چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معرفی و فروش انواع کانکتور
    01 مرداد 1401 - 11:29
    شناسه : 202312
    0

    کانکتور و یا اتصال دهنده یکی از وسایل و قطعات الکترونیکی ارتباطی به شمار می‌رود. در حال‌ حاضر این ابزارها در تنوع بسیار بالایی تولید شده و روانه بازار مصرف می‌گردند.

    پ
    پ

    کانکتور یکی از قطعات الکترونیکی محسوب شده و به‌ عنوان اتصال دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این قطعات در مواقعی استفاده می‌کنند که احتمال قطعی در مدار وجود دارد. استفاده از اتصال دهنده‌ها در واقع، یکی از مناسب‌ترین راهکارهایی است که از طریق آن می‌توانید امنیت سیستم خود را افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم به معرفی و فروش انواع کانکتور بپردازیم.

    word image 202312 1 - معرفی و فروش انواع کانکتور -

    کانکتور

    کانکتور و یا اتصال دهنده یکی از وسایل و قطعات الکترونیکی ارتباطی به شمار می‌رود. در حال‌ حاضر این ابزارها در تنوع بسیار بالایی تولید شده و روانه بازار مصرف می‌گردند. اتصال دهنده‌ها موارد کاربرد و مصارف فراوانی را به خود اختصاص داده‌اند. برای نمونه می‌توانید از این ابزار در حوزه‌های پزشکی، خودروسازی، هوا و فضا و… استفاده کنید.
    این محصولات الکترونیکی در دو دسته اصلی نری و مادگی جای گرفته و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند. در بیشتر موارد، این نوع از قطعات الکترونیکی را می‌توانید تنها در یک جهت، اتصال دهید که به این خاصیت این تجهیزات، خاصیت پلاریته گفته می‌شود.

    اتصال دهنده‌ها از چند جزء به‌ وجود آمده‌اند. اما با این‌ حال بخش اصلی به‌ کار رفته در این قطعات، بخشی است که با عنوان کانتکت contact شناخته‌ شده و معروف است. کانتکت‌‌ها در واقع نوعی فلز بسیار کوچک محسوب می‌شوند که احتمال کثیف شدن و یا اکسیده شدن آن‌ها وجود دارد.

    از طرف دیگر ممکن است فنر به‌ کار رفته در این بخش‌ها دچار آسیب شده و به کل مدار نیز آسیب‌هایی را وارد سازد. به‌ همین دلیل هم در بیشتر مواقع، ایرادات اتصال دهنده­، به بخش کانتکت آن باز می‌گردد.

    انواع کانکتور

    تولیدکنندگان، انواع مختلفی از اتصال دهنده‌ها را تولید نموده و روانه بازار مصرف می‌کنند. این نوع از قطعات الکترونیک از نظر شکل ظاهری با یکدیگر اختلافاتی داشته و ابعاد و اندازه‌های آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. هر کدام از این محصولات را می‌توانید در مصارف خاصی مورد استفاده قرار دهید. چراکه کارآیی آن‌ها با یکدیگر اختلاف دارد.
    در صورت خرید هر کدام از این تجهیزات باید قیمت متفاوتی هم پرداخت کنید. از جمله انواع این قطعات الکترونیک می‌توان به اتصال دهنده‌های مخابراتی، کانکتورهای نظامی، مینیاتوری، پین گرد، sm و… اشاره کرد. در ادامه به شرح مختصر هر کدام از انواع این تجهیزات خواهیم پرداخت.

    کانکتور مخابراتی

    اتصال دهنده‌های مخابراتی در واقع یکی از انواع پرکاربرد این قطعات الکترونیک محسوب می‌شوند. از این قطعات به‌ منظور اتصال کابل‌های دیتا در صنعت مخابرات استفاده می‌کنند. اتصال دهنده‌های مخابراتی برای این‌ که بتوانند اتصال را به‌ خوبی برقرار سازند، باید دارای برخی از ویژگی‌ها باشند.

