جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 10 نکته در انتخاب شرکت بازرسی کالا
    03 شهریور 1401 - 12:56
    شناسه : 204892
    0

    یک شرکت بازرسی کالا باید همه ی موارد مربوط به صادر کننده و شرکت های صادراتی  را بررسی کند مثل توانایی هایی که فروشنده در امر صادرات دارد و یکی از مهمترین وظایف شرکت بازرسی‌کالا ارزیابی یکی بودن محموله با کالایی است که در قرار داد نوشته شده است.

    پ
    پ

    word image 204892 1 - 10 نکته در انتخاب شرکت بازرسی کالا -

    با توجه به افزایش روابط تجارتی و واردات و صادرات وجود بازرسی یک امر ضروری است و شرکت بازرسی کالا موظف به بررسی کالاهای وارداتی و صادراتی است که آنها را از نظر کمی و کیفی ارزیابی می‌کند و مجوزهایی لازم برای واردات و صادرات را صادر می کند. شرکت بازرسی کالا از جمله سازمان های بین المللی است که قوانینی الزاما در آن اجرا می شود .نکات مربوط به انتخاب شرکت بازرسی کالا در این مقاله ذکر شده است پس با ما همراه باشید.

    چرا در تجارت بین المللی نیاز به شرکت بازرسی کالا  دارد؟

    word image 204892 2 - 10 نکته در انتخاب شرکت بازرسی کالا -

    یکی از مهمترین دغدغه فکری تاجران در هنگام واردات و صادرات سالم بودن کالا از نظر کیفی و کمی است یعنی به این صورت که که کالای وارد شده یا و کالایی که برای صادرات کالا آماده می کنند از لحاظ کیفیت و سلامت ایرادی نداشته باشد، که این کار مهم و بررسی آن به وظیفه شرکت بازرسی کالا می باشد. تایکو از شرکت های بازرسی است که تمامی وظایف مربوط به بازرسی کالا را بر طبق استاندارد های لازم انجام می دهد.

    مراحل کار در شرکت های بازرسی بسیار تخصصی و لازم است که نمی توان هیچ یک از این مراحل را در صادرات و واردات حذف کرد. در ارزیابی کالا بوسیله شرکت های بازرسی  مقرراتی لازم است که باید توسط بازرسان دارای صلاحیت انجام شود که این استاندارد ها را کمیته استاندارد جهانی  مشخص میکند.

    روز به روز شرکت های بازرسی تجاری در سراسر جهان بیشتر شده است و دلیل اش مهم بودن و ضروریت بررسی محصولات در صادرات و واردات است . از وظایف عمده ی شرکت بازرسی کالا نظارت و کنترل است که باید تمام جوانب معامله مورد ارزیابی قرار گیرد تا هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته باشد.

    مراحل بازرسی متفاوت است که از مراحل قبل از بارگیری تا آزمایش و نمونه برداری باید با نظارت شرکت بازرسی کالا صورت پذیرد و همه ی مراحل نظارت براساس توافقنامه بین خریدار و فروشنده انجام میشود. طوری از کالا و محصول نمونه برداری میکنند که بر طبق آنچه که در قرار داد مشخص شده باشد.

    تعهدات شرکت بازرسی

    تعهدات شرکت بازرسی کالا به شرح زیر است:

    یک شرکت بازرسی کالا باید همه ی موارد مربوط به صادر کننده و شرکت های صادراتی  را بررسی کند مثل توانایی هایی که فروشنده در امر صادرات دارد و یکی از مهمترین وظایف شرکت بازرسی‌کالا ارزیابی یکی بودن محموله با کالایی است که در قرار داد نوشته شده است.همچنین باید مقدار کالایی که صادرات و واردات در مورد آن انجام می شود نیز بوسیله این شرکت ها بررسی شود.

    شرکت بازرسی باید زمان تولید کالا را بررسی کند و از نو بودن یا دست دوم بودن آن اطمینان حاصل کند. ازدیگر موارد بازرسی این است که باید از محل تولید کالا مطمئن شده و آن را هم بررسی کنند. عملیات مربوط به بسته بندی کالا از موارد مهم تجارت محسوب میشود هم باید بوسیله این شرکت ها مورد ارزیابی قرار گیرد . علاوه بر این وسیله ای که حمل و نقل کالا با آن انجام میشود هم باید بررسی شود.

    انواع بازرسی کالا

    word image 204892 3 - 10 نکته در انتخاب شرکت بازرسی کالا -

    انواع بازرسی کالا را قبلا با عنوان ذکر کردیم و در اینجا به توضیح هر کدام می پردازیم:

    بازرسی حین تولید:

    به دلیل اهمیت زیاد مواد اولیه، قطعات به کار رفته و یا عملیات تولید و اینکه نمیتوان بعد از تولید کالا ی بدون مشکل و صرف هزینه زیاد مورد بررسی قرارداد، از بازرسی حین تولید استفاده میکنند تا در هنگام تولید بتوانند ایراد های داشته را مشخص کرده و در جهت رفع آن اقدام کنند این نوع بازرسی اغلب برای مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی و ماشین آلات و تجهیزات استفاده می شود.

