×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

تردمیل، یک وسیله ورزشی پر استفاده در باشگاه‌ها است که شما می‌توانید آن را به گوشه‌ای از خانه خود بیاورید و از آن برای چربی سوزی استفاده کنید. حضور این وسیله در خانه سبب می‌شود تا در هر لحظه آن را مقابل چشمان خود ببینید و به ورزش کردن ترغیب شوید. دیگر برای پیاده‌روی بهانه‌ای چون لباس پوشیدن و گرمی هوا، ترافیک و… نخواهید داشت. کافی است اراده کنید و روی این وسیله راه بروید و بدویید.

C:\Users\Lenovo\Desktop\12.jpg

نکاتی که برای خرید تردمیل باید بدانید

همانند دیگر وسایل ورزشی، تنوع این محصول در بازار بسیار زیاد است. شما در زمان خرید تردمیل نباید عجله کنید باید تمامی نکات و موارد آن را بررسی کرده تا بهترین نوع را برای خودتان تهیه کنید. به این منظور بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

موتور و قدرت آن

میزان سنجش این دستگاه، با قدرت موتور آن انجام می‌شود. این قدرت برای مدل‌های خانگی حداقل برابر با 1 اسب بخار و حداکثر برابر با 7 اسب بخار است. رابطه قدرت موتور با قیمت آن به صورت مستقیم بوده و هرچه قدرت بیشتر شود، قیمت تردمیل هم بیشتر خواهد شد. معمولاً برای نمونه‌های خانگی از موتور DC استفاده می‌شود که با انرژی مستقیم برق کار می‌کند. برخی از آن‌ها هم به صورت باطری دار است.

بدنه دستگاه

این دستگاه‌ها اغلب از جنس فولاد ساخته می‌شوند و مقاوم هستند؛ اما از نظر ابعاد و تحمل وزن با هم فرق می‌کنند. انتخاب وزن آن بستگی به جثه شما خواهد داشت. هرچقدر وزن شما بیشتر باشد باید به سراغ مدلی بروید که توانایی تحمل وزن بالا را داشته باشد. از طرفی باید بدانید که هرچه وزن تردمیل بیشتر باشد ابعاد آن هم بزرگ‌تر بوده و فضای بیشتری اشغال می‌کند. برای مثال مدلی که توانایی تحمل 150 کیلوگرم وزن را دارد از مدلی که توانایی تحمل 90 کیلوگرم را دارد بزرگ‌تر است.

سرعت تردمیل

نکته دیگری که در هنگام خرید باید مد نظر داشته باشید سرعت آن است. شما باید تصمیم خودتان را بگیرید که می‌خواهید روی تردمیل راه بروید یا بدوید. هرچقدر سریع‌تر باشید باید دستگاهی با سرعت بالاتر انتخاب کنید. معمولاً بازه سرعتی این وسیله برابر با 3 الی 7 کیلومتر است. نمونه مدل خانگی دستگاه سرعتی برابر با 6 الی 10 کیلومتر دارد. مدل‌هایی که سرعت بیشتر از این دارد، برای مصارف باشگاهی و حرفه‌ای مناسب است.

قابلیت‌ها و امکانات

درست است که تردمیل وسیله‌ای برای دویدن بوده اما وجود امکاناتی همچون تنظیم شیب باعث می‌شود که پیاده‌روی روی سربالایی را هم تجربه کنید. در برخی نمونه‌ها این کار به صورت اتومات انجام می‌شود و در برخی دیگر به صورت دستی است. امکانات دیگری همچون ایمنی حرکت، ماساژور، ویبراتور و… در این دستگاه تعبیه می‌شود که بسته به سلیقه و نظر خود می‌توانید آن را تهیه کنید. البته لازم به ذکر است که هرچه این امکانات بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.

آیا هرچه تردمیل گران‌تر باشد، بهتر است؟

قطعاً شما هم در زمان خرید این دستگاه برای خانه‌ی خود، بودجه مشخصی برای آن کنار گذاشته‌اید و باید متناسب با آن خریدتان را انجام دهید. این تصور که هرچه این دستگاه گران باشد بهتر است، اشتباه است. شما می‌توانید بهترین نوع آن را با قیمت بسیار مناسب‌تری هم خریداری کنید.

C:\Users\Lenovo\Desktop unning_man.jpg

بهترین برند‌های شرکت تردمیل خانگی

برند‌های سازنده تردمیل خانگی بسیار زیاد است. همین تنوع باعث شده تا انتخاب برای خریداران سخت باشد؛ اما بهتر است به سراغ شرکت‌هایی بروید که کیفیت تولیدات آن‌ها اثبات شده است. برندی خوش نام و مشهور که سابقه چندین ساله در زمینه تولید محصولات ورزشی دارد. از سری برند‌های خوش نام و پر فروش این محصول در بازار را می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. آیرون مستر
  2. لیدر اسپرت
  3. پاندا
  4. پروفورم
  5. تایگر اسپرت
  6. اسپیریت
  7. پروتئوس
  8. شوآ

شما هر یک از برند‌ها را که انتخاب کنید می‌توانید به راحتی به صورت آنلاین و اینترنتی از هایپرجیم خریداری کنید.

نکات نگهداری

در هنگام خرید تردمیل علاوه بر نکاتی که پیشتر توضیح دادیم، باید به کیفیت محصول و متراژ سالن جهت قراردادن و نگهداری هم توجه کنید. انتخاب مناسب، بخشی از ماجرا است و نگهداری و کیفیت بالای آن هم بخش دیگر، اگر می‌خواهید از محصول خریداری شده تا مدت‌ها به راحتی و آسانی استفاده کنید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  1. دستگاه را تمیز نگه دارید. هرچه این دستگاه تمیز باشد گردوغبار و آلودگی روی آن نقش نمی‌بندد و درنتیجه موتور آن خنک مانده و به خوبی کار می‌کند. از طرفی ساییدگی قطعات روی هم با تمیز نگه‌داشتن آن اصطکاک کمتری ایجاد می‌کند.
  2. محل مناسب برای استفاده آن نگه دارید. این دستگاه را نباید روی فرش بگذارید و همچنین نباید در برابر تابش نور آفتاب باشد.
  3. استفاده از محافظ را فراموش نکنید. قطع و وصل شدن برق می‌تواند موتور آن را تحت تأثیر قرار داده و آسیب دیدن آن شود.
  4. این دستگاه را روغن‌کاری کنید تا قطعه‌های آن دچار فرسودگی نشود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.