جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ۱۵ دلیل برای اینکه همین الان به فیلیپین بروید!
    08 مرداد 1401 - 13:06
    شناسه : 202725
    0

    فیلیپین یا به عبارتی مجمع‌الجزایر فیلیپین، یکی از کشورهای زیبای جنوب شرقی آسیاست. در این مقاله قصد داریم ۱۵ دلیل برای اینکه همین الان به فیلیپین بروید را با هم بخوانیم.

    پ
    پ

    Know before you go: the Philippines

    فیلیپین یا به عبارتی مجمع‌الجزایر فیلیپین، یکی از کشورهای زیبای جنوب شرقی آسیاست. در این مقاله قصد داریم ۱۵ دلیل برای اینکه همین الان به فیلیپین بروید را با هم بخوانیم. بازدیدکنندگان، معمولاً فیلیپین را غربی‌ترین کشور آسیایی می بینند و از بسیاری جهات اینگونه است. اما همچنین زیربنای غنی فرهنگ مالایی در کنار میراث اسپانیایی و آمریکایی وجود دارد. زندگی فرهنگی ملی یک زندگی شاد با تأثیرات فراوان است، زیرا فرهنگ بومی مالایی در یک عمل معمولی از خلق و خوی مالایی جذب و با گونه‌های مختلف سازگار شده است. فیلیپین همچنین میل به حفظ میراث باستانی را بدون محدود کردن گشودگی آن به تأثیر هنری خارجی برانگیخته است. در ادامه با ما همراه باشید تا با این کشور و پانزده دلیلی که همین الان به آن سفر کنید آشنا شوید. همچنین برای تهیه بلیط هواپیما سبو، می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

    درباره فیلیپین

    فیلیپین با نام رسمی جمهوری فیلیپین یک کشور مجمع الجزایر در جنوب شرقی آسیا است. این جزیره در غرب اقیانوس آرام واقع شده است و از حدود ۷۶۴۱ جزیره تشکیل شده است که به طور کلی در سه بخش جغرافیایی اصلی از شمال به جنوب طبقه‌بندی می‌شوند: لوزون، ویسایاس و میندانائو. فیلیپین از جنوب چین تا نوک شمالی بورنئو امتداد دارد. این کشور دارای بیش از صد گروه قومی و ترکیبی از تأثیرات خارجی است که فرهنگ منحصر به فرد فیلیپینی را شکل داده است.

    قبل از آمدن کاشفان اسپانیایی، بازرگانان هندی-مالایی و چینی در اینجا ساکن شده بودند. در سال ۱۵۲۱ اسپانیایی‌ها به رهبری فردیناند ماژلان این جزایر را کشف کردند. فاتحان اسپانیایی در سال ۱۵۶۵ یک دولت استعماری در سبو ایجاد کردند. آن‌ها مقر حکومت را در سال ۱۵۷۱ به مانیل منتقل کردند و به استعمار کشور پرداختند. فیلیپینی‌ها در سال ۱۸۹۶ در برابر اولین انقلاب ملی گرایانه آسیا مقاومت کردند. در ۱۲ ژوئن ۱۸۹۸، امیلیو آگوینالدو فیلیپین را مستقل از اسپانیا اعلام کرد و خود را رئیس جمهور معرفی کرد. اسپانیایی‌ها پس از ۳۳۳ سال حکومت، سرانجام در سال ۱۸۹۸ آنجا را ترک کردند و آمریکایی‌هایی که ۴۸ سال در آنجا ماندند، جایگزین شدند. در ۴ ژوئیه ۱۹۴۶، آمریکایی ها استقلال فیلیپین را به رسمیت شناختند.

    فیلیپین سومین کشور بزرگ انگلیسی زبان در جهان است. این کشور به سه منطقه جغرافیایی لوزون، ویسایاس و میندانائو تقسیم می‌شود. دارای ۱۷ منطقه، ۸۱ استان، ۱۳۶ شهر، ۱۴۹۴ شهرداری و ۴۱۹۹۵ بانگ است. بانگ کوچک‌ترین واحد سیاسی است که شهرها و شهرداری‌های فیلیپین به آن تقسیم می‌شوند. این واحد اساسی سیستم سیاسی فیلیپین است. شامل کم‌تر از ۱۰۰۰ نفر ساکن در محدوده سرزمینی یک شهر یا شهرداری است و توسط یک شهروند اداره می‌شود. برای رزرو هتل در فیلیپین، یه سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت سر بزنید.

