شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شکل و رنگ در طراحی لوگو موارد عملی
    01 مرداد 1401 - 12:04
    شناسه : 202301
    0

    پل رند گفت که طراحی سفیر ساکت برند شماست. در ادامه تفکر او می توان اضافه کرد که طراحی لوگو قلب هویت یک برند است که شخصیت یک شرکت یا یک محصول را ارائه می دهد. اگر می خواهید با مخاطب هدف ارتباط برقرار کنید و داستان یک برند را تعریف کنید، شروع با یک لوگو انتخاب خوبی خواهد بود.

    پ
    پ

    انجام پروژه متلب در فریلنس پروژه

    امروزه اجزای بصری یک لوگو را که برای درک بصری قانع کننده هستند، توصیف می کنیم و همچنین موارد کاربردی استفاده از روانشناسی رنگ و اشکال در طراحی برای برندسازی را نشان می دهیم.

    روانشناسی در طراحی لوگو

    word image 202301 1 - شکل و رنگ در طراحی لوگو موارد عملی -

    برای ایجاد یک لوگوی موثر، طراحان لوگو باید کوچکترین اجزایی که از آن ساخته شده است را در نظر بگیرند و در مورد تأثیری که بر مشتریان بالقوه خواهند داشت فکر کنند. علم مطالعه تأثیر عوامل مختلف بر ذهن و رفتار انسان به عنوان روانشناسی شناخته می شود. آگاهی از اصول روانشناسی به درک خواسته ها و انگیزه های انسان کمک می کند، به این معنی که طراحان می توانند واکنش های احتمالی کاربران را به راه حل های خاص پیش بینی کنند.

    مردم ممکن است متوجه نشوند اما ذهن اغلب به اشیاء بصری که بر احساسات و رفتار تأثیر می گذارد واکنش نشان می دهد. در مقاله‌های قبلی‌مان، دو شاخه روان‌شناسی را توضیح دادیم که تأثیر اشکال و رنگ‌ها بر ادراک بصری افراد را بررسی می‌کنند. به طور خلاصه، هر رنگ و شکلی تمایل دارد که با معنای خاص خود درک شود، بنابراین وقتی به یک شیء بصری نگاه می کنیم، مغز ما پیام خاصی را دریافت می کند و مطابق با آنچه می بینیم واکنش نشان می دهد.

    با درک نقش روانشناسی رنگ و شکل، متخصص طراحی می تواند معنایی که یک لوگو به آن کمک می کند را کنترل کند. هر جزء انتخاب شده با دقت به مردم کمک می کند تا معنای لوگو را درست بخوانند.

    رنگ در طراحی لوگو

    تحقیقات ارائه شده توسط Colorcom نشان داد که فقط 90 ثانیه طول می کشد تا مردم در مورد یک محصول قضاوت ناخودآگاه داشته باشند و بین 62 تا 90 درصد از این ارزیابی تنها بر اساس رنگ است. به همین دلیل است که موفقیت استراتژی برند تا حد زیادی به رنگ های انتخاب شده برای طراحی لوگو بستگی دارد.

    رنگ ها نه تنها برای ظاهر بصری محصولات بلکه برای شناخت برند نیز عاملی حیاتی هستند. در مقاله Color in Design: Influence on Users’ Actions معانی رنگ های رایج در برندسازی را شرح دادیم و در اینجا خلاصه ای کوتاه آورده شده است.

    قرمز. اعتماد به نفس، جوانی و قدرت.

    نارنجی. دوستانه، گرم و پر انرژی.

    رنگ زرد. شادی، خوش بینی، و گرما.

    سبز. آرامش، رشد و سلامتی.

    سفارش طراحی سایت

    آبی. اعتماد، امنیت و ثبات.

    رنگ بنفش. مجلل، خلاق و خردمند.

    مشکی. قابل اعتماد، پیچیده و با تجربه.

    سفید. ساده، آرام و تمیز.

    انتخاب رنگ نباید تنها بر اساس معنای رایج باشد. ادراک بصری برای همه کاملاً فردی است، بنابراین اثرات رنگ ممکن است به دلیل عواملی مانند سن، فرهنگ و جنسیت متفاوت باشد. به عنوان مثال، کودکان رنگ زرد را بسیار دوست دارند، اما با بزرگ شدن ما معمولاً جذابیت کمتری به نظر می رسد. علاوه بر این، تفاوت های فرهنگی زیادی در تعریف رنگ وجود دارد. برای اطمینان از اینکه رنگ به طور موثر برای استراتژی برند کار می کند، مهم است که ترجیحات مخاطب هدف را در نظر بگیرید.

    شکل در طراحی لوگو

    همانطور که قبلاً در مقاله ای که به روانشناسی اشکال اختصاص داده شد اشاره کردیم، همه اشیاء بصری را می توان از نظر شکل تجزیه و تحلیل کرد. مردم ممکن است همیشه متوجه نباشند که چه اشکال و اشکالی در اطراف آنها وجود دارد، اما آنها تأثیر زیادی بر آگاهی و رفتار ما دارند. چندین سال تحقیق و آزمایش به متخصصان کمک کرده است تا تعریف کنند که هر شکل معمولاً چه معنایی دارد و چگونه می تواند بر درک انسان تأثیر بگذارد. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

    معانی مربع و مستطیل: نظم، قدرت، شجاعت، امنیت، قابلیت اطمینان.

    معانی مثلث: هیجان، خطر، خطر، تعادل، ثبات.

    معانی دایره، بیضی و بیضی: ابدیت، زن، جهان، جادو، رمز و راز

    معانی مارپیچ: رشد، خلاقیت، آرامش، هوش

    اشکال طبیعی معانی: اصالت، ارگانیک، تعادل، طراوت

    انتزاع معانی را شکل می دهد: دوگانگی معنا، یکتایی، تفصیل.

    طراحان برای ایجاد یک لوگو باید روی اشکال اعمال شده کار کنند و همچنین به حروف انتخابی برای علامت کلمه توجه کنند.

    موارد عملی

    طراحان Tubik تجربه زیادی در ایجاد علائم برند قانع کننده دارند. بیایید نمونه های طراحی لوگو را با استفاده از روانشناسی رنگ و شکل ببینیم.

    LunnScape

    این لوگو برای شرکت LunnScape متخصص در خدمات محوطه سازی به املاک تجاری مانند فضاهای اداری و حیاط، پارک ها و غیره ایجاد شده است. علامت تجاری با طلسم سنجاقک ارائه شده است. شرکت LunnScape در فلوریدا مستقر است و این موجود نماینده کامل جانوران منطقه است. علاوه بر این، یک لوگو با یک حشره به مشتریان کمک می کند تا ماهیت خدمات را درک کنند.

    تصویر سنجاقک سبکی ساده دارد به طوری که بال های آن شبیه برگ های گل است. لوگو از چندین رنگ تشکیل شده است. دایره فیروزه ای با سنجاقک جلوه ای محکم می دهد و احساسات آرامش بخشی را به ارمغان می آورد. همچنین، رنگ با طراوت و انرژی همراه است، بنابراین خلق و خوی مناسبی را ایجاد می کند

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.