پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • غوغای سیل مواد شیمیایی مصرفی با حضور دانه درشت ها و غول های بازار
    09 مرداد 1401 - 13:44
    شناسه : 202833
    0

    مواد شیمیایی کاربرد های مختلفی در صنایع مختلف دارند، به طور مثال بعضی اسید ها خوراکی هستند و در صنایع غذایی استفاده می‌شوند و بعضی از آنها در صنعت، چاپخانه ها و آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    پ
    پ

    مواد و تجهیزات آزمایشگاهی از صنعتی تا پزشکی، به عنوان پر استفاده‎ترین موارد در صنعت است. بخشی از مواد شیمیایی در ایران تولید شده و بیشتر آن وارداتی هستند.

    در وضعیت فعلی عواملی همچون نرخ ارز، تحریم ها و شرکت‌های تولید کننده، به طورکلی در تعیین قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی تاثیر گذار هستند. ثبات قیمت و تامین نیاز روز شرکت ها از دغدغه های آرینال کو است; ما تمام سعی خود را کرده ایم تا با حاشیه سود کم محصولاتی درجه یک با خلوص مختلف را به دست مصرف کنندگان برسانیم. از جمله برندهای معتبری که در آرینال کو یافت می شود، می‌توان به مواد شیمیایی مرک آلمان و سیگما آمریکا اشاره کرد.

    در حال حاضر در بازار مواد شیمیایی، اجناسی با کیفیت پایین یا کاملا تقلبی نیز یافت می‌شود که تمامی این اجناس قابلیت آسیب رساندن به پروژه های آزمایشگاهی و حتی پژوهشگران را خواهد داشت. آرینال کو با تضمین صد در صدی مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی را به دست شما خواهد رساند.

    فروشگاه مواد شیمیایی آنلاین

    مواد شیمیایی کاربرد های مختلفی در صنایع مختلف دارند، به طور مثال بعضی اسید ها خوراکی هستند و در صنایع غذایی استفاده می‌شوند و بعضی از آنها در صنعت، چاپخانه ها و آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواد شیمیایی کاربردهای متعددی دارند که به ترتیب عبارت است از:

    مواد شیمیایی در صنعت شوینده

    مواد شیمیایی قلیایی از اصلی ترین شوینده ها هستند که با اسید ها واکنش نشان می‌دهند. تقریبا همه مواد شیمیایی در این حوزه مکانیزم یکسانی دارند، در همه آنها Surfactant به کار رفته است. این ماده در از بین بردن آلودگی ها و لکه های روغنی پر کاربرد است، وظیفه Surfactant جدا سازه لکه های چربی و آلودگی و حل کردن آنها در آب است. از انواع سورفکتانت می توان به صابون مول، سدیم نفتالن فرمالدهید، بتائین و لورامید اشاره کرد.

    مواد شیمیایی در صنعت کشاورزی

    شاید تا به حال نام کود شیمیایی به گوشتان خورده باشد، این دسته از کود ها در کشاورزی استفاده می‌شود که اکثر آنها شامل عناصر مهمی مثل کلسیم، منیزیم، گوگرد، فسفر، پتاسیم و نیتروژن است که همه اینها برای رشد گیاهان موثراند. استفاده از مواد شیمیایی در کشاورزی منحصر به کودها نیست بلکه در آفت کش ها نیز استفاده می‌شود.

    مواد شیمیایی در صنایع غذایی

    به طور خلاصه بیشترین استفاده از مواد شیمیایی در صنعت غذا مربوط به نگهدارنده ها و طعم دهنده ها می‌باشد. نگهدارنده ها باعث جلوگیری از رشد میکروارگانیسم ها می‌شوند در نتیجه از پوسیدگی و فاسدشدن غذا جلوگیری می‌کنند. استات سدیم یکی از این مواد در جلوگیری از رشد باکتری و حفظ ماندگاری غذا است.