    مردم و فرهنگ فیلیپین

    فیلیپینی‌ها اساسا از نژاد مالایی هستند که خون چینی، آمریکایی، اسپانیایی و عرب نیز در رگ‌ها آن‌ها جاری است. فیلیپین تا می ۲۰۰۰ دارای ۵/76 میلیون نفر جمعیت بوده است (با جمعیت پیش‌بینی شده ۷/88 میلیون نفر برای سال ۲۰۰۷). از تاریخ طولانی حکومت‌های استعماری، آمیخته با بازدید بازرگانان، مردمی از ترکیبی منحصر به فرد از شرق و غرب، هم در ظاهر و هم از نظر فرهنگ، پدید آمدند. شخصیت فیلیپینی در واقع کمی از همه فرهنگ‌ها در کنار هم است. بیانیهان یا روح خویشاوندی و رفاقت که فیلیپینی‌ها به آن شهرت دارند، گفته می‌شود که از اجداد مالایی گرفته شده است. گفته می‌شود که روابط نزدیک خانوادگی از چینی‌ها به ارث رسیده است. تقوا از اسپانیایی‌هایی است که مسیحیت را در قرن شانزدهم معرفی کردند. مهمان‌نوازی وجه مشترک شخصیت فیلیپینی است و این چیزی است که فیلیپینی را متمایز می‌کند. فیلیپینی‌ها احتمالاً یکی از معدود، اگر نگوییم تنها مردم شرقی انگلیسی هستند که امروزه به زبان انگلیسی مسلط هستند. فیلیپینی زبان رسمی ملی این کشور در نظر گرفته می‌شود.

    فیلیپینی‌ها از نظر جغرافیایی و فرهنگی به مناطقی تقسیم می‌شوند و هر گروه منطقه‌ای با ویژگی‌ها و گویش‌های متمایز قابل تشخیص است. ایلوکانوهای قوی و مقتصد شمال، تاگالوگ‌های سختکوش دشت‌های مرکزی، ویزایان‌های بی‌خیال از جزایر مرکزی و قبایل رنگارنگ و مسلمانان مذهبی میندانائو. جوامع قبیله‌ای را می‌توان در سراسر مجمع الجزایر پراکنده یافت. فیلیپین دارای بیش از ۱۱۱ گویش است که به دلیل زیرمجموعه‌های این گروه‌های منطقه‌ای و فرهنگی اساسی است. حدود ۸۰ درصد از جمعیت کاتولیک هستند، میراث ماندگار اسپانیا. حدود ۱۵ درصد مسلمان هستند و این افراد اساساً در میندانائو یافت می‌شوند. بقیه جمعیت را اکثراً فرقه‌های مسیحی کوچکتر و بودایی تشکیل می‌دهند. این کشور با ترکیبی واقعی از فرهنگ‌ها مشخص شده است. حقیقتاً در فیلیپین، شرق با غرب ملاقات می‌کند. پیشینه مردم اندونزیایی و مالایی است. عناصر چینی و اسپانیایی نیز وجود دارد. تاریخ حکومت آمریکا و ارتباط با بازرگانان در ترکیب منحصر به فرد شرق و غرب، هم در ظاهر و هم در فرهنگ مردم فیلیپین به اوج خود رسید.

    مهمان نوازی، ویژگی‌ای که هر فیلیپینی نشان می‌دهد، این مردم را در آسیای جنوب شرقی افسانه‌ای می‌کند. به ندرت می‌توانید چنین افرادی مهمان‌نواز را پیدا کنید که از همراهی بازدیدکنندگان غربی خود لذت ببرند. شاید به دلیل ارتباط طولانی مدتشان با اسپانیا، فیلیپینی‌ها احساساتی و پر از شور زندگی هستند، به گونه‌ای که بیشتر لاتین به نظر می‌رسند تا آسیایی. گروه‌های قومی فیلیپین ۵/۹۱٪ مالایی مسیحی، ۴٪ مسلمان مالایی، ۵/۱٪ چینی و ۳٪ از اقوام دیگر هستند. ادارات فرهنگی عمده دولتی عبارتند از: مرکز فرهنگی فیلیپین، مؤسسه ملی تاریخی، موزه ملی، کتابخانه ملی، اداره اسناد و مدارک و دفتر آرشیو و کمیسیون زبان فیلیپینی. روئسای این آژانس‌های فرهنگی همگی به ‌طور رسمی اعضای هیئت مدیره هستند و همه به جز کمیسیون زبان فیلیپینی زیر نظر کمیسیون ملی فرهنگ و هنر هستند.

    فیلیپین دو زبان رسمی دارد: فیلیپینی و انگلیسی. فیلیپینی که بر اساس زبان تاگالوگ است، زبان ملی است. زبان انگلیسی نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و رسانه آموزشی در آموزش عالی است.

