پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مناسب ترین اسپلیت برای شهر شما
    06 مرداد 1401 - 12:21
    شناسه : 202590
    0

    یکی از مهم ترین کارهایی که باید قبل از خرید کولر گازی از آن اطلاع داشته باشید شرایط آّب و هوایی منطقه ای است که در آن زندگی می کنید. زیرا بر اساس شرایط محیطی دستگاهی که باید نصب و راه اندازی نمایید متفاوت خواهد بود.

    پ
    پ

    به گزارش «بامردم» به نقل از ایلنا یکی از مهم ترین کارهایی که باید قبل از خرید کولر گازی از آن اطلاع داشته باشید شرایط آّب و هوایی منطقه ای است که در آن زندگی می کنید. زیرا بر اساس شرایط محیطی دستگاهی که باید نصب و راه اندازی نمایید متفاوت خواهد بود. وبسایت تخصصی تهویه مطبوع مهاجر در این مقاله به بررسی نکاتی کاربردی به جهت راهنمایی شما عزیزان برای خرید کولر گازی ( https://mohajer-co.com/products/category-air-conditioner ) متناسب با شهرتان خواهد پرداخت با ما همراه باشید:قبل از این که تفاوت کولر گازی ها برای مناطق مختلف بپردازیم بهتر است که به صورت کلی بدانید یک کولر گازی خوب چه ویژگی هایی دارد. یک کولر گازی خوب برای تولید سرمایش و گرمایش مطبوع نیازمند تعیین متراژ صحیح و نصب و راه اندازی درست می باشد تا با راندمان بالا کار کند. کارشناسان با تجربه و فنی با در نظر گرفتن متراژ محیط و عوامل تاثیر گذار بر آن و سایر موارد به شما کمک می کنند تا این آگاهی را به دست آورید که کدام مدل کولر گازی بر اساس کمپرسور، موقعیت نصب و ظرفیت هوادهی برای خانه و حتی شهر شما مناسب می باشد.

    images 1658987373 - مناسب ترین اسپلیت برای شهر شما -

    کلاس آب و هوایی کولر گازی

    افراد ممکن است که فکر کنند در تمام نقاط مختلف آب و هوایی می توانند از هر مدل کولر گازی استفاده کنند، در حالی که این تصور اشتباه می باشد و  هر منطقه آب و هوایی کولر اسپلیت مختص خودش را دارد. اگر شما قصد خرید اسپلیت دارید بهتر است که ابتدا درباره کلاس آّب و هوایی شهر خود مطلع باشید. توجه داشته باشید حتی نوع گاز مبرد کولر گازی به کلاس آب و هوایی منطقه مورد نظر بستگی دارد. به صورت کلی کلاس های آب و هوایی کولر گازی به سه دسته زیر تقسیم می شوند:آب و هوای معتدل (T1): این کلاس آب و هوای شامل مناطقی می شود که دارای دمای زیر ۴۵ درجه سانتی گراد هستند مانند شهر هایی چون کاشان، اصفهان، تهران،  مشهد، کرج و…آب و هوای سردسیر (T2): کلاس آب و هوای سردسیر شامل شهرهای شمالی ایران چون گیلان، ساری و… می باشد.آب و هوای گرمسیر (T3): کلاس T3 از کولر گازی برای مناطق گرمسیری که آّب و هوایی گرم و خشک دارند مناسب می باشد. در این نوع از اسپلیت ها به دلیل گرمای بالا و نیازمندی به قدرت بالا به جهت ایجاد سرمایش از کمپرسور های قوی استفاده می شود. شهرهایی مانند قم، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و… دارای آب و هوای گرمسیری می باشند.

    انواع کولر گازی بر اساس موقعیت نصب

    images 1658987379 - مناسب ترین اسپلیت برای شهر شما -

    به طور کلی کولر گازی ها بر اساس موقعیت نصب به چهار مدل کولر گازی دیواری، کولر گازی ایستاده، کولر گازی پرتابل و کولر گازی پنجره ای تقسیم می شوند و این که شما باید کدام نوع از کولر گازی را برای خانه و شهرتان خریداری کنید بستگی به شرایط محیطی شما دارد:

    کولر گازی دیواری

    از پر استفاده ترین و محبوب ترین نوع کولر اسپلیت ها، کولر گازی نوع دیواری می باشد که در ظرفیت های مختلف و مدل های گوناگون طراحی و تولید شده است. این مدل از اسپلیت ها دارای دو بخش یونیت داخلی و یونیت خارجی هستند که ظرفیت آن بستگی به متراژ و نوع کلاس آب و هوای آن بر اساس  منطقه موردنظر تعیین می گردد.

