×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

احتمالا شما هم متوجه این موضوع شده‌اید که چندی پیش کمپانی پرآوازه فیسبوک نام خود را به «متا» تغییر داد و در بیایه‌ای متاورس را آینده جهان اینترنت خواند. در همین حین، ناگهان «متاورس» به مهم‌ترین کلمه کلیدی در حوزه فناوری بدل شد و هر سرمایه‌گذار کریپتو در کنار خرید و فروش ارز دیجیتال، سعی داشت سهم خود را در این بازار پرهیاهو و نوظهور تصاحب کند. اما به راستی متاورس چیست؟

متاورس به عنوان یک دنیای دیجیتال جایگزین، مفاهیم واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت تعمیم یافته (ER) را باهم ترکیب کرده و کاربران در آن قادر به انجام کار، بازی و تعامل با یکدیگرند. به عبارتی متاورس سطح جدیدی از تعاملات آنلاین را برای مردم به ارمغان آورده و با کمک تکنولوژی کاربران را به یک جهان دیجیتال دعوت می‌کند.

word image 202743 1 - جهان متاورس چیست و ایده آن از کجا شکل گرفت - متاورس

ایده متاورس از کجا شکل گرفت؟

این اصطلاح برای اولین بار در رمان علمی تخیلی نیل استفنسون (Neal Stephenson) با عنوان «سقوط برف» به کار رفت. پس از انتشار این رمان، چندین کتاب، فیلم و برنامه تلویزیونی هم به مفهوم متاورس پرداختند. از جمله مهمترین این آثار می‌توان به فیلم تحسین شده استیون اسپیلبرگ به نام Player One Ready (بازیکن شما ۱؛ آماده) اشاره کرد که از رمانی دقیقا با همین نام از ارنست کلاین (Ernest Cline) در سال ۲۰۱۱ اقتباس شده است.

در تمامی این آثار «متاورس به عنوان یک واقعیت مجازی تعریف شده و در آن افراد بسته به پیشرفت زمانه خود، قادرند هر کاری را که در زندگی واقعی انجام می‌دهند، در آنجا هم انجام دهند». به عنوان مثال زمین‌های مجازی مانند دیسنترالند یک نمونه بارز از جنبه‌های متاورس است و امروزه بسیاری از کمپانی‌های شناخته شده جهان رویدادهای مهمشان را در یک شعبه از دفاتر خود در دیسنترالند برگزار می‌کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.