×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

گنجشک درختی، پرنده ای کوچک و چاق ولی زیبا می باشد و دارای رنگ خاکستری و بالهایی کوتاهی می باشد و از منقار کلفت و سخت تشکیل شده اند این گنجشک به روی زمین به صورت جفت پا حرکت می کند و صدای آنها مثل موزیک در طبیعت پخش می شود و همچنین گنجشکهای درختی به صورت گروهی حرکت و پرواز می کنند.

گنجشک درختی تولید مثل بالایی دارد و آنها همه چیز را می خورند مانند دانه ها نظیر غلات، ساقه ها و جانوران مثل کرم، ملخ و غیره را تغذیه می کنند.

در بهار گنجشک درختی تخم گذاری می کند و تا پاییز ادامه می یابد گنجشک نر و ماده وظیفه دارند تا زمانی که گنجشک آنها بزرگ شود و رشد کند به آن غذا بدهند و از آن مراقبت کنند.

word image 203690 1 - گنجشک درختی ماده کوچک تهران -

یکی از انواع گنجشکها، گنجشک درختی کوچک است که دارای خواص بسیاری می باشد و به همین دلیل افراد زیادی را این پرنده ی کوچک به خود جذب کرده است.

همانطور که در مطالب بالا گفته شد گنجشک انواع متفاوتی دارد که در این مطلب درباره ی تفاوت دو نوع گنجشک یعنی درختی و خانگی را توضیح خواهیم داد.

از گنجشکهای درختی به مانند جوجه یک روزه شیراز در خانه هم میشه مراقبت کرد آنها را در یک لانه تمیز بگذارید و توجه داشته باشید هنگامی که می خواهید به آن غذا دهید به پر آن برخورد نکند زیرا پرها اگر دچار آلودگی باشند گنجشک هم مریض می شود.

تفاوت گنجشک درختی با خانگی در این است که برای تشخیص این دو نوع گنجشک به تاج آنها دقت کنید.

گنجشک درختی از سر و گردن صاف و یکدستی برخوردار است و به روی درختان زندگی می کنند اما گنجشک خانگی تاجهای خاکستری مایل به روشن دارند و در خانه مراقبت می شوند.

گنجشک درختی کوهی

پرندگانی که در کوچه، خیابان، فضای باز و غیره زندگی می کنند نوع درختی بوده و آنهایی که عادت به فضای سرد، پر باد و ارتفاع بلند دارند نوع کوهی به حساب می آیند که گنجشکها نیز توان زندگی در هر دو منطقه را دارند.

گنجشکها از قدیم تا به امروز وجود داشته و در هر مکان بازی که چشم خود را بچرخانید حداقل یک یا دو عدد از آن را به راحتی مشاهده می کنید و در حیات وحش نیز از این موجود نگهداری کرده و نژادهای مختلف آن به اکثر کشورها تجارت می گردد.

word image 203690 2 - گنجشک درختی ماده کوچک تهران -

تمامی پرندگان با تخم گذاری شروع به تولید مثل می کنند به عنوان مثال گنجشک درختی ماده بعد از تخم گذاری با مدت زمانی مشخص روی آن نشسته تا بچه های آنها از درون تخم بیرون آمده و زندگی جدیدی را بیرون از یک محفظه بسته آغاز نمایند.

این نوع پرنده با تجارت به سراسر جهان از با گونه های مختلف جفت گیری نموده تا گونه ایی جدید را پدید آورند تا خاصیت و فواید آن را برای انسان کشف نمایند این روش بسیار عالی بوده ولی بدیهایی مانند به وجود امدن بیماری و شیوع آن در جهان را شکل می دهد.

حیوانات در هر قسمتی از جهان که مناسب بوده به راحتی توسط چوب، کاه، سنگ باریت و گل خانه ساخته و در آن زندگی می کنند که معمولا ساخت خانه آنها به صورت دایره ایی بوده و استقامت خیلی بالای نیز در به وجود آمدن عوامل طبیعی دارد، آنها با بدنی سفید و بال و پری قهوه ایی در رنگهای سیاه بوده که تا روی دم آنها این نوع رنگ موجود می باشد.

گنجشک درختی تهران

پرندگان بسیار ریز و زیبایی بنام گنجشک درختی در اغلب شهرهای کشور مانند تهران زندگی می‌ کنند. این پرندگان توانایی و قدرت زندگی در هوای گرم و مرطوب را دارند ولی در فصل زمستان دچار مشکلات عدیده‌ ای برای زندگی می‌ شوند پیدا کردن غذا و دائم در فصل تابستان برای این پرندگان کاری بسیار راحت و ساده می ‌باشد ولی در فصل زمستان و با وجود برف و باران زندگی این پرندگان دچار سختی و مشکلات بسیاری می‌ شوند او اغلب در این فصل تلفات بسیاری می ‌دهند و از بین می‌ روند.

word image 203690 3 - گنجشک درختی ماده کوچک تهران -

ابتدای پاییز فصل مورد علاقه برای تخمگذاری گنجشک درختی تهران می ‌باشد گنجشک نر و ماده وظیفه تامین غذای جوجه ‌های خود را تا هنگامی‌ که پرواز کردن را یاد بگیرند برعهده دارند و زحمات زیادی برای بزرگ کردن جوجه ‌های خود می‌ کشند در این بین جوجه ‌ها با مشکلات و خطرات بسیاری مواجه هستند مارهای وحشی، گربه‌ سانان، پرندگان شکاری باد و باران و طوفان خطراتی است که لانه این پرندگان زیبا را همواره مورد حمله قرار داده‌ است و جوجه ‌ها تخمهای آنان را از بین می‌ برند.

این پرندگان زیبا بسیار حساس می‌ باشند و کوچک‌ترین صدا و حرکتی را در اطراف خود تشخیص داده و آن را به عنوان خطر می ‌شناسند و به ‌سرعت از محل دور می ‌شوند برای همین بهترین روش برای شکار آنان دام می ‌باشد.

گذاشتن دانه و بذر گندم به ‌عنوان دام به‌ صورت گسترده روی زمین و پهن کردن توری روی آنها و سپس به دام انداختن این پرندگان شیوه مرسومی برای شکار آنان می ‌باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.