شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تفاوت خرید آنلاین و اینترنتی برنج و حضوری
    22 مرداد 1401 - 16:50
    شناسه : 203799
    1

    مصرف برنج در ایران به میزان قابل توجهی بالاست و قیمت ان روز به روز بالاتر می رود از طرفی این ها توان خرید را در مردم کم کرده است

    پ
    پ

    word image 203799 1 - تفاوت خرید آنلاین و اینترنتی برنج و حضوری - برنج

    برای آنکه بتوانید بهترین برنج ایرانی را متناسب با نیاز، ذائقه، نوع طبخ و … خود بیاید، باید تا حدی به انواع مختلف این خوراکی محبوب آشنایی یابید. برنج ایرانی در پنج دسته اصلی تولید می‌شود که هرکدام دارای گونه‌های مختلفی هستند. ولی در حال حاضر خرید برنج بانام‌های طارم، طارم هاشمی، دم‌سیاه و فجر پرطرفدارتر و در میان ایرانیان پرمصرف‌تر هستند. البته هرکدام از این برنج‌ها خود شامل گونه‌های مختلفی می‌شوند. برای مثال برنج طارم در گونه‌های محلی، سنگسری، عطری و … دسته‌بندی‌شده و به فروش می‌رسد. در خرید اینترنتی برنج بهتر است، در ابتدا نام برنج خود را به‌صورت دقیق مشخص نموده و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن اطلاع کسب نموده، سپس به سفارش آن بپردازید.

    برنج از اقلام مصرفی است که هر خانواده ای به آن با قیمت مقرون به صرفه نیاز دارد. از این رو خیلی از مغازه هایی که در شهر ها هستند با توجه به اینکه برنج را به صورت کلی خرید می کنند تا به قیمت مقرون به صرفه ای فروش برسانند و هزینه حمل و تولید را کاهش دهند مجبور به مخلطو کردن برنج اصل با برنج بی بو می شوند تا صرفه اقتصادی بهتری داشته باشد.

    اگر شما برای خرید برنج ایرانی از فروشگاه کافه بَج اقدام کنید می فهمید که برنجی بسیار خوش طعم و عطر بدون مخلوط کردن برنجی دیگر است چون اول اینکه برنج این فروشگاه سورت شده و بدون الک است و مستقیم از دست کشاورز برای شما تولید و به کارخانه انتقال داده می شود و بعد از خرید خدمت شما با بهترین کیفیت ارسال می شود

    برنج کهنه تهیه کنید! برنج قدیمی به دلیل اینکه آب خود را کشیده است، دانه‌های سفت‌تر و محکم‌تری دارد. بنابراین قیمت برنج مجلسی کهنه به احتمال زیاد بیشتر از برنج تازه خواهد بود؛ اما بهتر است این مورد را در نظر داشته باشید که برنج ایرانی وقتی خیسانده و پخته می‌شود، حجم زیادی به خود می‌گیرد و مناسب برای مجالس و نذر دادن است.

    برنج سالم تهیه کنید! شما باید در هنگام خرید عمده برنج ایرانی این نکته را در نظر داشته باشید که برنج در شرایط مساعدی نگهداری شود، زیرا برنج‌های بی‌کیفیت احتمال شکستگی و حتی کپک‌زدگی نیز دارند.

    برنج شفاف بخرید! یکی از نشانه‌های برنج با کیفیت، رنگ برنج است. برنج ایرانی مجلسی باید دارای شکل ظاهری یکدست و رنگ سفید و عاج مانندی باشد. همچنین این نوع برنج‌ها هیچ گونه رنگ زردی و کدری در خود ندارند؛ قیمت برنج عمده شفاف و سفید با توجه به کیفیت و محل تولید آن می‌تواند متغیر باشد

    سفر به گیلان و خرید برنج از برند کافه بَج

    خرید برنج باکیفیت مساله ای بود که من مدت ها درگیر آن بودم برای اینکه بتوانم در خرید خود از شهر رشت موفق شوم به سراغ یکی از اقوام دور خود در این شهر رفتم و مسئله پیش آمده را با او در میان گذاشتم.

     او گفت در گیلان می توانی برندهای مختلفی از برنج را تهیه کنی اما، بهترین و معروف ترین برند برنج استان گیلان، برند کافه بَج است. با اینکه این دوست مرا تا حدود زیادی راهنمایی کرده بود از او خواستم جایی را به من معرفی کند که بتوانم برنج پخته شده این برند را تست کنم. او گفت ما در خانه همیشه از برند کافه بَج برنج تهیه می کنیم و من را برای نهار به خانه خود دعوت کرد. حوالی ظهر بود که با او به منزلش رفتیم.

     از بدو ورود به خانه می توانستی عطر گیج کننده ای از برنج در حال پخت را استشمام کنی، وارد خانه شدیم و با عطر گیج کننده برنج در حال پخت، صبر من برای تست طعم و کیفیت پخت آن کمتر می شد. طول نکشید که خانم خانه سفره نهار را پهن کرد و دیس پلو با دانه های بلند و یکدست مرا شگفت زده کرد. وقتی برای اولین بار طعم این برنج را چشیدم به یاد برنج های اصیل ایرانی افتادم که در کودکی گاها آنها را مصرف می کردیم.

    دیگر از انتخاب خود کاملا مطمئن شدم و عصر همان روز به نمایندگی فروش برنج گیلان کشم رفتم و خرید خود را از نمونه های مختلف این برنج مثل برنج صدری، هاشمی، قهوه ای، دودی و غیره انجام داده و به شهرمان برگشتم. پس از پخش برنج ها در بین مشتریانم در کمتر از یک هفته دو برابر محصولی که پخش کرده بودم به من سفارش داده شد، و من توانستم بعد از سال ها رضایت مشتریان خود را جلب کنم.

    word image 203799 2 - تفاوت خرید آنلاین و اینترنتی برنج و حضوری - برنج

    .

    انواع راه های خرید برنج

    خرید برنج به دو  صورت جزئی و عمده ای صورت می گیرد. رستوران ها، فروشگاه ها، شرکت ها، ارگان ها و… برنج مورد نیاز خود را به صورت عمده می خرند. چون هزینه صرف شده برای آن ها مقرون به صرفه تر است. امروزه شرکت های وارداتی مختلفی در ایران مشغول به کار هستند. اکثر این شرکت ها غیرمعتبر هستند و بسیاری از آن ها برای کار کردن مجوز قانونی ندارند. این شرکت ها انواع برنج بی کیفیت و ارزان را وارد بازار می کنند و تولید کنندگان برای رقابت قیمتی محصولات بی کیفیت تولید می کنند. این محصول بی کیفیت وارد بازار می‌شود و مشکلات فراروانی برای خرید برنج با کیفیت به وجود می آورد. پس بهتر است مصرف کننده با انواع مختلف در بازار آشنا باشند و در این زمینه تسلط کافی داشته باشند زیرا با توجه به گستردگی انواع مختلف برنج در بازار انتخاب بهترین نوع برنج کار سختی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.