×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

در این مقاله قصد داریم به توضیح خریدار ضایعات آهن در تهران بپردازیم. ضایعات آهن یکی از با ارزش ترین پسماند های فلزی است که دارای ارزش اقتصادی می باشد و قابلیت این را دارد که مجددا به چرخه تولید برگردانده شود. ضایعات نباید به آسانی در طبیعت رها شود چرا که وجود آن ها سبب آسیب به محیط زیست و سلامتی افراد می گردد. در ادامه توضیحات کاملی را در این خصوص در اختیارتان قرار داده ایم و از شما خواهشمندیم که تا پایان مقاله ضایعات بازار همراه ما باشید.

images 1658922499 - بهترین خریدار ضایعات آهن در تهران کیست؟ - ضایعات

ضایعات آهن در تهران

در شهر تهران و همچنین دیگر شهرهای کشور مشاغل گوناگونی وجود دارد که برخی از مشاغل که با آهن سر و کار دارند و برای تولید محصولات خود از آهن به عنوان مواد اولیه استفاده می کنند، در حین تولید محصول، ضایعات آهنی چون پرتی ها و قطعه های کوچک آهنی نیز تولید می کنند. برخی از وسایل و ابزار آهنی که عمر خودشان را کرده اند و فرسوده شده اند و همچنین برخی دیگر از وسایل آهنی معیوب و از همه مهم تر این که قابلیت بازیافت شدن را دارند جزوء ضایعات آهنی به شمار می آیند. روزانه حجم زیادی ضایعات آهن تولید می شود. ضایعات آهن به تنهایی مشکلاتی را برای انسان ها و محیط زیست به وجود می آورد، مثلا با جمع آوری ضایعات آهن در انبار، هنگام جا به جایی یا رفت و آمد مشکلات فیزیکی بر جان افراد وارد می کند.

بهترین خریدار ضایعات آهن در تهران

اگر بخواهیم آن ها را دفن کنیم مواد سمی تولید می کند که باعث آسیب زدن به مواد زیر زمینی در نتیجه آسیب به جان انسان، خاک، آب می گردد، ضایعات آهن مواد سمی ای چون اشعه رایو اکتیو، جیوه و … تولید می کند در نتیجه با در نظر گرفتن این حجم ضایعات، خریدار ضایعات آهن در تهران یه جمع آوری و بازیافت ضایعات می پرازند. می توان ضایعات اهن را به خریدار ضایعات آهن در تهران بفروشید. دارای انواع مختلفی چون ضایعات آهن سوپر ویژه، ضایعات آهن ویژه، ضایعات آهن درجه یک، ضایعات اهن درجه دو، ضایعات آهن درجه سه و موارد دیگر می باشد که این تنوع جنسی و کیفیتی باعث شده نحوه بازیافت آن ها نیز از یکدیگر فرق داشته باشد.

images 1658922703 - بهترین خریدار ضایعات آهن در تهران کیست؟ - ضایعات

خریداران ضایعات آهن در تهران چه کسانی می باشند؟

به دلیل این که در شهر بزرگ تهران ضایعات آهن فراوانی تولید می شود خریداران زیادی برای خرید ضایعات آهن وجود دارد. برخی از این خریداران با کارخانه ها، شرکت ها و تمام مشاغلی که ضایعات آهن تولید می کنند قرارداد هایی می بندند و طی مفاد موجود در قرارداد ها خریداران ضایعات آهن را به مناسب ترین و بالاترین قیمت خریداری می کنند و در مدت زمان کوتاهی ضایعات را از محل کسب و کار ها جمع آوری می کنند و محل پاکسازی می شود. برخی خریداران سودجو در تهران و نقاط مختلف ایران وجود دارد که به فروشندگان قیمت های اصلی را نمی گویند و قیمت پایین تری را پیشنهاد می کنند و ضایعات آهن آنان را خریداری می کنند.

در این صورت فروشنده ها ضرر می کنند و سود معامله فقط به خریداران می رسد. خریداران ضایعات آهن، ضایعات را یا خودشان بازیافت می کنند یا به کارخانه های بازیافت می فروشند و از طریق بازیافت بر اقتصاد کشور، صرفه جویی در زمان و هزینه، سالم سازی محیط زیست کمک بسیاری می کنند و همچنین در این راه سود بسیاری نیز می برند. خریداران ضایعات آهن به صورت مستقیم و غیر مستقیم ضایعات را خریداری می کنند یعنی یا از طریق اینترنت و فضای مجازی به خرید ضایعات آهن می پردازند یا از طریق خرید حضوری و مستقیم به خرید ضایعات می پردازند.

