شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بررسی قیمت تلویزیون های گیمینگ و معرفی آنها
    02 شهریور 1401 - 15:42
    شناسه : 204814
    0

    اگر به عنوان یک کاربر معمولی به دنبال خرید تلویزیون هستید حتما در بازار به تلویزیون های گیمینگ هم برخورد خواهید کرد و ممکن است سوالاتی مانند اینکه تلویزیون گیمینگ چه فرقی با مانیتور گیمینگ دارد؟ هنگام خرید تلویزیون مخصوص بازی به چه ویژگی هایی باید توجه داشته باشیم؟ چه سایزی مناسب است؟ مواجه شوید. برای بدست آوردن پاسخ این سوالات می توانید ادامه این مطلب را مطالعه بفرمایید.

    پ
    پ

    گیمرها هر ساله نفس در سینه حبس می کنند تا تلویزیون گیمینگ جدید را از نزدیک ببینند و عیار واقعی پیشرفته ترین تلویزیون های سال را بسنجند اما نکته ای که همیشه فراموش می شود این است که برای خرید تلویزیون گیمینگ گاها نیاز نیست حسابی بانکی تان را خالی کنید و با پرداخت هزینه ای معقول می توانید امکانات گیمینگ درخور و قابل توجهی دریافت کنید. هر چند حباب قیمت تلویزیون گیمینگ به نسبت مدل های معمولی پر بادتر است اما همچنان مدل های خوش قیمتی هم در این بین یافت می شوند.

    هر کاربر علاقمند به بازی باید از تلویزیون مخصوص بازی استفاده کند. با خرید تلویزیون گیمینگ کاربران می توانند از امکانات ویژه ای که برای بازی آنها طراحی شده است استفاده کنند. معمولاً این دستگاه ها دارای سخت افزار و نرم افزار قدرتمندتری نسبت به تلویزیون های معمولی هستند و از فناوری هایی استفاده می کنند که منجر به ایجاد زمان پاسخگویی سریعتر، تاخیر کمتر، ایجاد تصاویر با کیفیت تر با رنگ های زنده تر می شود.

    اگر به عنوان یک کاربر معمولی به دنبال خرید تلویزیون هستید حتما در بازار به تلویزیون های گیمینگ هم برخورد خواهید کرد و ممکن است سوالاتی مانند اینکه تلویزیون گیمینگ چه فرقی با مانیتور گیمینگ دارد؟ هنگام خرید تلویزیون مخصوص بازی به چه ویژگی هایی باید توجه داشته باشیم؟ چه سایزی مناسب است؟ مواجه شوید. برای بدست آوردن پاسخ این سوالات می توانید ادامه این مطلب را مطالعه بفرمایید.

    چند ویژگی مهم تلویزیون های گیمینگ

    بهترین تلویزیون برای بازی دارای ویژگی های ارزنده متفاوتی است که سبب ارائه تصاویری دقیق تر و تجربه کابری مطلوب تر برای مخاطبانش می شود که از این ویژگی های می توان به این موارد اشاره نمود:

    • رفرش ریت بالا و سازگار با کنسول به منظور بهروری از حداکثر کیفیت
    • قابلیت G-Sync یا Freesync با امکان برطرف نمودن وقفه و پارگی تصویر
    • وجود پنل OLED باهدف دستیابی به میزان روشنایی بیشتر و کنتراست بی نهایت
    • حداقل زمان پاسخگویی یا Response Time

     بهترین تلویزیون مناسب ps4 کدام است؟ 

    خیلی از شما به دنبال پیدا کردن بهترین تلویزیون برای ps4 هستند، دقت داشته باشید که کنسول‌های بازی Xbox یا PS چون دائماً در حال تغییر هستند و هرسال امکانات جدیدی را به قابلیت‌های قبلی اضافه می‌کنند؛ بهتر است در خرید تلویزیون گیمینگ دقت کنید تا تلویزیون مناسب گیم شما، بتواند هرسال متناسب با پیشرفت امکانات کنسول‌های بازی، شمارا شگفت‌زده کند.

    برای خرید بهترین تلویزیون برای ps4 چند فاکتور را در نظر بگیرید:

    تلویزیون 4K مناسب‌تر از تلویزیون LED است چراکه عمق رنگ مشکی ایجاد شده در تلویزیون های فورکی یک انتخاب هوشمندانه برای گیمینگ است. همچنین بهترین تجربه کاربری در بازی‌های HDR استفاده از تلویزیون فورکی است.