    هشت گویش اصلی که توسط اکثر فیلیپینی‌ها صحبت می‌شود: تاگالوگ، سبوانو، ایلوکانو، هیلیگاینون یا ایلونگگو، بیکولانو، وارای، پامپانگو و پانگاسینن است. فیلیپینی آن زبان بومی است که در سطح ملی به عنوان زبان ارتباط بین گروه‌های قومی استفاده می‌شود. مانند هر زبان زنده دیگری، فیلیپینی از طریق وام از زبان‌های فیلیپینی و زبان‌های غیر بومی برای موقعیت‌های مختلف، در میان گویشوران با پیشینه‌های اجتماعی مختلف و برای موضوعاتی برای گفت‌وگو و گفتمان علمی در حال توسعه است. حدود ۷۶ تا ۷۸ گروه زبانی اصلی با بیش از ۵۰۰ گویش وجود دارد.

    طبیعت فیلیپین

    این جزایر زیستگاه بسیاری از گونه‌های گیاهان گلدار و سرخس‌ها از جمله صدها گونه ارکیده است. علف‌های بلند جایگزین جنگل‌هایی شده‌اند که به دلیل قطع درختان، استخراج معادن و توسعه از بین رفته‌اند. در فیلیپین بیش از ۲۰۰ گونه پستاندار از جمله میمون، سنجاب، لمور، موش، پانگولین، شوروتین، مانگوز، گربه سیویت و گوزن قرمز و قهوه‌ای و غیره زندگی می‌کنند. گربه بینتورنگ یا گربه خرس آسیایی زمانی برجسته بود، اما اکنون این پستاندار پشمالو آسیب‌پذیر است. تامارا، گونه‌ای از گاومیش‌های آبی کوچک است که فقط در میندورو یافت می‌شود و به شدت در معرض خطر انقراض است.

    صدها گونه پرنده در تمام یا بخشی از سال در فیلیپین زندگی می‌کنند؛ از جمله طاووس، قرقاول، کبوتر، طوطی، شاه ماهی، پرنده آفتابی، خیاط، پرنده بافنده و نوک شاخ. عقاب فیلیپینی در حال انقراض که میمون‌ها را می‌خورد، به سختی از جنگل زدایی جان سالم به در می‌برد.

    Philippines | Association Montessori Internationale

    آب و هوای فیلیپین

    فیلیپین دارای آب و هوای استوایی با بارندگی نسبتاً فراوان و بادهای ملایم است. سه فصل مشخص وجود دارد: فصل مرطوب یا بارانی از خرداد تا مهر، فصل خنک و خشک از آبان تا بهمن و فصل گرم و خشک از اسفند تا اردیبهشت. دما از ۲۱ درجه سانتی گراد تا ۳۲ درجه سانتی گراد با میانگین ۲۷ درجه سانتی گراد متغیر است. خنک‌ترین ماه دی و گرم ترین ماه اردیبهشت است. هر دو سطح دما و رطوبت در فروردین و اردیبهشت به حداکثر می‌رسد، اما این ماه‌ها به طور کلی ماه‌های خوبی برای ورزش‌های آبی و کوهنوردی هستند. برخی از رنگارنگ‌ترین جشنواره‌ها در این ماه‌ها برگزار می‌شود. حال به سراغ ۱۵ دلیلی می‌رویم که به خاطر آن‌ها همین الان به فیلیپین بروید:

    ۱۵ دلیل برای اینکه همین الان به فیلیپین بروید

    فیلیپین هرگز از شگفت‌زده کردن شما دست نمی‌کشد. مناظر خیره‌کننده در ارتفاعات و همچنین اعماق دریا، فرهنگ، مهمان‌نوازی، غذا و البته مردم صمیمی که مایل به پذیرایی از بازدیدکنندگان در هر کجا و هر زمان هستند. زمانی که بخواهید از تمام امکانات فیلیپین لذت ببرید، گذراندن یک یا دو شب در این کشور کافی نیست. در اینجا مهم‌ترین دلایلی وجود دارد که چرا بازدید از فیلیپین باید در اولویت‌های لیست شما باشد:

    1. رفتار دوستانه مردم محلی

    فیلیپینی‌ها بسیار مهمان‌نواز هستند. با ورود به فرودگاه، افراد صمیمی از شما استقبال خواهند کرد که در رفع نیازهای شما به شما کمک خواهند کرد. رانندگان تاکسی سعی می‌کنند با شما گفت‌وگو کنند و اگر خوش شانس باشید، می‌توانند به شما پیشنهاد دهند که چه چیزی را امتحان کنید و از کجا بازدید کنید.

