×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

تأمین امنیت یکی از مهم‌ترین نیازهای زندگی هر فردی محسوب می‌شود. امنیت خانه، امنیت محل کار، امنیت در فضای شخصی و حتی فضای مجازی، برخی از مهم‌ترین موارد امنیت هستند که همواره در تلاش برای حفظ آن هستیم؛ مزرعه‌ها و باغ‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. یکی از کم‌هزینه‌ترین موارد امنیتی که برای اغلب مزرعه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد، فنس توری یا فنس حصاری است. فنس کشی علاوه بر حفظ امنیت، به مشخص شدن محدوده ملک شما هم کمک می‌کند و نسبت به روش‌های دیگری که برای این منظور وجود دارد، کم‌هزینه‌تر است.

images 1660126339 - معرفی انواع فنس کشی و مزایای آن - فنس کشی

فنس چیست و چه کاربردی دارد؟

توری حصاری یا فنس توری به توری‌ای گفته می‌شود که از جنس فلز است. فنس‌ها معمولاً با فولاد ساخته می‌شوند که مقاومت بالایی داشته و مزایای بی‌شماری را نیز به همراه دارند.

فنس کشی کاربردهای فراوانی دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  1. فنس کشی دور زمین‌های ورزشی
  2. مشخص کردن محدوده زمین کشاورزی و حفظ امنیت آن
  3. استفاده از سیم‌خاردار بالای دیوارها به‌منظور حفظ امنیت
  4. تعیین محدوده مناطق خاص و محافظت‌شده (مناطق نظامی)
  5. تعیین حریم برخی از جنگل‌ها
  6. استفاده برای دور باغچه به‌منظور جلوگیری از ورود حیوانات خانگی
  7. ساخت قفس حیوانات
  8. فنس کشی به‌منظور محافظت از توربین‌ها
  9. فنس کشی در اطراف مناطق هواشناسی به‌منظور محافظت از لوازم و همچنین تعیین سرعت باد و پیش‌بینی دقیق هوا
  10. استفاده در بخش‌های خاصی از حیاط منزل یا ویلا برای تعیین محدوده و یا جدا کردن بخش‌های مختلف خانه

مزایای فنس کشی

  • اجرا و نصب فنس کشی نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد و هر شخصی که توان جسمی و فیزیکی مناسبی داشته باشد، می‌تواند آن را نصب کند.
  • سرعت این کار بسیار بالا است و در زمان بسیار کوتاهی می‌توانید مزرعه یا باغ خود را حصار کشی کنید.
  • دیوارهای بلوکی و آجری قیمت نسبتاً بالایی دارند و تعمیر این دیوارها نیز هزینه بالایی به همراه دارد، اما فنس کشی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است و احتیاج چندانی به تعمیر پیدا نمی‌کند.
  • ابعاد فنس و حصار توری قابل‌تغییر است. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، ضخامت فنس و ارتفاع آن را انتخاب کنید.
  • معمولاً مزارع و باغ‌ها به‌صورت مستمر آبیاری می‌شوند؛ به همین جهت دیوارهای اطراف مزارع به‌سرعت فرسوده شده و مقاومت خود را از دست می‌دهند. فنس کشی مشکلاتی همچون کاهش مقاومت به دلیل برخورد با آب و رطوبت را ندارد؛ همچنین در صورت بروز سیل، آب به‌راحتی از مزرعه و باغ شما خارج می‌شود.
  • حمل‌ونقل آن آسان است. می‌توانید پس از مدتی، در صورت فروش مزرعه یا باغ خود، فنس را جدا کرده و به ملک دیگری منتقل کنید.
  • عبور نور یکی از مهم‌ترین مزایای فنس کشی است. گیاهان و درخت‌های موجود در مزرعه و باغ، احتیاج به نور زیادی دارند. دیوارکشی با آجر و بلوک باعث می‌شود که تا حدودی نور مسدود شود، اما استفاده از فنس مانع ورود نور به باغ یا مزرعه نمی‌شود.
  • انعطاف‌پذیری یکی از مهم‌ترین مزایای فنس کشی است. شما می‌توانید هر زمان که خواستید بدون صرف هزینه خاصی، مسیر فنس کشی را عوض کنید.

    images 1660126344 - معرفی انواع فنس کشی و مزایای آن - فنس کشی

انواع توری برای فنس کشی

فنس و توری حصاری کاربردهای مختلفی دارد؛ به همین جهت در انواع متنوعی به تولید و فروش می‌رسد.

