پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • روند درخواست ویزای مجارستان
    10 مرداد 1401 - 21:36
    شناسه : 202934
    0

    در این مطلب ما سعی داریم روند درخواست ویزای مجارستان را بررسی کنیم؛ بنابراین اگر شما هم برای مهاجرت به این کشور و زندگی در اتحادیه اروپا مشتاق هستید در ادامه همراه ما باشید!

    پ
    پ

    کشور مجارستان یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب به شمار می رود. این کشور به تازگی به اتحادیه اروپا پیوسته است؛ از همین رو از مقاصد محبوب برای مهاجرت محسوب می شود. مهاجرت به این کشور می تواند پلی برای مهاجرت به اروپا باشد و زندگی در تاپ ترین کشورهای اروپایی را برای شما رقم بزند.

    به همین علت در این مطلب ما سعی داریم روند درخواست ویزای مجارستان را بررسی کنیم؛ بنابراین اگر شما هم برای مهاجرت به این کشور و زندگی در اتحادیه اروپا مشتاق هستید در ادامه همراه ما باشید!

    آشنایی با کشور مجارستان

    کشور مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده است و از قسمت جنوب با کشورهای صربستان و کرواسی، از شمال شرق با اوکراین، از شرق با رومانی، از شمال با اسلواکی و از غرب با اتریش مرز مشترک دارد.

    این کشور از سال ۲۰۰۷ میلادی به اتحادیه اروپا و عهد نامه شینگن پیوسته و آمارهای به دست آمده نشان می دهد که مجارستان از محبوب ترین کشورهای اتحادیه اروپا است. این کشور به واسطه فرهنگ قدیمی و هنر فوق العاده مکان های گردشگری فراوان و جذابی دارد. طبیعت زیبا و دلنشین مجارستان باعث شده این کشور یازدهمین کشور محبوب در اتحادیه اروپا از نظر گردشگرن باشد.

    درصد قابل قبولی از صادرات مجارستان به ابزارهای مهندسی، ماشین های صنعتی، ماشین آلات کشاورزی و غلات اختصاص دارد. در سال ۲۰۰۸ مجارستان دچار یک کسری بودجه شدید شد و از نظر اقتصادی افت بسیار زیادی داشت، اما خوشبختانه در حال حاضر این کشور از رشد اقتصادی قابل توجهی برخوردار است.

    یکی از مسائل بسیار مهم برای مهاجرت توجه به نرخ بیکاری یک کشور است. در کشور مجارستان با توجه به اقتصاد گیرا و بسیار گسترده در صنایع مختلفی مانند توریسم، ساخت دستگاه های صنعتی، ماشین آلات کشاورزی و… نرخ بیکاری در طی هشت سال گذشته کاهش چشم گیری داشته است. در حال حاضر نرخ بیکاری در این کشور تنها ۳.۹ درصد بوده و به نظر می رسد که در سال های آینده این میزان حتی به زیر ۳ درصد هم خواهد رسید.

    لازم به ذکر است که نرخ بیکاری در مجارستان با کشور های تاپی چون هلند برابر است؛ از همین رو نیز می توان گفت این کشور یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای کار محسوب می شود.

    شرایط درخواست ویزای مجارستان

    روند درخواست ویزای مجارستان نیازمند شرایط خاصی می باشد، در صورت عدم داشتن شرایطی که در زیر آن ها را باز گو می کنیم امکان دریافت ویزای این کشور وجود نخواهد داشت.

    1. داشتن تمکن مالی

    دارا بودن تمکن مالی یکی از مهم ترین عوامل برای دریافت ویزای مجارستان است، به طور میانگین برای دریافت ویزای مالی از سفارت مجارستان در ایران هر فرد تقریبا باید ۲۰۰ میلیون تومان بپردازد.

    1. گردش حساب

    گردش حساب یا لیست تراکنش های سه ماه اخیر متقاضیان برای مهاجرت به مجارستان اهمیت بسیاری دارد. عدم ارائه گردش حساب ممکن است باعث ریجکتی درخواست ویزای شما شود. لازم به ذکر است که سفارت به میزان مبالغ ورودی و خروجی حساب توجه زیادی نمی کند و معمولا تعداد تراکنش ها برای دریافت ویزای مجارستان مهم است.

