جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پنیر سفید لاکتیکی ساده تبریز
    25 مرداد 1401 - 2:46
    شناسه : 204100
    0

    پنیر لاکتیکی را می ‌توان جزء دسته پنیر سفید سنتی قرار داد این نوع از پنیرها پس‌ از لخته شدن در آب و نمک ید دار یا مخلوطی از آب پنیر به ‌صورت تازه مصرف می‌ شوند و به دلیل سرعت بالایی که در تهیه و فرآوری این پنیر وجود دارد.

    پ
    پ

    پنیر لاکتیکی را می ‌توان جزء دسته پنیر سفید سنتی قرار داد این نوع از پنیرها پس‌ از لخته شدن در آب و نمک ید دار یا مخلوطی از آب پنیر به ‌صورت تازه مصرف می‌ شوند و به دلیل سرعت بالایی که در تهیه و فرآوری این پنیر وجود دارد.

    به ‌راحتی می‌ توان این اطمینان را داد که مواد مغذی درون آن به ‌خوبی حفظ می‌ شود این نوع از پنیرها دارای عطر و طعم دل‌ چسبی می ‌باشد که مورد پسند اکثریت افراد جامعه قرار گرفته ‌است.

    توجه به این نکته بسیار ضروری است که این پنیر از شیر پر چرب پاستوریزه، نمک تصفیه ‌شده و افزودنیهای مفید تشکیل‌ شده است و تقریباً صد گرم آن می ‌تواند حدود دویست کیلو کالری انرژی در بدن تولید کند همچنین لازم است بدانید.

    C:\Users\ARAD\Desktop\اولیللی.jpg

    که در حدود چهار صد گرم آن تنها سه درصد نمک وجود دارد که این از حسنهای این نوع پنیر است همچنین می ‌تواند دارای سیزده گرم پروتئین نیز باشد که تا حد زیادی می ‌تواند پروتئینهای بدن ما را تامین کند همچنین بهتر است بدانید که برای تولید پنیر سفید لاکتیکی به‌ ازای هر پنج کیلو گرم شیر می ‌توان یک کیلو گرم پنیر را در اختیار داشت.

    همچنین باید حتما در دمای مشخص تولید و نگهداری شود امروزه تهیه پنیرهای لاکتیکی طعم ‌دار نیز بسیار باب شده‌ است و می‌ توان هنگام آماده شدن پنیر در کارخانه قبل‌ از برش به آن مقداری زیره یا کنجد اضافه کرد که علاوه ‌بر طعم دل‌ نشین می ‌تواند تا حد زیادی به خواص آن نیز اضافه کند.

    پنیر سفید معمولی

    در قسمتهای قبل گفتیم که در کشور یونان پنیر سفید معمولی را از شیر گوسفند تازه و یا مخلوطی از شیر گوسفند به ‌همراه شیر بز تولید می‌ کردند اما امروزه معمولاً پنیر سفید را با استفاده از شیر گاو تهیه می ‌کنند.

    در مواردی که برای تولید این پنیر از مخلوط شیر گوسفند و بز استفاده می ‌شود باید حتما دقت شود که میزان شیر بز بیشتر از سی درصد از کل شیر مصرفی را تشکیل ندهد.

    در مورد نحوه تولید این پنیر باید گفت که بعد از پاستوریزه کردن شیرها یک سری از انواع باکتری‌ برای ایجاد کردن تغییرات مثبت در شیر به آن اضافه می ‌گردند و در مرحله بعد به آن لاکتیک اضافه می ‌نمایند.

    C:\Users\ARAD\Desktop\دومی.jpg

    در مرحله بعدی مایه پنیر سفید ساده را به شیر اضافه می ‌کنند و بعد از این‌که اصطلاحاً پنیر خودش را گرفت و دلمه بست آب آن را خارج می‌ کنند و دلمه ها را برای مدت یک شبانه ‌روز در داخل قالب می ‌ریزند تا پنیر نهایی بدست آید.

    بعد از اینکه پنیر در داخل قالبها سفت شد آنها را به‌صورت مکعبی و بلوک مانند خرد می ‌کنند و به آنها نمک اضافه می‌ کنند و به مدت سه روز در داخل یک سری بشکه چوبی و یا ظرفهای فلزی می‌ گذارند.

    در مرحله بعد پنیرها را در داخل محلول آب ‌نمک قرار می ‌دهند و برای مدت‌ زمان دو ماه در سردخانه می‌ گذارند و در هنگام عرضه پنیر آماده‌ شده هم برای این‌که طراوت پنیر حفظ شود آنها را در داخل محلولی از آب و نمک بسته ‌بندی می ‌نمایند.

    پنیر تبریز سفید

    همه تولید کنندگان و فروشندگان محصولات لبنی می دانند که پنیر تبریز سفید یکی از بهترین و پرفروش ترین محصول در بین مصرف کنندگان لبنیات دارد.

    در بین همه نوع پنیرها و محصولات لبنی که در ایران وجود دارد پنیر بیشتر مورد توجه قرار دارد و در این میان پنیر تبریز و پودر پنیر نارنجی بسیار پرطرفدار می باشد و دارای بهترین کیفیت و خوش مزه ترین پنیر می باشد به نوعی تافته ای جدا بافته محسوب می شود.

    2022 08 17 00 10 53 - پنیر سفید لاکتیکی ساده تبریز - پنیر سفید

    توجه داشته باشید این پنیر تبریز سفید با توجه به اینکه از شیر گاو درست می شود ممکن است با پنیر لیفوان اشتباه گرفته شود و کسانی که از تجربه کافی در این مورد برخوردار نباشد ممکن است پنیر لیقوان را با پنیر تبریز اشتباه بگیرند که این موضوع برای تجار عزیز ممکن بسیار گران تمام شود و باید حواسشان باشد تا پنیر تقلبی به آنها نفروشند.

    قیمت این پنیر به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما باید در نظر بگیرید این پنیر از چه شیری تهیه شده است و همچنین منطقه آب و هوایی که این شیر در آن تولید شده است نیز بسیار با اهمیت می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.