×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

با افزایش مشغله زندگی در دنیای دیجیتال، استقبال از دوره های آموزش آنلاین هر روز بیشتر و بیشتر می شود. استفاده از دوره های آموزش آنلاین می تواند مزایای بسیاری داشته باشد که از مهم ترین آنها می توان به صرفه جویی در زمان و هزینه اشاره کرد. شما به لطف بهترین سایت های آموزش آنلاین به سادگی می توانید از ایران یک دوره آموزش آنلاین خارجی که توسط یکی از اساتید برجسته دنیا منتشر شده است را تهیه و مشاهده کنید. آموزش آنلاین به طور کامل در حال تغییر سیستم آموزشی سنتی است و این تغییرات هر روز در حال افزایش هستند.

تعداد سایت های آموزش آنلاین در ایران و دنیا بسیار زیاد هستند. اما فقط تعدادی از آنها دوره های باکیفیت مننتشر می کنند و کاربران زیادی دارند. ما در این مطلب قصد داریم تا بهترین سایت های آموزش آنلاین ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش آنلاین

بهترین سایت های آموزش آنلاین ایرانی

  1. داناپ

سایت آموزش آنلاین داناپ یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین سایت های آموزش آنلاین ایرانی است که در آن می توانید بهترین دوره های آموزشی را در ۱۲ دسته بندی مختلف تهیه و مشاهده کنید. کیفیت دوره های داناپ بالا بوده و قبل از انتشار مورد تایید قرار می گیرند. در داناپ می توانید دوره های خریداری شده را دانلود کنید و بر روی هر دستگاهی که دوست دارید تماشا کنید.

یکی از ویژگی های جذاب داناپ سیستم تیکتینگ پیشرفته ای است که امکان صحبت با مدرسین را فراهم می کند. بنابراین اگر در مورد دوره ای که تهیه کرده اید سوالی دارید می توانید مستقیما از طریق تیکت از مدرس مربوطه بپرسید و پاسخ خود را دریافت کنید. یکی دیگر از مزایای فوق العاده داناپ جشنواره های تخفیف متنوعی است که امکان خرید دوره ها با بهترین قیمت ها را میسر می کند.

  1. فرادرس

فرادرس نیز یکی از سایت های قدیمی و محبوب در زمینه آموزش آنلاین است که در آن می توانید در بیش از ۲۰ دسته آموزشی دوره های آموزشی مورد نیاز خود را تهیه و مشاهده کنید. در فرادرس نیز دوره ها قبل از انتشار مورد تایید قرار می گیرند و کیفیت آموزش های منتشر شده آن مطلوب هستند. در فرادرس نیز جشنواره های تخفیف متنوعی برگزار می شود می توانید با قیمت های جذابی دوره های مورد نظر خود را تهیه کنید.

  1. مکتب خونه

سایت مکتب خونه یکی دیگر از سایت های آموزش آنلاین قدیمی و محبوب ایرانی است که آموزش های خود را در ۸ دسته بندی اصلی ارائه می کند و می توانید در آن هرچیزی را یاد بگیرید. مزیت جالب سایت مکتب خونه ارائه مدرک پس از گذراندن دوره و اخذ حداقل نمره در آزمون نهایی آن است که به شما این امکان را می دهد تا از مدرک صادر شده در رزومه کاری خود نیز استفاده کنید.

دوره های آموزش آنلاین

  1. دانشجویار

دانشجویار یک سایت آموزش آنلاین قدیمی است که محوریت اصلی آن آموزش برنامه نویسی است. البته دسته بندی های دیگری نیز در این سایت وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. کیفیت دوره ها در این سایت نیز مورد قبول است و دانشجویان زیادی تا به امروز از دوره های آن استفاده کرده اند.

  1. لیموناد

سایت لیموناد نیز یکی دیگر از سایت های قدیمی در حوزه آموزش آنلاین است که آموزش های خود را در ۱۵ دسته بندی مختلف ارائه می کند. کیفیت دوره ها در این سایت نیز مطلوب بوده و می توانید دوره های مورد نظر خود را با تخفیف های مناسبی تهیه کنید.

بهترین سایت های آموزش آنلاین خارجی

  1. Udemy

یودمی Udemy را می توان بزرگترین سایت آموزش آنلاین در دنیا دانست چرا که این سایت دارای بیش از ۱۵۰۰۰۰ دوره دارد که می توانید هرچیزی را در آن یاد بگیرید. دوره های Udemy به ۱۳ دسته اصلی تقسیم می شوند. از تجارت و بازاریابی و برنامه نویسی گرفته تا گرافیک و دست‌بافی و مجسمه سازی را می توانید با دوره های Udemy یاد بگیرید. هدف اصلی Udemy ایجاد دموکراسی آموزشی در دنیاست که می توان گفت تا به امروز این هدف را محقق کرده است.

دوره های یودمی بسیار خوش قیمت هستند (البته نه برای ایران). دورهای این سایت از ۹ دلار شروع می شوند و خریدار ۳۰ روز فرصت دارد تا در صورت نارضایتی از دوره وجه پرداختی خود را پس بگیرد. یکی دیگر از ویژگی های جذاب یودمی ارائه گواهینامه پایان دوره است که می توانید از آن در رزومه کاری خود استفاده کنید.

دوره های آموزش آنلاین

  1. Skillshare

Skillshare یکی از محبوب ترین پلتفرم های آموزش آنلاین است. این سایت مجموعه عظیمی از بیش از ۲۷۰۰۰ دوره مختلف دارد که به سه دسته اصلی تقسیم می شوند. برخلاف تمامی سایت هایی که تاکنون معرفی شد این سایت به صورت اشتراکی بوده و با پرداخت ۳۲ دلار به صورت ماهیانه یا ۱۶۸ دلار به صورت سالیانه از تمامی دوره های آن استفاده کنید. البته یک ماه به صورت free trial نیز ارائه می دهد که برای استفاده از آن نیاز است credit card داشته باشید.

