چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41347 تعداد نوشته های امروز : 16 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خواص خرما شاهانی بدون هسته درجه یک
    10 مرداد 1401 - 0:01
    شناسه : 202855
    0

    یکی از شیرینی هایی که در مهمانی ها سرو می شود خرما شاهانی بدون هسته است که بدون هسته و بیشتر اوقات مغزدار است و از ویژگی های آن مجول بودن است مجول به خرمایی می گویند که بزرگ و شیرین و با کیفیت باشد و چیزی که باعث می شود این خرما مورد توجه باشد اندازه ی بزرگ خرما است که معمولا به ۷ سانتی متر می رسد.

    پ
    پ

    بسیاری از خانواده های ایرانی خرما را بدون هسته مصرف می کنند و خرمای شاهانی از این قاعده مستثنی نیست خرمای شاهانی اغلب نوک باریک و کشیده است و به رنگ قهوه ای روشن می باشد و رنگهای قهوه ای تیره و کمی مایل به زرد هم در آنها دیده می شود خرمای شاهانی در بخشهای مختلف ایران به نامهای دیگر هم شناخته می شوند به عنوان مثال شاونی در میناب، یا شونی در جهرم و فیروز آباد و یا حتی به نام خورک شانی در شهرهای جنوبی مانند بندر عباس و حاجی آباد خرما شاهانی و خرما کبکاب در دسته ی خرماهای مرطوب است اما به صورت نیمه مرطوب و خشک هم برداشت می شود و این خرما به دلیل شیرینی بسیار زیادی که دارد برای افزایش فشار خون بسیار مفید است.

    خرما شاهانی بدون هسته

    یکی از شیرینی هایی که در مهمانی ها سرو می شود خرما شاهانی بدون هسته است که بدون هسته و بیشتر اوقات مغزدار است و از ویژگی های آن مجول بودن است مجول به خرمایی می گویند که بزرگ و شیرین و با کیفیت باشد و چیزی که باعث می شود این خرما مورد توجه باشد اندازه ی بزرگ خرما است که معمولا به ۷ سانتی متر می رسد.

    خواص خرما شاهانی چیست؟

    محل اصلی کشت خرما شاهانی در جهرم و در جنوب ایران است که این خرما دارای خواص بیشماری می باشد. شاید بپرسید این خواص چیست؟ خرما شاهانی دارای ویتامین آ، منیزیم، مواد معدنی، ب۱، ب۲، مس، منگنز می باشد و برای افراد دیابتی و کسانی که کمبود آهن دارند بسیار مناسب است زیرا این خرما بسیار خون ساز است؛ این خرما بسیار پر طرفدار بوده و کسانی که با خواص این خرما اشنایی بیشتری دارند همیشه در سبد غذایی خود این خرما را جای می دهند.

    https://aradbranding.com/wp-content/uploads/2022/06/dattero-2.jpg

    با توجه خواص خرما شاهانی به خواصی که خرما شاهانی دارد، کسانی که از درد معده رنج می برند و نمی توانند خرما مصرف کنند این نوع خرما به علت دارا بودن فیبر زیاد برای دستگاه گوارش بسیار مفید است ودیگر خواص خرما شاهانی شامل: کمک به کاهش وزن، کاهش فشار خون، درمان مشکلات تنفسی و گوارشی، پیشگیری از سرطان روده، پیشگیری از کم خونی و پیشگیری از سکته قلبی می شود؛ با خوردن خرما شاهانی سیستم ایمنی بدن خود را قوی کنید و از ورود امراض مختلف به بدن خود جلوگیری کنید.

    قیمت خرید خرما شاهانی درجه یک

    صادرات خرمای شاهانی با کیفیت به صورت عمده، به کشورهای همسایه توسط مراکز معتبر فروش انجام می گیرد، این مجموعه نیز از مراکز توزیع انواع خرمای ایرانی با کیفیت حداکثری در حجم های متفاوت می باشد که در بسته بندی بهداشتی عرضه می‌گردد. به دلیل مورد علاقه بودن این میوه مغذی در خوراکی هایی مثل شیره خرما با شیر، این مرکز در تلاش است با کیفیت ترین خرما شاهانی را با بهترین قیمت و با حذف واسطه ها به دلیل صرفه جویی در زمان و هزینه‌ی خریدار محترم، عرضه می نماید.

    https://aradbranding.com/wp-content/uploads/2022/05/be1939e804773b49a558e6dc82c3ce38.jpg

    کشور ایران از کشورهایی است که با کیفیت ترین خرما شاهانی درجه یک را در دنیا تولید می کند، شیوه‌ی نخلستان داری سنتی و استفاده از کودهای طبیعی و آبیاری و خاک مناسب در تولید خرما، از مشخصات اولیه خرمای این کشور می باشد که باعث کیفیت بالای آن شده است، پس یکی از عامل های موثر در کیفیت خرما، نحوه‌ی پرورش آن می باشد.

    میزان صادرات سالانه خرمای شاهانی و خرما مضافتی بم در ایران با توجه به تولید بالای آن رو به به افزایش است، به طور کلی کشور ایران از جمله چند کشور برتر در صادرات سالانه انواع خرما به خصوص خرما شاهانی می باشد که از جمله خرماهای نیمه خشک می باشد و نحوه ی انبار داری آسان آن، باعث توجه صادر کنندگان انواع خرما به این نوع از خرما است.

    از دیگر عوامل موثر در کیفیت خرما، نحو‌ه‌ی انبار‌ داری و ذخیره سازی آن است، خرما به مدت ۶ ماه در محیط با دمای خنک قابل نگه داری است، پس توجه به این نکته می توان باعث ماندگاری بالای آن شد و از پلاسیدگی آن، هنگامی که به دست مشتری می رسد جلوگیری کرد. نوع خرما و نژاد مورد نظر در خرما نیز از دیگر عوامل موثر در کیفیت آن است که خرما های ایرانی و عربی از جمله خرما های با کیفیت هستند که دانه درشت و گوشت دار بودن، از نشانه های کیفیت بالای آن می باشد.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.