×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

یکی از حساس ترین و مهم ترین بخش از شغل پرورش مرغ تهیه دان مرغ می باشد، امروزه برای تهیه غذای دان مرغ گوشتی تخمگذار یا خانگی مردم دغدغه های زیادی دارند، دان مرغ علاوه بر تامین نیاز غذایی مرغ باید کیفیت بالایی داشته باشد و نوع درجه یک آن باشد.

دان مرغ باید به صورت فرموله، صحیح و استاندارد تهیه شود، چرا که اگر سطح مواد معدنی موجود در دان مرغ یا دان اردک یا پروتئینها و ویتامینهای موجود در آن مناسب نباشد یا حد کمی باشد، مشکلات مختلفی در تغذیه مرغ به وجود خواهد آورد.

مرغها در دوره های مختلف زندگی نیازمند این هستند که با جیره های غذایی مختلف تغذیه شوند، البته تغذیه مرغهای گوشتی با مرغهای تخمگذار متفاوت می باشد، به همین خاطر انواع دان مرغ بر اساس هدف پرورش و سن آن تهیه و تولید می شود.

word image 205121 1 - خرید دان مرغ گوشتی ارگانیک قزوین - دان مرغ

استفاده از دان مرغ گوشتی نامناسب می تواند سطح پروتئین مرغها و جوجه یک روزه را پایین آورده و در رشد آنها تاثیرات منفی بسیار زیادی می گذارد، بنابراین خرید دان مرغ گوشتی برای پرورش مرغ گوشتی بسیار حائز اهمیت است.

همانطور که می دانیم در کشور ما صنعت پرورش طیور یکی از صنعتهای اصلی می باشد، پرورش مرغ گوشتی در کشور ما رونق بسیار خوبی دارد اما تغذیه این حیوان یکی از مهم ترین نکات پرورش آن می باشد به همین خاطر باید دان مناسب مرغ گوشتی به صورت عمده و با کیفیت در دسترس عموم قرار داشته باشد تا همه بتوانند دان مخصوص مرغ گوشتی را با قیمت مناسب و به راحتی خریداری کرده و از آن برای تغذیه مرغهای خود استفاده کنند.

دان مرغ ارگانیک

یکی از صنایع مهم در کشور صنعت دام و پرندگان می باشد که امروزه با توجه به شرایطی که در کشور ایجاد شده سرو صدا زیادی برپا کرده است.

نهاده های دامی باید با عرضه دان مرغ ارزان و ارگانیک درجه یک و دان اردک به مرغدان بتوانند دان مورد نیاز آنان را تامین نمایند تا بدین وسیله بتوانند مرغداران عزیز محصول خود با کیفیت بهتر و در اسرع وقت روانه بازار نمایند.

در کشورمان ایران مرغداری زیادی وجود دارد و جالب است بدانید که مرغداری انواع مختلفی از آن در این صنعت وجود دارد که به تشریح برخی از آنها خواهیم پرداخت.

عمده مرغداری کشور شامل این موارد می باشد یا مرغداری گوشتی داریم یا مرغداری تخم گذار داریم که باز خود این دو شامل زیر شاخه هایی است، پروسه تولید گوشت مرغ و یا تخم مرغ بسیار طولانی و زمان بر است.

word image 205121 2 - خرید دان مرغ گوشتی ارگانیک قزوین - دان مرغ

این جوجه ها از همان روز اول دان مرغ ارگانیک باید مصرف کنند و غذایی دیگر نمی توانند مصرف کنند.

این جوجه تقربیا تا ۹۰ روز باید دان مصرف کنند تا به مرغداری بعدی منتقل یابد که بستگی به نوعی که دارد ممکن است به مرغداری گوشتی یا تخم گذار منتقل پیدا کند.

پس از منتقل شدن در آن جا نیز باید مجددا دان مصرف نمایند، که این پروسه ممکن تا ۱۰ ماه دیگر به طول می انجامد یعنی یک مرغ ممکن تا ۱۰ ماه مشغول تخم دهی باشد.

بنابراین مصرف دان در پرندگان به خصوص در صنعت مرغداری بسیار زیاد است و اگر مرغداران نتوانند دان مورد نیاز خود را به قیمت مناسبی تامین نمایند.

دان مرغ قزوین

با تهیه ی یک دان مرغ استاندارد و با کیفیت مرغه ا به سلامتی و خوبی پرورش می یابند و بعد که ما از آنها استفاده کنیم نیز دچار بیماری یا مشکلی نمی شویم در این مطلب ما قصد داریم تا اطلاع مفیدی را درباره ی انواع دان مرغ و تغذیه ی آنها به شما ارائه دهیم پس می توانید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دان مرغها باید با فرمولاسیون خاصی تهیه شده باشند و بدون هیچ گونه آلودگی باشد و همچنین باید انواع ویتامینها، پروتئین و مواد معدنی را نیز در خود داشته باشند که برای مرغ ها مفید باشد اگر جیره غذایی مرغ ها ضعیف باشد آنها دارای ضعیف می‌ شوند و نمی ‌توانند سود آوری بسیاری را داشته باشند.

word image 205121 3 - خرید دان مرغ گوشتی ارگانیک قزوین - دان مرغ

با توجه به استفاده و میزان صادرات مرغ و اهمیت دان مرغ این ماده در اکثر شهرها از جمله دان مرغ قزوین و غیره نیز تولید می شود و اگر شما نیز از افرادی هستید که به این نوع دان مرغ ها احتیاج دارید.

در تولید دان مرغها معمولاً از انواع مواد پروتئینی، معدنی، مانند فسفر، کلسیم و غیره استفاده می ‌شود که بتواند نیاز روزانه بدن آنها را به خوبی جبران کند و همچنین از پایه های اصلی دان مرغ می باشد.

که در رژیم غذایی آنها وجود دارد و انرژی آنها را تامین می کند البته بذر ذرت به عنوان یک پروتئین خام خود برای رشد جوجه بسیار مناسب می باشد زیرا دارای مقادیر بسیار زیادی اسید آمینه است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.