Skillshare به یک رویکرد پروژه محور برای یادگیری معتقد است که به دانش آموزان اجازه می دهد خلاقیت خود را گسترش دهند و مهارت های جدیدی را بیاموزند. در اسکیل شیر تمامی دوره ها از دو بخش تشکیل شده اند: یک ارائه ویدیویی (که معمولاً حدود ۲۰ تا ۶۰ دقیقه می باشد) و یک پروژه کلاسی که به طور عملی بر روی آموخته ها کار می شود.

برخلاف یودمی Skillshare مدرک پایان دوره ارائه نمی کند. در اسکیل شیر می توانید دوره ها را دانلود کنید و به صورت آفلاین تماشا کنید. اما هیچ یک از دوره ها را نمی توانید بر روی سیستم خود ذخیره کنید.

  1. Coursera

Coursera یکی دیگر از پلتفرم های محبوب آموزش آنلاین در دنیاست است که دوره های دانشگاهی به همراه صدور گواهینامه را ارائه می دهد. این دوره ها توسط مربیانی از شرکت ها و دانشگاه های برتر دنیا مانند استنفورد، ییل و پرینستون تدریس می شوند.

قیمت دوره های انفرادی در کورسرا از ۲۹ دلار تا ۹۹ دلار متغیر است. با این حال، هزاران دوره دیگر وجود دارد که می توانید آنها را رایگان بگذرانید.

در Coursera دوره‌های آموزشی به زبان‌های زیادی وجود دارد که از میان آنها می توان به انگلیسی، اسپانیایی، روسی، چینی، پرتغالی، عربی، فرانسوی، آلمانی، کره‌ای، ویتنامی، ژاپنی اشاره کرد. برخی از موضوعات دوره ها در این سایت نیز عبارتند از: هنر و علوم انسانی، تجارت، علوم کامپیوتر، علوم داده، فناوری اطلاعات، سلامت، ریاضی و منطق، توسعه شخصی. نکته جالب در مورد دوره های کورسرا این است که تکمیل دوره های آن حدود ۴-۶ هفته و برخی از دوره های جامع آن بین ۴ الی ۶ ماه طول می کشد.

اگر قصد دارید چندین دوره را در این سایت بگذرانید، می توانید اشتراک Coursera Plus را تهیه کنید که یک پلن سالانه با دسترسی نامحدود به بیش از ۹۰٪ از دوره ها، گواهینامه های حرفه ای و تخصص ها را ارائه می دهد. شما می توانید هر تعداد دوره را که دوست دارید با خرید این اشتراک بگذرانید و برای هر دوره ای که می گذرانید یک گواهی دوره دریافت کنید.

word image 202515 4 scaled - 10 بهترین سایت های آموزش آنلاین ایرانی و خارجی - آموزش آنلاین

  1. LinkedIn Learning

چند سال پیش، لینکدین یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های آموزش آنلاین به نام Lynda را خریداری کرد و تمام محتوای آن را به پلتفرم خود به نام LinkedIn Learning منتقل کرد. این شرکت در حال حاضر هزاران دوره با کیفیت بالا را برای همه سطوح، از مبتدی تا پیشرفته، ارائه می دهد که طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله توسعه وب، برنامه نویسی نرم افزار، اقتصاد و مدیریت بازرگانی را پوشش می دهد.

LinkedIn Learning یک هزینه اشتراک ماهانه دارد که به شما امکان می دهد به تمام محتوای پلتفرم دسترسی داشته باشید. LinkedIn Learning به شما امکان می دهد هر دوره آموزشی را که می خواهید برای مشاهده آفلاین دانلود کنید. اکثر دوره های لینکدین لرنینگ گواهی پایان دوره ارائه می دهند که بعداً می توانید آن را به پروفایل لینکدین خود اضافه کنید که در نوع خود امکان جذابی است. اگر علاقه مند به پیوستن به این پلتفرم هستید، می توانید با ثبت نام ۱ ماه اشتراک رایگان آن را تهیه کنید.

  1. Udacity

Udacity به طور کلی حول برنامه یادگیری مخصوص خود به نام Nanodegree کار می کند. Nanodegree یک برنامه یادگیری مهارتی و پروژه محور است که هر Nanodegree شامل مجموعه ای از دوره ها در موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، برنامه نویسی، رباتیک، کسب و کار و علم داده می باشد و اکثر این برنامه ها را می توان در ۳-۶ ماه تکمیل کرد.

Udacity را می توان نوآورانه ترین سایت آموزش آنلاین نام گذاری کرد. این سایت در واقع با برنامه هایNanodegree خود شانس شما برای یافتن شغل پس از اتمام دوره به شدت افزایش می‌یابد.

تنها عیب Udacity در مقایسه با سایر پلتفرم‌های آموزش آنلاین قیمت های آن است. قیمت متوسط ​​برای برنامه های Nanodegree بین ۱۲۰۰ تا ۲۴۰۰ دلار است که واقعا برای افراد داخل ایران بسیار گران قیمت هستند.

نتیجه گیری

ما در این مطلب ۱۰ مورد از بهترین سایت های آموزش آنلاین را به شما معرفی کردیم که می توانید بر اساس نیاز خود از دوره ها و امکانات آنها استفاده کنید. از میان سایت های ایرانی می توان سایت داناپ و فرادرس و از میان سایت های خارجی Udemy و Coursra را بهترین سایت ها دانست اما با این حال دیگر سایت ها نیز بسیار مفید هستند و با اندکی فاصله از این سایت ها در حال فعالیت می باشند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.