×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

سیدمجتبی میردامادی - پوتین هنگام صحبت با آیت الله خامنه‌ای احساس می‌کرد با عیسی مسیح صحبت می‌کند/حاضر نیستیم برای گندم وجو آمریکایی دین خود را بدهیم -

به گزارش «بامردم» به نقل از ایمنا سیدمجتبی میردامادی ظهر امروز _ جمعه هفتم مردادماه_ در خطبه‌های نمازجمعه استان اصفهان، اظهار کرد: مسلمانان در همه ایام سال مورد حمایت الهی هستند. قطعاً اگر یاری خدا نبود ما نیز به مشکل برخورد می‌کردیم. دشمنان گفتند سخت‌ترین تحریم‌ها را برای این کشور در نظر گرفتیم اما نتیجه‌ای جر رسوایی برای آنها حاصل نشد. اگر راه ما راه خدا شد، از گناه پرهیز و بندگی خدا را به جا بیاوریم، قطعاً پیروز خواهیم بود.

وی افزود: شب عاشورا امام حسین (ع) به اصحاب و یاران حقیقی خود جایگاه شان را در عالم بعدی نشان دادند در این راستا شرایط به گونه‌ای شد که اصحاب حضرت دیگر حاضر نبودند زنده بمانند. مطمئن باشید که حیات ما ادامه دارد و در عالم برزخ، عالمی مطابق شئونات و شرایط افراد درست کار و خطاکار وجود دارد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: یکی از حرف‌هایی که بر زبان معاندان جاری بود این بود که قیامت چه موقع است اما بنا نیست بنا بر حکمت برخی موارد گفته شود. وقتی قیامت برپا شد دیگر ایمان نتیجه ندارد. خداوند می‌فرماید هم اکنون نشان‌هایی از آن آمده و یکی از نشانه‌های قیامت ظهور حضرت ولی عصر (عج) است. روایت است که اگر یک روز به آخر دنیا باقی باشد، آن روز امام زمان (عج) ظاهر می‌شود و مأموریت خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه روایاتی هست که امام زمان پس از ظهور خود ۴۰۰ سال حکومت می‌کند، تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند: دوران رسالت من و قیامت مانند دو انگشت کنار یکدیگر است، قیامت خواهد آمد و به حساب‌ها رسیدگی خواهد شد. فکر نکنید روی مسائل فعلی حساب نمی‌شود، حتی روی ذراتی که در هوا معلق است نیز روز قیامت حساب خواهد شد؛ بنابراین باید سعی کنیم که از این چند صباح باقی مانده زندگی استفاده کنیم، گناه نکنیم، واجبات الهی را انجام دهیم و از حرامات دوری کنیم.

حجت‌الاسلام میردامادی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته استان اصفهان گفت: قرآن می‌فرماید در برابر حملات دشمن، اگر مقاومت کردید، ایستادید، صبر کردید و تقوای الهی را پیش خود قرار دادید پیروز هستید اما در غیر این صورت‌، دشمن حملات شدیدتری را بر شما وارد می‌کند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب، دشمنان همیشه مسائلی را در خصوص عدم آزادی زن ایرانی مطرح کردند و مدعی شدند حجاب و اعتقادات مانع پیشرفت و ترقی زنان ایرانی است، اما زنان ایرانی با پوشش حجاب در همه زمینه‌ها افتخاراتی آفریدند.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: پیشرفت‌های زنان ایرانی در تمامی، عرصه‌ها قابل تجلیل است. تاکید اسلام بر رعایت حجاب به این خاطر است که بر همگان عظمت جایگاه زن ثابت شود.

وی افزود: از جمله مهمترین تکلیف ائمه جمعه این است که به سراغ مردم بروند و مسائل را توجیه کنند. زیرا قطعاً تبیین و روشنگری برخی مسائل برای مردم، می‌تواند بسیاری را تحت تأثیر قرار دهد.

امام جمعه موقت اصفهان یاد آور شد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای رئیس جمهور روسیه بسیار شیرین بود، در این راستا پس از اتمام این نشست، او معتقد بود که هنگام صحبت با رهبر انقلاب احساس می‌کردم با عیسی مسیح صحبت می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: افرادی که هنوز خوابند باید بفهمند زندگی تنها رفاه در امور مادی نیست و با عزت و در زیر سایه بندگی خدا زندگی کردن مهم و ارزشمند است. هرکس در راه خدا هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت، خداوند آن را جبران می‌کند، همانگونه که حضرت سیدالشهدا (ع) در نزد خداوند عظمت یافت به نحوی که هر کسی از هر قشری، هنگام داشتن مشکل، امام حسین (ع) را شفیع قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود با توجه به آغاز ماه محرم، مداحان از گفتن موضوعات خرافی، دروغ و مواردی که مستند نیست، پرهیز کنند. حقیقت و راستی بسیار ارزشمند است و مداحان باید حقیقت را برای مردم بگویند. مردم نیز باید توجه داشته باشند فلسفه شهادت امام حسین (ع) عزاداری و گریه نیست و یکی از جملات امام حسین (ع) در روز عاشورا این بود که «زیر بار ذلت نمی روم».

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: حاضر نیستیم برای گندم، جو و برنج آمریکایی دین خود را بدهیم و به جای بندگی خدا، بنده آنها شویم. آنها روی هر کشوری دست گذاشتند آن را اسیر می‌کنند. گریه و عزاداری در ایام محرم لازم است اما توجه داشته باشید امام حسین (ع) حاضر بودند به شهادت برسند اما اسیر دشمن نشود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.