    برای نمونه ایمنی آن‌ها بسیار مهم است. اتصال این قطعات باید به‌ نحوی کامل برقرار شده و خطر سوختگی نیز به‌ همراه نداشته باشد. از طرف دیگر افزایش دما و یا کاهش آن نباید به‌ سادگی اتصال را از بین برده و یا آن را آسیب‌پذیر سازد.
    گذر زمان نیز نباید کیفیت این اتصال را مخدوش کند. از طرف دیگر این نوع از قطعات باید به اندازه کافی، محکم بوده و در اثر حرکات حاصل از دست‌کاری و یا تغییرات دیگر اجزا و یا تعمیرات آن‌ها، اتصال دهنده نباید جدا شود.
    این محصول را باید بتوانید چندین‌ بار جدا کرده و دوباره اتصال را برقرار سازید. این محصولات، خود استانداردهایی دارند و شامل استاندارد RJ، RJ45، RJ35، RJ21 و … هستند. حروف RJ در واقع نوع کاربرد این قطعات الکترونیک را نشان می‌دهند.
    از اتصال دهنده‌های مخابراتی می‌توانید در دفاتر مرکزی و یا ساختمان‌های دیتاسنتر استفاده کنید. در این شرایط، ارتباطات بسیار وسیعی در جریان بوده و حجم، نحوه پردازش، ارزیابی و مبادله‌ آن‌ها هم بسیار مهم است.

    این قطعات الکترونیک را در ایستگاه‌های بیرونی نیز به کار می‌گیرند. این ایستگاه‌ها شامل واحدهای سوئیچینگ بوده و توزیع داده‌ها و تلفن منازل و مراکز تجاری از این بخش‌ها صورت می‌پذیرد. ایستگاه‌های سیار از دیگر موارد مصرف اتصال‌دهنده‌های مخابراتی هستند که در برج‌های بسیار وسیع برای انتقال دیتا مستقر شده‌اند.

    کانکتور نظامی

    کانکتور نظامی در واقع یکی از مهم‌ترین اتصال دهنده‌های مورد استفاده در صنعت است. این محصولات باید از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار شده باشند. یکی از مهم‌ترین این قابلیت‌ها انتقال جریان و دیتا است. اتصال دهنده‌های نظامی در انواع مختلف روسی، گرد، فلزی، فنری و… طراحی و تولید شده و روانه بازار مصرف می‌گردند. از میان این تجهیزات الکترونیک، اتصال دهنده­های روسی یکی از پراستفاده ترین محصولات هستند.

    این قطعات الکترونیک از سوکت‌هایی به وجود آمده‌اند که به صورت‌های سوکت نظامی ۴ پین، ۶ پین، ۸ پین، ۹ پین و ۱۰ پین قابل‌ مشاهده و بررسی بوده و هر کدام موارد مصرف و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. در واقع، از هر کدام از این قطعات الکترونیک می‌توانید در صنایع مختلف استفاده کنید. چراکه از نظر قدرت و توان با یکدیگر اختلافاتی دارند.

    بنابراین یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است پیش‌ از خرید اتصال دهنده نظامی به آن توجه داشته باشید، سوکت‌های به‌ کار رفته در ساختار این محصولات است. در حالت معمول از سوکت‌های چهارتایی در صنایعی استفاده می‌کنند که ساده‌تر هستند. اما سوکت‌های ده‌تایی را باید در بخش‌های پیشرفته‌تر صنایع مورد استفاده قرار دهید.
    این محصولات با توجه به تعداد سوکت به‌ کار رفته در فرایند تولیدشان از قیمت‌های متنوعی هم برخوردار شده‌اند. به‌ نحوی که اتصال دهنده­های پیشرفته با تعداد سوکت بالاتر از قیمت بیشتری هم بهره برده‌اند. از طرف دیگر نحوه نصب این قطعات الکترونیک نیز با یکدیگر دارای اختلافاتی بوده و نحوه‌ اتصال آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

