شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دندانپزشکی کودکان چیست؟
    05 شهریور 1401 - 17:08
    شناسه : 205086
    0

    دندانپزشکی کودکان شاخه‌ای از دندانپزشکی است که به ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی با تاکید بر مساله پیشگیری و درمانی کودکان از بدو تولد تا بزرگسالی و به ویژه برای افراد دارای نیازهای ویژه می‌پردازد.

    پ
    پ

    دندانپزشکی کودکان شاخه‌ای از دندانپزشکی است که به ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی با تاکید بر مساله پیشگیری و درمانی کودکان از بدو تولد تا بزرگسالی و به ویژه برای افراد دارای نیازهای ویژه می‌پردازد.دندانپزشکی کودکان یزد یکی از موضوعاتی است که والدین یزدی به دنبال کسب اطلاعات و آشنایی با این حیطه هستند تا بتوانند از این خدمات استفاده کرده و سلامت کودک خود را در بهترین شرایط فراهم کنند.

    اقدامات انجام شده در این رشته توسط فوق تخصص دندانپزشکی کودکان یا دندان پزشکی اطفال شامل حوزه‌های زیر است:

    • بررسی رشد دهان و دندان کودک یا نوجوان
    • بررسی مشکلات جسمی مربوط به ناتوانی های پزشکی و رفتاری
    • پیشگیری از بروز برخی صدمات از جمله پوسیدگی دندان
    • هدایت رفتاری کودکان و نوجوانان (مانند آموزش مسواک زدن و …)

    word image 205086 1 - دندانپزشکی کودکان چیست؟ - دندانپزشکی کودکان

    معرفی بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان در یزد

    شاید یکی از دغدغه های والدین کودکانی که می‌خواهند به مطب دندانپزشکی مراجعه کنند، این است که کودک آنها در محیط دندانپزشکی احساس آرامش کنند. واقعیت این است که محیط مطب دندانپزشکی کودکان در این موارد بسیار حائز اهمیت است.

    زیرا محیط دندان‌پزشکی کودک باید تا حد امکان برای کودکان تداعی کننده فضای امن باشد تا آن‌ها بتوانند راحت تر با دندان پزشک خود همکاری داشته باشند و نترسند.

    کلینیک دندانپزشکی کودکان خانم دکتر فتوحی در یزد یک انتخاب ایده آل برای والدینی است که به سلامت دندان‌های کودک خود اهمیت می‌دهند و تمایل دارند تا تمام روندهای درمانی کودکشان تحت نظر متخصص دندانپزشکی اطفال انجام شود.

    خانم دکتر فائزه فتوحی یکی از بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان  در یزد است که با تکیه بر تخصص و صبر و بردباری خود بهترین تجربه ی درمانی را برای کودک دلبند شما فراهم می‌کند. بنابراین نیازی نیست نگران اثرات روانی درمان‌های دندانپزشکی برای کودک خردسال  خود باشید.

    شما می توانید با دریافت نوبت از کلینیک دکتر فائزه فتوحی، یک روند درمانی اصولی را برای فرزند خردسال خود فراهم کنید. البته امکان نوبت دهی از طریق سایت و یا مراجعه‌ی حضوری به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن برای دریافت خدمات درمانی دندان‌های کودک خود اقدام کنید.

    کلینیک دندانپزشکی کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

    کلینیک دندانپزشکی اطفال یزد در واقع جایی است که کودکان از زمانی که دندان‌های شیری او می رویند تا سن 12 سالگی به آن نیاز دارند. مراجعه‌ی مداوم و بررسی دندان و لثه کودک، او را از هرگونه بیماری و عارضه‌ی دندان و لثه در بزرگسالی در امان نگه می‌دارد.

    برخی از افراد بزرگسال ممکن یکی یا چند دندان خود را در کودکی به دلیل سهل‌انگاری از دست داده باشند. اگر بخواهند جای دندان از دست رفته یک دندان ایمپلنت بگذارند، هزینه سنگینی باید پرداخت کنند.

    در ادامه باید گفت که بی‌توجهی به دندان‌ها در زمان کودکی، باعث تضعیف ساختار دندان و از بین رفتن مینای دندان می‌شود. از همه بدتر خوردن نوشیدنی‌های اسیدی، شکستن موادغذایی سخت با دندان، مصرف بیش از حد مواد غذایی شیرین، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان از جمله دلایلی است که باعث خراب شدن دندان‌های کودکان می‌شود.

    به همین دلیل مراجعه‌ی مداوم به کلینیک دندانپزشکی کودکان می تواند از هر نوع بیماری دندان، لثه و دهان جلوگیری کند. والدین می توانند با مراقبت به موقع از دندان های کودکان خود از هر گونه درمان تحت بیهوشی و یا آرام بخشی برای کودک خود جلوگیری کنند.

    word image 205086 2 - دندانپزشکی کودکان چیست؟ - دندانپزشکی کودکان

     خدمات بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان

    • معاینات کامل بهداشت دهان و دندان کودک
    • خدمات پیشگیرانه در حفظ سلامت دندان کودک
    • کمک به رفع عادات بد دهانی  کودکان
    • مراقبت های اورژانسی کودک
    • تشخیص بیماری های دهانی کودک
    • مدیریت بیماری‌ها و شرایط بد لثه از جمله زخم، فرنول کوتاه و بیماری پریودنتال کودکان
    • مراقبت از صدمات دهانی (شکستگی، جابجایی دهانی)کودکان
    • فلوراید تراپی کودک
    • ارائه ی روش های ترمیمی برای کودک
    • خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی کودک
    • انجام ارتودنسی های اولیه کودک
    • توصیه های رژیم غذایی برای کودکان
    • شستشوی تخصصی دهان و دندان کودکان
    • ارائه ی مشاوره در مورد مشکلات دهان و دندان به والدین

    ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی کودکان

    مهم‌ترین وظیفه یک مطب دندانپزشکی تامین سلامت دهان و دندان مراجعه‌کنندگان است. البته ناگفته نماند که در مطب دندانپزشکی کودکان بیشتر از بزرگسالان بر روی این قضیه تاکید می شود.

