شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اهمیت وکیل خانواده و مهریه در پرونده‌های خانواده
    23 مرداد 1401 - 22:54
    شناسه : 203902
    0

    اهمیت وکیل خانواده و مهریه به دلیل مسائل پیچیده و دعاوی خانوادگی مرسوم در چنددهه اخیر دوچندان شده است. حل و فصل دعاوی خانوادگی در اکثر موارد بدون یک وکیل خوب خانواده عملا غیرممکن می‌باشد

    پ
    پ

    وکیل خانواده و وکیل مهریه برای دعاوی خانوادگی

    اهمیت وکیل خانواده و مهریه به دلیل مسائل پیچیده و دعاوی خانوادگی مرسوم در چنددهه اخیر دوچندان شده است. حل و فصل دعاوی خانوادگی در اکثر موارد بدون یک وکیل خوب خانواده عملا غیرممکن می‌باشد word image 203902 2 - اهمیت وکیل خانواده و مهریه در پرونده‌های خانواده -

    باتوجه به اهمیت حفظ بنیان خانواده و آسیب‌های ناشی از فروپاشی آن، بک وکیل مجرب در اولین قدم باید سعی در حل و فصل مسالمت آمیز دعاوی داشته باشد. صرف نظر از قوانین موجود، همواره هدف اول در دعاوی خانوادگی یا بحث مهریه و طلاق حل اختلافات موجود باید باشد.

    اما این کار همواره ممکن نبوده و درصورت عدم اقدام به صورت اصولی، دعاوی خانوادگی اثرات آسیب‌زایی بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل استفاده از یک وکیل مجرب دعاوی خانواده می‌تواند بهترین راه برای کوتاه کردن روند حل مشکلات و نیل به نتیجه باشد.

    حوزه کاری وکیل خانواده و اهمیت حضور در دعاوی خانوادگی

    گاهی به دلایل مختلف فضای صلح و آرامش در خانواده جای خود را به اختلاف و ناسازگاری میان زوجین می‌دهد. عدم حل‌وفصل و رسیدگی به این اختلافات نه تنها تبعات روانی برای خود زوجین دارد، بلکه با فرض وجود فرزند، عواقب جبران‌ناپذیر روانی برای فرزندان نیز در پی خواهد داشت.

    در سراسر دنیا خانواده مأمنی قابل اتکا برای تأمین نیازهای مادی و معنوی ابتدایی هر فرد شناخته شده است و بخش پررنگ تلاش جامعه‌شناسان و قانونگذاران در راستای حمایت اجتماعی و قانونی از این نهاد است.

    بحث حضانت و اهمیت گرفتن یک وکیل خانواده مجرب

    یک وکیل خانواده خوب و باتجربه در وهله اول می‌کوشد با دعوت طرفین دعوا به حل‌وفصل مسالمت آمیز اختلافات به دعاوی خانوادگی در همان مرحله اول خاتمه دهد. در غیر اینصورت وکیل با تکیه بر تجربه و تخصص خود در گردآوری ادله اثبات دعوا و با شناخت رویه‌های قضایی و فرآیند آیین دادرسی مدنی، اقدام به رسیدگی به پرونده این قبیل دعاوی می‌کند.

    حوزه فعالیت وکیل خانواده تنها منحصر به رسیدگی به اختلافات خانوادگی نیست، بلکه گستره آن می‌تواند به امور پیش از ازدواج نظیر شروط ضمن عقد، نامزدی و خسارات ناشی از برهم زدن آن نیز گسترش یابد.

    به‌طور کلی حوزه فعالیت وکیل دعاوی خانوادگی معطوف به کلیه دعاوی خانوادگی مصرح در ماده 4 قانون حمایت از خانواده (مصوب اسفند 91) است.

    دعاوی خانوادگی شامل چه مواردی هستند

    بخشی از این دعاوی خانواده در حوزه وکیل خانواده شامل موارد زیر هستند:

    • شروط ضمن عقد زوجین
    • مسائل مربوط به نامزدی و خسارات ناشی از برهم زدن آن بر طرفین
    • جهیزیه و مسائل مربوطه
    • ازدواج دائم، موقت و اذن در هنگام عقد
    • مهریه و دعاوی مهریه
    • نفقه خانم و اجرت‌المثل زمان زناشویی
    • ازدواج مجدد
    • طلاق، رجوع، فسخ و انفساخ نکاح، بذل مدت و انقضای آن
    • تمکین و نشوز
    • حضانت و ملاقات طفل
    • نسب
    • رشد، حجر و رفع آن
    • نفقه اقارب
    • ولایت قهری، قیمومت
    • امور راجع به غائب مفقودالأثر
    • سرپرستی کودکان بی‌سرپرست

    در گروه وکلای کیا وکیل چه خدماتی به خانواده‌ها ارائه می‌شود

    گروه حقوقی و وکالت کیا وکیل با بهره‌گیری از دانش و تخصص تیمی از وکلا و وکیل خانواده در تهران و کرج آماده ارائه مشاوره در کلیه دعاوی خانوادگی است.