    کولر گازی ایستاده

    کولر گازی ایستاده جز اسپلیت هایی است که در مکان عمومی با متراژ بالا کاربرد فراوانی دارد. این کولر ایپلیت ها بیشتر زمانی که امکان نصب دستگاه بر روی دیوار وجو ندارد و یا فضا بسیار بزرگ بوده و نیازمند سرمایش و گرمایش بالایی است مورد استفاده قرار می گیرد. اسپلیت ایستاده در مکان هایی مانند لابی هتل ها، مساجد،  فروشگاه ها و… کاربرد فراوانی دارد.

    کولر گازی پنجره ای

    کولر گازی پنجره ای یکی از اسپلیت های ساده محسوب می شود که نصب و راه اندازی آسانی دارد. این مدل از کولر گازی یک تکه بوده و بروی پنجره به صورتی که نصف آن بیرون از ساختمان و نصف دیگر داخل ساختمان باشد نصب می گردد. اگر چه اسپلیت پنجره ای هزینه نصب پایینی دارد اما قدرت خنک کنندگی آن به نسب دیگر اسپلیت ها کمتر بوده و به خاطر سر و صدایی که دارد ممکن است شما را آزرده خاطر کند.

    کولر گازی پرتابل

    کولر گازی پرتابل به دلیل قابلیت جابه جایی، حجم کم و وزن سبکی که دارد برای مستجران انتخاب خوبی می باشد البته در مکان های عمومی نیز کاربرد زیادی دارند. این مدل از اسپلیت ها به صورت یکپارچه هستند و قسمت بیرونی ندارند به همین دلیل ممکن است سر و صدا تولید کنند. اما این امکان را دارند که یک اتاق را به خوبی خنک کنند.

    انواع کمپرسور کولر گازی

    images 1658987386 - مناسب ترین اسپلیت برای شهر شما -

    کمپرسور  های کولر گازی شامل سه مدل روتاری (Rotary)، پیستونی (Pistoni) و اسکرول (Scroll) می باشد که هر کدام در دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند. کمپرسور های روتاری از نوع چرخشی هستند و از آن در مکان هایی که در آن حجم فشار هوا بالا باشد، استفاده می نمایند. این مدل از کمپرسورها نسبت به سایر کمپرسور ها صدا کمتری تولید می کنند و مصرف بهینه ای دارند. کمپرسور اسکرول که با عنوان مارپیچی نیز شناخته می شود. به این صورت عمل می کند که دو مارپیچ داخلی آن خلاف جهت هم حرکت می کنند و این عمل باعث فشرده شدن گاز می شود. این مدل کمپرسور با اینکه عملکرد بهتری نسب به دیگر کمپرسورها دارد کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و کمپرسوهای نوع روتاری کاربرد بیشتری دارند. کمپرسور پیستونی در مناطق گرمسیر که نیاز خنک کنندگی با قدرت بالا در آنجا بیشتر است استفاده می شوند. کمپرسور روتاری نیز در مناطق معتدل و مرطوب استفاده می شوند. همچنین از کمپرسور اسکرال به علت قدرت بالا در کولر گازی ایستاده استفاده می شود. علاوه بر کمپرسور نکته مهم دیگری که در کولر گازی ها باید آن را در نظر بگیرید این است که اگرچه رادیات آلومینومی (آبی) نسبت به رادیات مسی از قیمت مناسب تری بهره مند است اما رادیات مسی (طلایی) کیفیت بالاتری داشته و مخصوصا در مناطق شمالی که رطوبت در آنجا بالاست استفاده از رادیات مسی  از ایجاد زنگ زدگی و فرسایش جلوگیری خواهد کرد.

    نتیجه گیری

    برای تعیین مناسب ترین اسپلیت برای شهر شما بهتر است که از یک کارشناس فنی و با تجربه کمک بگیرید اما به صورت کلی با ظرفیت سنجی صحیح و انتخاب کولر گازی مناسب از لحاظ کمپرسور، رادیات و کلاس آب و هوایی می توانید یک کولر گازی خوب و کاملا مناسب با شرایطتان تهیه نمایید. وبسایت تخصصی تهویه مطبوع مهاجر انواع مدل کولر گازی، مناسب کاربری های مختلف را با گارانتی اصلی، خدمات پس از فروش و قیمت بروز عرضه می نماید. همچنین در صورت نیاز با راهنمایی بیشتر توسط کارشناسان فنی و مهندسی مهاجر می توانید به راحتی بهترین کولر گازی طبق فضای مورد نظر را خریداری نمایید.

    گزارشی از ایلنا در ارتباط با راهنمای خرید کولر گازی :

    https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1256757

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.