    خارجی‌ها همیشه در فیلیپین مورد استقبال قرار می‌گیرند و استقبال گرم چیزی است که می‌توانید در هنگام تصمیم به بازدید از این کشور زیبا انتظار داشته باشید. با این حال، این فقط مختص گردشگران نیست، بلکه سرمایه‌گذاران خارجی نیز به دنبال فرصت‌های تجاری در فیلیپین هستند. خارجی‌ها به دلیل شخصیت دوستانه و نگرش باز فیلیپینی‌ها نسبت به خارجی‌ها تمایل دارند خیلی سریع با فیلیپینی‌ها گرم بگیرند. صاحبان مشاغلی که به فیلیپین سفر می‌کنند نیز استاندارد خوبی از زبان انگلیسی را در اینجا پیدا می‌کنند که به خارجی‌هایی که ممکن است اطلاعات زیادی در مورد زبان محلی ندانند کمک کند. رفتار دوستانه یک فیلیپینی نسبت به یک خارجی به دلیل کنجکاوی آن‌ها در مورد دنیای خارج است. آن‌ها نمی‌توانند با این همه افراد خارجی ملاقات کنند و زمانی که با شخص جدیدی ارتباط برقرار می‌کنند، می‌تواند یک رویداد بزرگ برای آن‌ها باشد.

    فیلیپین برای تحصیل به زبان انگلیسی ایده‌آل است، به خصوص اگر می‌خواهید برای ادامه تحصیل یا کار به خارج از کشور بروید. هر چه مهارت‌های انگلیسی بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری برای دوست‌یابی در این کشور زیبا خواهید داشت. فیلیپینی‌ها نیز به دلیل حجم بالای گردشگرانی که هر ساله از این منطقه دیدن می‌کنند، دوستی با آن‌ها را دوست دارند. اگر یک گردشگر تلاش کند از برخی عبارات پایه تاگالوگ استفاده کند، حتی بیشتر از حد معمول مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

    1. جشنواره‌ها

    بخش بزرگی از دیدنی‌های هر استان فیلیپین جشنواره‌هایی است که سالی یک بار برگزار می‌شوند. این جشن‌ها یا از قدیسان حامی آن‌ها سرچشمه می‌گیرد یا از افسانه‌هایی که از محل آن‌ها آمده است. رژه‌های رنگارنگ، لباس‌های ظریف و دقیق، مهمانی‌های خیابانی و مسابقات رقص، حال و هوای هر جشنواره را افزایش می‌دهند. بازدیدکنندگان می‌توانند جشنواره‌های محبوبی مانند جشنواره سینولوگ در شهر سبو، جشنواره پانگ بنگا در شهر باگویو، جشنواره موریونس در ماریندوکو و جشنواره رودئو در ماسبات را بررسی کنند.

    یک جشنواره که معمولاً به عنوان فیستا شناخته می‌شود، بخشی از فرهنگ فیلیپینی است. در فیلیپین هر لحظه جشنی برگزار می‌شود. فیستا یک زمان خاص با یک ضیافت برای خویشاوندان و دوستان است. آن‌ها همیشه رنگارنگ و منحصر به فرد هستند. مانند اکثر کشورهای آسیایی؛ فیلیپین از نظر فرهنگ و سنت غنی است. انواع فعالیت‌ها مانند بازی، مسابقه، راهپیمایی و رژه وجود دارد که به عنوان یک نماد برجسته عمل می‌کند. هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول می‌کشد تا برای یک فیستا آماده شوند، در کمال تعجب، هم ثروتمندان و هم فقیرها تلاش یکسانی را برای آماده‌سازی انجام می‌دهند. در طول یک جشن همه با هم برابرند. جشن، همیشه رنگارنگ، همیشه همراه با موسیقی، ضیافت و رفاقت در فیلیپین مهم است. جشنواره‌ها یکی از دلایل رشد گردشگری محلی هستند. گردشگرانی که این جشنواره‌ها را تجربه کرده‌اند، برای دیدن موارد بیشتر بازمی‌گردند. جشنواره‌های پرطرفدار میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند و به منبع اصلی درآمد برای برخی مناطق تبدیل شده است.

