×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

امروزه تمامی مردم در هنگام خرید بذر گندم به قیمت اصلی این محصول اهمیت زیادی می دهند که این روزها بنا به دلایل زیادی قیمت تمام شده این نمونه دچار نوسانات شدیدی شده است، زیرا قیمت گذاری این دسته از محصولات درجه یک وابسته به معیارهای متعددی می باشد که از مهمترین آنها می توان از سطح کیفی، نوسانات ارز، نوع بسته بندی، میزان عرضه و تقاضا، تاریخ انقضاء، حجم خرید، میزان واردات و صادرات و سایر فاکتورهای دیگر نام برد.

به همین خاطر به طور قطعی نمی توان قیمت ثابت شده ای را برای این نوع از نمونه مقوی عنوان کرد با این تفاسیر در ایام خاصی از سال که تولید و توزیع بهترین این خوراکی در کشورمان با افزایش چشمگیری مواجه می گردد قیمت روز این محصول با کاهش چشمگیری مواجه می شود که این روند منجر به رونق پیدا کردن بازار خرید و فروش خواهد شد.

C:\Users\Admin\Downloads\6-338.jpg

این روزها به دلیل بالا رفتن نرخ ارز در بازار داخلی کشور و داشتن رابطه مستقیم نرخ این محصول با این فاکتور قیمت بذر گندم دچار نوسانات شدیدی شده است، البته این نکته نیز قابل ذکر می باشد که هزینه های جانبی مراکز تولید کننده همانند: هزینه حمل و نقل، استفاده از تجهیزات نوین در هنگام تولید و غیره نیز هم بر افزایش و یا کاهش نرخ اثر گذار است.

شرکت بازرگانی کل کشور نیز سالیانه قیمت اصلی این اقلام را بر اساس معیارهای ذکر شده قیمت گذاری کرده و به تمامی مراکز فروش واقع در شهرهای مختلف اعلام می کند که این امر باعث خواهد شد تا بتوان این نمونه را با نرخی یکسان تامین کرد.

بذر گندم طلایی

یکی از ارقام مهمی که در کشور ما از گذشته تا به امروز کاشته شده و دارای بهترین نوع برداشت است، بذر گندم طلایی می باشد این رقم از گندم بسیار مورد پسند جامعه قرار گرفته است و کشاورزان از آن بیشتر برای کاشت انبوهی استفاده می کنند و خریداران نیز گندمی را پسند می‌ کنند که از این بذر به وجود آمده باشد.

این نوع بذرها همچون بذر ذرت دارای خصوصیات مختلفی هستند رنگ این نوع بذر گندم بیشتر طلایی و دارای دانه درشت و کشیده می باشد و با خصوصیتی که دارد می توان به خوبی این بذر گندم را شناسایی نمود. خوشه های گندم ی که با این بذر تولید شده است بسیار پربار است.

C:\Users\Admin\Downloads\cereals.jpg

انواع آفت ها گریبانگیر این نوع بذرگندم طلایی نمی شوند در صورتی که در زمان مناسب از آفتکشها استفاده گردد که این امر نیاز به سمپاشیهای در زمین دارد بذر گندم طلایی با قیمتهای خوبی در کشور وجود دارد و در مناطق مختلفی از کشور به خصوص در شهرهای جنوبی کشت می شود و در مناطق مختلفی از کشور و در سطح گسترده‌ای نیاز به کشت عمده دارد.

اینو بذر نه تنها در بازارهای داخلی بلکه در بسیاری از بازارهای خارجی نیز طرفداران خاصی دارد و خرید و فروش و صادرات این کالا به صورت عمده در کشورمان انجام می پذیرد.

بذر گندم کم آب

در سالهای اخیر به دلیل کاهش بارندگیهای فصلی مردم به کشت بذر گندم کم آب رو آورده اند زیرا برای رشد و پرورش آنها به مقدار کمی آب نیاز داشته و با تمامی شرایط آب و هوایی سازگاری دارند.

یک کشاورز نمونه باید بداند که برای جلوگیری از رشد علفهای هرز در بین خوشه های گندم باید در طول سال یک یا دوبار زمین زراعی خود را شخم بزند و آن اواسط بهار و همچنین اواخر بهار است اما اگر زمین شما علف هرز زیادی ندارد یک بار در اواخر بهار آن را شخم بزنید کافی خواهد بود.

C:\Users\Admin\Downloads\6281-768x511.jpg

ما می دانیم برای آنکه بذر گندم کم آب و جو در مناطق سردسیر به خوبی سبز شود باید آن را در عمق ۴ تا ۵ سانتیمتری زمین کاشت یعنی به اندازه ۴ یا ۵ سانتیمتر خاک روی بذر گندم باشد زیرا اگر در عمق بیشتری گندم را بکارید امکان سبز شدن آن کمتر خواهد بود پس برای اینکه محصول در عمق مناسب قرار بگیرد حتما از بذرکارهای حرفه ای و استاندارد استفاده کنید که کار شما را نیز راحت تر خواهد کرد.

امروزه با به کارگیری تکنولوژی و علم روز جهان بذرهای گندم جدید و پربازده با نامهای مختلف وارد بازار شده است که یکی از آنها بذر گندم کم آب می باشد یعنی با دوبار آبیاری تکمیلی در طول سال شما می توانید چیزی حدود ۵.۵ تن گندم را از هر هکتار برداشت نمایید که بسیار پربار و خوشایند خواهد بود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.