پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سقف وافل لانه زنبوری سخت همدان
    16 مرداد 1401 - 14:10
    شناسه : 203282
    0

    امروزه در طراحی ساختمانهای مدرن به خصوص بناهایی که دارای ارتفاع بیشتر از ۱۲ متر می باشد کارفرمایان از سقف وافل همدان در پروژه های استفاده می کنند که در ظاهر به صورت مشبک و پنجره ای مانند است و از مهمترین دلایل نامگذاری این سقفها می توان به علت شباهت زیاد آن را با نان وافل دانست

    پ
    پ

    یکی از انواع مصالح ساختمانی که امروزه با بتن طراحی شده و به مقدار زیادی در سیستم های سازه ای و در شهرهای مختلف ایران مانند پروژه ماهان قزوین، همدان و کرمان در ساختمان سازی استفاده می کند سقف وافل می باشد که بسیاری از مهندسان برای طراحی سقفهای هتلها، موزه ها، دانشگاه ها، استخر ها و سالنهای ورزشی از آن استفاده می کنند که اولین مرحله برای ساختمان سازی اجرای عملیات زیرسازی آن است که ابتدا جکهایی برای این کار گذاشته می شوند و بعد قالبهای وافل را کارهم می گذارند و این نوع قالبها به راحتی روی قوطیهای فلزی قرار می گیرند بعد از اینکه قالبها را جا گذاری شد میلگردها و آرماتور بندی را آغاز می کنند.

    word image 203282 1 scaled - سقف وافل لانه زنبوری سخت همدان -

    امروزه در طراحی ساختمانهای مدرن به خصوص بناهایی که دارای ارتفاع بیشتر از ۱۲ متر می باشد کارفرمایان از سقف وافل همدان در پروژه های استفاده می کنند که در ظاهر به صورت مشبک و پنجره ای مانند است و از مهمترین دلایل نامگذاری این سقفها می توان به علت شباهت زیاد آن را با نان وافل دانست که همانطور که مشاهده می کنید در سقفهای فروشگاه ها، نمایشگاه ها، متروها انواع وافلها را می بینید که باعث می شود وزن زیادی به سقف وارد نسازد. این قالبها به دلیل اینکه از استحکام بالایی برخوردار هستند به همین دلیل در اکثر ساختمانها استفاده می گردد.

    سقف وافل دو طرفه لانه زنبوری اسلب

    یکی از کاربردی ترین روشهای سقف زدن در اماکن مختلف سقف وافل دو طرفه لانه زنبوری اسلب می باشد که بسیار به صرفه است و به لحاظ اقتصادی و زمان نصب آن بیشتر به آن توجه شده است که در ادامه بیشتر در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد. یکی از مزیت های این سقف ها نسبت به سایر مدلهای مشابه و مختلف آن همچون سقف کاذب مقاومت و استحکام آن می باشد که بسیار مقاوم و دارای ایمنیهای لازم می باشد پیشنهاد ما برای سقف هایی که دهانه آنها بیش از ۱۲ متر است قطعا این سقف وافل است. از این جهت که می دانیم وزن بسیار کمی دارد و به ستون ها فشار زیادی نمی آورد این امر برای بسیاری از فرودگاه ها که دارای سقفهای بلند و طولانی می باشند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

    word image 203282 2 scaled - سقف وافل لانه زنبوری سخت همدان -

    بسیاری از افراد که دستی در حوزه ساخت و ساز دارند این محصول را با نام سقف وافل لانه زنبوری نیز می شناسند و این موضوع از این جهت است که ساختاری شبیه لانه زنبور اما مربعی خروجی آن می باشد. که بسیاری از شرکتها در این حوزه سالها در حال فعالیت هستند و ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول همچنین سقف کاذب کشسان است که سالانه بسیاری از تولیدات خود را در کشورهای مختلف صادر می کند که به دلیل قیمت تمام شده پایینی که در ایران دارد بسیاری از کشورها خواهان این محصول از ایران می باشند و هر کسی که به این حوزه علاقه داشته باشد می تواند یکی از نمایندگیهای سقف وافل را در شهر یا استان خود راه اندازی کند.

    سقف وافل سخت مقاوم نازک

    با پیشرفت صنعت ساختمان سازی، گزینه های اجرایی سقف سازه ها نیز پیشرفت چشمگیری داشته است، امروزه برای اجرای سقف سازه های مرتفع از انواع سقف وافل مانند سخت، مقاوم و یا نازک استفاده می کنند که سقف وافل در اصل سازه ای مدرن و جدید می باشد که امروزه در سراسر دنیا از آن در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود. سقف وافل یک نوع سقف بتنی می باشد، از این سقف برای برای مکانهایی که سطوحی با دهانه های بلند دارد استفاده می شود که این مکانها به دلیل داشتن بار مرده کم و سختی متناسب، مناسب اجرای سقف وافل می باشند. این نوع سقف یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین سقفهای اجرا شده توسط ساختمان سازها می باشد، در عین حال یکی از زیبا ترین و جذاب ترین آنها نیز است.

    word image 203282 3 scaled - سقف وافل لانه زنبوری سخت همدان -

    همانطور که می دانیم داشتن سازه ای زیبا در عین حال محکم و کم هزینه بسیار اهمیت دارد، استفاده از سقف وافل سخت در سازه های امروزی بسیار محبوب شده است، تمامی ویژگیهای ممکن مانند زیبایی، استحکام بالا، وزن کمتر و صرفه جویی در هزینه به هنگام اجرای سقف وافل اهمیت دارد و اجرای سقف وافل در مصرف میله گرد و بتن تا ۳۰ درصد صرفه جویی دارد. قالبهای استفاده شده در اجرای سقف وافل بعد از اجرا قابلیت جدا شدن دارند و می توان از آنها برای اجرایسازه های بتن دیگر استفاده کرد، همچنین هزینه های عملیات نازک کاری ساختمان ساخته شده با استفاده از این سقف کاهش زیادی پیدا می کند و سرعت ساخت آن نیز بسیار بالا می باشد به همین دلیل امروزه به دلیل کمبود وقت و به جهت تسریع و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه ساختمان سازها و مهندسین ترجیح می دهند که از سقف وافل استفاده کنند.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.