    1. دریافت ویزا به شکل تور گروهی

    در سال های اخیر تعداد پناهندگان ایرانی مقیم در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار زیاد شده است. هجوم گروهی پناهندگان به کشورهای اروپایی به خصوص مجارستان باعث شده دولت این کشور برای افرادی که به صورت گروهی به منظور دریافت ویزا اقدام می کنند راحت تر ویزا صادر کند؛ از همین رو بهتر است درخواست ویزا به صورت انفرادی انجام نشود.

    مراحل دریافت ویزای مجارستان

    با توجه به اینکه گفتیم کشور مجارستان عضو اتحادیه شینگن است، بنابراین برای مهاجرت به این کشور به ویزای شینگن نیاز است. انواع مختلفی ویزای شینگن برای سفر به مجارستان وجود دارد که شما با توجه به نیاز خود می توانید بهترین آن را انتخاب کنید.

    برای مثال برای سفر به این کشور شما می توانید ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای علمی یا فرهنگی و… را دریافت کنید. لذا در ابتدا باید هدف شما از سفر به مجارستان مشخص باشد، مشخص کردن هدف از دریافت ویزا اولین و مهم ترین گام در روند درخواست ویزای مجارستان است. با مشخص کردن هدف خود از سفر به مجارستان فرایند دریافت ویزا را با سرعت بیشتری طی خواهید کرد.

    پس از انتخاب هدف برای دریافت ویزا شما باید در مناسب ترین زمان درخواست خود را به کنسولگری مجارستان ارائه دهید. پروسه دریافت ویزا بسیار زمان بر است به همین علت پیشنهاد می کنیم سه ماه قبل از سفر به مجارستان به منظور دریافت و اخذ ویزا اقدامات لازمه را آغاز کنید.

    برای مراجعه به سفارت از قبل وقت بگیرید، لازم به ذکر است که اکثر سفارت خانه ها در حال حاضر امکان گرفتن وقت به صورت آنلاین را نیز برای متقاضیان فراهم کرده اند؛ لذا شما به راحتی می توانید به صورت حضوری یا غیر حضوری برای درخواست ویزای مجارستان اقدام کنید.

    از روی وب سایت سفارت مجارستان فرم دریافت ویزا را دانلود کرده و پس از تکمیل اطلاعات موجود در فرم زیر آن را امضا کرده و دو نسخه از آن کپی بگیرید. مدارک دیگری مانند پاسپورت، مدارک شناسایی، دو قطعه عکس ۳*۴ آن هم به صورت رنگی، تاریخ بلیت رفت و در صورت لزوم تاریخ بلیت برگشت، آدرس محل اقامت و اثبات آن، تمکن مالی را به همراه فرم درخواست به سفارت مجارستان ارائه دهید.

    ارائه مدارک باید در روز مصاحبه انجام شود، وقت مصاحبه معمولا بعد از گرفتن وقت سفارت مشخص می شود. در تاریخ اعلام شده شما باید به سفارت مجارستان مراجعه کرده و به تمامی سوالاتی که در طی مصاحبه از شما می پرسند پاسخ دهید. پاسخ های شما باید با پاسخ های که در فرم درخواست نوشته اید کاملا هم خوانی داشته باشند.

    پرداخت هزینه آخرین قدم در روند درخواست ویزای مجارستان است. با توجه به سن، وضعیت و نوع ویزای دریافتی این هزینه متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی هزینه مربوط به دریافت ویزای باید به صورت نقدی و در روز مصاحبه پرداخت گردد. در غیر این صورت درخواست شما بررسی نمی شود.

    بعد از عبور از تمام مراحل بالا باید منتظر دریافت پاسخ از سفارت باشید، معمولا کنسولگری مجارستان در طی ۱۵ تا ۳۰ روز پاسخ درخواست شما را اعلام می کند.

    جمع بندی

    همانطور که در بالا گفته شد برای مهاجرت یا مسافرت به مجارستان به ویزای شینگن نیاز است، ویزای شینگن تحت شرایط بالا به دست آمده و انواع مختلفی دارد. با توجه به اینکه متقاضی چه هدفی از سفر به مجارستان دارد نوع ویزای درخواستی متفاوت می باشد. لازم به ذکر است که در صورت اخذ ویزای مجارستان به علت آنکه این کشور عضو اتحادیه شینگن است شما می توانید تحت شرایطی به دیگر کشورهای عضو اتحادیه شینگن هم سفر کنید.

    امیدواریم با خواندن مطالب فوق به خوبی با روند درخواست ویزای مجارستان آَشنا شده باشید، با ما در آژانس مسافرتی سفری دیگر همراه بمانید!

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.