    کیا وکیل با بیش از 15 سال تجربه و با بهره‌گیری از دانش و تخصص وکلای خانواده می‌کوشد، تا حصول نتیجه نهایی مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های مراجعین و موکلین خود را به نحو احسن برعهده بگیرد.

    تیم وکلا و مشاورین حقوقی کیا وکیل با ثبت بیش از 1340 پرونده موفق در کارنامه حرفه‌ای خود آماده است تا شما را در تمام مراحل دادرسی دعاوی خانواده قدم به قدم همراهی کند.

    اهمیت وکیل مهریه در دعاوی مهریه

    وکیل مهریه در تهران و غرب تهران جزو مهمترین خدمات خانوادگی گروه کیا وکیل می‌باشد که با همراهی شما در طول پرونده‌های مهریه تا حصول نتیجه کنار شما می‌باشد.

    یکی از پر ازدحام‌ترین صف‌های دعاوی خانوادگی مربوط به مهریه زوجه است. طبق قانون مدنی ایران مهریه هر مالی است که قابل تقویم و تملک باشد و تعیین مقدار آن با رضایت طرفین صورت می‌گیرد.

    مهریه باید در زمان عقد نکاح برای طرفین تا حدی که رفع جهالت و ابهام آن‌ها شود معلوم و معین باشد. بنابراین نمی‌توان‌ چیزی را که قابلیت تقویم و تملک ندارد یا وجود آن مبهم است به عنوان مهریه مشخص کرد.

    به مجرد جاری شدن عقد نکاح، زن مالک مهریه محسوب می‌شود و می‌تواند به هر نحو که بخواهد در آن تصرف کند.

    طرفین می‌توانند برای پرداخت مهریه در مورد تمام یا قسمتی از آن بایکدیگر توافق کنند. البته در قانون حمایت از خانواده(مصوب اسفند 91) برای پرداخت مهریه از محل اموال زوج، سقف معین تعیین شده است.

    علی‌رغم صراحت قانونی، رسیدگی به دعاوی مهریه غالباً طرفین را در مسیری پرپیچ و خم و طاقت‌فرسا گرفتار می‌کند که عبور از آن جز با کمک یک وکیل مهریه باتجربه و کاردان میسر نیست. گروه مشاورین حقوقی کیا وکیل با داشتن بهترین وکلای خانواده‌ شما را در عبور از این مسیر یاری می‌کند.

    رسیدگی به دعاوی طلاق در کیا وکیل

    علی‌رغم تأکید تمام فرهنگ‌ها بر حفظ بنیان خانواده گاهی بنا به دلایل مختلف ادامه زندگی زناشویی برای زوجین غیرممکن می‌شود. در این حالت زوجین یا با توافق یکدیگر یا بنا به درخواست یکی از طرفین اقدام به ثبت درخواست طلاق می‌کنند.

    word image 203902 4 - اهمیت وکیل خانواده و مهریه در پرونده‌های خانواده -

    البته در این بین چنانچه درخواست طلاق از سوی زوجه باشد، زمان رسیدگی به این دعوا نسبت به دو قسم دیگر طولانی‌تر است. علت این امر آن است که در قانون مدنی ایران ثبت تقاضای طلاق از سوی زوجه طبق تبصره ماده 1133 منوط به احراز شروط خاص مصرح در این قانون است.

    از طرف دیگر بسته به اینکه طلاق رجعی باشد یا بائن شرایط خاصی بر آن مترتب است. با توجه به طولانی بودن روند دعاوی طلاق و پیچیدگی‌ها خاص این پرونده‌ها حضور یک وکیل خانواده برای تسهیل رسیدگی به این قبیل دعاوی ضروری است.

    گروه وکالت کیا وکیل در تیم خود وکلای خانوادگی باتجربه‌ای دارد که با اشراف کامل بر رویه‌های قضایی حاکم بر دعاوی طلاق قادرند، از پیچیدگی‌ها این مسیر بکاهند. چنانچه ساکن شهرهای تهران یا کرج هستید مشاورین و وکلای ما آماده‌اند تا شما را در این مسیر همراهی کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.