    بازرسی پیش از حمل:

    بازرسی پیش از حمل به بازرسی چشمی یا ظاهری نیز معروف است که بر طبق دستورالعمل هایی که از طرف مشتری معین میشود ، به شکل کنترل و با نمونه گیری از لحاظ کمیت، کیفیت، بسته بندی و بارگیری انجام می شود. این نوع بازرسی بیشتر برای تولیدات مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به صورت نهایی و پیش از حمل انجام میشود.

    بازرسی قیمت:

    شرکت بازرسی کالا برای ارزیابی قیمت و بررسی واقعی بودن آن این نوع بازرسی را انجام میدهدکه اغلب به دستور بانک و سازمان تأمین کننده مالی و با هزینه خریدار برای ممانعت از سوءاستفاده از ارز ارزان قیمت یا وام های کم بهره انجام میگیرد.

    بازرسی اصالت فروشنده:

    این بازرسی برای مطمئن بودن از اصالت فروشنده و توانایی او برای انجام تعهدات قراردادی صورت می گیرد و در حقیقت کار منبع یابی را برای خریدار انجام می دهد.این بازرسی معمولا به دلیل الزامات قانونی و قواعد بانک مرکزی است که خریدار را وادار به استفاده از آن می کند.

    بازرسی استاندارد اجباری:

    مهم ترین و پیچیده ترین نوع بازرسی، بازرسی استاندارد اجباری است. شرکت بازرسی به عنوان نماینده از سازمان استاندارد در محل خروج کالا از بازار فروشنده، آن را مورد ارزیابی قرار می دهد. که این بازرسی در آزمایشگاه قانونی و مجوز دار و با کنترل و نظارت شرکت بازرس انجام میگیرد که بعد از آن گواهینامه انطباق برای کالا صادر می شود.

    tiecoبه عنوان یکی از شرکت های بازرسی کالا ارزیابی کالاهای وارداتی را در مبدأ تولید برعهده دارند؛ که شرایطی را برای پذیرش و عقد قرارداد با متقاضیان بازرسی تعیین میکند و بر طبق آن کالا ها را مورد ارزیابی قرار میدهد تا تاجران با خیال راحت به واردات و صادرات خود بپردازند. متقاضیان امکان تغییر و تعدیل برخی از شرایط و مواد آن را دارند.

    چند نوع بازرسی توسط شرکت بازرسی کالا صورت می گیرد؟

    word image 204892 4 - 10 نکته در انتخاب شرکت بازرسی کالا -

    انواع بازرسی ها با درخواست مشتری بوسیله شرکت های بازرسی کالا انجام میشود که این نوع بررسی ها پس از توافق با طرف قرار داد صورت می پذیرد. این بازرسی ها به چند مدل انجام میگیرد مثل ابتدا بررسی به شکل چشمی و فیزیکی و در نوع دوم  به همراه بررسی فیزیکی که لازم است تا مدارک هم مورد ارزیابی قرار گیرد در نوع سوم بازرسی فیزیکی انجام می شود و همراه آن باید آزمایش های لازم  نیز انجام شود.

    علاوه براین شرکت بازرسی کالا باید بر اساس زمان بازرسی که در صادرات و واردات انجام می شود به چند شکل تقسیم می شود مانند بررسی پیش از جابجایی به مقصد  و بررسی در وقتی که کالا تولید می‌‌شود  و بررسی در هنگام تحویل کالا و بررسی در قبل از صادرات و در داخل کشور و مقایسه و بررسی با استاندارد های لازم که همه این بازرسی ها توسط شرکت بازرسی کالا انجام می شود.

    مهمترین نکاتی که برای انتخاب شرکت بازرسی کالا باید مورد توجه قرار داد تا حدودی گفته شد و لازم است مشتریان با در نظر گرفتن این موارد شرکت بازرسی کالا را انتخاب کنند تا بتوانند تجارتی مطمئن انجام دهند پس ما به شما تایکو را معرفی میکنیم که به عنوان یکی از بهترین موسسه های بازرسی است و شما را در کار تان همراهی میکند.

    منبع : شرکت بازرسی کالا خبرگان بین المللی تهران (تایکو)

    ثبت دیدگاه

    5 دیدگاه برای “10 نکته در انتخاب شرکت بازرسی کالا”
    1. ? tie.co.ir
      ⭐شرکت بازرسی خبرگان بین المللی تهران⭐
      ☎️ 02174612
      ? 02174551101-4
      ? info@tie.co.ir
      تهران بلوار آفریقا (جردن) انتهای ناهید شرقی پلاک 35 طبقه سوم ?️

      پاسخ
    2. عذر میخوام شرکت تایکو در زمینه بازرسی محصولات کشاورزی فعالیت دارد؟

      پاسخ
    3. سلام بله شرکت تایکو در زمینه بازرسی محصولات کشاورزی هم فعالیت دارد برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت شرکت بازرسی خبرگان بین المللی تهران رجوع کنید.
      tie.co.ir

      پاسخ
    4. سلام ببخشید شرکت بازرسی در چه زمینه هایی دقیق فعالیت دارد؟

      پاسخ
    5. ممنون از زحمات زیادی که برای نوشتن این مطالب کشیدین راستی میشه ادرس دقیق شرکت بازرسی تایکو را بفرستید؟

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.