×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

روانشناسی، علمی است که به مطالعه حالت‌های مختلف ذهن و رفتار انسان می‌پردازد و توانسته سبک زندگی انسان‌ها را به‌طور‌کلی دگرگون کند. بررسی تغذیه و تأثیر آن بر ذهن یکی از موضوعات مطالعاتی این علم است. در این بین مفهومی به‌نام روانشناسی زرد با ایجاد یک‌سری مطالب بی‌اساس در مورد رژیم غذایی که هیچ‌گونه مبنای علمی ندارند، باعث ایجاد تغییرات در نوع تغذیه افراد شده است. از آنجایی‌که تغذیه تأثیر مستقیمی بر روی سلامت ذهن دارد، لزوم آگاهی و فاصله گرفتن افراد از رژیم‌های غذایی که توسط روانشناسی زرد بیان می‌شوند، اهمیت دارد. آموزش‌و‌پرورش به‌عنوان یکی از ارکان‌های آموزشی در کشور، نقش مهمی در این زمینه دارد.

تجارت پر‌سود با روانشناسی زرد

روانشناسی زرد اغلب به‌دنبال ارائه راه‌حل‌های سریع برای رسیدن به هدف مورد‌نظر است و روش‌هایی که معرفی می‌شوند، اغلب پایه و اساس علمی ندارند. کسانی‌که تحت‌عنوان روانشناسی زرد در‌حال فعالیت هستند، فاقد هر‌گونه مدرک معتبر در زمینه روانشناسی هستند و فقط به‌دنبال کسب سود و منفعت هستند. همچنین، تفاوت‌های عمده‌ای بین روانشناسی واقعی و این نوع از روانشناسی وجود دارد که به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

  • رسیدن به تمام آنچه که دنبالش هستید

در روانشناسی زرد، فرد به هر‌آنچه که بخواهد، می‌تواند دست پیدا کند. این در‌حالی است که در روانشناسی واقعی نرسیدن وجود دارد و ممکن است فرد به هر‌آنچه که به دنبالش است، دست نیابد.

  • رسیدن به نهایت در چیزی

روانشناسی رشد می‌گوید که انسان باید به‌طور کامل تلاش کند تا به بالا‌ترین درجه‌ای که مایل است، دست یابد. اما روانشناسی واقعی خلاف آن را بیان می‌دارد؛ زیرا تلاش وسیله‌ای برای رسیدن به رشد و تعالی است.

  • ایجاد هیجان کاذب

روانشناسی زرد با ایجاد یک هیجان کاذب در افراد، آن‌ها را به‌سوی یک زندگی آرمانی تشویق می‌کند. در‌حالی‌که در علم روانشناسی، نحوه تصمیم‌گیری براساس منطق آموزش داده می‌شود.

معایب روانشناسی زرد

  • بیان مطالب گمراه‌کننده
  • ارائه مطالب غیر‌علمی
  • فاصله گرفتن از درمان واقعی
  • تضاد در مطالب ارائه‌شده
  • تضاد فرهنگی
  • کسب سود و منفعت

رژیم غذایی ذهن و تأثیر آن بر عملکرد ذهن

مغز یکی از اندام‌های حیاتی بدن است که مسئول ارسال فرمان به سایر اعضای بدن و کنترل آن‌ها است. شاید در‌ گذشته به بیماری‌های مرتبط با مغز، مانند آلزایمر توجه چندانی نمی‌شد. در حال‌حاضر با افزایش بیماری‌های مربوط به حافظه و مغز، توجه ویژه‌ای به آن می‌شود. راهکار‌های زیادی برای درمان ارائه شده است که در این‌میان، رژیم غذایی می‌تواند کمک شایانی در جلوگیری و بهبود این بیماری‌ها بکند. متأسفانه با گسترش روانشناسی زرد، عده‌ای اقدام به ارائه رژیم غذایی ذهن می‌کنند که هیچ مبنای علمی ندارند. تنها راه‌حل برای داشتن یک رژیم‌غذایی ذهن مناسب، توجه به توصیه‌های پزشکان و متخصصان تغذیه است. به همین‌منظور لیستی از مواد غذایی که براساس اصول استاندارد طراحی شده‌اند را ارائه می‌دهیم:

  • مصرف حداقل ۶ وعده سبزیجات در هفته
  • مصرف حداقل یک وعده ماهی در هفته
  • مصرف حداقل ۳ وعده غلات سبوس‌دار در روز
  • مصرف ۲ بار توت در هفته
  • مصرف روغن زیتون برای پخت‌و‌پز
  • مصرف حداقل ۲ وعده مرغ و ماکیان در هفته
  • مصرف حداقلی مواد فاقد ارزش غذایی بالا مانند انواع شیرینی، فست‌فود‌ها

C:\Users\Hossein\Desktop\Mind.jpg

معرفی سایت در زمینه روانشناسی

مجموعه فاخته، به‌عنوان یک رسانه مستقل فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۹۹ در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی آغاز کرد که هدف این مجموعه ایجاد یک فضا برای درک و فهم بهتر جهان با بهره‌گیری از شاخه‌های علوم‌انسانی است. شناخت ابعاد مختلف زندگی می‌تواند باعث ایجاد روابط بهتری در زندگی روزمره و آینده شود. این مجموعه خود را در برابر تمامی اطلاعات به‌دست‌آمده از افراد مسئول می‌داند و آن را در اختیار هیچ شخص یا ارگانی قرار نمی‌دهد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.