    اگر دنبال تلویزیون‌های مخصوص PS5 و Xbox Series X هستید، تلویزیونی انتخاب کنید که درگاه HDMI نسل جدید مثل HDMI 2.1 داشته باشد که مناسب‌ترین پورت برای استفاده از کنسول‌های بازی است.

    تکنولوژی MEMC در گیم، باعث تجربه فراتر از انتظار شما از بازی می‌شود. بنابراین در خرید تلویزیون مناسب گیم، پشتیبانی از تکنولوژی MEMC را مدنظر قرار دهید.

    word image 204814 1 scaled - بررسی قیمت تلویزیون های گیمینگ و معرفی آنها -

    معرفی و مقایسه چند تلویزیون گیمینگ جدید

    تلویزیون سامسونگ QN90A محصول 2021
    صفحه نمایش: Neo QLED
    کیفیت تصویر: 4K
    درگاه HDMI 2.1: داره
    رفرش ریت: 120 هرتز
    پشتیبانی از فناوری های گیمینگ شامل: ALLM، VRR، AMD Freesync، Game Motion Plus، حالت HGIG، Dynamic Black EQ، Mini Map Zoom، Super Ultrawide GameView

    یکی از تلویزیون های 2021 سامسونگ تلویزیون QN90A سایز 65 اینچ می باشد. تلویزیون کیو ان 90 ای برای استفاده های حرفه مانند بازی و گیمینگ، تماشای فیلم و البته استفاده خانگی و معمولی کاملا مناسب است. مونتاژ مصر این تلویزیون با مدل کامل QA65QN90AAUXZN در بازار موجود می باشد. این تلویزیون در واقع مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون سامسونگ Q90T می باشد که در سال گذشته میلادی به بازار معرفی شده بود. تلویزیون سامسونگ QN90A که با مدل Q90A نیز شناخته می شود جزو تلویزیون های بالا رده و سری 9 سامسونگ محسوب می شود.

    این تلویزیون از صفحه نمایش Mini LED و کیفیت تصویر فورکی بهره مند است. تلویزیون سامسونگ QN90A یکی از بهترین تلویزیون های فورکی سامسونگ در سال 2021 می باشد. تلویزیون های Neo QLED نسبت به تلویزیون های QLED دارای کیفیت تصویر بهتری می باشند. تکنولوژی ساخت صفحه نمایش این تلویزیون Mini LED نام دارد و نسبت به تلویزیون های LED از کیفیت تصویر و کنتراست بهتری برخوردار هستند و صحنه های واقعی تری به نمایش می گذارند.

    تلویزیون ال جی NANO92 محصول 2021
    صفحه نمایش: نانوسل
    کیفیت تصویر: 4K
    درگاه HDMI 2.1: داره
    رفرش ریت: 120 هرتز
    پشتیبانی از فناوری های گیمینگ شامل: ALLM، VRR، AMD Freesync، حالت HGIG، Game Optimizer و …

    تلویزیون NANO92 محصول 2021 یکی از تلویزیون های نانوسل ال جی با کیفیت تصویر 4K است. این تلویزیون از نسل چهارم پردازنده هوشمند آلفا 7 با قابلیت نمایش محتوای 4K برخوردار است و تصاویر بسیار با کیفیتی را ارائه میدهد. برخورداری از طیف رنگی طبیعی نیز در این تلویزیون به واسطه برخورداری از صفحه نمایش Nanocell باعث میشود تا کیفیت تصویر بهتری را نسبت به تلویزیون های ال ای دی معمولی شاهد باشید.
    کیفیت صدای تلویزیون 55 اینچ ال جی NANO92 نیز خوب است و با پخش صدای فراگیر با توان صوتی 40 وات شما را محو تماشای محتوای در حال پخش میکند. این تلویزیون قابلیت تنظیم خودکار صدای در حال پخش را با توجه به محتوای در حال نمایش دارد. تلویزیون هوشمند ال جی NANO92 از سیستم عامل webOS 6.0 برخوردار است. شما میتوانید با استفاده از برنامه های Airplay، homekit و LG ThinQ تلفن همراه خود را به تلویزیون متصل کنید. همچنین میتوانید به کمک دستیار صوتی گوگل یا الکسا با صحبت کردن به مدیریت تلویزیون بپردازید. ال جی این تلویزیون را به ریموت کنترل جادویی خود مجهز کرده است و لذت کار با تلویزیون را افزایش میدهد.