در تهران برخی از خریداران ضایعات آهن وجود دارد که جزوء بهترین خریداران ضایعات آهن محسوب می شوند، ویژگی های بارزی که این افراد دارند این است که در خرید و فروش و انتقال ضایعات سرعت عمل دارند، معمولا خرید و فروش را با قیمت مناسب انجام می دهند، یک مکان و شماره معین برای برای کار خود دارند، ضایعات را با توجه به جنس، حجم و نوع، از یکدیگر جدا می کنند، تسویه را به صورت نقدی انجام می دهند، انواع ضایعات آهنی و فلزات را خریداری می کنند.

images 1658922816 - بهترین خریدار ضایعات آهن در تهران کیست؟ - ضایعات

نحوه قیمت گذاری ضایعات آهن در تهران

آهن و فولاد، فلز با ارزش و پر اهمیتی در زندگی بشر به حساب می آیند و در همه ی کشور های جهان از آن برای راه سازی، حمل و نقل، توسعه پل ها و زیر ساخت ها و موارد بسیار دیگری استفاده می کنند. قیمت آهن و ضایعات آن با یکدیگر رابطه ی مستقیمی دارد. قیمت آهن به عوامل زیادی بستگی دارد که خریدار ضایعات آهن در شرق تهران بیشتر به این عوامل توجه می کنند.در زیر به انواع آن ها اشاره کرده ایم:

میزان عرضه و تقاضا: همان طور که در قیمت گذاری اکثر کالا ها، میزان عرضه و تقاضا اهمیت دارد در قیمت گذاری آهن نیز موثر است. در برخی از مناطق تهران که ساخت و ساز زیاد است میزان تقاضا برای استفاده از آهن زیاد است در نتیجه باعث می شود که قیمت آهن و ضایعات آهن بالا رود و نوسانات قیمتی به وجود آید.

میزان نرخ ارز: در کشور ایران نرخ دلار و ارز همه روز دارای نوسان می باشد. یعنی هر روز شاهد این هستیم که قیمت ها بالا و پایین می شود. نوسانات قیمت دلار و ارز روی قیمت آهن و ضایعات آن تاثیر می گذارد. نوسانات قیمت ارز و دلار روی قیمت جهانی آهن نیز تاثیر می گذارد اما تاثیر آن روی نوسانات قیمت آهن درون کشوری بیشتر می باشد.

قیمت مواد اولیه و خام: بزرگ ترین کشور تولیدی مواد اولیه آهن کشور چین می باشد. یعنی دارای مقدار زیادی مواد اولیه تهیه آهن خام که از استخراج سنگ معدن تهیه کرده اند می باشند. هرگاه که تقاضای مردم برای مواد اولیه زیاد شود روی قیمت مواد اولیه تاثیر می گذارد و قیمت آن بالا می رود.

قیمت نفت: قیمت نفت در رشد اقتصادی یک کشور بسیار مهم است. هنگامی که قیمت نفت کاهش یابد باعث رشد اقتصادی کشور های مصرف کننده می شود. همچنین افزایش قیمت نفت باعث رشد اقتصادی کشور های تولید کننده می گردد، بنابراین افزایش یا کاهش قیمت نفت بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد.

هزینه حمل و نقل: قیمت حمل و نقل با قیمت نفت و انرژی و قیمت آهن رابطه مستقیم دارند. برخی از کشور ها که در تولید مواد اولیه و خام تهیه آهن ناتوان هستند، مواد خام برای تهیه آهن را از کشور های دیگر می گیرند و هزینه حمل و نقل این مواد خام روی قیمت آن بستگی دارد.

میزان تورم: هنگامی که در کشور های در حال توسعه قیمت ها تغییر می کند و بالا می رود، در نتیجه تور نیز بالا می رود و بر روی قیمت آهن نیز تاثیر می گذارند. همچنین سیاست های داخلی و اقتصادی کشور در کاهش ارز ملی در برابر ارز های بین المللی تاثیر می گذارد.

صنایع وابسته: قیمت و تقاضای صنایع های وابسته به آهن روی قیمت آهن تاثیر می گذارد به عنوان مثال اگر شرکت ایران خودرو قیمت محصولاتشان افزایش پیدا کند باعث می شود که قیمت آهن و ضایعات آن نیز بالا رود.

قیمت ضایعات آهن: ضایعات آهن بخش مهمی از تولیدات آهن است. قیمت آهن تاثیر مستقیمی روی ضایعات آهن دارد یعنی اگر قیمت آهن افزایش پیدا کند قیمت ضایعات آن نیز افزایش پیدا می کند و بالعکس.

