پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مشکلات خرید زمین ارزان در شمال که از آن بی‌خبرید
    01 شهریور 1401 - 12:20
    شناسه : 204689
    0

    اگر هنگام خرید زمین در شمال، دقت لازم را نداشته باشید و مواردی مانند ابعاد مناسب زمین، کاربری زمین و … را در نظر نگیرید، ممکن است هنگام طراحی ویلا در شمال، با مشکلاتی مواجه شوید. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های بهترین زمین برای طراحی ویلا در شمال را بررسی کنیم.

    پ
    پ

    اگر قصد طراحی ویلا در شمال یا خرید و ساخت آن را داشته باشید، مطمئنا با جستجو در اینترنت به نتایج بسیاری در رابطه با ویلاهایی لاکچری، دوبلکس یا تریبلکس، استخردار و … برخورد کرده اید. بله تمامی مواردی که در بستر اینترنت مشاهده می‌کنید، در پروسه طراحی ویلا و مدت زمان ساخت ویلا در شمال موثر است، اما  در این مقاله قصد داریم به فاکتور مهمی که باید قبل از اقدام به طراحی ویلا در شمال به آن توجه کنید، اشاره کنیم: انتخاب موقعیت زمین.

    برخی از شرکت‌های طراحی ویلا وجود دارند که علاوه بر طراحی و ساخت ویلا، به شما در خرید زمینی مناسب برای طراحی ویلا در شمال کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید موقعیت زمین در طراحی ویلا بسیار تاثیرگذار است و معماران قبل از طراحی ویلا در شمال در زمین پروژه حضور پیدا می‌کنند تا شرایط محیطی، توپوگرافی زمین، دسترسی‌ها و … را بررسی کنند.

    اگر بخواهید با دید اقتصادی به این موضوع نگاه کنید، لازم به ذکر است که بگوییم قرار گرفتن ویلای شما در زمینی که تمامی شرایط یک زمین ایده‌آل در شمال را دارد، می‌تواند سود بسیاری به شما برساند و پس از طراحی ویلا و ساخت آن، ارزش مالی ویلا را تا چندین برابر کند.

    images 1661172949 - مشکلات خرید زمین ارزان در شمال که از آن بی‌خبرید - طراحی ویلا در شمال

    ویژگی های زمین خوب ساخت ویلا در شمال

    اگر زمینی در شمال دارید و قصد دارید ویلای خود را در آن بسازید، شما از مرحله اول طراحی ویلا در شمال عبور کرده اید و صرفا باید به دنبال شرکت معماری با تجربه و با سابقه در زمینه طراحی و ساخت ویلا در شمال باشید. اما اگر قصد دارید به ساخت ویلا در شمال اقدام کنید و هنوز زمین مناسب برای ویلا را خریداری نکرده‌اید، در ادامه به برخی از مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید زمین برای طراحی ویلا در شمال را در نظر بگیرید، اشاره می‌کنیم.

    لوکیشن مناسب زمین طراحی ویلا در شمال

    منظور از لوکیشن زمین، محل قرارگیری زمین در منطقه است. برای مثال زمانی که بخواهید زمین ویلای خود را در شمال خریداری کنید، این موضوع اهمیت پیدا می‌کند که دوست دارید ویلای شما نزدیک دریا باشد، در دل جنگل باشد یا صرفا در یک شهرک قرار داشته باشد. علاوه بر این، موقعیت مکانی ویلا در تعیین ارزش مالی کلی بنا تاثیر بسیاری دارد. برای مثال ویلایی که از مسیر دسترسی آسان برخوردار است، قیمت بالاتری نسبت به ویلایی که مسیر دسترسی آن سخت و خاکی است، دارد.

    ابعاد مناسب زمین برای طراحی ویلا در شمال

    ابعاد مناسب زمین باعث می‌شود تا معماران بتوانند طراحی ویلا در شمال به بهترین شکل ممکن پیش ببرند. طراحی ویلا در زمینی که از ابعاد نامتناسب برخوردار است، (برای مثال خیلی کشیده باشد و طول آن نسبت به عرضش بیش از حد باشد) برای معماران چالش زیادی خواهد داشت. با توجه به اینکه معماری ویلا با معماری آپارتمان و ساختمان کاملا متفاوت است، اگر زمین از ابعاد مناسب برخوردار باشد؛ طراح می‌تواند ایده‌های بسیاری را هنگام طراحی پیاده کند و ویلا را به بنایی شاخص تبدیل کند.

    images 1661172994 - مشکلات خرید زمین ارزان در شمال که از آن بی‌خبرید - طراحی ویلا در شمال

    کاربری زمین

    از دیگر موارد مهم در انتخاب نوع زمین توجه به کاربری آن است. زمانی که اقدام به خرید زمین ویلا در منطقه‌ای مانند شمال کشور می‌کنید، این نکته را در نظر بگیرید که این زمین باید در بافت مسکونی قرار گرفته باشد. حتی اگر شما زمینی ارزان را پیدا کنید اما در بافت زراعی باشد، نمی‌توانید مجوز و پروانه ساخت دریافت کنید و درگیر ماده 99 می‌شوید. بر اساس این ماده باید با توجه به متراژ زیربنا جریمه پرداخت کنید، با توجه به اینکه هزینه پرداخت جریمه نسبتا زیاد است، بهتر است از ابتدا زمین ویلای خود را در بافت مناسب خریداری کنید.

    همجواری و همسان‌سازی

    اگر قصد دارید ویلایی فلت بسازید، به هیچ عنوان زمینی خریداری نکنید که تمامی ویلاهای اطراف آن را ویلاهای دوبلکس و تریبلکس تشکیل داده باشند یا اگر به نماهای مدرن علاقه دارید به هیچ عنوان در منطقه‌ای که ویلاهای کلاسیک زیادی ساخته شده است، زمین نخرید. زمانی که ویلای شما متفاوت با همجواری‌ها باشد ارزش مالی زمین و ویلا کم خواهد شد.

    در انتخاب شرکت طراحی ویلا به این مسئله توجه کنید!

    ساخت ویلا در شمال ملزم این است که قبل از هر گونه اقدام، محل پروژه توسط کارشناسان از لحاظ اقلیم، توپوگرافی زمین، موقعیت جغرافیایی، وزش باد، تابش نور، جنس خاک و … بررسی شود، سپس طراحی صورت بگیرد. بنابراین به هیچ عنوان از طرح‌‎های آماده استفاده نکنید و طراحی ویلا را به تیمی با سابقه بسپارید.

    طراحی ویلا در شمال با نمادیزاین

    همانطور که بررسی کردیم، برای اینکه ویلایی با ارزش اقتصادی بالا در شمال داشته باشید، از همان مرحله اول یعنی خرید زمین، لازم است که موارد مهمی را در نظر بگیرید. نمادیزاین با بیش از ده سال فعالیت در صنعت ساختمان توانسته است ساخت ویلاهای بسیاری را در شمال کشور با موفقیت به پایان برساند.

    به واسطه این ده سال فعالیت و ارتباطاتی که نمادیزاین در شمال کشور دارد، می‌تواند زمین مورد نظر کارفرما را نیز خریداری کرده و متناسب با آن اقدام به طراحی و پس از آن ساخت ویلا کند.

    این شرکت با اولویت قرار دادن بودجه مالی کارفرما، راه‌کارهایی ارائه داده است که هزینه ساخت ویلا در شمال را برای کارفرما تا مقدار زیادی کاهش می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این شرکت و دریافت مشاوره رایگان به وب‌سایت Namadesign مراجعه کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.