    به هر حال هر یک از بچه ها بازیگوشی متناسب با سن خود را دارند. از همه مهم تر این که حرف شنوی آن‌ها نسبت به بزرگسالان کمتر است و به همین دلیل باید توسط یک متخصص دهان و دندان تحت درمان و معاینه قرار بگیرند.

    کلینیک‌های دندانپزشکی نیز مانند سایر ارائه دهندگان خدمات پزشکی دیگر، باید مجوز داشته باشد. گواهینامه یا مجوز اثبات می‌کند که کلینیک دندانپزشکی برای کار با بیماران و انجام خدمات تخصصی، دارای مجوز و قابل اطمینان است.

    قبل از اینکه مجوز دریافت کنند، همه کلینیک‌ها باید تحت نظارت یک هیئت دندانپزشکی معتبر مورد آزمایش قرار بگیرند.

    تجربه

    کلینیک تخصصی دندانپزشکی خوب باید تجربه‌ی مناسبی در برخورد با تمام مشکلات دندانپزشکی و سایر خدمات مرتبط دهان و دندان داشته باشد. این امر با سنجیدن میزان تخصص و تجربه دندانپزشکان متخصص در کلینیک ایجاد می‌شود. در حقیقت هرچه مدت کار آن بیشتر باشد، یک کلینیک دندانپزشکی با تجربه‌تر محسوب می‌شود.

    فناوری به روز

    یک کلینیک خوب باید تمام خدمات خود را بر اساس تکنولوژی‌های جدید روز ارائه دهد. این روزها تکنولوژی‌ها انجام خدمات دندان پزشکی را آسان‌تر و مطلوب‌تر کرده اند.

    همچنین دندانپزشکان و سایر کارکنان در کلینیک دندانپزشکی باید آموزش استفاده از تجهیزات تکنولوژیکی را در خدمات خود داشته باشند. تجهیزات پزشکی باید به روز باشند تا تشخیص مشکلات دندان آسان و روان باشد.

    بهداشت

    در یک کلام باید بگوییم که یک کلینیک خوب باید بهداشت مناسبی داشته باشد. محیط کلینیک تخصصی دندان پزشکی باید تمیز و عاری از هر گونه موارد انتقال دهنده بیماری باشد تا در حین درمان از انتقال انواع بیماری ها، جلوگیری شود.

    دندانپزشکان باید روش تمیز کردن مناسب تجهیزات مورد استفاده را داشته باشند. در هنگام دست زدن به بیمار، دندانپزشک باید از بهداشت دندان آگاهی کافی داشته باشد. این کار برای جلوگیری از ایجاد مشکل باکتریایی برای بیمار است.

    همچنین محیط اطراف کلینیک باید تمیز و برای بیماران جذاب باشد. خانم دکتر فتوحی دندانپزشک کودکان یزد، تمامی این خدمات را بالاترین کیفیت و در یک محیط بهداشتی و مجهز در اختیار کودکان و مراجعه کنندگان خود قرار می دهد.

    کارکنان حرفه ای

    یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی خوب باید کارکنان خوبی داشته باشد. این امر به هماهنگی خدمات دندانپزشکی برای خدمات رسانی آسان کمک می کند. کارکنان باید رفتار اخلاقی داشته باشند که باعث شود بیماران احساس آرامش داشته باشند.

    شفقت و دلسوزی

    کودکان در زمان مراجعه به کلینیک دندانپزشکی می‌ترسند. بنابراین یک کلینیک خوب باید کارکنانی داشته باشد که دلسوز و متعهد به کار آنها باشند. نوع خدماتی که آنها به بیماران ارائه می دهند نباید باعث ترس و عصبی شدن آنها شود. همچنین باید خدمات مناسب را اراده دهند و در صورت لزوم سایر خدمات اضافی لازم مانند آموزش به بیماران را نیز در نظر بگیرند.

    مجهز بودن

    یک کلینیک خوب دندانپزشکی باید مجهز به تمام امکانات لازم برای ارائه خدمات تخصصی باشد. تجهیزاتی مثل رادیوگرافی، یونیت مناسب دندانپزشکی، صندلی مخصوص دندانپزشک، صندلی دستیار، لایت، تهویه مطبوع، ساکشن، ضدعفونی کننده ی حرارتی، لایت کیور، آمالگاماتور، پدال، اتوکلاو و … باشد.

    استفاده از مواد با کیفیت

    با توجه به جنس های بی کیفیت و تقلبی موجود در بازار، یک کلینیک تخصصی دندان پزشکی باید به منظور ارائه ی بهترین نوع خدمات از کیفیت موادی که برای بیماران استفاده می کند، اطمینان خاطر داشته باشد تا در بیماران عدم اطمینان ایجاد نشود و نیاز به مراجعات مکرر به مطب ها و کلینیک های دندان پزشکی دیگر صورت نگیرد.

    مطالعه بیشتر: تفاوت سدیشن و بیهوشی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.