پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41438 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انبه سردسیری شیرین کوهی شمالی
    31 مرداد 1401 - 7:05
    شناسه : 204564
    1

    باید بدانید که عمر درخت انبه سردسیری شمالی بسیار طولانی بوده و ارتفاع درخت انبه بین 35 تا 40 سانتی متر می باشد و همچنین بسیاری از درخت انبه ها با وجود سن زیاد آنها میوه می دهند.

    پ
    پ

    انبه به طور گسترده در تمام طول سال به عنوان میوه تازه و در غذاهای منجمد و فرآوری شده در دسترس است و انبه سردسیری شیرین یکی لذیذ ترین نوع انبه می باشد که ما برای شما فراهم نموده ایم. انبه در مناطق گرمسیری رشد می کند و در سرتاسر هند و حتی در حیاط خانه ها، در امتداد مرزهای مزرعه و خیابانهای کنار جاده کشت می شود و اعتقاد بر این است که انبه از شمال شرقی هند، شمال غربی میانمار و بنگلادش سرچشمه گرفته است. آنها بعداً به تنهایی و با کمک انسان به بقیه آسیا گسترش یافتند و آنها از زمانهای قدیم مورد تزکیه، ستایش و احترام بوده اند، انبه (Mangifera indica)، خانواده Anacardiaceae، درختی است چندساله بزرگ و منشعب با تاج همیشه سبز گسترده که ارتفاع زیادی دارد و گلها در گل آذینهای انتهایی بزرگ ظاهر می شوند و میوه می دهند.

    word image 204564 1 scaled - انبه سردسیری شیرین کوهی شمالی - انبه

    پوست میوه ها بسته به نوع میوه ممکن است سبز، زرد یا قرمز باشد و میوه ها یک نقطه کوچک در یک انتها دارند که به منقار معروف است و دانه درون انبه سردسیری شیرین بزرگ و مسطح است و درختی از ارتفاع متوسط ​​تا بزرگ، همیشه سبز با تاج پوششی متقارن و گرد از کم و متراکم تا راست و باز است. پوست پوست معمولاً به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای تیره تا سیاه است، نسبتاً صاف، سطحی ترک خورده یا به طور نامحسوس شکاف دارد و به صورت قطعات نامنظم و نسبتاً ضخیم جدا می شود و برگها به طور متناوب مرتب شده اند، به شکل نیزه ای شکل، به طول 6 تا 16 اینچ (15 تا 40.6 سانتی متر) و بافت چرمی و آنها در جوانی مایل به صورتی، کهربایی یا سبز کم رنگ هستند و در بلوغ سبز تیره می شوند. درختان نهال بسیار بیشتر از 100 سال عمر می کنند در حالی که درختان پیوندی تنها 80 سال یا کمتر عمر می کنند و انبه از نظر شکل (تقریبا گرد، بیضی، بیضی شکل مستطیلی)، اندازه و رنگ، بسته به تنوع متفاوت است و انبه رسیده ممکن است مایل به سبز، زرد مایل به سبز، زرد، قرمز، نارنجی یا بنفش باشد.

    انبه سردسیری کوهی

    امروز با توجه به آب و هوای مساعد در کشور ما و وجود خاکهای حاصلخیز باعث شده که کشاورزان در برخی از مناطق اقدام به کشت انبه سردسیری کوهی کنند که از نظر شکل ظاهری شبیه سیب زمینی می باشد حتی کشیدگی محصول ممکن است 15 سانتی متر برسد و بر روی درختان به شکل خوشه مانند و یا به صورت تکی روی درخت قرار می گیرد .این میوه دارای ارزش غذایی بالا با طعم و عطر بی نظیری است که در کشور ما از آن در تهیه ترشی انبه بلوچی استفاده می شود و بعد از مرکبات و موز، سیب و انگور بستر صادراتی مناسبی می باشد و در حال حاضر ما در رتبه پنجم صادراتی هستیم که در کشورهای جهان به خصوص جهان سوم مهمترین منبع غذایی مردم می باشد و نباید هیچگاه به صورت نارس و کال استفاده شود زیرا برای بدن بسیار مضر می باشد.

    word image 204564 2 scaled - انبه سردسیری شیرین کوهی شمالی - انبه

    همانطور که می دانید استفاده از انبه سردسیری کوهی خواص بسیار زیادی برای بدن دارد از میوه آن در تهیه انواع خوراکیها و بستنیها به عنوان طعم دهندگی عالی و عطر دلنشین آن استفاده کرد و حتی از برگهای آن می ‌توان به عنوان ضمادی برای زخم استفاده کرد.قدمت این میوه در کشور ما به استان هرمزگان باز می گردد و جز پرمصرف ترین میوه ها در کشورهای جهان می باشد میوه این درخت بعد از گذشت 8 روز کاملاً رسیده می شود و در شکل و اندازه های مختلفی یافت می شود که گاهی ممکن است زرد قرمز و یا سبز باشد. هنگام استفاده از آن دقت کرد که با استفاده از دستکش میوه آن را بچینید و شیره آن حساسیت زا و باعث ایجاد تاول پوستی می گردد لذا تا حد ممکن از تماس با پوست جلوگیری شود.

    انبه سردسیری شمالی

    درخت انبه در روز 6 ساعت به نور نیاز دارند و آبیاری درخت انبه در زمان رشد میوه می باشد و ندادن آب در هنگام رشد میوه باعث کم شدن محصول می شود. ذکر این نکته لازم است که بدانید با خوردن انبه همچون میوه استوایی می توانید سیستم ایمنی بدن خود را افزایش و تقویت کنید زیرا به دلیل داشتن انواع ویتامین ها و کاروتنوئیدها موجود در انبه همچنین میوه انبه خواص درمانی بسیار زیادی دارد این خواص شامل؛ کاهش دیابت، چاقی، بیماریهای خطرناک همچون بیماری قلبی و مغزی می باشد و با استفاده از از انبه تاثیر بسیار زیادی بر روی پوست و مو گذاشته و در کم شدن وزن کمک کرده و همچنین باعث افزایش انرژی در بدن می شود.

    word image 204564 3 scaled - انبه سردسیری شیرین کوهی شمالی - انبه

    باید بدانید که عمر درخت انبه سردسیری شمالی بسیار طولانی بوده و ارتفاع درخت انبه بین 35 تا 40 سانتی متر می باشد و همچنین بسیاری از درخت انبه ها با وجود سن زیاد آنها میوه می دهند. ذکر این نکته لازم است که بدانید برای کاشت نهال انبه باید آن را در محلی گرم و با خاک عمیق کاشت و بعد از اینکه نهال انبه را کاشتید به مدت پنج سال بعد شروع به میوه دادن می کند و میزان افزایش تولید انبه بعد هشت سال اتفاق می افتد و در سن بیست سالگی درخت انبه به رشد کامل خود می رسد و 3 تا 6 ماه زمان می برد تا درخت انبه میوه بدهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.