  • سیم‌خاردار:

سیم‌خاردار یکی از قدیمی‌ترین و درعین‌حال کاربردی‌ترین موارد برای فنس کشی است. سیم‌خاردار همان‌طور که از نامش پیداست، به شکل یک سیم است و شکل شبکه‌ای توری ندارد. سیم‌خاردار یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای امنیت باغ و مزرعه به‌کار می‌رود. این سیم، خارهایی از جنس فلز دارد که باعث می‌شود افرادی که قصد تجاوز به حریم شما را دارند، دچار خراشیدگی و زخم شوند؛ همچنین تأثیر به سزایی در جلوگیری از ورود حیوانات به محدوده ملک شما دارد.

  • توری حصاری گابیون:

گابیون یک توری حصاری شش‌ضلعی است که انتهای اضلاع آن به هم تابیده‌شده‌اند. این نوع، انعطاف بسیار بالایی دارد که می‌توانید به‌راحتی آن را در اماکنی که دسترسی سختی دارند نصب کنید. فنس کشی با گابیون معمولاً در زمین‌هایی انجام می‌شود که اغلب نقاط آن کاشته شده و باید برای برداشت محصولات به گوشه‌های زمین دسترسی راحتی داشته باشید، درواقع انعطاف این سیم باعث می‌شود که شما بتوانید به‌راحتی در کنار آن قرار بگیرید.

  • فنس حصاری مربعی:

این فنس همان‌طور که از نامش پیداست، دارای شکل‌های مربعی است که معمولاً با‌ضخامت‌های بالایی ساخته می‌شود. نحوه قرارگیری شبکه‌های این فنس توری در کنار هم، به شکل زنجیر است که در‌هم‌فرورفته‌اند.

  • توری حصاری زنجیری:

این نوع توری ساختار متفاوتی با انواع دیگر توری‌ها دارد. یک رشته گالوانیزه، بدون هیچ تاروپودی، به شکل زنجیر بافته‌شده است. زنجیری بودن این توری باعث شده که در عین انعطاف بسیار بالا، استحکام زیادی هم داشته باشد؛ ازاین‌رو استفاده‌ی زیادی در صنایع مختلف دارد. جالب است بدانید که به علت استفاده از گالوانیزه در این نوع توری، می‌توانید تا ۵۰ سال پس از فنس کشی، شاهد مقاومت بالای آن در برابر زنگ‌زدگی باشید.

images 1660126347 - معرفی انواع فنس کشی و مزایای آن - فنس کشی

خرید و قیمت فنس

قبل از اقدام به خرید فنس، باید به‌صورت دقیق متراژ زمین خود را مشخص کنید. محیط دقیق را محاسبه کنید تا بدانید که به چند متر توری برای فنس کشی نیاز دارید. پس از تعیین متراژ، نوبت به تعیین ارتفاع می‌رسد؛ همان‌طور که اشاره کردیم، توری در ابعاد مختلفی ساخته می‌شود و می‌توانید متناسب با نیاز خود ارتفاع آن را محاسبه کنید؛ پس از به دست آوردن اطلاعات موردنیاز، باید به خاطر داشته باشید که پایه‌های فنس از اساسی‌ترین مواردی است که باید نسبت به تهیه آن اقدام کنید. معمولاً در هر ۳ الی ۵ متر فنس کشی ، از یک پایه فنس استفاده می‌شود. تعداد پایه‌های فنس را تعیین کنید و نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

قیمت فنس به عوامل متعددی بستگی دارد: نوع مفتول، قطر مفتول و همچنین اندازه شبکه‌های توری، از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت فنس هستند. قیمت برخی از فنس ها با توجه به وزن و برخی دیگر نیز با توجه به متراژ محاسبه می‌شود.

برای اطمینان از خرید خود و کیفیت فنسی که تهیه می‌کنید، بهتر است از یک مرجع معتبر کمک بگیرید؛ همچنین می‌توانید برای اطمینان بیشتر، ابعاد زمین و نوع استفاده خود را با فروشنده در میان بگذارید تا به بهترین شکل شما را راهنمایی کند. نشانی سایت هپتاحصار برای خرید فنس کشی : https://hepta-hesar.com

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.