×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

یکی از مزیتهای مهمی که انواع خیار درختی و بوته ‌ای نسبت ‌به خیارهای گلخانه ‌ای دارند این است که در بذر خیار گلخانه ای و کاشت آن از سمهای قوی استفاده می ‌شود چرا که این نوع خیارها در مقابل آفتها بسیار حساس هستند و به ‌همین دلیل از انواع آفت ‌کشها و سمهای خیلی قوی برای آنها استفاده می‌ شود که این سمها علاوه بر پوست ممکن است حتی وارد گوشت گیاه شوند و برای انسان خطرناک می باشند.

در طب سنتی خیار را دارای طبعی سرد و خنک می ‌دانند که دمای بدن را پایین می ‌آورد و برای برطرف کردن تشنگی هم بسیار مناسب می ‌باشد.

C:\Users\MacanPc.ir\Downloads\Logo (1) (24).jpg

به طور کلی در داخل بازار انواع میوه ارزان قیمت می باشد به خصوص قیمت خیار درختی که همه به راحتی می توانند آنرا خریداری نمایند.

خیار یکی از میوه ‌هایی است که مصرف خیلی زیادی دارد و بدلیل اینکه هم پوست آن به راحتی جدا می شود و هم اینکه می توان با پوست هم آنرا خورد یکی از میوه ‌هایی است که افراد در داخل بشقاب میوه خود به ‌سرعت به سراغ آن می ‌روند که البته توصیه می‌ شود که در هنگام مصرف حتما پوست خیار جدا شود تا اگر سمومی در داخل پوست آن وجود دارد وارد بدن نگردد.

خیار علاوه بر مصرف بالایی که به عنوان میوه دارد از آن برای درست کردن سالاد و تزئین آن و همچنین در داخل ماست و خیار هم استفاده می‌ شود.

نکته جالب اینکه در یکی از شهرهای ایران خیار را همانند کدو تنبل و بادمجان پوست می کنند و در روغن سرخ می‌ نمایند و از آن برای تهیه یک نوع خورشت استفاده می ‌کنند.

خیار درختی محلی

یکی از بزرگ‌ ترین معضلهایی که اکثر افراد با آن درگیر هستند پف چشم هاست که بعد از خواب سنگین یا بعد از گریه ایجاد می‌ شود که گذاشتن خیار بر روی چشمهایتان پف چشم را از بین می‌ برد و چشمهایتان را خیلی زود به حالت عادی برمی‌ گرداند برای این منظور می توانید یک عدد خیار را به‌ صورت ورقه‌ ای خرد کنید و دو ورق از آن را بر روی چشمهایتان قرار بدهید و بگذارید به مدت بیست الی سی دقیقه بر روی چشمهایتان بماند.

خیار تاثیر بسیار فوق‌ العاده‌ ای برای کاهش تیرگیها و چروکهای دور چشم دارد و به دلیل وجود سیلیکا و خواص آنتی ‌اکسیدانی ضد سرطان نیز اعصاب می ‌شود.

C:\Users\MacanPc.ir\Downloads\Logo (1) (25).jpg

یکی از گیاهان خانواده کدوییان خیار درختی محلی است که رنگ آن سبز روشن است و شرایط نگهداری و پرورش خیار درختی اینگونه است که باید خاک مناسب خیار درختی را تهیه کنید یعنی ph مناسبی برای خاک فراهم کنید.

خیار درختی در خاکهای سبک و نرم با آب کافی حاصل می ‌شود و در زمینهای خیلی گرم و خیلی سرد و رشد نمی‌ کنند و به زمینهای شور نیز حساس هستند و اگر دما در شب کمتر از پنج درجه سانتی ‌گراد باشد میوه‌ های خیار تشکیل نمی‌ شود.

تمام گیاهان خانواده کدوییان نیاز به نور بسیار زیادی دارند و خیار هم محصول فصول گرم است و در دمای هیجده الی سی درجه سانتی‌ گراد رشد می‌ کند هر پنج الی هفت روز باید به خیار درختی آب داد.

خیار بسیار به جوان ‌سازی پوست کمک می‌ کند و به دلیل آب بسیار زیاد در خیار است که پوست را هیدراته نگه می‌ دارد اگر چند قطره آب خیار را با چند قطره آب ‌لیمو ترکیب کنید و بر روی پوست قرار دهید و بگذارید مدتی بر روی پوست بماند تأثیرات فوق‌ العاده آن را نیز خواهید دید.

خیار خاردار بوته ای

از دسته صیفی جات که حتی در دسته میوه‌ ها نیز قرار می ‌گیرد می ‌تواند خیار خاردار بوته‌ ای گلخانه ‌ای درختی باشد که علاوه‌ بر کاربردهای فراوان، فواید فراوانی نیز دارد خیار خاردار جزء دسته گیاهان یک‌ ساله قرار می‌ گیرد و می‌ تواند تا حدود سه متر رشد کند.

معمولاً در شرایطی که طول روز کوتاه باشد تعداد گلهای ماده نسبت ‌به گلهای نر افزایش پیدا می‌ کند و این گیاهان توسط گرده‌ افشانی می ‌توانند بارور شوند که این گرده‌ افشانی توسط حشراتی مانند زنبور انجام می ‌شود.

C:\Users\MacanPc.ir\Downloads\Logo (1) (26).jpg

اگر بخواهیم اقدام به کاشت بوته خیار درختی کنیم لازم است تا در ابتدا بذر خیار را به مدت ۲۴ساعت در آب خیس کنیم سپس بذرها را می ‌کاریم فاصله دو بذر کاشته‌ شده باید بین ۵۰ تا ۷۰ سانتی‌ متر باشد وجود این فاصله سبب می ‌شود تا شما خیارهایی با سایزهای مناسب داشته باشید البته اگر خیار کاشته‌ شده را برای تولید خیارشور می‌ خواهید می ‌توانید فاصله بین بذرها را کمتر بگیرید تا خیارهای کوچک‌ تری داشته باشید.

برخلاف میوه‌ های دیگر معمولاً خیار را باید قبل ‌از این ‌که به‌ طور کامل رسیده شود برداشت کرد که این برداشت معمولاً حدودا بین دو تا سه ماه بعد از کاشت می‌ باشد اگر بخواهید این محصول را در هوای گرم برداشت کنید میوه‌ های شما شل و بی‌ کیفیت می‌ شود اگر تمایل به برداشت میوه درجه یک دارید به شما پیشنهاد می‌ شود در صبح زود این میوه را برداشت کنید تا علاوه‌ بر طراوت زیاد عطر و طعم بی‌ نظیری را داشته باشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.