    1. جزایر نفس‌گیر

    فیلیپین یک مجمع الجزایر است و دارای بیش از ۷۰۰۰ جزیره و جزیره هست که هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارند. بسته به فاصله، می‌توان از طریق قایق یا هواپیما به نقاط دوردست رسید. اما اگر می‌خواهید از مکان‌هایی که حتماً باید ببینید بازدید کنید، حتماً مهمانی در جزیره بوراکای در آکلان، کمپینگ و شجاعت در برابر امواج در جزایر کارامون در کامرینس سور، پرش به جزیره در جزایر کالاگواس در کامرینس نورته و غواصی آسمانی جزیره بانتایان را توصیه می‌کنیم.

    جذابیت زیبایی شناسی این سواحل در صخره‌های مرجانی، زیبایی طبیعی، آب شفاف و جنگل‌های بارانی استوایی کوهستانی در اطراف نهفته است. این جزایر با شگفتی‌های طبیعی و ورزشی بسیار، بهترین مکان برای بازدید در فیلیپین هستند. با این حال، بیشتر این جزایر مانند جواهری هستند که از دیدها پنهان، دست نخورده و توسط گردشگران کشف نشده‌اند. فیلیپین با سواحل زیبا، کوه‌های جنگلی و حیات وحش سرسبز گردشگران را به خود جذب می‌کند. این جزایر که درست در کناره غربی کشور قرار دارد، جزایری طولانی و بهشتی برای دوستداران طبیعت و ماجراجویی است. جزایر در فیلیپین که به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی کشور نیز معروف هستند، تنها ۸۰ دقیقه با مانیل فاصله دارند. این مکان‌ها ایده‌آل برای زمانی هستند که شما برای رفتن به یک جزیره که مدت‌ها انتظارش را می‌کشید، آماده هستید.

    1. غذاهای فیلیپینی

    چه کسی دوست ندارد طعم غذاهای فیلیپینی را بچشد؟ یکی از راه‌های مشاهده فرهنگ یک کشور، از طریق غذاهای آن است و فیلیپینی‌ها قطعاً در آن برتری دارند. طعم لچون کلاس جهانی سبو را بچشید، شکم گرسنه خود را با سیسیگ تند پامپانگا پر کنید یا غذا خوردن در کف دست خود را با پانسیت هاباب استان کوئزون تجربه کنید. غذاهای فیلیپینی اخیراً به عنوان غذاهای معروف بعدی در دنیای آشپزی برچسب‌گذاری شده است. با تأثیرات متنوع این کشور در طول تاریخ غنی آن، تکنیک‌های سنتی پخت و پز آن و مهارت فیلیپینی‌ها در ترکیب طعم‌ها و استفاده حداکثری از هر و همه موادی که در اختیار دارند، نتیجه یک غذای بی‌تکلف است که به سادگی خوشمزه است. با سفر به فیلیپین، می‌توانید طعم این غذاهای خوشمزه را بچشید. بهترین قیمت بلیط را به صورت آنلاین و از سایت خرید بلیط هواپیما تهیه کنید.

    1. ماجراجویی‌های عالی

    کوهنوردی در فیلیپین در دو سال گذشته توجه زیادی را به خود جلب کرده است، به لطف علاقه‌مندان به فضای باز که بسیار مشتاق تبلیغ کوه‌های زیبای این کشور هستند. وقتی در داوائو هستید، به بلندترین قله کشور در کوه آپو با ارتفاع ۲۹۵۴ متر برسید. مسافران همچنین می‌توانند برای ماجراجویی‌های بیشتر، کوه دولانگ و کوه پولاگ را امتحان کنند. اما اگر می‌خواهید بچه‌هایتان را با خود ببرید و مناظر کوچک‌تر و در عین حال به همان اندازه خیره‌کننده را امتحان کنید، شهر باتانگاس کوه‌های زیادی برای انتخاب دارد.

    معتادان ماجراجویی گوش بدهند! ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز فیلیپین را که باید امتحان کنید بررسی کنید. آیا فیلیپین برای سفرهای ماجراجویی خوب است؟ چه نوع فعالیت‌هایی در فضای باز می‌توان در سراسر کشور انجام داد؟ آیا فعالیت‌های آبی وجود دارد که بتوانید به غیر از فعالیت‌های معمول داخلی امتحان کنید؟ برای یک معتاد واقعی ماجراجویی، فیلیپین مقصد خوبی است. از غارنوردی گرفته تا غواصی، فیلیپین همه چیز را دارد. شگفتی‌های طبیعی متنوع این کشور آن را به مقصدی مورد علاقه در میان معتادان آدرنالین تبدیل کرده است. بنابراین، چه به ماجراجویی در فضای باز در هوا، چه در زمین یا در آب علاقه داشته باشید، متوجه خواهید شد که در فیلیپین کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

    The Best Islands for Adventure in the Philippines

    1. سواحل

    شن و ماسه سفید پودری، کرم، قهوه‌ای، خاکستری و صورتی، شما فقط آن را نام ببرید و فیلیپین آن را دارد! سواحل جزیره بوراکای، پالاوان و شهر سبو دارای شن و ماسه سفید هستند که تقریباً به نظر می‌رسد مانند یک پودر باشد. ماسه‌های طلایی و خامه‌ای در سواحل پانگاسینان، در شمال لوزون، چند ساعت از مانیل، پایتخت فیلیپین، شما را شگفت زده خواهد کرد.

