×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

قطار یکی از مطمئن‌ترین و راحت‌ترین روش‌های سفر است که بسیاری از افراد سالیانه آن را برای مسافرت‌ها خود انتخاب می‌کنند. این روزها قطارها تجربه قدیمی سروصدای زیاد، صندلی‌های نامناسب و یا ساعات طولانی مسیر را برای شما یادآوری نخواهد کرد. بلکه می‌توانید با انتخاب یک قطار خوب و تندرو در زمان مناسب و با آسایش کامل سفر خود را انجام دهید. در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر با قطارهای غزال و امکانات آن بیشتر آشنا شویم. پس اگر شما نیز قصد سفر با قطار را دارید، با ما همراه شوید.

 معرفی قطارهای غزال + عکس

آشنایی با قطار غزال

قطار غزال یکی از جدیدترین قطارها در سیستم حمل و نقل ایران است که امکان سفر به تمامی بخش‌ها و شهرهای کشور را فراهم کرده است. این قطار توانسته تمامی استانداردهای لازم در قوانین بین المللی راه آهن یا همان UIC را کسب کرده و تمامی تائیدیه‌های داخلی و خارجی را کسب کند. این قطار ساخت کشور چین است و در شرکت‌های حمل و نقل مختلفی مانند رجا، ریل سفر، سفیر، وانیا ریل و بن ریل مورد استفاده قرار گرفته است.

این قطار بعد از قطار تندروی پردیس در جایگاه دوم از نظر سرعت قرار دارد، از این رو می‌تواند در زمان مناسبی شما را به مقصد مورد نظرتان برساند. این قطارها توانسته‌اند عنوان پرسفرترین را در میان انواع دیگر پیدا کنند.

قطارهای غزال چه امکاناتی دارند؟

این وسایل نقلیه امکانات بسیار مناسبی را در اختیار مسافران خود قرار داده‌اند. هر واگن در قطارهای غزال ۱۰ کوپه داشته و معمولا کوپه‌های آن ظرفیت حداکثر ۴ نفر مسافر را دارند. از این رو حداکثر ظرفیت این قطارها ۴۰ نفر است. در هر واگن سرویس‌های بهداشتی فرنگی و ایرانی وجود دارد تا شما بتوانید در طول مسیر از آن‌ها استفاده کنید. سیستم‌های صوتی و تصویری به کار رفته در این قطارها دارای بهترین کیفیت و مانیتورهای تخت بوده تا شما در طول مسیر بتوانید از تماشای فیلم مورد نظر و یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان لذت ببرید.

صندلی‌های به کار رفته در این قطارهای منعطف بوده و نشیمن آن‌ها بسیار راحت است. میزهای تاشو و تخت خواب نیز از دیگر ویژگی‌های این قطارهای به شمار می‌رود. با توجه به بسته بودن فضای قطار، وجود سیستم تهویه مناسب یکی از مهم‌ترین موارد است. در این نوع از وسایل حمل و نقل سیستم تهویه مناسبی به کار رفته، هوا به خوبی در جریان بوده و گرمایش و سرمایش مناسب است.

پرسنل این قطارها همگی در کار خود مجرب و حرفه‌ای هستند. در کنار بسته‌های پذیرایی رایگانی که در طول سفر در اختیار شما قرار می‌گیرد، می‌توانید ناهار و یا شام و یا میان وعده را سفارش داده تا در بهترین کیفیت برای شما آماده شود.

 معرفی قطارهای غزال + عکس

انواع قطارهای غزال

نکته مهم دیگر آشنایی با انواع قطارهای غزال است. مانند بسیاری دیگر از انواع قطارها، غزال نیز دارای سه نوع قطار اتوبوسی، کوپه‌ای و VIP است. قطارهای اتوبوسی همان طور که می‌دانید چیدمات صندلی‌ها مانند اتوبوس بوده و شما نمی‌توانید یک کوپه اختصاصی برای خودتان و یا خانواده‌تان داشته باشید. قیمت این بلیط‌ها کم‌تر بوده و با توجه به جدید بودن غزال این صندلی‌ها راحتی کافی برای نشستن را دارند. جالب است بدانید این قطارها دارای استاندارد بالایی بوده و جز قطارهای درجه ۱ به شمار می‌روند. اگر ترجیح میدهید به جای قطار اتوبوس ، بلیط اتوبوس خریداری کنید برای هر دو مورد میتوانید به سایت علی بابا سر بزنید.

چه شرکت‌هایی از قطارهای غزال استفاده می‌کنند؟

شرکت‌های حمل و نقل مختلفی از این قطار استفاده می‌کنند اما ۳ شرکت اصلی عمده قطارهای مسافربری خود را از غزال انتخاب کرده است.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه قیمت پروازهای ایران ایر و ماهان به استانبول

شرکت قطار سیر کوثر

این شرکت حمل و نقل یکی از شرکت‌های اصلی است که از قطارهای غزال استفاده می‌کند. خدمات رفاهی در این قطارهای عالی بوده و شما برای سفر به شهرهای بندرعباس، یزد، تهران و مشهد استفاده کنید.

قطار غزال بین ریل

از دیگر شرکت‌های بزرگ حمل و نقل که به صورت گسترده‌تری از قطارهای غزال استفاده می‌کند، شرکت بین ریل است. قطارهای غزال این شرکت همگی درجه یک و کوپه‎ای بوده و دارای ۴ تخت در هر کوپه هستند. در مسیرهای پرترددی مانند تهران-کرمان، تهران-بندرعباس، تهران-مشهد، زنجان-مشهد می‌توانید از این شرکت مسافربری بلیط تهیه کنید.

قطار غزال پارس لاریم

قطارهای این شرکت مسافربری نیز همگی درجه یک هستند. البته این شرکت هنوز تنها در بخش تهران به مشهد از غزال استفاده می‌کند. در صورتی که شما از شهرهای دیگر بخواهید به مشهد بروید، باید خودتان را ابتدا به پایتخت برسانید.

 معرفی قطارهای غزال + عکس

خرید بلیط قطار غزال

برای خرید بلیط قطارهای غزال شما دو گزینه خرید اینترنتی و خرید حضوری را در اختیار دارید. برای خرید حضوری می‌توانید به دفاتر و نمایندگی‌های شرکت مسافربری مورد نظرتان رفته و بر اساس زمان رفت و برگشت و مبدا و مقصد بلیط خود را خریداری کنید.

خرید اینترنتی بلیط راهی ساده‌تر است که شما می‌توانید در خانه و در هر ساعت از شبانه روز آن را انجام دهید. کافی است وارد سایت فروش بلیط قطار شده، مبدا و مقصد و زمان حرکت را انتخاب کرده، هزینه بلیط را پرداخت کرده و آن را تهیه کنید. معمولا خرید بلیط برای هر سفر از چند هفته قبل در دسترس شما در سایت خواهد بود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.