شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کلوچه سنتی داچینی زعفرانی شیرین
    22 مرداد 1401 - 0:45
    شناسه : 203721
    0

    از اصلی ترین مواردی که جزء مزیت کلوچه سنتی دارچینی محسوب می شود کنترل قند خون است که به واسطه ی دارچین موجود در محصول به وجود آمده است.

    پ
    پ

    آیا شما نیز جز افرادی هستید که دوست دارید در کنار نوشیدنی خود چیزی بخورید که مکمل آن باشد و از خوردن آن لذت ببرید، پیشنهاد ما به شما کلوچه سنتی ساده می باشد.

    یکی از سوغات خوشمزه شمال کشور کلوچه می باشد که فومن و لاهیجان از جمله شهرهای معروف در تولید کلوچه می باشند که نام قدیم آن قند کلوچه می باشد.

    کربلایی محمود در سفر خود به کربلا با کلوچه آشنا می شود و از طعم آن خوشش می آید و وقتی که به فومن برمی گردد آن را با کمی تغییرات درست می کند که طرفداران بسیاری را پیدا می کنند و بدین ترتیب کلوچه وارد ایران می شود.

    از دیرباز تاکنون کیک و کلوچه در فرهنگ ما مرسوم بوده است.

    در کشور ما شیرینیها طیف وسیعی را در بر می گیرند که کلوچه سنتی نرم یکی از آنهاست.

    شما نیز اگر دسترسی به فروشگاهی در نزدیکی خود ندارید و می خواهید که خوراکی سالم تری را داشته باشید، کلوچه را در خانه تهیه کنید.

    C:\Users\ARAD\Desktop\اولی.jpg

    تمامی مواد لازم برای کلوچه سنتی شیرین عبارتند از: آرد، روغن جامد یا کره، شکر، کمی نمک، تخم مرغ، بکینگ پودر، وانیل، کشمش که سلیقه ای می باشد.

    در ابتدا تخم مرغها را همراه با وانیل و شکر با همزن برقی به مدت 7 دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت خامه ای و روشنی به ما بدهد.

    سپس زعفرانی را که از قبل دم کرده بودیم به همراه روغن به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و 1 دقیقه مواد را به هم می زنیم.

    در مرحله سوم آرد و بکینگ پودر را درون ظرفی مخلوط می کنیم و پس از آن آرد را پس از 3 بار صاف کردن با الک به تخم مرغ اضافه می کنیم.

    سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر را به دست آمده را به حالت کلوچه در می آوریم و با کمی فاصله از هم در کنار یکدیگر قرار می دهیم.

    پس از آن سینی را درون فری که از قبل گرم شده است می گذاریم و اجازه می دهیم تا 15 دقیقه بپزد، اگر فر نداشتید می توانید در قابلمه و یا ماهی تابه یی که روی شعله پخش کن قرار داده اید آنها را تهیه کنید و پس از آماده شدن و خنک شدن آنها می توانید سرو کنید.

    کلوچه سنتی دارچینی

    از اصلی ترین مواردی که جزء مزیت کلوچه سنتی دارچینی محسوب می شود کنترل قند خون است که به واسطه ی دارچین موجود در محصول به وجود آمده است.

    این کلوچه ها و کلوچه زنجبیلی با قابلیت سیر کنندگی بالا سبب می شود تا انرژی مورد نیاز بدن تامین شده و به دلیل برخورداری از مواد غنی شده باعث افزایش و بهبود عملکرد سیستم ایمنی می شود.

    قیمت مناسبی که به جهت خرید این محصول در نظر گرفته شده است باعث شده تا بازار فروش آن از رونق بالایی برخوردار بوده و تولید کنندگان اصلی به جهت حفظ قیمت حاشیه سود خود را کاهش می دهند.

    C:\Users\ARAD\Desktop\دومی.jpg

    یکی از مواردی که باعث شده تا رونق بالایی در بازار فروش کلوچه سنتی دارچینی و کلوچه شکلاتی زنجبیلی صادراتی به وجود بیاید استفاده از مواد اولیه ی سالم و با کیفیت در زمان تولید محصول می باشد.

    علاوه بر طعم خوب در این کلوچه ها مقادیر بالایی کالری نیز وجود دارد که از فاکتورهای اساسی در خرید این محصول بوده و دارای ارزش غذایی بالایی می باشد.

    صادرات محصولات خوش طعم موجب می شود تا با یک موارنه اقتصادی این محصولات در کیفیت بسیار بالایی به کشورهایی نظیر عراق در همجواری کشور صورت گرفته و به دلیل تنوع در وزنهای بسته بندی هرگونه نیازی را پوشش دهد.

    کلوچه سنتی زعفرانی صادراتی

    یکی از بهترین شیرینیهای ایرانی موجود در بازار کلوچه سنتی زعفرانی است که می تواند پتانسیل صادراتی بالایی داشته باشد.

    استفاده از زعفران هویتی ایرانی به این کلوچه بخشیده و این ادویه ی گرانقیمت می تواند جنبه ی لوکسی برای این شیرینی ایجاد نماید.

    شیرینیهای سنتی یکی از بهترین سوغاتیهای هر کدام از شهرهای ایران محسوب می شوند که به طور خاصیت تهیه شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

    C:\Users\ARAD\Desktop\سومس.jpg

    در تولید محصولات حساسی مانند کلوچه سنتی زعفرانی باید به نرم بودن بافت آن توجه ویژه ای داشته باشد زیرا بافت سخت و خشک می تواند این شیرینی را غیر قابل استفاده و نامناسب کند به همین علت رعایت ترتیب مراحل تولید و بسته بندی و نگهداری مناسب این محصول در تولید یک کلوچه ی با کیفیت از اولویت بالایی برخوردار است.

    بافت کلوچه مانند میوه خشک باید به صورتی باشد که له نشده و به خوبی قابل خوردن باشد از طرفی نباید سفت و سخت بوده و به سختی جویده شود به این ترتیب درست کردن یک کلوچه ی استاندارد می تواند با سختیهایی همراه باشد تا کیفیت مد نظر ایجاد شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.