شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آرد نخودچی بینظیر + ارد نخودچی اعلا انگلیسی
    15 مرداد 1401 - 3:34
    شناسه : 203194
    0

    در بیشتر خانه ها آرد نخودچی بینظیر به چشم می خورد، آرد نخوچی به دو صورت تهیه می شود، یکی از آسیاب کردن نخودچی خام و دیگری از آسیاب کردن نخود برشته شده، که هر کدام کاربرد بخصوصی دارند، خواص آرد نخودچی بسیار زیاد است.

    پ
    پ

    آرد ها گونه های مختلفی دارند که از این میان چند دسته تقسیم می شوند، در این میان آرد نخود چی از برتری های ویژه ای برخوردار است، آرد نخود چی یه خاطر داشتن کالری بالا و کربوهیدرات مفید مورد استفاده اکثر مرد و به ویژه ورزشکاران عرصه بدنسازی است.

    این محصول از محصولات دسته غلات محسوب می شود، که در بیشتر فروشگاه ها و عطاری ها یافت می شود.

    آرد نخودچی با نام دیگری همچون آرد نخود نیز شناخته می شود، که در کشورمان ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، آین محصول از پود شدن نخود خشک بدست می آید، که همراه با عطر و طعم بسیار خوبی است.

    این آرد دارای آنتی اکسیدان، سلنیوم، تیامین، فولات، آهن، فسفر، منیزیم و ویتامین های بسیاری است، که این مواد مغذی و مفید دست به دست هم داده اند و باعث گرم شدن طبع این محصول گشته اند.

    C:\Users\pc1\Downloads\قالب افقی (1) (21).jpg

    در بیشتر خانه ها آرد نخودچی بینظیر به چشم می خورد، آرد نخوچی به دو صورت تهیه می شود، یکی از آسیاب کردن نخودچی خام و دیگری از آسیاب کردن نخود برشته شده، که هر کدام کاربرد بخصوصی دارند، خواص آرد نخودچی بسیار زیاد است.

    مصرف آرد نخود چی باعث سلامتی بدن به ویژه روشن شدن پوست می شود، با ترکیب آرد نخود چی و آب میتوان یک نوع ماسک خانگی تهیه کرد که این محصول به دست آمده کمک بسیار زیادی به شادابی و طراوت پوست می کند، که این محصول حتی توسط پزشکان زیبایی و آرایشگران نیز توصیه می شود، که در نوبه خود بسیار پر طرفدار است.

    آرد نخودچی اعلا مرغوب ساده

    یکی از بهترین و مرغوب ترین و پر طرفدار ترین آردهای اعلا که فاقد گلوتن می باشند و جایگزینی برای آرد گندم هستند آرد نخودچی می باشد که این آرد از نخودچیهایی که پوستشان کنده شده و ساده و بی نمک می باشند تهیه می شوند و به عنوان یکی از اجزای اصلی در تهیه غذاهای هندی و بنگلادشی و پاکستانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد همچنین در تهیه ی بسیاری از غذاهای دیگر مثل فلافل، کتلت، کوفته، شامی و کله گنجشکی و غیره کاربرد دارد.

    آرد نخودچی را می توانید جایگزین آرد سفید و آرد گندم کنید و برای تهیه انواع نان، کیک، شیرینی، کلوچه و حلوا از آن استفاده کنید.

    آرد نخودچی می تواند جایگزین تخم مرغ برای تهیه انواع غذاهایی که مخصوص گیاه خواران می باشد بشود و همچنین بسیاری از افراد از آن برای تهیه انواع ماسک صورت استفاده می کنند.

    آرد نخودچی به دلیل داشتن مقادیر زیادی مواد مغذی برای افرادی که دچار بیماری سلیاک هستند منبع غذایی بسیار مفیدی محسوب می شود.

    C:\Users\pc1\Downloads\قالب افقی (1) (22).jpg

    این محصول برای جوش و آکنه صورت مفید می باشد زیرا آرد نخودچی اعلا دارای مقادیر زیادی روی می باشد که سبب کاهش میکروبهایی که باعث ایجاد آکنه و جوش صورت می شوند خواهد شد همچنین به دلیل داشتن فیبر میزان قند خون را تثبیت می کند که در نتیجه احتمال ایجاد جوش و آکنه را در صورت کم می کند.

    آرد نخودچی خواص سفید کننده طبیعی دارد و در روشن تر شدن و سفیدتر شدن پوست گردن و صورت شما نقش موثری دارد.

    آرد نخودچی خواص ضد التهابی دارد که باعث درمان و پیشگیری از شوره ی موی سر می شود و تمیز کننده و پاک کننده آلودگیهای موی سر می باشد.

    آرد نخودچی به انگلیسی

    همانطور که پیش تر اشاره کردیم آرد نخودچی به انگلیسی chiclpea flour نامیده می شود و این محصول به خاطر طعم ملایم نزد آشپزها بسیار محبوب است.

    یکی از معضلات جوامع فعلی میزان بالای چاقی در افراد و وزن بالا است و داشتن یک وزن مطلوب نیازمند یک رژیم غذایی سالم و مفید است و چون این ماده غذایی ارزش بالایی داشته و از نخود خشک به دست می آید می تواند در کاهش اشتهای کاذب و پرخوری کمک کند و مصرف مداوم آن باعث کاهش وزن می شود.

    C:\Users\pc1\Downloads\قالب افقی (1) (23).jpg

    این ماده غذایی یا همان ارد نخودچی انگلیسی به آن chiclpea flour گفته می شود با وجود ویتامین ها و مواد مغذی در حفظ بدن از بسیاری بیماری ها کمک شایانی می کند.

    پتاسیم موجود در آن برای حفاظت افراد از بیماری های قلبی ضروری است و با کاهش دادن تری گلیسرید از رگ های قلبی مقابل انسداد محافظت می نماید.

    از آرد نخودچی در بسیاری از غذاها مانند کوکو و همبرگرها برای ایجاد چسبندگی و در سوپ ها برای غلیظ تر شدن استفاده می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.