    فیلیپین و سواحل عالی مانند یک سطل و بیل کنار هم قرار می‌گیرند. این کشور از بیش از ۷۰۰۰ جزیره تشکیل شده است و تقریباً همه آن‌ها دارای حداقل یک امتداد شن و ماسه طلایی بکر با قایق‌های نمادین بانکا هستند که در آب‌های کم‌عمق در آب‌های آبی کم‌عمق می‌چرخند. فرقی نمی‌کند در جزیره‌ای دورافتاده به ‌دنبال یافتن نقطه‌ای دست‌کم‌گرفته شده باشید، یا به ‌دنبال دریاچه‌ای با موج‌های خوب برای موج‌سواری، یا مکانی پرجنب‌وجوش که می‌توانید در آن از نوشیدنی‌های نوشیدنی زیر آفتاب لذت ببرید، در فیلیپین همه را می‌توانید پیدا کنید.

    1. غواصی

    آنیلائو در باتانگاس، چند ساعت دورتر از مانیل، مکان‌های غواصی زیادی برای بازدید دارد و می‌توانید در فیلیپین با کوسه‌ها نیز غواصی کنید. این جاذبه اصلی در اسلوب، سبو است، جایی که تماشای کوسه نهنگ را می‌توان در تورها گنجاند. فقط اقدامات پیشگیرانه را فراموش نکنید.

    آب‌های اطراف در جنوب لوزون در فیلیپین جایی است که بسیاری از کوسه‌ها خود را نشان می‌دهند، این موجودات زیر آب از اعماق به سمت جایی که ماهی‌گیران به صیدهای کوچک‌تر نگاه می‌کنند کشیده می‌شوند. این شکار پر نعمت برای کوسه‌ها، یک گذرگاه غنی از مواد مغذی است که در آن رودخانه‌ها با دریا برخورد می‌کنند و جریان‌های مطلوب رشد پلانکتون‌ها را تشویق می‌کنند. ماهیگیران محلی می‌گویند که اجداد آن‌ها همیشه از وجود کوسه‌ها اطلاع داشتند. اما هرگز چیز زیادی در مورد آن‌ها نفهمیدند.

    این موجودات زیر آب نه دستگیر می شدند و نه موضوع فولکلور بودند. با این حال، آن‌ها مزاحم بودند و از ثروت‌های پلانکتون در این منطقه میل می‌کردند، اما اغلب به قیمت تور ماهی‌گیران. آلن آمانس به یاد می‌آورد که در دوران جوانی ترسی بر او وارد شده بود و سایه در حال حرکت را زیر قایق خود مشاهده کرد. آمانس رئیس گروهی است که مسئولیت سرپرستی این موجودات را برعهده دارد که در فیلیپین به نام بونتاندینگ شناخته می‌شود. انجمن افسران تعامل بونتاندینگ مجموعه‌ای متنوع از مردان محلی است که به ایجاد یک تجارت گردشگری بر پشت دوستان دریایی خود کمک کرده‌اند. هر روز ده‌ها گردشگر برای سفر با قایق به دهکده‌ای که قبلا ناشناخته بود فرود می‌آیند به این امید که کوسه‌ها را ببینند و در زیستگاه طبیعی آن‌ها به طول ۱۸ متر شنا کنند.

    1. تتوکارهای حرفه‌ای

    از تمام خاطرات خود در فیلیپین یادگاری بگیرید. راستش را بگوییم، انجام خالکوبی در فیلیپین قبلاً مورد انتقاد قرار می‌گرفت. مردم محلی این تصور منفی را داشتند که فقط مجرمان یا معتادان به مواد مخدر خالکوبی می‌کنند. اما به لطف آزادی مترقی مشهود در کشور (معروف به هزاره‌ها)، خالکوبی اکنون به عنوان یک هنر در نظر گرفته می شود؛ شاید راهی برای ابراز وجود. گروه‌های قومی در فیلیپین شیوه‌های خالکوبی مخصوص به خود را داشتند که قدمت آن به دوران باستان باز می‌گردد. با این حال، ممکن است در حال حاضر چنین سنتی وجود نداشته باشد. احتمالاً نام افسانه زنده، ماریا «وانگ اود» اوگی، در کالینگا را شنیده‌اید که گمان می‌رود قدیمی‌ترین خالکوبی مانوتوک یا خالکوبی سنتی باشد. در قبیله او، خالکوبی ها نشانه شجاعت بودند، زیرا نمی‌توانید آن‌ها را داشته باشید مگر اینکه ارزش خود را در نبردها ثابت کنید. هزاران نفر از سراسر جهان فقط برای دیدن وانگ اود از فیلیپین دیدن می‌کنند. اگرچه او مجرد ماند، اما توانست این سنت را به خواهرزاده‌هایش منتقل کند.

