×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معرفی نرم افزارهای برگزاری جلسات آنلاین

اگر شرکت شما مانند سایر کسب‌وکارها دارای کارکنانی در اقصی نقاط کشور (یا حتی قاره) است یا اگر به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا مجبور به انتقال کارها از محل کار به خانه شده‌اید و برای هماهنگی بیشتر به برگزاری جلسات آنلاین روی آورده‌اید، ممکن است با پیچ‌ و خم برگزاری جلسه آنلاین آشنا نباشید. برای برگزاری جلسات آنلاین مانند جلسات حضوری به یک میز نیاز دارید که همه اعضا بتوانند دور آن جمع شده و صحبت‌های دیگران را بشنوند و نقطه نظرات خودشان را بیان کنند. این میز، در برگزاری جلسه آنلاین، جای خودش را به نرم افزار کامپیوتری داده است.

همانطور که کار کردن از راه دور برای کسب‌وکارها می‌تواند به طور قابل توجهی مفید باشد، از طرفی کارمندان با فاصله گرفتن از محیط کار با افت بهره‌وری روبه‌رو خواهند شد. یکی از ابزارهای مفید برای افزایش بهره‌وری و ایجاد روحیه کاری در بین آنها برپایی جلسات آنلاین است. اما برای برگزاری جلسه آنلاین باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین نرم افزارهای مخصوص برگزاری جلسه آنلاین و هزینه تقریبی آن آشنا کنیم.

بهترین برنامه برگزاری جلسه آنلاین کدام است

این نرم افزارهای کامپیوتری و موبایلی که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید، پلفترم‌های قابل اعتماد برای برپایی ویدیو کنفرانس‌ها و جلسات کاری آنلاین هستند که برای سازمان‌هایی با هر شکل و اندازه‌ای ایده‌آل می‌باشند. با کمک چنین پلتفرم‌هایی به راحتی می‌توانید با هم تیمی‌های خود ارتباط برقرار کنید و برای یادداشت‌برداری و بازنشر فایل‌های‌تان امکاناتی را ارائه می‌دهند.

نرم افزار جلسات آنلاین

نرم‌افزار زوم

نرم‌افزار زوم (Zoom) یکی از محبوب‌ترین راه حل‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ است که به برگزاری جلسه آنلاین روی آورده‌اند. این برنامه طیف وسیعی از ویژگی‌ها و امکانات را به کاربران خود ارائه می‌دهد؛ از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به امکان انتشار فایل‌ برای همه اعضای تیم اشاره کرد. پکیج رایگان نرم‌افزار زوم می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک مفید باشد، اما اگر قصد دارید از برگزاری جلسه آنلاین خود بهترین استفاده را ببرید و اگر تعداد کارمندان شما از مرز ۱۰۰ نفر می‌گذرد، باید نسخه غیررایگان این برنامه را تهیه کنید که مزایای زیر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

  • امکان برقراری ارتباط همزمان با بیش از ۲۰۰ نفر
  • فضای نامحدود ذخیره‌سازی ابری
  • امکان استفاده از ایمیل‌های سفارشی‌سازی شده
  • امکان ایجاد نشانی آدرس وب با هر کلمه یا جلمه‌ای

نکته: برای داشتن نسخه پرمیوم برنامه زوم، بایستی ۲۰ دلار در ماه پرداخت کنید.

نرم‌افزار گوگل میت

برنامه گوگل میت (Google Meet) یکی از سرویس‌های مطرح و مفید گوگل است که در دو سال اخیر در برگزاری جلسه آنلاین شرکت‌ها به کار گرفته شده است. نسخه قبلی این برنامه، Google Hangouts نام داشت و کاربرد آن بیشتر شبیه به شبکه‌های اجتماعی بود. امکان رزرو اتاق کنفرانسِ آنلاین، رابط کاربری بسیار عالی، و همگام‌سازی تقویم از ویژگی‌های گوگل میت است.

نسخه رایگان این برنامه امکاناتی مثل برگزاری جلسه آنلاین با حداکثر ۱۰۰ نفر، پیوستن به جلسه آنلاین از طریق مرورگر، زیرنویس کردن صحبت‌های افراد در زبان‌های مختلف و غیره را دارد. اما برای برگزاری جلسات کاری آنلاین با مشارکت‌کننده‌های بیشتر از ۱۰۰ نفر باید نسخه Google Workplace Individual و Enterprise را خریداری کنید که هزینه آنها از ۸ دلار در ماه شروع می‌شوند.

