×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

1 - افزایش فوتی های سیل به ۵۶ تن/ تشریح آخرین وضعیت سیل در کشور - سیل

به گزارش «بامردم» به نقل از ایسنا؛ مهدی ولیپور درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در کشور گفت: پس اعلام هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران در نقاط مختلف کشور و احتمال جاری شدن سیلاب، سازمان امداد و نجات امدادگران امدادگران و تجهیزات خود در سراسر کشور را به حالت آماده‌باش کامل درآورد. همچنین بالگردهای امدادی در استان‌های در معرض خطر نیز به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی با بیان اینکه انبارهای امدادی نیز از نظر تجهیزات اسکان، اقلام زیستی و موادغذایی مورد بازید دوباره قرار گرفته و مواردی نیز تقویت شدند، گفت: همچنین با استفاده از تجارب سال‌های قبل، پیش‌بینی لازم برای اختصاص اماکن اسکان اضطراری نیز در این استان‌ها در دستورکار قرار گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خدمات امدادی ارائه شده از سوی این سازمان از ابتدای مردادماه تا به این لحظه اظهار کرد: در مجموع در ۲۱ استان کشور عملیات امدادونجات مرتبط با سیل به اجرا درآمد که طی ۲۴ ساعت گذشته این عملیات در هشت استان البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مازندران، یزد، اصفهان و کرمان به اجرا درآمد.

ولیپور درباره امدادرسانی‌های انجام شده نیز گفت: امدادگران سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر مجموعا بیش از ۳۵۰۰ نفر را اسکان اضطراری داده شده و بالغ بر ۱۵۰۰ نفر را نیز از سیل و آبگرفتگی نجات دادند.

وی درباره شمار جانباختگان سیل نیز گفت: درحال حاضر شمار جانباختگان سیل در سراسر کشور به ۵۶ نفر رسیده است. از این تعداد ۱۸ مورد مربوط به امام‌زاده داوود و ۱۴ مورد مربوط به زریندشت فیروزکوه است. ۲۸ نفر نیز در سراسر کشور مفقودند که جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از ۱۸ مورد مفقودی حادثه سیل امام زاده داوود که از سوی سازمان امدادونجات ثبت شده بود، پیکرهای ۱۸ تن کشف شد، گفت: در فیروزکوه نیز عملیات امدادونجات ادامه دارد و حدود پنج نفر مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنان ادامه دارد.

ولیپور با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از وقوع بارش‌های رگباری تا روز دوشنبه دهم مرداد ماه، اظهارکرد: برابر پیش‌بینی هواشناسی تا روز دوشنبه هفته آینده وقوع بارش‌های شدید و رگبار باران در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، خوزستان، مرکزی و خراسان شمالی پیش‌بینی شده که در پی آن نیز احتمال جاری شدن سیل و سیلاب وجود دارد که در همین راستا نیز سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر عوامل امدادی در تمام این استان‌ها و استان‌های مجاور آنها را به حالت آماده باش درآورده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مردم نیز توصیه کرد که تا اواسط هفته جاری از صعود به ارتفاعات و همچنین اسکان در مجاورت رودها و مسیل‌ها پرهیز کرده و به هشدارهای ایمنی برای مقابله با سیل توجه داشته باشند.

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.