×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

یکی از محصولاتی که برای دام بسیار مناسب است پودر گوشت طیور و استخوان خوراکی می باشد که پرورش دهندگان دام بیشتر از این محصول برای تغذیه حیوانات استفاده می کنند.

برای تولید پودر استخوان از دو روش انجام می شود که در روش استخوانها را درون دیگهای بزرگ پر از آب قرار می دهند و بعد از پختن استخوانها، چربیها از آن جدا می شود و در مرحله بعد استخوانها خشک می شوند و در نهایت به وسیله دستگاه های قوی خرد کن استخوانها را خرد و آسیاب می کنند و تبدیل به پودر می شود.

در مرحله دوم استخوانها را در دستگاهی به نام اتوکلاو می ریزند و با توجه به مراحلی که به وسیله بخار و فشار استخوان را پخت می کنند و این عمل باعث می شود تا چربیهای تمامی استخوانها از هم جدا شود.

C:\Users\MacanPc.ir\Downloads\Logo (1) (23).jpg

یکی از نکاتهایی که باید در زمینه نگهداری صحیح پودر استخوان خوراکی رعایت کنید و از فاسد شدن جلوگیری شود این است که حتما باید در جاهای خنک و خشک و به دور از نور خورشید باشد.

اگر تابش نور مستقیم قرار بگیرد باعث می شود که چربی موجود در شل شود و باعث فساد شدن شود.

لازم به ذکر است که بهترین دما بین ۱۵ تا ۲۵ درجه است و تاریخ انقضای آن حدود ۴ ماه می باشد که باید این نکات رعایت شود.

مصرف به اندازه این نوع پودر باعث می شود که دام شیر دهی بالایی داشته باشد و یکی دیگر از مزیتهای این محصول این است که باعث ترمیم مفاصل دام و همچنین باعث تقویت سیستم بدنی حیوان می شود.

پودر استخوان پرنده

جالب است که بدانید حتی زمان آب‌ پز کردن این استخوانها بسیار اهمیت دارد که آنها را با حرارت بالا بجوشانند تا تمامی ویروسها و بیماریها و باکتریهای موجود در استخوانها کاملاً از بین برود در ادامه قصد داریم به فواید و همچنین کاربردهای پودر استخوان بپردازیم که در صنعتهای مختلف از آن استفاده می‌ شود و دارای خواص شگفت‌ انگیزی نیز می‌ باشد.

پودر استخوان پودر کامل نبوده و دارای تمام ویتامینها و مواد معدنی نمی ‌باشد که درنتیجه بهتر می ‌باشد از آن به ‌عنوان بیست الی سی درصد جیره غذایی استفاده شود و نه بیشتریکی دیگر از کاربردهای فراوان این پودر استخوان این است که می ‌توان آن را به‌ عنوان کودی سرشار از فسفر دانست که می‌ تواند برای گیاهان بسیار مفید باشد.

C:\Users\MacanPc.ir\Downloads\Logo (1) (24).jpg

همان طور که می دانید پودر استخوان پرنده دارای کاربردهای فراوانی می باشد که به دلیل خاصیتی که دارد بسیار از آن استفاده می شود.

این محصول یعنی همان پودر استخوان دارای مقدار بسیار زیادی از کلسیم و فسفر می‌ باشد که این دو مواد معدنی ضروری بدن حیوانات را به ‌خوبی تامین می‌ کند همچنین بهتر است که بدانید استفاده از این پودر در جیره غذایی هم بسیار کاربرد زیادی خواهد داشت و علاوه‌ بر همه اینها باید بگوییم که پودر استخوان بعد از پودر گوشت مرغ جزو پرخاصیت‌ ترین و کاربرد ترین منبع غذایی امروزه که بسیاری از آن استفاده می ‌شود بشمار می ‌آید.

همچنین لازم به ذکر است که استفاده کردن از این پودر می ‌تواند تأثیر بسیاری برای بالا بردن مقدار شیردهی گاوهای شیرده داشته باشد علاوه ‌بر آن مزیت دیگری که پودر استخوان درجیره خوراکی دارد این می ‌باشد که باعث ترمیم استخوانها و مفاصل دام و طیور می ‌شود و باعث بالا رفتن و تقویت سیستم بدنی آنها خواهد شد.

پودر استخوان تبریز

پودر استخوان سرشار از منبع غنی از مواد معدنی مورد نیاز برای تامین نیاز غذایی دامها و طیورها می باشد استعمال پودر استخوان در جیره غذایی مصرف زیادی دارد و بصورت کلی می توان بیان نمود که پودر استخوان پس از پودر گوشت از مهم ترین تامین کننده منابع تغذیه ایی برای حیوانات محسوب می شود این محصول علاوه بر تغذیه حیوانات در صنعت دندانپزشکی و جراحیهای پیوند استخوان فک کاربرد زیادی دارد.

از آنجا که اغلب افراد جامعه از کمبود کلسیم در بدن خود رنج می برند و این کمبود کلسیم در میانسالی و سنین بزرگسالی سبب مشکلاتی چون آرتروز زانو، پوکی استخوان، پوسیدگی استخوان فک، پوسیدگی دندانها و غیره می شود.

C:\Users\MacanPc.ir\Downloads\Logo (1) (25).jpg پودر گوشت تهیه شده از دام، و پودر استخوان تبریز یکی از پرمصرف ترین مواد تغذیه ایی در صنعت برای تغذیه دامها و طیورها می باشد میزان پروتئین در پودر استخوان در حدود ۲۵ تا ۱۵% است که مرجع مناسبی برای تهیه و دریافت کلسیم و فسفر می باشد برای خرید پودر استخوان حتما به نمایندگیهای معتبر فروشی همچون، تبریز، اصفهان، شیراز مراجعه نمایید یا بصورت اینترنتی سفارشات خود را از این مراکز تهیه نمایید چرا که خرید پودر استخوان نامرغوب می تواند سبب ایجاد مشکلاتی برای سلامتی دامها و طیور شود.

پودر استخوان به منظور انجام ایمپلنت دندان در دندانپزشکی به کار می رود بدین صورت که برای انجام ایمپلنت دندان حتما نیاز است که استخوان فک دارای توان و قدرت کافی برای انجام این کار داشته باشد پوسیدگی استخوان فک و فرسایش استخوان در افراد همه سنینی ممکن است اتفاق بی افتد و در مواقعی که یک دندانپزشک متوجه می شود استخوان فک توانایی لازم را برای انجام ایمپلنت ندارد لازم است که حتما از روش پیوند استخوان استعمال شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.