×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

معاینه فنی‌ - کدام خودروها مشمول معاینه فنی‌ می‌شوند؟ - خودرو

سیدرضا مفیدی، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اظهارداشت: مطابق قانون یکی از مدارک مورد نیاز که هر خودرویی باید داشته باشد گواهی معاینه فنی معتبر است. در بعضی از مواقع خودروها به علت فراموشی زمان اعتبار گواهی معاینه فنی توسط رانندگان جریمه می‌شوند.

وی افزود: براساس درخواست مشتریان این ستاد در راستای اجابت نیاز و خدمت رسانی شایسته و مضاعف به شهروندان یک خدمت ویژه را به واحد مدیریت امور مشتریان اضافه کرده است بر همین اساس ۱۰ روز قبل از انقضاء معاینه فنی، پیامک یادآوری زمان اعتبار گواهی معاینه فنی به مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی شهر تهران در سال گذشته ارسال می شود.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: تنها از مراجعه کنندگان درخواست داریم جهت اطلاع رسانی دقیق و اطمینان از ارسال موفق پیامک ها ، اطلاعات مربوط به شماره تماس را به صورت صحیح به همکاران پذیرش خودرو در مراکز معاینه فنی منتقل کنند.

مفیدی بیان داشت: علاوه بر ارسال پیامک اطلاع رسانی زمان انقضاء معاینه فنی، در راستای مدیدیرت امور مشتریان ظرفیت پذیرش از طریق نوبت دهی اینترنتی در مراکز معاینه فنی صد در صد افزایش یافته و در حال حاضر شهروندان متقاضی جهت استفاده از این خدمات به سهولت می توانند در سایر مراکز نسبت به اخذ نوبت و مراجعه با تعیین وقت قبلی اقدام کنند.

وی گفت: ضمنا با توجه به اهمیت مدیریت صف و به حداقل رساندن معطلی و همچنین ارتقاء کیفی ارائه خدمات به شهروندان به صورت آزمایشی پذیرش مرکز معاینه فنی دماوند از ساعت ۱۴ تا ۱۵ صرفا از طریق نوبت دهی اینترنتی انجام می شود. این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه تهران من و سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهرانinspection.tehran.ir در دسترس است.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر الزامات و ضوابط تعیین شده دوره های معاینه فنی برای وسایل نقلیه مطابق قانون گواهی معاینه فنی یک خودرو تا زمانی دارای اعتبار است که خودرو دارای نقص فنی که موجب کاهش ایمنی در عبور و مرور و یا انتشار بیش از حد مجاز گازهای آلاینده هوا و یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا شود نباشد. خودروی که پس از اخذ معاینه فنی نسبت به تغییر وضعیت ظاهری و نصب تجهیزات غیر استاندارد مانند گارد و یا لامپ های زنون و هدلایت اقدام می‌کند این خودرو توسط پلیس متوقف و بلافاصله معاینه فنی آن ابطال می‌شود.

مفیدی گفت: در ارتباط با خودروهای مشمول معاینه فنی، براساس قانون وسایل نقلیه شخصی و دولتی از زمان تولید به مدت چهارسال از انجام معاینه فنی معاف است. لذا در حال حاضر وسایل نقلیه شخصی و دولتی تولید مرداد ماه ۱۳۹۷ و ماقبل مشمول معاینه فنی بوده و باید جهت اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.همچنین مطابق قانون معاینه فنی برای همه وسایل نقلیه الزامیست و موتورسیکلت ها نیز مشمول این قانون هستند.
منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.