×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

برای تهیه و درست کردن ترشی انبه غلیظ کافیست ابتدا پوست و هسته انبه را جدا نموده و بعد به صورت خلال خلال در آورده و بعد مقدار کمی نمک و فلفل سیاه تازه و همینطور مقدار زردچوبه به آن اضافه می نماییم وسپس مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و درب شیشه یا بطری را می بندیم و اجازه می دهیم تا به مدت یک روز در هوای محیط بیرون مانده تا نرم و یکدست شود.

در ادامه بر با ریز کردن کمی سیر و ادویه را به آن اضافه می نماییم و به صورت لایه لایه منواد را به آن اضافه می نماییم.

به یاد داشته باشید که در هنگام ریختن سرکه باید به اندازه ای باشد که سطح میزان سرکه به اندازه یک بند انگشت بالاتر از سصطح انبه ریخته شده در بطری باشد.

بعد از طی این مراحل درب شیشه بطری را کامل می بندیم و به مدت دو هفته با قرار دادن آن در یخچال، اجازه می دهیم تا ترشی به خوبی درست و آماده سرو شود.

C:\Users\ARAD\Desktop\اولی.jpg

یکی از لذیذ ترین محصولاتی که می توان با انواع غذاها سرو نمود ترشی انبه تند می باشد.

طرز تهیه ترشی بسیار آسان و راحت می باشد، امروزه ترشیها یکی از پایه ثابت ترین خوراکیها در کنار غذا در بین سفره هایی ما ایرانیها جای خوش کرده است.

همانطور که قبلا نیز برای شما ذکر شد ترشیها مخصوصا ترشی انبه و ترشی مخلوط پایه ثابت در کنار غذای اکثر ما ایرانیها می باشد فلذا برای خرید و فروش ترشی انبه می بایست دقت لازم را داشت تا محصول خریداری شده با قیمتی مناسب و دارای تاریخ انقضا و تولید باشد.

ترشی انبه رسیده طرز تهیه

اگر تا به حال اسم ترشی انبه به گوشتان نخورده و دوست دارید از طعم و مصرف آن لذت ببرید، می توانید در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه ی ترشی انبه رسیده بسیار راحت و آسان است و می توان در منزل آن را درست کرد.

یکی از مزایای ترشی انبه جا ننداختن این محصول است و بر خلاف ترشیجات دیگر که می بایست ماه ها زمان ببرد تا جا بیوفتند، اما این ترشی بعد از زمان سه روز قابل استفاده است.

برخی در ترکیبات ترشی انبه از سبزیجات معطر هم استفاده می کنند که این بستگی به ذائقه و سلیقه ی فرد داشته است.

انبه ی زرد رسیده را به خوبی شسته و پس از پوست گرفتن آن را چند تیکه کرده و سپس با ادویه های مخصوص مانند فلفل قرمز، فلفل سیاه، پودرتخم گشنیز و پودر سیاه دانه مخلوط کرده و در سرکه همراه با روغن زیتون اضافه می کنیم و سپس در ظرف ریخته و بعد از سه روز می توان به عنوان چاشنی غذا مورد استفاده قرار داد.

C:\Users\ARAD\Desktop\دومی.jpg

با توجه به بیانات گفته شده، ترشی انبه زرد رسیده دارای طبع گرم می باشد و کسانی که مزاج گرم دارند بهتر است از زیاد خوردن آن افراط کنند.

ترشی انبه قرمز یکی از ترشیجات خوشمزه و دلپذیری می باشد که همانند ترشی انبه زرد طعم بسیار لذیذی دارد.

امروزه از ترشی انبه قرمز به دلیل تند بودن آن به ترشی تندی یاد می کنند و در کشور هندوستان بسیار طرفدار دارد.

در حال حاضر این ترشی با انواع و مدلهای مختلف و همچنین حجمهای متفاوت در بازار مشاهده می شوند و هرکدام دارای قیمتهای متفاوتی می باشند.

ترشی انبه بلوچی

تشریجات به علت خواص و طعم فوق العاده ی آن در اکثر مناطق تهیه می شود و ترشی انبه بلوچی نیز توجه اکثر افراد که به تغذیه اهمیت می دهند، را به خود جلب نموده است.

این ترشی خوش رنگ دارای تندی بی نظیری بوده و در عین حال شیرین و لذیذ نیز می باشد.

در شهرهای مختلف این ترشی با مواد متعددی مخلوط کرده و تولید می کنند که با نام ترشی مخلوط همان شهر مشهور می گردد تا در زمان خرید، در بین انواع مختلف آن سر در گم نشوید.

میوه انبه بسیار مقوی بوده ولی ماندگاری بالایی ندارد به همین منظور در فصل رسیدن، از آن ترشی درست می کنند تا در تمام فصول به همراه غذا قابل استفاده باشد.

C:\Users\ARAD\Desktop\سومی.jpg

یکی از چندین مدل چاشنی که در کنار غذا سرو می شود ترشی انبه بلوچی می باشد که اصالت آن به شهر بوشهر و چابهار به خاطر کشت فراوان این میوه می رسد.

در تهیه این ترشی از انواع فلفلها استفاده می شود، طرز تهیه ترشی انبه عربی به این صورت می باشد که چند حبه سیر را پوست کنده و له کنید، میوه انبه را کاملا بشویید و لایه رویی آن را بردارید و به صورت کوچک ریز نمایید.

تخم گشنیز و فلفل سیاه را به همراه سیاه دانه و فلفل قرمز تفت دهید، تا عطر آن در فضا بپیچد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.