جمع آوری و جدا سازی ضایعات: هنگامی که ضایعات را جمع آوری می کنند، آن ها را بر حسب نوع و جنس آن ها جدا و مرتب می کنند که این عوامل روی قیمت نهایی ضایعات تاثیر گذار است.

images 1658922844 - بهترین خریدار ضایعات آهن در تهران کیست؟ - ضایعات

ضایعات آهن چه کاربردی برای خریداران دارد؟

تمام عملیاتی که مربوط به ضایعات آهن است اعم از قیمت گذاری، بارگیری، جابه جایی و … زیر نظر خریداران ضایعات صورت می گیرد. ضایعات آهن را می توان به دفعات بالایی بازیافت کرد و چون قیمت آن کم است میزان ناخالصی آن زیاد است. هنگامی که خریداران ضایعات آهن را از فروشندگان خریداری می کنند یا به کارخانه های بازیافت می فروشند و یا آن ها را بازیافت می کنند. به این صورت که با استفاده از خودرو های مخصوص ضایعات، ضایعات آهن را جمع آوری می کنند سپس به تفکیک و بررسی ضایعات و جدا سازی آن ها براساس مقدار ناخالصی موجود در ضایعات که این کار را به وسیله آهن ربا و حسگر های قوی ای انجام می دهند.

ضایعات آهن دارای حجم بزرگی می باشند، آن ها را با استفاده از دستگاه های بزرگ و سنگین خرد و پرس می کنند تا حجم آن ها کمتر شود.ضایعات خرد و پرس شده را با توجه به جنس آن ها در کوره های مخصوص قرار می دهند تا ذوب شود و در آخر مواد مذاب را با روش سرد کردن به شمش تبدیل می کنند و به کارخانه ها و شرکت های تولیدی می فروشند و شرکت ها برای تولید کالا های مورد نظر از آن ها استفاده می کنند. خریداران پس از بازیافت آهن می توانند از شمش تولیدی، کالایی را با هزینه ها کم تری تولید کنند. خریداران از طریق بازیافت ضایعات آهن سود زیادی می کنند.

ضایعات آهن به وسیله بازیافت مجدد قابل استفاده می شوند و نباید آن ها را با زباله ها اشتباه گرفت، چراکه زباله ها قابل بازیافت نیستند و ارزش پولی نیز ندارند. از ضایعات آهنی که قابل بازیافت هستند می توان به ضایعاتی که در ترکیب آن عناصری چون آهن، گوگرد،مس، نیکل، کروم، ضایعاتی که وزن آن بیشتر از یک تن بر متر مکعب است، محصولات آهنی مورد استفاده در ساختمان ها مانند قوطی، میلگرد، تیرآهن، ضایعاتی که جنس اصلی آن ها آهن است اما سطح آن به وسیله عنصری چون روی پوشانده شده است، ضایعاتی که در تعمیرگاه ها وجود دارد و شامل عناصری چون منگنز، مولیبدن، وانادیوم، ضایعات آهن مواد غذایی مانند قوطی ها و موارد دیگر اشاره کرد.

images 1658923027 - بهترین خریدار ضایعات آهن در تهران کیست؟ - ضایعات

قراضه به چند دسته تقسیم می شود؟

به معنای کلی هر وسیله ای که از شکل اولیه خود درآمده و معیوب شده قراضه می گویند. در واقع قراضه همان آهنی است که مقدار کربن آن کم است. قراضه یا ضایعات آهن آلات به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود قراضه داخلی و قراضه خارجی. در ادامه توضیحاتی درباره انواع قراضه داده ایم:

قراضه داخلی: فرآیند تهیه محصولات فولادی قراضه داخلی تولید می کنند. فولاد مذاب از کوره ها به شکل شمش، بیلت و اسلب تهیه می شوند. پس از ریخته گری شمش، نورو اولیه آن صورت می گیرد و اندازه های بالایی قراضه به صورت پوسته و زائده ساخته می شود. جمع آوری قراضه ها کار آسانی می باشد و با در نظر گرفتن این که از چه نوع آلیاژی ساخته شده مورد بررسی و جداسازی قرار می گیرد. قراضه های داخلی از مراحل مختلف فولاد سازی بدست می آید.

قراضه خارجی: قراضه خارجی به دو دسته قراضه خارجی جدید و قراضه خارجی قدیمی تقسیم می شود. قراضه صنعتی جدید شامل برش و زائده های صفحات، مفتول ها و محصولات معیوب می شود و نوع آلیاژ آن نیز معلوم می باشد. قراضه قدیمی شامل محصولات آهنی فرسوده است که عمر خودش را کرده مانند قراضه های اتومبیل، قراضه های لوازم خانگی، اجزای ساختمان ها و موارد دیگر.

مطلب پیشنهادی: خریدار ضایعات آهن در غرب تهران

کلام آخر

در این مقاله به بررسی خریدار ضایعات آهن در تهران پرداختیم و دریافتیم در تهران خریداران ضایعات آهن زیادی وجود دارد که ضایعات شما را با مناسب ترین و بالاترین قیمت خریداری می کنند و از طریق بازیافت، ضایعات را به مواد قابل استفاده تبدیل می کنند. خریداران ضایعات آهن با خرید ضایعات و بازیافت آن ها کمک زیادی به اقتصاد کشور و سالم سازی محیط زیست می کنند. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان مقاله ضایعات بازار همراه ما بودید لطفا نظراتتان را کامنت کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.