چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تابلو روان چیست و انواع آن
    31 مرداد 1401 - 13:24
    شناسه : 204590
    0

    روی این تابلوها شما می توانید متن دلخواه خود را وارد کنید و بعد از گذشت چند ثانیه شاهد به نمایش گذاشتن متن با افکت های رنگی باشید. معمولا این تابلو ها برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند، با ما باشید تا اطلاعات کافی را از زبان متخصصان مجموعه ای اس ای لایت بشنوید.

    پ
    پ

    تابلو روان چیست و انواع آن

    هنگامی که در خیابان راه می روید یا پشت چراغ قرمز هستید ممکن است یک سری تابلو ها را روی سر در مغازه ها و پاساژ ها دیده باشید و توجه شما را به خود جلب کرده باشد. در ۱۰ سال اخیر استفاده از این تابلو بسیار زیاد شده است. امروزه تقریبا همه ی دکان ها و پاساژ ها و حتی بیمارستان ها از تابلو روان در درب ورودی خود بهره مند هستند‌.

    روی این تابلوها شما می توانید متن دلخواه خود را وارد کنید و بعد از گذشت چند ثانیه شاهد به نمایش گذاشتن متن با افکت های رنگی باشید. معمولا این تابلو ها برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند، با ما باشید تا اطلاعات کافی را از زبان متخصصان مجموعه ای اس ای لایت بشنوید.

    تابلو روان

    در واقع به یک وسیله الکتریکی که یک متن یا تصویر و فیلم روی نمایشگر آن اجرا می شود، تابلوی روان می گویند.

    با استفاده از این تابلو می توان چندین متن و افکت مختلف را برای نمایش و اجرا بارگذاری کرد. در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی متن های تبلیغاتی و همچنین اسم های خاص زیادی روی این تابلوها بارگذاری و به نمایش گذاشته شده اند.

    مشخصه های مهم یک ماژول تابلو روان

    مشخصات تابلو روان :

    (۱) فضای کارکرد (indoor & outdoor)

    (۲) دات پیچ Pixel Pitch

    (۳) نوع ای سی درایور Ic Driver type

    (۴) درخشندگی Brightness

    (۵) ساختار هر پیکسل Pixel Configuration

    (۶) نوع هاب ارتباطی Interface Hub

    (۷) نوع چیپ ست LED Chip

    (۸) نوع دکودر Decoder type

    (۹) نوع اسکن Scan type

    شاید توجهتان به یکسری از تابلوها در خیابان ها و معابر و همچنین در بسیاری از مغازه ها و فروشگاهها جلب شده باشد ، با پیشرفت تکنولوژی شاهد این نمایشگرهای الکترونیکی با مدل های تبلیغاتی گوناگون هستیم مانند : تابلو روان ، تابلو ال ای دی LED ، تابلو دیجیتالی ، تابلو الکترونیکی ، تابلو متحرک و… ، این تابلو قابلیت نمایش متن، عکس، فیلم، افکت و …. را دارد. از این نوع تابلوها برای جذب مشتری در مکان های مختلف و کسب و کارهای متفاوت استفاده می شود. در این بخش به معرفی تابلو روان و قابلیت های آن می پردازیم :

    معرفی انواع تابلوها و تابلو روان

    تابلو روان ال ای دی از بلوک هایی ساخته میشوند که به این بلوک ها ماژول تابلو روان گفته می شود ماژول مهمترین قطعه در تابلو روان است که وظیفه آن نمایش تصاویر میباشد که این امر ماژول را به حیاتی ترین و مهمترین قطعه بدل کرده است ، ماژول LED از طریق کابلی به نام کابل فلت با هم سری و از طریق کنترلربرنامه دهی می شوند ، تعداد این قطعه در تابلو بستگی به سایز و اندازه آن دارد.

    این قطعات بسیار گسترده هستند و در دو نوع اصلی بیرونی (Outdoor) و درونی (Indoor) تقسیم می شوند.

    تابلو روان بیرونی

    نوع بیرونی در محیط های باز استفاده می شود و معمولا ضد آب وتا حدی ضد ضربه هستند. یکی از تفاوت های ماژول های Outdoor با ماژول های indoor بخاطر جنس و الیافی که در بافت آن کار شده است و به همین خاطر در برابر حرارت ها مقاوم تر است.

    نوردهی ماژول های بیرونی در روز و شب قابل تنظیم است و نور خوبی را در روز دارد ولی باید بدانید که قیمت این نوع ماژول از دیگر ماژول ها گران‌تر است.

    تابلو روان درونی

    ماژول دیگری که بسیار کاربردی است ، این ماژول بسیار نور خوبی را از خود چه در روز و چه در شب نشان می دهد اما باید بدانید که در مقابل آب مقاوم نبوده و احتمال خرابی آن زیاد است. قیمت این نوع ماژول از نوع بیرونی ارزان‌تر است.

    انواع تابلوهای روان

    به طور کلی می توان تابلوهای روان را به دو دسته تقسیم کرد: تابلوهای ثابت LED و تابلوهای روان LED

    یکی از تابلوهای تبلیغاتی که امروزه بسیار کاربرد دارد تابلو روان LED است. این تابلو با قرار دادن چندین دیود و با کمک یک نرم افزار در کامپیوتر می توان آن را طراحی و درست کرد.

    این تابلوها به صورت متحرک کار می کنند. به عبارت دیگر کلمه ها و متن هایی که در این تابلو به نمایش گذاشته می شوند، می توانند به صورت حرکتی نمایش داده شوند.