    فروش آنلاین مواد شیمیایی

    مواد شیمیایی مورد استفاده در آزمایشگاهی

    مواد‌ شیمیایی آزمایشگاهی به دلیل کاربرد های مختلفی، دامنه وسیعی دارند، تفاوت مواد آزمایشگاهی با موادشیمیایی در خلوص آن است که میزان خلوص با گرید مشخص می‌شود. مواد آزمایشگاهی در گریدهای مختلفی دسته بندی می‌شوند، معروف ترین این گریدها به ترتیب:

    • Grade AR جهت مصارف کلی مورد استفاده قرار می گیرید.
    • Grade FCC جهت آزمایشگاه های تولید مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرید.
    • Grade OR جهت کاربردهای تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرید.
    • Grade TECHNICAL جهت آزمایشگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرید.
    • Grade USP جهت تولید مواد شیمیایی با کیفیت بالا از معروفترین برندها هستند.
    • Grade NF در مواد شیمیایی، گریدی است که با کتاب فرمول ملی آمریکا مطابقت دارد.

    مواد شیمیایی در صنایع تصفیه آب

    احتمالا همه شما می‌دانید که تصفیه آب در مراحل مختلفی صورت می‌گیرد و در هر مرحله نیاز به مواد شیمیایی داریم، ایزوتیازولین و سدیم متا بی سولفیت که به ترتیب برای حذف کلر اضافی موجود در آب و ضد عفونی کردن آن استفاده می شوند. موادی که طی فرآیند تصفیه آب حذف می شوند جامدات معلق، ویروس ها، قارچ ها، باکتری ها، جلبک ها و مواد معدنی هستند. این فرایند شامل دو روش فیزیکی و شیمیایی است. مواد شیمیایی مورد استفاده در این فرایند را مواد شیمیایی تصفیه آب می نامند.

    مواد شیمیایی در صنایع آرایشی و بهداشتی

    الکل ساده ترن مثال از مواد شیمیایی در صنایع آرایشی و بهداشتی است، الکل در درصد های مختلف در تمام اجناس این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. الکل به عنوان پاک کننده چربی و در عطر و ادکلن مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوریل سولفات آمونیوم در لوازم بهداشتی مانند شامپوهای و برخی شوینده ها استفاده می شود. تالک سیلیکات منیزیم هیدراته از مهم تری مواد مورد استفاده در پنکیک ها و کانسیلر ها است. فرمالدئید در محصولات آرایشی مثل لاک ناخن، شامپو و نرم کننده مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    فروشگاه تجهیزات آزمایشگاهی صنعتی و پزشکی

    از برند‌های مطرح مواد شیمیایی می‌توان به برند مرک آلمان و سیگما آلدریچ آمریکا اشاره کرد. تمام محصولات این دو برند در آرینال کو به فروش می‌رسد.

    آرینال کو گستره زیادی از مواد شیمیایی و تجهیزات مصرفی آزمایشگاهی و صنعتی را در اختیار دارد، از تجهیزات و انواع ظروف آزمایشگاهی تا انواع مواد شیمیایی، کیت و دستگاه های آزمایشگاهی را می توانید در سایت آرینال کو پیدا کنید.

    تمام اجناس موجود در فروشگاه مواد شیمیایی آرینال کو بدون واسطه به فروش می‌رسد که باعث کمتر شدن هزینه ها می‌شود.

    فروشگاه تجهیزات آزمایشگاهی

    در آرینال کو انواع مختلف لوازم ایمنی آزمایشگاهی، تجهیزات آموزشی، لوازم اندازه گیری، ظروف تفلون و شیشه‌ای موجود است. از پر کاربردترن تجهیزات آزمایشگاهی، ظروف شیشه‌ای هستند. لوله های آزمایشگاهی، ارلن مایر، شیشه ساعتی، بالن آزمایشگاهی، پلیت، بشر، از پر استفاده‌ترین تجهیزات هستند.

    انواع وسایل اندازه‌گیری مانند: پیپت، بورت، استوانه مندرج، انواع تجهیزات ایمنی مانند: دستکش های ایمنی، کاور کفش و دستکش های لاتکس، روپوش و عینک ایمنی در آرینال کو قابل خرید است.

    مواد شیمیایی وارداتی

    برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت شوینده در ایران تولید می‌شود اما بیشتر مواد شیمیایی وارداتی بوده و از کشور هایی مانند چین، امارات، ترکیه و آلمان وارد می‌شود. دلیل ضعف ایران در تولید مواد شیمیایی نبود دانش تبدیل مواد خام به مواد شیمیایی است. اعمال تحریم های مختلف علیه ایران روند واردات مواد شیمیایی را با چالش های بسیاری همراه کرده.

