رسیده و کانتینر حرکت کند.

    دسترسی

    در تعطیلات کشور چین و شلوغی‌های آن ممکن است ارسال کالاها از طریق FCL سخت باشد. در این مواقع استفاده از LCL بهتر است؛ زیرا این گزینه امکان دسترسی سریع به کالاها را امکان‌پذیر می‌کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.