    کانکتور مینیاتوری

    کانکتور مینیاتوری را می‌توان یکی از کوچک‌ترین انواع اتصال دهنده‌ها به شمار آورد. این محصولات در حال حاضر در ابعاد مختلفی طراحی و تولید شده و روانه بازار مصرف می‌گردند. بنابراین شما می‌توانید در مصارف گوناگونی از آن‌ها استفاده کنید.
    از اتصال دهنده‌های مینیاتوری به‌ منظور انتقال جریان الکتریکی در مدارها و یا بردهای الکترونیکی استفاده می‌کنند. بنابراین این قطعات نقش و سهم بسیار مهمی در عملکرد انواع مختلف مدارها خواهند داشت و کارایی آن را نیز تضمین خواهند نمود.
    این نوع از قطعات الکترونیکی از قدرت‌ها و توان‌های مختلفی در زمینه انتقال جریان الکتریکی برخوردار شده‌اند. در حقیقت هرچه کیفیت مواد اولیه به‌ کار رفته در فرآیند تولید این محصولات، بالاتر بوده و قطعات فلزی آن‌ها جنس مرغوب‌تری داشته باشد، کانکتور مینیاتوری از قدرت بالاتری برای انتقال جریان در میان بخش‌های مختلف مدارها برخوردار خواهد بود.
    از اتصال دهنده‌های مینیاتوری در لوازم و تجهیزات برقی، صنعتی و الکترونیکی استفاده می‌کنند. از جمله این تجهیزات می‌توان به گوشی‌های تلفن همراه، کامپیوتر و لوازم خانگی اشاره کرد.
    این اتصال دهنده‌ها از بخش‌ها و اجزاء مختلفی به‌ وجود آمده‌اند. از جمله این بخش‌ها که در حقیقت مهم‌ترین اجزاء به‌ کار رفته در اتصال دهنده‌های مینیاتوری هستند، می‌توان به بخش مادگی و نری اشاره‌ کرد.
    بخش مادگی به‌ کار رفته در این تجهیزات به قطعات بردها متصل شده و بخش نری برای اتصال مادگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    برای خرید این تجهیزات الکترونیکی باید به چند نکته توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین این نکات، طول سیم این تجهیزات است. چراکه این قطعات از نظر طول سیم با یکدیگر دارای اختلاف هستند.

    همچنین پیش‌ از خرید باید تعداد پین اتصال‌دهنده مورد نظر خود را نیز در نظر بگیرید و به مقاومت الکترونیکی قطعه نیز توجه کنید. در این شرایط در نظر گرفتن سیکل عمر اتصال‌دهنده نیز مهم است.

    باید کیفیت قطعات فلزی اتصال‌ دهنده مورد نظرتان را نیز ارزیابی نمایید تا به خرید محصول مناسب و متناسب با مصارف و کاربردهای خود دست بزنید.

    کانکتور پین گرد

    از اتصال دهنده‌های پین گرد به‌ منظور پیوند میان ترمینال‌های خروجی سنسورها و یا بردها و فن‌ها به یکدیگر استفاده می‌کنند. این تجهیزات الکترونیکی از ۳ قطعه به‌ وجود آمده‌اند. یکی از این قطعات، قطعه‌ پلاستیکی مادگی بوده و دیگری نوعی قطعه‌ پلاستیکی نری محسوب می‌شود. قطعه‌ سوم به‌ کار رفته در ساختار این قطعات، سر سیم است.

    این محصولات به صورت‌های اتصال دهنده­های پین گرد مادگی ۱۰ پایه سیم‌دار، ۲ پایه سیم‌دار، ۳ پایه سیم‌دار، ۴ پایه سیم‌دار و… و یا به‌ صورت نری ۱۰ پایه، ۲ پایه، ۳ پایه، و… طراحی‌شده و روانه بازار مصرف می‌گردند. بنابراین از تنوع بسیار بالایی برخوردار شده‌اند.

    لذا این امکان را دارید که با در نظر گرفتن مصارف و کاربرد خود اتصال‌دهنده پین گرد مناسب را انتخاب و خریداری کنید. هر کدام از این محصولات از قیمت‌های مختلفی هم برخوردار شده‌اند. شما می‌توانید این قطعات را در تعداد مورد نظر خود و یا به‌ صورت بسته‌ای انتخاب و خریداری کنید.

    کانکتور sm

    اتصال دهنده‌های sm از جمله انواع کانکتورهای بین راهی به شمار می‌روند. در حقیقت، این قطعات الکترونیکی، یکی از مهم‌ترین انواع اتصال دهنده­های بین‌راهی هستند. در حال‌ حاضر تولیدکنندگان، این محصولات را در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می‌نمایند و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

    بنابراین شما می‌توانید با در نظر گرفتن نوع مصارف و کاربری خود از این محصولات در صنایع متفاوتی استفاده کنید. کانکتورهای sm که به‌ صورت سیم‌دار طراحی و تولید می‌شوند، دارای چند قطعه مهم و کاربردی هستند. از جمله این اجزا می‌توان به سر سیم سوکت sm اشاره کرد و یا بخش‌های اتصال را نام برد. این قطعات الکترونیکی از محفظه‌های پلاستیکی و یا محفظه‌هایی از جنس فلز نیز به‌ وجود آمده و شامل پین سوکت sm نیز هستند. این اتصال دهنده‌ها عملکرد و کارایی‌های متفاوتی دارند.
    میزان عملکرد و کارایی این قطعات به کیفیت مواد اولیه به کار رفته در فرایند تولیدشان بستگی دارد. از طرف دیگر هر چه شما بتوانید اتصال دهنده‌ای با عملکرد مناسب‌تر خریداری کنید، باید بابت آن قیمت بالاتری هم پرداخت نمایید.
    این قطعات، انواع و اقسام مختلفی دارند و به صورت‌های اتصال دهنده sm بین راهی مادگی سیم‌دار و یا اتصال دهنده‌های sm بین راهی نری سیم‌دار، طراحی و تولید می‌شوند و به بازار مصرف ارائه می‌گردند.
    اتصال دهنده‌های sm نری، در واقع نوعی قطعات الکترونیکی و پلاستیکی محسوب می‌شوند. این تجهیزات از تعدادی پین به‌ وجود آمده‌اند. پین‌های فلزی موجود در ساختار این قطعات و در بخش نری، باید به حفره‌های بخش مادگی اتصال داده شوند که این اتصال از طریق بخش‌های پیوند دهنده روی می‌دهد.

