سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41238 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • صادرات ترشی زردآلو + طبع قیسی زردآلو
    11 مرداد 1401 - 5:37
    شناسه : 202951
    0

    جالب است بدانید که کشور عراق تا به امروز بالا ترین میزان خرید قیسی را از ایران داشته است که این مورد برای تولید کننده های ایرانی محصول یک امتیاز عالی به حساب می آید.

    پ
    پ

    خوشبختانه ایران به دلیل داشتن آب و هوای مناسب توانسته بهترین قیسی های زردآلو را تولید و عرضه کند همچنین به دلیل پر بار بودنش از صادرات خوبی برخوردار می باشد.

    کشور هایی همچون: ازبکستان، اذربایجان و دیگر کشور ها اقلیم و شرایط صادراتی خوبی را دارند و توانسته اند بهترین قیسی ها را صادرات کنند.

    جالب است بدانید که کشور عراق تا به امروز بالا ترین میزان خرید قیسی را از ایران داشته است که این مورد برای تولید کننده های ایرانی محصول یک امتیاز عالی به حساب می آید.

    صادرات قیسی زردآلو

    امروزه به دلیل این که فضای مجازی توانسته کار بسیار از افراد را آسان کند می توانید از این راه به قیمت روز و صادرات قیسی زردآلو دست پیدا کنید.

    یکی از عوامل مهمی که می تواند روی قیمت این محصول موثر باشد طعم و شکل آن است که هر چه مرغوب تر باشد به طبع از قیمت بهتری هم برخوردار می باشد. بسته بندی یکی دیگر از عواملی می باشد که بسیار در قیمت این خوراکی تاثیر گذار است همچنین میزان اندازه و حجمی که در نظر گرفته می شود نیز می تواند یک تایین قیم مناسبی داشته باشد به عنوان مثال بسته بندی هایی که ۵۰۰ گرمی هستند به طبع قیمت پایین تری را نسبت به وزن های دیگر دارند.

    طرز تهیه ترشک قیسی زردآلو

    در ادامه شما را با دستور و طرز تهیه ترشک قیسی زردآلو آشنا می کنیم:

    برای تهیه ترشک بسیار لذیذ قیسی زردآلو نیز می توانید آلو خشک و زردآلو را و نمک را با هم مخلوط کرده و نصف لیوان آب به آن اضافه می کنیم.

    زمانی که آب تبخیر شده حرارت راخاموش کرده و بعد از آن با گوشتکوب موارد بکوبید تا کاملا له شود.

    بعداز آن دوباره به مقدار کمی نیز به آن آب اضافه کنید و دوباره اجازه دهید تا دوباره آب آن خشک شود و در حین چند بار مواد داخل ظرف را زیر و رو کنید.

    در انتها می توانی ترشک را درون ظرفی که می خواهید سرو کنید قرار داده و آن را در انتها در یخچال نگه دارید.

    برگه زردآلو که به آن نیز قیسی گفته می شود دارای خواص بیشماری بوده و بیشتر افراد آن را دوست دارند.

    الوچه قیسی زردآلو

    ترشک زردآلو و ترشی قیسی زردآلو به دلیل داشتن مواد مغذی که دارد از جمله میوه های خشک است که محبوبیت زیادی دارد و بیشتر افراد آن را به عنوان یک میان وعده و یک دسر خوشمزه در جمع های خانوادگی استفاده می کنند.

    قیسی یا برگه زردآلو منبع غنی از پکتین و سلولز است که به عنوان یک ملین طبیعی عمل کرده و می تواند به درمان یبوست کمک کند.

    در واقع زردآلو همچون گیلاس زرد یکی از میوه های پرطرفدار تابستانی است که قیسی به عنوان یک خوراکی خوشمزه از این میوه لذیذ تهیه و مورد استفاده قرار می گیرد.

    طرز تهیه دسر قیسی زردآلو در بالا آمده است و می توانید آن را برای یک عصرانه و برای خانواده خود درست نمایید.

    تفاوت و فرق زردآلو و قیسی آن در واقع تنها در میزان آب و مزه خاصی است که این دو دارند می باشند.

    کالری قیسی زرد آلو

    اگر بخواهیم به طور متوسط کالری قیسی زرد آلو را بیان کنیم باید گفت که هر ۱۰۰ گرم تقریبا حاوی ۲۴۷ کالری می باشد و هر سه عدد برگه تقریبا ۵۰ کالری دارد. برای تهیه ی برگه یا قیسی زرد آلو شما به چند طریق می توانید اقدام کنید.

    اول آن که سینی یا ظرف مورد نظرتان را انتخاب کنید، سپس سالم ترین و بهترین زرد آلو ‌ها را جدا کرده و از وسط نصف کنید بعد از آن که هسته ها را جدا کردید، زرد آلو ها را به قسمت های کوچک تر تقسیم نمائید و بر روی سینی یا ظرف مورد نظرتان بچینید و سپس اجازه دهید که خشک شوند. معمولا زمان خشک شدن در آفتاب سه روز تا یک هفته است.

    در روش بعدی شما باید دو قاشق نمک را در مقداری آب حل کرده و سپس زرد آلو های رسیده و سالم را در محلول آب و نمک مورد نظر قرار داده. بعد از خیس شدن در محلول کمی آب آن ها را بگیری و در سبد یا سینی بچینید. یک پارچه تمیز و توری را روی زرد آلوها قرار دهید تا گرد و غبار و حشرات روی آن ها نشیند. همچنین به جای آب و نمک می‌توانید از محلول آب و لیمو ترش تازه هم استفاده نمائید.

    کالری قیسی زرد آلو

    یک روش دیگر نیز وجود دارد که شما می توانید زرد آلو هایتان برش داده هسته ی آن را خارج کنید را در فر بچینید. فر را بر روی پنجاه درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از آن که پوست زردآلوها شروع به چروک شدن و جمع شدن کرد، دمای فر را به شصت و پنج تغییر دهید و تا خشک شدن کامل درجه ی فر را به همین مقدار نگه دارید شاید برایتان سوال باشد که طبع قیسی زردآلو چیست

    بعد در فر را مقداری باز بگذارید تا رطوبت زرد آلو ها خارج شود. بعد اتمام تمامی این موارد و خشک شدن زرد آلو ها آن ها را در دمای محیط قرار داده تا کامل خشک شوند و سپس قیسی های شما آماده می باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.