×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

این نوع ماهی پر طرفدارترین غذای جنوبی ها محسوب می شود که از خاصیت های زیادی برخورد دار است.

ماهی سرخو جنوب دارای گوشتی لذیذ و نرم است که منبع پروتئین و سرشار از فسفر و امگا ۳ می باشد.

این نوع ماهی دارای بوی مطلوبی می باشد و همچنین خار و تیغ های زیادی دارداز گوشت ماهی سرخو بیشتر برای تهیه ی قلیه ماهی استفاده می شود این هم نوع ماهی دارای خاصیت های زیادی است که شامل جلوگیری از سرطان پروستات می باشد.

به دلیل چربی کم آن بهترین گزینه برای ورزشکاران می باشد زیرا با استفاده از این نوع غذا قند خون مصرف کننده به اعتدال می رسد فسفر موجود در این ماهی برای سلامت استخوان ها اهمیت زیادی دارد.

C:\Users\Admin\Downloads\Capture2-165-768x520.jpg

با استفاده از ماهی سرخو در وعده های غذایی خود دیگر نگران بیماری های قلبی خود نباشید زیرا این نوع ماهی برای مراقبت و سلامت قلب بی نظیر می باشد دهان ماهی سرخو جنوب نسبتا بزرگ بوده و کوهان دارد، این ماهی دارای ۱۳-۱۴ خار می باشد و گردن آن ها ضخیم و گوشتی است.

این نوع ماهی در خلیج فارس محبوبیت بالایی دارد، معمولا ماهیان بالغ در اطراف صخره های مرجانی یافت می شوند، تغذیه های این ماهی از غذا های دریایی مانند میگو و خرچنگ است.

بعد از صید این نوع ماهی از لحاظ تازگی و کیفیت آن بسیا حائز اهمیت است، با توجه به تازه بودن هنگام خرید ماهی سرخو باید دقت کافی داشته باشید که ماهی مورد نیاز خود تازه و با کیفیت باشد.

خواص ماهی سرخو

نتایج تحقیقات نشان می دهد که خواص بیشمار ماهی سرخو به دلیل وجود مواد معدنی و مغذی موجود در این ماهی بوده و توانسته تا میزان ۳۹ درصد از ابتلا به سرطان پیشگیری کند.

این ماهی به عنوان منبع غنی از پروتئین شناخته می شود و دارای ویتامین های گروه B می باشد و همچنین سرشار از مواد معدنی چون پتاسیم، فسفر، سلنیوم و اسید آمینه بوده که سبب مصرف آن سبب کاهش عوامل بیماری زا می گردد.

این ماهی حاوی درصد کمی از چربی بوده به همین جهت برای مصرف ورزشکاران توصیه می شود و به دلیل حاوی بودن ویتامین B12 می تواند در درمان کم خونی مورد استفاده قرار بگیرد.

نرم و لطیف بودن گوشت این ماهی همچنین رنگ قرمز پوست آن از جمله مشخصات مهم در ماهی سرخو می باشد.

C:\Users\Admin\Downloads\Capt11ure-768x404.jpg

این ماهی مدتی پس از تخم ریزی در اعماق کم دریاها و بستر های شنی یا گلی یافت می شود و قسمت گردنی ضخیمی دارد که خواص ماهی سرخو بسیار زیاد می باشد.

ماهی سرخو جنوب به دلیل حاوی بودن مقادیر غنی از فسفر باعث شده تا باعث تقویت حافظه و بهبود عملکرد سلول های خاکستری مغز می شود.

تازه و سالم بودن ماهی را می توان با توجه به مشخصات ماهی تشخیص دارد یکی از روش ها توجه به پوست ماهی است که به آسانی از قیمت گوشتی ماهی قابل تفکیک نمی باشد.

ماهی سرخو اصل

شما برای تشخیص ماهی سرخو اصل، باید آشنایی کامل با ویژگی های این نوع ماهی داشته باشید و بتوانید ماهی تازه را از ماهی کهنه و مانده تشخیص دهید.

یک راه دیگر و مطمئن تر برای تهیه نوع تازه و اصل این نوع ماهی، خرید از فروشگاه های معتبر عرضه اینگونه محصولات می باشد زیرا این فروشگاه ها با دقت زیاد محصولات تازه را تهیه می کنند و در اختیار مشتریان قرار می دهند.

ماهی سرخو از نظر ظاهری بسیار به ماهی سنگسر شبیه بوده و رنگ پوست آن نارنجی و گوشت آن سفید می باشد این نوع ماهی از گوشت بسیار لذیذ و خوشبویی برخوردار بوده و به همین دلیل طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

C:\Users\Admin\Downloads\istockphoto-514675891-612x612-2-2.jpg

از جمله ماهی هایی که در طول سال امکان صید و پرورش آن در آب های جنوب کشور وجود دارد، ماهی سرخو اصل تک خال می باشد این نوع آبزی از خواص بسیار زیادی برخوردار است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد

صید ماهی سرخو بزرگ معمولا در فصول سرد سال در عمق ۸۰ متری و در مناطق صخره ای و مرجانی خلیج فارس انجام می شود.

از نظر ظاهری این نوع آبزی بدنی کوهانی شکل داشته و از دهان بزرگی برخوردار می باشد و بر روی باله پشتی آن ۱۰ الی ۱۲ عدد خار وجود دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.