نرم‌افزار بلک‌بورد کولابوریت

نرم‌افزار بلک‌بورد کولابوریت (Blackboard Collaborate) از بهترین برنامه‌های سال ۲۰۲۲ جهت برگزاری جلسه آنلاین شناخته شد چرا که دسترسی به آن از طریق موبایل، تبلت، تلویزیون هوشمند، کامپیوتر و لپ‌تاپ امکان‌پذیر است. این برنامه هر آنچه که یک معلم نیاز دارد تا به دانش‌آموزان خود تدریس کند و هر آنچه که یک مدیر نیاز دارد تا کارمندان خود را رصد کند ارائه می‌دهد. نرم‌افزار بلک‌بورد رایگان نیست و برای استفاده از آن برای برگزاری کلاس‌های درسی سالیانه ۳۰۰ دلار و برای برگزاری جلسه آنلاین کاری و کلاس‌های دانشگاهی که به امکانات بیشتری نیاز دارند سالیانه ۹۰۰۰ دلار باید پرداخت کنید.

جلسات آنلاین

نرم‌افزار گو تو میتینگ

نرم‌افزار گو تو میتینگ (GoToMeeting) یکی دیگر از برنامه‌های غیر رایگان اما بسیار کاربردی جهت برگزاری جلسه آنلاین است که برای گروه‌های کمتر از ۱۰ شرکت‌کننده ۱۴ دلار در ماه و برای گروه‌های کمتر از ۱۵۰ شرکت‌کننده، ۲۹ دلار در ماه هزینه خواهد داشت. این ابزار برای برگزاری انواع جلسات آنلاین کاری امکانات ویژه‌ای را ارائه می‌دهد که برخی از آنها را در ادامه آورده‌ایم:

  • امکان اشتراک‌گذاری صفحه خود در رایانه، تبلت، و گوشی‌های هوشمند
  • امکان برقراری ویدئو کنفرانس با کیفیت HD
  • امکان ایجاد زیرنویس برای صحبت‌ افراد در زبان‌های مختلف
  • امکان ضبط جلسه بدون کاهش سرعت آن
  • امکان وصل کردن کیت مخصوص برگزاری جلسه آنلاین (صفحه تاچ‌اسکرین ۷ اینچی، کنترل، و وب‌کم) برای برقراری ارتباط بهتر

چرا برای برگزاری جلسه آنلاین باید هزینه کرد

همانطور که متوجه شدید، برگزاری جلسات آنلاین برای شرکت‌های بزرگ هزینه‌بر است. این مبلغ برای برقراری یک ارتباط بهتر و منسجم‌تر هزینه می‌شود که البته خروجی بهتری برای شرکت خواهد داشت. برای مثال، اگر کارمندان نتوانند صحبت‌های مدیر را به خوبی بشنوند یا تصویر جلسه با کندی روبه‌رو شود، این موضوع می‌تواند به روی عدم شرکت کردن کارمندان در جلسات آتی تاثیربگذارد. همچنین کمتر نسخه رایگانی را می‌توان پیدا کرد که اجازه دهد به راحتی با بیش از ۲۰ نفر جلسه برگزار کنید، تمامی جلسه را ضبط کرده و یا سخنان شرکت‌کنندگان را به زبان‌های دیگر ترجمه کند. پس اگر به دنبال یک پلتفرم عالی برای برگزاری جلسات آنلاین هستید، نبایستی به فکر استفاده از واتساپ یا تلگرام باشید.

برگزاری جلسات آنلاین

مدیریت جلسات کاری و کلاس‌های آنلاین خود را به الوکام بسپارید

الوکام بهترین سامانه برگزاری جلسات و کلاس‌های آنلاین در ایران است که استفاده از آن با یک کلیک در هر لحظه و هر کجا امکان‌پذیر می‌باشد. ارائه بهترین کیفیت ارتباط صوتی و تصویری، دسترسی آسان، رابط کاربری بسیار فوق‌العاده و داشتن تمامی ابزارهای برگزاری جلسات و کلاس‌های آنلاین تنها بخشی از ویژگی‌های الوکام است.

با الوکام دیگر نیازی نیست به صورت دلاری برای خرید نرم‌افزارهایی مانند گوگل میت و زوم هزینه کنید؛ کافی است یکبار نسخه آزمایشی الوکام را نصب کرده و از نزدیک با امکانات آن آشنا شوید. اگر به دنبال یک سامانه آموزش آنلاین مقرون به صرفه با تمامی قابلیت‌ها هستید، بدون شک الوکام همان چیزی است که بدنبالش می‌گردید.

  1. عسل باقری فر

    من با گرون شدن تعرفه های اسکای روم دنبال یه سامانه دیگه می گشتم که کلاسمو برگزار کنم که با الوکام آشنا شدم
    قیمت هاشون به شدت به صرفه هست و پشتیبانی خیلی خوبی هم دارند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.