×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

همانطور که می‌دانید امنیت یکی از ابتدایی‌ترین و مهمترین نیازهای جوامع بشری و برای ارتقاء سطح زندگی افراد لازم است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از وسایلی که در قدیم ساخت آنها بعید به نظر می‌رسید، امروزه ساخته می‌شوند. یکی از این دستگاه‌ها دوربین‌های مدار بسته است. که برای مدیریت، کنترل و افزایش امنیت  ساخته می‌شود و عملکرد بسیار خوبی نیز دارند.

دوربین‌های مداربسته  یکی از روش‌های رایج در افزایش امنیت است. این دستگاه‌ها مجهز به امکانات هوشمندی هستند که می‌توانند به طور ۲۴ ساعته و یا در بعضی از آنها با تنظیم برای اتفاق آفتادن حالتی تصاویربا ویژگی‌های مختلفی را ضبط کنند.

امروزه با وجود شرایط نامناسب اقتصادی جامعه که منجر به بیشتر شدن جرائمی مانند سرقت می‌شود افراد بیشتر از گذشته باید به فکر افزایش امنیت محل زندگی یا کار خود شوند و احساس نیاز به نصب دوربین مداربسته ضروری‌تر از قدیم است.

پس نقش بسیار مهمی در کنترل و افزایش امنیت فضاهای مختلف دارند. در این مطلب به عوامل موثر بر هزینه نصب دوربین مدار بسته پرداخته می‌شود.

ویژگی‌های نصاب دوربین مدار بسته

دوربین‌های مدار بسته مختلفی با برندهای متفاوتی در بازار وجود دارد. برای اینکه بتوان یک سیستم دوربین مدار بسته مناسب را داشته باشیم باید از یک نصاب یا تیم نصب مجربی استفاده کنیم که اولا نیاز ما را به درستی شناسایی کند و دوما به توانایی‌های دوربین‌های موجود در بازار شناخت داشته باشد.

یک نصاب دوربین مدار بسته مجرب و ماهر شخصی است که ضمن شناخت کامل دوربین‌های موجود در بازار نیاز مار را به درستی می‌تواند شناسایی کند.

پیش از هر چیز توصیه می‌شود برای نصب دوربین از یک نصاب با تجربه استفاده کنید. نوع دستگاه‌های مورد نیاز و نحوه نصب آنها بر عهده این افراد هستند که می‌تواند در هزینه‌های شما بسیار موثر باشد. چرا که باید دوربین‌های مناسب نیاز شما را تهیه و آنها را به نحو اصولی و استاندارد نصب کنند.

images 1660480802 - عوامل موثر بر هزینه نصاب دوربین‌ مدار بسته - دوربین مدار بسته

قیمت نصب دوربین مدار بسته

با توجه به بالا رفتن قیمت ارز مخصوصا دلار هزینه نصب دوربین مدار بسته یه یک معضل بزرگ برای افراد تبدیل شده است و مردم به دنبال راه‌هایی برای کاهش این هزینه‌ها هستند.

هزینه نصب دوربین مداربسته از جمع۱- هزینه خرید تجهیزات و ۲-هزینه نصب تجهیزات تشکیل می‌شود که در ادامه هر کدام را توضیح می‌دهیم.

همانطور که گفته شد برای نصب دوربین‌مدار بسته باید با یک نصاب حرفه‌ای و یک تیم نصب قوی تماس بگیرید.

یک نصاب ماهر با شناسایی درست نیازهای مشتریان مناسب‌ترین سیستم  را از بین صدها دوربین موجود در بازار انتخاب و به صورت استاندارد و اصولی برای‌تان نصب می‌کند.

قیمت نصب دوربین مداربسته شامل دو هزینه است: ۱- هزینه نصب که شامل نصب فیزیکی دوربین، کابل کشی ، نصب داکت، تنظمات دوربین‌ها و . . . ۲- هزینه خرید تجهیزات شامل کابل، دوربین مداربسته، متعلقات نصب و . . .

بالای هفتاد درصد این هزینه مربوط به خرید تجیهرات است. هزینه نصب دوربین مدار بسته به عواملی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

۱-هزینه کابل ۲- نصب کانال و داکت ۳- نصب فیزیکی دوربین مدار بسته ۴- تنظیمات دستگاه NVR- 5- تنظیم دوربین و غیره.

