×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

استان کرمان به عنوان شهر معروف داروهای سننتی و البته قوتوها شناخته می شود در این استان قاووت نارگیلی، بادام، گل گاو زبان وحشی، نخودی، کنجدی و البته پسته ای لقمه ای تولید شده و به فروش می رسد این مکمل غذایی مفید و ارزشمند به عنوان محبوب ترین و پرطرفدارترین سوغات این استان شناخته می وشد که بعید است به کرمان سفر کنید و از این قوتوها خرید نکنید اما مردم محلی و بومی این استان به روسهای مختلفی از این ماده بهره برداری می کنند.

word image 204546 1 scaled - قاووت پسته سفید لقمه ای شیر رضا - قاووت پسته

برای مثال در قسمت جنوب این استان در جشنهای تولد نوزادان با این شیرینی انرژی زا و ارزشمند از مهمانان پذیرایی می کنند یا در شمال این استان در جشنهای و مهمانیهای دورهمی و دوستانه خانوادگی از قاووت پسته لقمه ای استفاده می شود که البته دیدگاه علمی و پزشکی نیز بسیار بسیار ایده هوشمندانه و البته پرمنفعتی می باشد چرا که پسته خود به تنهایی با داشتن مواد و عناصر مفید و مغذی که در خود دارد به خوبی می تواند برای شروع پرانرژی یک روز کاری شما موثر واقع شود یا حتی بعد از یک روز پر مشغله و خسته کننده با مصرق این میان وعده خوشمزه و آرامش بخش باعث تقویت عمومی سیستم ایمنی تان شده و و خوابی آرام و عمیق را به شما هدیه دهد.

قاووت پسته سفید

در مواد و ترکیبات مورد نیاز برای تهیه قاووت پسته سفید افزودنیهای مختلفی را اضافه می کنند تا رنگ آن از سبز به سفید تغییر حالت پیدا می کند اما همچنان مزه آن شیرین و خوشمزه بوده و خواص آن بسیار زیاد و بی نظیر می باشد. در هنگامی که مغز پسته را به همراه شکر، ادویه جات و سایر مواد دیگر آسیاب می کنند ممکن است که به آن پودر نارگیل، انواع تخمهای گیاهی و یا مغزجات مختلفی را اضافه کنند که این مواد سبب می شوند که رنگ قوتو سفید و روشن شود. با اضافه کردن هر مواد و مغزجاتی به قوتو در هنگامی که آسیاب می شود ممکن است که پودر و محصول نهایی به رنگ محتویات در آیند و مزه هر ماده ای که نسبت ترکیب آن بیشتر بوده بیشتر قابل چشیدن باشد و زیر زبان بیاید.

word image 204546 2 scaled - قاووت پسته سفید لقمه ای شیر رضا - قاووت پسته

تمامی مسافران و افرادی که به استان کرمان سفر می کنند در شهرهای بم، زرند، سیرجان، کرمان، رفسنجان و غیره محال است که انواع قاووت پسته سفید را برای سوغاتی و مصرف شخصی خریداری نکنند. این محصولات به قدری خوشمزه می باشند که هر فردی با دیدن آن بسیار مشتاق می شود تا حد اقل برای خودش کمی تهیه کند و با خوردن آن از خواص آن بهره مند گردد. از آنجایی که بیشتر مغزجات استفاده شده در این خوراکی گرم می باشد با خوردن آن ممکن است که افرادی که دارای طبع رم هستند دچر مشکلات گوارشی و پوستی مختلفی شوند که برای رفع چنین مشکلاتی تولید کنندگان معمولا از تخمها و گیاهانی که طبع سرد دارند در تهیه این محصول به کار می برند تا طبع این خوراکی متعادل شود.

قاووت پسته شیررضا

قاووت بسیار آرام بخش می باشد و به گفته ی پزشکان کسانی که دچار بیماریهای اعصاب می باشند، بهتر است از این خوراکی مصرف کنند. برای طرز تهیه قاووت پسته می بایست ترفند درست کردن آن را بلد باشیم و بسیاری از اهالی بومی کرمان آن را با فرایندی خاصی تولید می کنند. برای طرز تهیه ی آن می بایست تمامی مواد را نظیر خشخاش، تخم آفتابگردان، کنجد تصفیه، شکر، هل، گشنیز، دارچین، قهوه بندری، هل و بسیاری از بذرهای گیاهان را با هم ترکیب کرد و بعد از آسیاب کردن روی حرارت قرار می دهند تا به صورت برشته در بیاید، سپس با مقدار کمی آب به صورت خمیر در آمده و سپس آماده ی مصرف می شود.

word image 204546 3 scaled - قاووت پسته سفید لقمه ای شیر رضا - قاووت پسته

قاووت کاملا طبیعی تهیه می شود و از بهترین مواد ارگانیک در دستور آن به کار رفته است. قاووت پسته با مارکهای بسیار زیادی نظیر قاووت پسته شیررضا در بازار مشاهده می شوند که می بایست نسبت به کیفیت و مرغوبیت آن اجحاف کامل داشت. بسیاری از مردم کرمان از قاووت به عنوان یک غذای اصلی در وعده ی غذایی خود استفاده می کنند که برخی آن را با نان سنتی سرو می کنند. این محصول یه عنوان یک شیرینی رسمی در مهمانی و مجالس کرمان مورد استفاده قرار می گیرد. قاووت یکی از معروفترین محصولات در مناطق گرمسیری ایران به شمار می رود و توانسته این خوراکی خوشمزه را به اقصی نقاط ایران و جهان معرفی کند. قاووت پسته دامغان بسیار خواص فراوانی دارد و در بارداری بسیار مفید می باشد، زیرا این خوراکی خوشمزه برای رشد جنین بسیار عالی است و می تواند جنین و مادر را در برابر بیماریهای عفونی در امان نگه دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.