    سنت دیگری برای خالکوبی در لیته وجود دارد که نقاشی نامیده می‌شود. مشابه در کالینگا، اعتقاد بر این بود که هر چه تعداد خالکوبی‌های بیشتری داشته باشید، مقام یک جنگجو بالاتر است. آن‌ها جشنواره‌ای دارند که هر ساله در ۲۹ ژوئن جشن گرفته می‌شود. برخلاف داشتن خالکوبی برای لاف زدن در مورد پیروزی در نبردها، دوران مدرن به جایی رسیده است که چندین شرکت محلی کارمندان جوهردار را نمی‌پذیرند. این قانون هنوز هم توسط برخی تا کنون رعایت می‌شود، به خصوص برای مهمانداران، پلیس‌ها و سربازان. اهدای خون نیز محدودیت‌هایی دارد به خصوص زمانی که خالکوبی می‌کنید.

    1. غارهای پنهان را کشف کنید

    در بین کوه‌های سر به فلک کشیده و جزایر خیره‌کننده صدها غار در انتظار کشف هستند. هنگامی که در شمال هستید، می‌توانید از غار سوماگینگ در ساگادا بازدید کنید و یک سفر جانبی به تابوت‌های آویزان آن داشته باشید. در پالاوان، می‌توانید رودخانه زیرزمینی بین‌المللی را نیز بررسی کنید. به طور کلی بیش از ۳۰۰۰ غار در فیلیپین ثبت شده است که هنوز تعداد قابل توجهی از غارها کشف، ارزیابی، بررسی و طبقه بندی نشده‌اند.

    1. دریاچه‌ها

    هنگام برنامه‌ریزی برای تعطیلات در فیلیپین، بلافاصله برنامه سفر به ساحل به ذهن خطور می‌کند. اما در حالی که کاوش در بهترین سواحل فیلیپین و گشت و گذار در جزیره سرگرم‌کننده است، دریاچه‌های دلربایی نیز در فیلیپین وجود دارد که منتظر علاقه مندان به آب در فضای باز هستند. این دریاچه‌ها مکان ایده‌آلی برای فعالیت‌های آبی در فیلیپین مانند شنا، کایاک سواری یا پدل‌برد هستند. دریاچه‌های زیبای دهانه در فیلیپین در اثر فعالیت‌های آتشفشانی گذشته ایجاد شده‌اند (مشهورترین آن‌ها عبارتند از دریاچه تال، دریاچه بالینساسایائو، دریاچه پاندین و یامبو، دریاچه آپو و تورهای کوه پیناتوبو). پس از بازدید از غارها، دریاچه‌ها باید در مرحله بعدی باشند. در سن پابلو، لاگونا، هفت دریاچه وجود دارد که می‌توانید در یک روز ببینید. اما اگر می‌خواهید بیشتر ببینید، به کرون، دریاچه کایانگان در کلاس جهانی پالاوان بروید و با افراد قبیله تاگبانوا آشنا شوید.

    1. تاریخ گذشته را دوباره زندگی کنید

    این کشور مکانی تاریخی با فرهنگ متنوع است که از سوی استعمارگران مختلف استعمار شده است. در مانیل، می‌توانید یک تور یک روزه در شهر دیواری داشته باشید که در زمان رژیم اسپانیا پناهگاه بوده است. با یک تور یک روزه در جزیره‌ای قبل از رسیدن به خلیج مانیل، همچنین شاهد تاریخ در طول استعمار آمریکا بود. همچنین می‌توانید منطقه‌ای حفاظت‌شده است که معماری استعماری و آسیایی اسپانیایی را نشان می‌دهد، از خط حافظه پایین بروید.