    تلویزیون سونی A90J محصول 2021
    صفحه نمایش: اولد
    کیفیت تصویر: 4K
    درگاه HDMI 2.1: داره
    رفرش ریت: 120 هرتز
    پشتیبانی از فناوری های گیمینگ شامل: ALLM، VRR، تاخیر ورودی پایین، Auto HDR Tone Mapping، Genre picture tone mapping و …

    تلویزیون سونی A90J سایز 65 اینچ یکی از تلویزیون های 2021 سونی محسوب می شود. تلویزیون A90J برای استفاده حرفه ای از جمله تماشای فیلم، بازی کردن و گیمینگ و البته استفاده خانگی و معمولی کاملا مناسب است. تلویزیون سونی A90J در واقع بهترین تلویزیون گیمینگ اولد سونی در سال 2021 می باشد. این تلویزیون با مدل کامل XR-65A90J وارد بازار ایران می شود و مونتاژ کشور مالزی است. تلویزیون ای 90 جی مدل سال گذشته ندارد اما به عنوان هم رده آن می توان از تلویزیون سونی A8H نام برد.

    تلویزیون سونی A90J دارای صفحه نمایش اولد و کیفیت تصویر فورکی می باشد. تلویزیون اولد سونی 65A90J فاقد نور پس زمینه است و از پیکسل های مستقل برای تامین و تنظیم نور صفحه نمایش استفاده می کند. از تکنولوژی XR OLED Contrast Pro برای کنترل میزان نور پیکسل ها و ایجاد عمق و کنتراست در این محصول استفاده شده است. با استفاده از این تکنولوژی در قسمت های روشن تصویر میزان نور پیکسل ها به حداکثر می رسد و باعث ایجاد درخشش و کنتراست فوق العاده می شود. در بخش های تاریک تصویر نیز پیکسل ها به صورت کامل خاموش می شوند و در تصاویر عمق ایجاد می کنند.

    تلویزیون سامسونگ Q70B محصول 2022
    صفحه نمایش: QLED
    کیفیت تصویر: 4K
    درگاه HDMI 2.1: داره
    رفرش ریت: 100 هرتز
    پشتیبانی از فناوری های گیمینگ شامل: ALLM، VRR، AMD Freesync، Game Motion Plus، حالت HGIG، Dynamic Black EQ، Mini Map Zoom، Super Ultrawide GameView

    تلویزیون سامسونگ Q70B سایز 55 اینچ یکی از تلویزیون های 2022 سامسونگ است. این تلویزیون جزو سری 7 سامسونگ محسوب می شود و برای مصارف حرفه ای مانند گیمینگ و تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است. در حال حاضر این تلویزیون با مدل کامل QA55Q70BAUXZN مونتاژ مصر موجود است. محصول حاضر فرق چندانی با تلویزیون سامسونگ Q77B ندارد و فقط در رنگ پایه و برخی از تکنولوژی های فرعی با هم متفاوت هستند. تلویزیون سامسونگ Q70B ارزان ترین تلویزیون گیمینگ سامسونگ در سال 2022 است. تلویزیون کیو 70 بی مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون سامسونگ Q70A است که در سال گذشته معرفی و به بازار عرضه شده بود.

    تلویزیون Q70B از کیفیت تصویر 4K و صفحه نمایش QLED برخوردار می باشد. تلویزیون QLED سامسونگ 55Q70B از نور پس زمینه Edge LED و پنل VA برخوردار می باشد. استفاده از پنل VA باعث شده است این تلویزیون رنگ های تیره را عمیق تر و واقعی تر نمایش دهد اما متاسفانه زاویه دید آن محدود تر است. سامسونگ برای جبران این موضوع از تکنولوژی Wide Viewing Angle در این محصول استفاده نموده و به کمک آن زاویه دید بهتری در اختیار شما قرار می دهد.

    سخن اخر

    به منظور یافتن بهترین تلویزیون برای گیم باید به مشخصه های موجود در این دستگاه ها دقت نمایید. از آنجایی که وضوح تصویر برای این تلویزیون ها در اولویت است، پس در همان ابتدا از وجود استاندارد HDR که نشان دهنده غنای رنگی بالا صفحه نمایش، قابلیت ارائه رنگ مشکی دقیق تر، کنتراست رنگی کامل تر و در یک کلام کیفیتی به مراتب بیشتر است، دقت نمایید.

    بدین ترتیب در دنیای کنونی که تحریم ها یافتن یک نمونه مرغوب را سخت نموده، از خرید مجدد این کالای نسبتاً گران بی نیاز می شوید. برای انتخاب بهترین تلویزیون های گیمینگ میتوانید به فروشگاه اینترنتی دی جی بانه مراجعه کنید و با دریافت مشاوره رایگان و مقایسه تلویزیون های گیمینگ یک خرید اسان و به صرفه را تجربه نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.