سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کلاهبرداری در در بازارهای مالی!
    01 مرداد 1401 - 12:45
    شناسه : 202317
    0

    در این مقاله سعی کردم هرچه در این سالها در مورد انواع کلاهبرداری در فارکس و باینری آپشن دیدم را برای شما خواننده های گرامی سایتم جمع آوری کنم امیدوارم این نوشته کمی شما را ازین خطرات دور کند. کلاهبرداری در باینری آپشن با توجه به ماهیت این گونه معاملات ممکن است سرمایه گذاران زیادی […]

    پ
    پ

    در این مقاله سعی کردم هرچه در این سالها در مورد انواع کلاهبرداری در فارکس و باینری آپشن دیدم را برای شما خواننده های گرامی سایتم جمع آوری کنم امیدوارم این نوشته کمی شما را ازین خطرات دور کند.

    کلاهبرداری در باینری آپشن با توجه به ماهیت این گونه معاملات ممکن است سرمایه گذاران زیادی را درگیر خود کند. بعضی از پلتفرم های معاملاتی باینری آپشن از تبلیغات و طرح های متقلبانه برای جذب معامله گران استفاده می کنند. معاملات این پلتفرم ها با الزامات قانونی کشورهایی مثل ایالات متحده همخوانی ندارند و به همین دلیل امکان کلاهبرداری در آن ها وجود دارد.

    کلاهبرداری در باینری آپشن می تواند نسبت به دیگر معاملات مثل فارکس بیشتر باشد. چرا که معاملات باینری آپشن نوعی از قرارداد را ایجاد می کنند که نتیجه آن به یک پیشنهاد بله یا خیر بستگی دارد. این نوع معاملات به سرمایه گذاران اختیار خرید و فروش دارایی را نمی دهند. در واقع وقتی تاریخ انقضای یک معامله باینری آپشن فرا می رسد، سرمایه گذار یا سود دریافت می کند و یا دارایی خود را از دست می دهد. بنابراین، پلتفرم های معاملاتی روش های زیادی برای استفاده از کلاهبرداری در باینری آپشن دارند.

    کلاهبرداری در باینری آپشن

    شناسایی روش های کلاهبرداری در باینری آپشن

    کلاهبرداری در باینری آپشن با توجه به شکایات متعدد سرمایه گذاران به نهادهایی مثل کمیسیون بورس و اوراق بهادار، می تواند در روش های مختلفی صورت بگیرد. یکی از این روش ها عدم شارژ حساب مشتری در صورت کسب سود یا بازپرداخت سود به آن ها می باشد. در این روش، سرمایه گذاران پولی را به حساب معاملاتی خود برای باینری آپشن واریز می کنند. سپس از طرف کارگزار تشویق می شوند تا وجه بیشتری را واریز کنند. بعد از انجام معامله، وقتی سرمایه گذاران قصد دارند سود خود یا حتی سپرده خود را برداشت کنند، پلتفرم معاملاتی اجازه این کار را به آن ها نمی دهد. آن ها حتی تماس های تلفنی و ایمیل های سرمایه گذاران را نادیده می گیرند.

    کلاهبرداری در باینری آپشن می تواند شامل سرقت اطلاعات شخصی نیز باشد. بررسی شکایات نشان می دهد که بعضی از پلتفرم های معاملاتیِ مبتنی بر اینترنت، اطلاعات مختلف مشتریان از جمله اطلاعات کارت های اعتباری و گذرنامه را برای استفاده های نامعلوم جمع آوری می کنند. بنابراین سرمایه گذاران باید از درج اطلاعات شخصی خود برای باینری آپشن خودداری کنند.

    یکی دیگر از روش های رایج کلاهبرداری در باینری آپشن دستکاری نرم افزارهای معاملاتی برای ایجاد معاملات زیان آور می باشد. در این روش، پلتفرم های معاملاتی، نرم افزار معاملاتی خود را به صورتی دستکاری می کنند تا قیمت ها و پرداخت ها به ضرر مشتریان تغییر کنند. برای مثال، ممکن است در یک معامله باینری آپشن، سرمایه گذار برنده شده باشد، اما نرم افزار معاملاتی تاریخ انقضا یا قیمت را دستکاری می کند تا زمانی که معامله به ضرر تبدیل شود.

    مراقب سودهای بالا و طرح های تبلیغاتی باشید

    در این نوع کلاهبرداری می تواند دارایی و سپرده سرمایه گذاران را از اختیار آن ها خارج کند. بنابراین سرمایه گذاران باید مراقب پیشنهادهای مختلف باشند و همچنین از امنیت و قوانین بروکر مورد نظر خود اطمینان حاصل کنند. ممکن است پلتفرم های معاملاتی از تبلیغاتی مثل سود بسیار زیاد باینری آپشن نسبت به سپرده استفاده کنند.

    همچنین توجه به روش های پرداخت اهمیت زیادی دارد. برای مثال، یک کارگزار ممکن است به مشتریان وعده بدهد که در صورت برنده شدن در یک معامله باینری آپشن، سودی معادل نیمی از سپرده به آن ها تعلق می گیرد. اما سیستم پرداخت به صورتی طراحی شده است که بازده مورد انتظار مشتریان در واقع تبدیل به ضرر برای آن ها می شود. چرا که نرم افزار معاملاتی شانس برد را کاهش می دهد و هنگامی که تاریخ انقضا باینری آپشن فرا می رسد، مشتریان تمام سپرده خود را از دست می دهند!

    اگر می خواهید از طریق معاملات باینری آپشن سود کسب کنید، باید قبل از ثبت نام در بروکر و انجام معامله، سابقه آن شرکت یا پلتفرم مالی را بررسی کنید. همچنین مراقب تبلیغات موجود در شبکه های اجتماعی باشید. چرا که هیچ کارگزار معتبری از این روش برای جذب مشتریان استفاده نمی کند. تا جای ممکن، از ارائه کردن اطلاعات شخصی خودداری کنید. پیشنهادهای سرمایه گذاری را با دقت بررسی کنید و به فرصت های سرمایه گذاری جذاب مشکوک باشید. معاملات باینری آپشن دارای ریسک بالایی هستند، اما با انتخاب یک بروکر و پلتفرم معاملاتی معتبر مثل الیمپ ترید و آلپاری می توانید به اندازه قابل توجهی ریسک معاملات را کاهش دهید و از گرفتار شدن در دام های باینری آپشن جلوگیری کنید.

    در این مقاله به چند پرسش که مکررا توسط معامله گران مبتدی در مورد کلاهبرداری باینری آپشن و فارکس مطرح میشود پاسخ میدهیم. امیدوارم تمامی شک و شبهه ها در مورد شیادان برطرف شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.