    1. سفر به دهانه آتشفشان

    فیلیپین در مورد آتشفشان‌ها کوتاه نمی‌آید. کوه مایون در لگازپی، آلبای در منطقه بیکول را ببینید و از شکل کاملا مخروطی شکل آن، مانند کوه فوجی ژاپن، شگفت زده شوید. چند ساعت رانندگی از مانیل، شهر تاگایتای است، جایی که می‌توانید دومین آتشفشان فعال کشور را ببینید. اطراف آن دریاچه تال است که منظره‌ای حیرت انگیز از شهر تاگاتای به شما می‌دهد. در واقع می‌توانید از دریاچه پایین بروید و برای یک روز در نزدیکی آتشفشان وقت بگذارید. یکی دیگر از تجربه‌های هیجان انگیز، پیاده‌روی یک روزه در کوه پیناتوبو با استفاده از ماشین‌های ۴×۴ است. شما از زیبایی دریاچه دهانه که در نتیجه فوران آتشفشان در سال ۱۹۹۳ بوده شگفت زده خواهید شد. در آن زمان هزاران نفر از جامعه آئتا را در زامبالس، تارلاک و پامپانگا آواره کرد. با این حال، علیرغم فوران مخرب خود، کوه پیناتوبو یادآور زیبایی از طریق پیدایش خلیج‌های خیره کننده در منطقه خود به یادگار گذاشت.

    1. شالیزار بانائو

    شالیزارهای بانائو در سطح جهانی باید در لیست شما گنجانده شود. اجداد مردم بومی این منطقه شالیزارهای ۲۰۰۰ ساله را با دستان خالی تراشیده‌اند و از سوی یونسکو به عنوان هشتمین عجایب جهان شناخته می‌شود. این شالیزارها سیستمی از شالیزارهای برنج آبیاری شده در کوه‌های شمال مرکزی لوزون، فیلیپین است که توسط مردم ایفوگائو ایجاد شد. اگرچه در چندین روستا قرار دارند، اما در مجموع به عنوان شالیزارهای برنج شناخته می‌شوند. در سال ۱۹۹۵ بخش‌های مختلف تراس‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو به‌عنوان «چشم‌انداز فرهنگی زنده با زیبایی بی‌نظیر» معرفی شدند. برای سفر به این کشور زیبا و تماشای این شالیزار، خرید بلیط هواپیما خود را در سفرمارکت انجام دهید که قیمت‌ها قابلیت مقایسه دارند و بهترین انتخاب را داشته باشید.

    Russia to import $2.5B worth of PH Agricultural products | Philippine Primer

    1. تابستان همیشگی در فیلیپین

    اگر می خواهید از زمستان فرار کنید، سفر به فیلیپین ضروری است. فیلیپین به عنوان یک کشور گرمسیری فقط دو فصل دارد: فصل خشک و بارانی. فصل خشک آبان تا اردیبهشت را پوشش می‌دهد، در حالی که فصل بارانی معمولا از خرداد تا مهر است. در طول ماه‌های بارانی هنوز هوا آفتابی و گرم است، بنابراین تورهای فیلیپین در تمام طول سال در دسترس هستند و لغو آن فقط در صورت وقوع طوفان ضروری است.

    1. هزینه کم سفر به فیلیپین

    هزینه یکی از مهم‌ترین ملاحظات یک مسافر است. سفر در فیلیپین بسیار مقرون به صرفه است. به عنوان مثال، تورهای روزانه زیادی وجود دارد که فقط حدود ۲۰ دلار آمریکا هزینه دارند. متوجه خواهید شد که در فیلیپین نیز گزینه‌های اقامتی ارزان زیادی برای شما وجود دارد: از خوابگاه‌ها گرفته تا اقامتگاه‌های خواب و صبحانه که هر دو برای مسافرانی که بودجه‌شان کم است، عالی هستند. برای کسانی که به دنبال ارزش بهتری هستند، استراحتگاه‌ها نیز دارای طیف کاملی از قیمت‌گذاری هستند. اگر بدانید کجا باید جست‌وجو کنید، اغلب، معاملات خوبی را می‌توان پیدا کرد. همچنین هنگام برنامه‌ریزی برای اقامت در فیلیپین، گزینه‌های زیادی خواهید داشت. ارزانترین بلیط هواپیما را نیز می‌توانید در سفرمارکت پیدا کنید.

    سخن پایانی

    در این مقاله سعی شد کشور فیلیپین و مردم خونگرم و دوست‌داشتنی و تاریخ آن معرفی شود. سپس مجموعه‌ای از تفریحات و زیبایی‌ها و جشنواره‌های این کشور معرفی شد که دفعه بعد که به فکر سفر بودید، نام فیلیپین از ذهنتان دور نشود. برای سفر ارزان به این کشور، از بلیط لحظه آخری در سفرمارکت غافل نشوید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.