    فروش کانکتور

    به دلیل مصارف و کاربردهای فراوان و ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار مناسب اتصال دهنده‌ها، در حال‌ حاضر تولیدکنندگان و فروشندگان بسیار زیادی به فروش و عرضه این قطعات الکترونیکی اقدام می‌کنند.

    این واحدهای فروش کانکتور، انواع مختلف اتصال دهنده‌های خود را به صورت‌های حضوری و یا آنلاین در اختیار مصرف‌کنندگان و متقاضیان قرار می‌دهند. بنابراین شما می‌توانید برای فراهم کردن قطعات مورد نیازتان به این واحدها و مراکز فروش مراجعه کنید.
    اما با این‌ حال بهتر است خرید محصولات مورد نیاز خود را از طریق مراجعه به فروشگاه و واحد عرضه کننده‌ای انجام دهید که انواع متنوع این تجهیزات الکترونیکی را به‌ صورت یکجا جمع‌ آوری نموده است. بنابراین شما می‌توانید انواع کانکتور با کارایی‌ها و عملکردهای مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید.
    از طرف دیگر فروشگاه مورد نظر شما باید این قطعات الکترونیکی را با قیمت مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه در اختیارتان قرار دهد. برای دستیابی به این اهداف می‌توانید فروشگاه یکتا الکترونیک و یا الکترو ام کا را برای خرید خود در نظر بگیرید.
    چراکه این واحدهای فروش، قطعات الکترونیکی مورد نیاز شما را به‌ صورت آنلاین و اینترنتی در اختیارتان قرار می‌دهند. بنابراین برای فراهم کردن این قطعات، لازم نیست از منزل خارج شوید و زمان و انرژی زیادی را صرف کنید تا خریدهای خود را انجام دهید.
    از طرف دیگر این دو مجموعه فروش کانکتور، انواع مختلف این محصولات را جمع آوری نموده و قطعات الکترونیکی مورد نیاز شما را با کارایی‌ها و عملکردهای گوناگون در اختیارتان قرار می‌دهند. بنابراین می‌توانید برای مصارف و کاربردهای خود مناسب‌ترین اتصال‌دهنده‌ها را خریداری کنید.
    از آن‌ جایی‌ که این محصولات انواع و کارایی‌های متعددی دارند، ممکن است شما به‌ خوبی با آن‌ها آشنایی نداشته باشید. در واقع بسیاری از افراد در هنگام خرید این تجهیزات برای مصارف خود، متوجه تنوع بسیار بالای این قطعات می‌شوند و با انواع مختلف کانکتورهای مخابراتی، نظامی، پین گرد، مینیاتوری، sm و… برخورد می‌کنند. پس می‌توانید پیش‌ از خرید و انجام معامله با کارشناسان فروش این وب‌سایت ها تماس بگیرید تا آن‌ها شما را راهنمایی کرده و مشورت‌های مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهند.
    از این طریق احتمال این‌ که از خرید خود متضرر و یا پشیمان شوید، بسیار کم تر خواهد شد. چراکه بهترین و مناسب‌ترین اتصال‌دهنده را برای مصارف مورد نظرتان انتخاب کرده‌اید.
    از طرف دیگر وب‌سایت فروشگاهی و آنلاین یکتا الکترونیک و الکترو ام‌ کا، کانکتورهای خود را با قیمت مقرون‌ به‌ صرفه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. قیمت این محصولات متناسب با ویژگی‌ها و کیفیات آن‌ها در نظر گرفته شده‌ است. پیش‌ از خرید قطعات الکترونیکی مورد نظر خود می‌توانید مشخصات و ویژگی‌های کلی قطعه را به‌ خوبی ارزیابی نمایید تا خریدی مطمئن را تجربه کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.