    به دلیل طراحی خاص و منحصر به فردی که در ساخت این تابلوها به کار برده شده است، بسیار مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

    با به کار بردن تابلوهای روان شما می توانید به بهترین نحو کسب کار خود را تبلیغ کنید و حتی گسترش دهید.

    تابلوهای روان LED به چند دسته تقسیم شده اند که عبارتند از:

    تابلو روان LED تک رنگ

    همانطور که از اسم این نوع تابلو روان مشخص است، قادر است تنها متن و یا عکس و فیلم را در یک رنگ به نمایش بگذارد. رنگ های آبی و سبز و قرمز و سفید، رنگ های موجود برای این نوع تابلوی روان هستند.

    تابلوی روان LED سه رنگ

    این نوع تابلوها در سه رنگ میتوانند همزمان متن و یا فیلم و عکس را برای مخاطبین به نمایش بگذارند. از انواع تابلوهای روان LED سه رنگ می توان به ۲RB و ۲RG اشاره کرد.

    تابلو روان LED هفت رنگ

    این نوع تابلوهای روان قادر است به طور همزمان هفت رنگ مختلف را به نمایش درآورد. از انواع تابلوهای روان هفت رنگ می توان به ۲RGB اشاره کرد.

    البته ناگفته نماند که تابلوهای روان دیگری در مدل های دیگر وجود دارد که فول کالر است. در ادامه با این نوع تابلوها بیشتر آشنا می شوید.

    نرم افزار تابلو روان

    دانلود برنامه تابلو روان

    برای اینکه بتوانید متن دلخواه خود را با افکت های مختلف بر روی تابلو روان به نمایش بگذارید، باید نرم افزار مخصوصی را دانلود کنید. با توجه به نوع برد کنترلر شما می تواند با استفاده از وای فای یا فلش مموری و پورت شبکه، پورت سریال و یا از راه اینترنت و… برنامه نمایشی تابلوی روان را تغییر دهید.

    نکته قابل توجه در عوض کردن متن و یا به عبارتی دیگر برنامه تابلو روان این است که بایستی مدل برد کنترلر یا همان مادر برد را بدانید.

    تابلو روان طیف دار چیست؟

    در تابلوهای روان معمولی یک متن یا تصویر ساده قابل بارگذاری است اما تابلو روان طیف دار افزون بر اینکه قادر است یک متن یا تصویر را به نمایش بگذارد بلکه توانایی پخش فیلم را هم دارد. اگر این نوع برد کنترلر بر روی ماژول LED تک رنگ قرار بگیرد، می تواند شدت نور قابل تغییر باشد و رفته رفته کم و یا زیاد شود.

    تابلو روان فول کالر

    از پیشرفته ترین نوع تابلوهای روان، تابلو روان فول کالر است. این نوع تابلو به نمایشگر LED و تمام رنگی نیز شناخته می شوند. برای تبلیغات مدرن از روش های زیادی استفاده می شود که تابلو روان فول کالر یکی از انواع آن است.

    ساخت تابلو روان

    به طور کلی می توان گفت که هر تلویزیون شهری و یا تابلو روان از ۴ قسمت نمایشگر، برد کنترل، پاور تغذیه و فرم قاب تشکیل می شود.

    نمایشگر

    به صورت آماده می توان نمایشگر را در فروشگاه آی اس ایلایت تهیه کرد‌. از کنار هم گذاشتن چندین ماژول یک نمایشگر تابلو روان به وجود می آید‌. نکته قابل توجه این است که ماژول ها سایز بندی شده و از پیش ساخته شده اند‌.

    برد کنترل

    برد کنترل که وظیفه ذخیره کردن تمام متون را در خود دارد به عبارتی مغز تابلو است. برد کنترل در دو نوع ساده و طیف دار موجود هستند.

    پاور تغذیه

    پاور وظیفه تامین و تبدیل ولت مورد نیاز تابلو را بر عهده دارد. هر پاور می تواند با کیفیت حداکثر ۱۰ ماژول را تامین کند. برای مین نیاز به پاور جدا نیست فقط کافی است از نزدیک ترین پاور سیم کشیده و آن را وصل کرد.

    قاب

    قاب های تابلو روان در دو مدل آلومینیوم دست ساز و CNC ماشینی قابل دسترس هستند‌. قاب آلومینیوم را می توان در آلومینیوم سازی ها تهیه کرد‌. اگر قصد دارید از فرم CNC برای ساخت تابلو روان استفاده کنید، به دلیل اینکه قاب خود دارای سوراخ هایی برای قرار دادن ماژول است، کار مونتاژ بسیار راحت تر خواهد بود.

    برای قسمت پشت در CNC درپوش مخصوص وجود دارد. تنها لازم است بدانید چند ماژول در ارتفاع و طول دارید تا یک تابلو روان را برای شما آماده کنند.

    کلیه وسایل مورد نیاز برای ساخت یک تابلو روان را می توان از فروشگاه ای اس ای لایت تهیه کنید. کافی است فقط با پشتیبان های فروشگاه در ارتباط باشید.

    برای ساخت تابلوهای روان می توانید به مجموعه ای اس ای لایت به نشانی asilight.com مراجعه کنید. این تیم مجرب تمام سفارشات شما را در زمینه تابلوهای روان در انواع سایزهای مختلف تحویل گرفته و به بهترین نحوه ممکن آماده میکنند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.