هزینه خرید تجهیزات

بیش از سه چهارم هزینه دوربین هزینه خرید تجهیزات است که شامل موارد زیراست.

نوع و تعداد دوربین‌های مداربسته: چه نوع دوربینی‌هایی و با چه ویژگی‌هایی مور

د نیاز است. دوربین آی پی یا آنالوگ و یا اینکه چه لنزی باید داشته باشد. برای تعیین این موارد یک نصاب ماهر می‌تواند به شما کمک کند تا این موارد دقیقا مشخص شود.

از آنجا که نصب دوربین مدار بسته یک فعالیت خدماتی است که باید به درستی، اصولی و استاندارد انجام شود هستند افرادی که برای کاهش هزینه‌های نصب آن را ناشیانه و غیر استاندارد انجام می‌دهند. برای مثال کابل‌ها را به درستی به دیوار نمی‌بندند و آنها بعد از مدتی شل می‌شوند و از دیوار جدا می‌شوند. بنابراین همیشه سعی کنید در کنار تمرکز روی هزینه نصب روی  یک تیم تخصصی و حرفه ای تمرکز کنید.

دستگاه ضبط تصاویر(NVR): دستگاه ضبط تصاویر که مرکز کنترل و مدیریت سیستم است دستگاهی است که دوربین‌ها به آن متصل می شوند. از موارد تاثیر گذار در قیمت این دستگاه‌ها می‌توان به تعداد ورودی دوربین اشاره کرد. به عبارت دیگر هر چه تعداد دوربین‌های بیشتری به آن متصل شود قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

ظرفیت هارد دیسک(Hard Disk): ظرفیت هارد دیسک نیز بر هزینه سیستم تاثیر می‌گذارد. البته انتخاب ظرفیت هارد دیسک به عواملی مانند تعداد دوربین، کیفیت تصاویری که قرار است ضبط شود، تعداد روزهای ضبط تصویر وهمچنین نرخ فریم بر ثانیه بستگی دارد.

خرید لوازم جانبی مانند کابل، فیش، سوکت و داکت: هزینه تجهیزات کابل‌ها، لوله‌های فلکسی و داکت یکی دیگر از عوامل موثر است.

هزینه نصب تجهیزات

هزینه نصب تجهیزات شامل نصب فیزیکی دوربین، تنظیمات، نصب کابل، تنظیمات دوربین‌ها، تنظیمات دستگاه ضبط تصاویر و . . .

images 1660480843 - عوامل موثر بر هزینه نصاب دوربین‌ مدار بسته - دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته چه مزیت‌هایی ذارد؟

در ادامه به مزیت‌های دوربین مداربسته اشاره می‌شود:

نظارت و کنترل محیط: در بسیاری از موارد نیاز است محیط کار و کنترل جریان مورد کنترل و بررسی قرار گیرد. دوربین‌های مداربسته در این موارد باعث بهبود فرایند و روش‌ها می شود. همچنین نظارت بر فعالیت پرسنل از این موارد هستند.

جلوگیری از سرقت و جرائم دیگر: هر چند یه صور کامل یاری گرفتن از دوربین مداربسته نمی‌توان جلوی جرائم را گرفت ولی تحقیقات بسیاری ثابت کرده است که تعداد جرائم به شدت کاهش پیدا می‌کند. در بسیاری از مکان‌ها نصب دوربین‌های مداربسته فاکتوری بازدارنده برای مجرمان است.

به صورت آماری اماکنی که دارای دوربین‌ مداربسته هستند نسبت به اماکنی که از این تجهیزات استفاده نمی‌کنند به مراتب کمتر مورد سرقت قرار می‌گیرند.

افزایش حس امنیت: استفاده از دوربین‌ مدار بسته در هر فضا موجب می‌شود افراد حاضر در آن مکان احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

سخن پایانی

در این مقاله به قیمت نصب دوربین مداربسته و عوامل تاثیر گذار بر آن و همچنین مزایای دوربین مدار بسته پرداخته شد. اگر شما نیاز به دوربین مداربسته دارید و یا می‌خواهید از قیمت آن برای مجموعه خود مطلع شوید به سایت امنیت۲۴ مراجعه کنید. امنیت ۲۴ یکی از شرکت‌های با سابقه درخشان در نصب دوربین مدار بسته می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.