    از جمله مواد شیمیایی وارداتی می توان به برند مرک آلمان و سیگما آلدریچ آمریکا اشاره کرد. این دو برند از مشهورترن برندهای مواد شیمیایی در کل دنیا هستند. مواد شیمیایی تولید شده در این دو شرکت نیاز تمام صنایع و شرکت های مختلف را رفع می‌کند. در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

    مواد شیمیایی مرک آلمان

    شرکت مرک آلمان از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی است،; شاید برای شما جالب باشد که بدانید شرکت مرک در سال 1668 یک داروخانه بود و اکنون بزرگترین شرکت تولید کننده مواد شیمیایی در صنایع مختلف است. مرک در سال 2015 شرکت سیگما آلدریچ را خرید و در حال حاضر بیش از 300000 محصول را تولید و به مشتریان سرتاسر دنیا صادر می‌کند. شرکت مرک علاوه بر تولید مواد شیمیایی، کیت های آزمایشگاهی، آنتی بادی های بیوشیمیایی، ریزمولکول ها و زیست داروها را نیز تولید می‌کند.

    مواد شیمیایی سیگما آلدریچ آمریکا

    سیگما-آلدریچ یک تولید کننده مواد شیمیایی در آمریکا است که بیش از ۹۶۰۰ پرسنل و در ۴۰ کشور دنیا فعالیت دارد. این شرکت در سال 1951 فعالیت خود را شروع کرد، بیشتر محصولات تولید این شرکت در داروسازی و زیست‌فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت در سال ۱۹۷۵ از ادغام دو شرکت شیمیایی سیگما و شرکت آلدریچ به وجود آمد. شرکت سیگما آلدریچ در سال 2015 با شرکت مرگ آلمان ادغام شد و در همان سال محصولات بسیاری نیز روانه بازار کردند.

    مزیت خرید از فروشگاه اینترنتی آرینال کو

    خرید آنلاین و بدون دردسر، آن هم خرید مواد شیمیایی بزرگترین مزیت آرینال کو است، در اینجا می خواهیم از ابعاد دیگر مزایای آرینال کو را بررسی کنیم.

    • خرید از آرینال کو به صورت آنلاین انجام می‌شود اما برای خریدارانی که تمایل به خرید حضوری دارند هیچ محدودیتی وجود ندارد.
    • در اقصی نقاط ایران هم باشید ما محصولات را از طریق باربری می توانیم به دست شما برسانیم.
    • از آنجایی که خرید شما اینترنتی است، در صورت نیاز آرینال کو قابلیت ارائه فاکتور رسمی را دارد.
    • شما امکان سفارش مواد شیمیایی از خارج را دارید، می توانید سفارش خود را ثبت کرده تا باقی امور خرید و واردات را لطیف گستر انجام دهد.
    • کسانی که به مقدار کمی از مواد شیمیایی نیاز دارند محدودیتی در خرید از آرینال کو را نخواهد داشت.

    سخن پایانی

    تهیه مواد شیمیایی در هر صنعتی از حساسیت بالایی برخوردار است، زیرا کمی ناخالصی و تقلب در اجناس می‌تواند ضرر های عمده و گاها جبران ناپذیری را بزند. به همین دلیل خرید از مراجع مورد اعتماد اولین شرط در تهیه این گونه اجناس است. لطیف گستر با سابقه ای چند ساله اقدام به فروش آنلاین مواد شیمیایی در فروشگاه اینترنتی آرینال کو کرده است، مواد شیمیایی و تجهیزات عرضه شده در این وب سایت تماما اصلی بوده و با خلوص مختلف، از برندهای مطرح آلمانی و آمریکایی به فروش می‌رسد.

    از مشتریان لطیف گستر می توان به دانشگاه نوشیروانی بابل، بیمارستان روحانی، دانشگاه مازندران، بابل کلینیک، دانشگاه شمال آمل، دانشگاه علوم و فنون آزمایشگاهی استان مازندران، آزمایشگاه‌ های خصوصی و مراکز تحقیقاتی مازندران اشاره کرد.

    جهت اطلاعات بیشتر و محاسبه قیمت به سایت آرینال کو مراجعه کنید. سایت فروش آنلاین مواد شیمیایی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.