پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قیمت دماسنج طبی جیوه ای دیجیتال
    06 شهریور 1401 - 7:19
    شناسه : 205136
    0

    نوع دماسنج می تواند بر قیمت محصول اثر بگذارد که همانند فشارسنج مچی در دو مدل دیجیتال و معمولی طراحی می شوند مسلما نمونه های دیجیتال به دلیل دقت بالا و اجزا بیشتر قیمت بالاتری نسبت به مدلهای ساده تر دارد شاید بدانید که بعضی از دماسنجها دارای قابلیتهای بیشتری بوده که همین موضوع ارزش ریالی آنها را بالا می برد که از جمله آنها خاصیت ضد ضربه و ضدآب، سامانه هشدار دمای بالا و بالا بودن ضریب دقت را می توان نام برد.

    پ
    پ

    در گذشته پزشکان برای پی بردن به دمای بدن بیمار از دماسنج گالیله استفاده می کردند که به مرور زمان دانشمندان مدلهای پیشرفته تر این محصول را ساخته و به بازار عرضه کردند که شامل: دماسنج جیوه ای، قرصی، مادون قرمز و دماسنج کریستال مایع هستند که البته هر یک از آنها برای سنجش دمای قسمتی از بدن کاربرد دارند و به طور دقیق دما را به ما نشان می دهند که دقیق ترین دماسنج در عصر حاضر مدلهای دیجیتال بوده که قیمت بیشتری نسبت به دیگر انواع دماسنج دارند.

    word image 205136 1 - قیمت دماسنج طبی جیوه ای دیجیتال - دماسنج طبی

    یکی از فاکتورهای اصلی تشخیص بیماری در کودکان و بزرگسالان سنجش دمای اعضای بدن آنها است و امروزه با دماسنجهای متنوعی این کار انجام می شود که بدون شک بهترینشان دماسنج با دقت بالا می باشد قیمت دماسنج طبی متاثر از عوامل متعددی است که یکی از آنها جنس و مواد اولیه به کار رفته در ساخت محصول است البته این متریال باید ضخامت استاندارد داشته باشد تا در روند سنجش دما اختلال ایجاد نشود و معمولا از پلاستیک مرغوب به همراه شیشه و تجهیزات پیشرفته کوچک استفاده می شود.

    نوع دماسنج می تواند بر قیمت محصول اثر بگذارد که همانند فشارسنج مچی در دو مدل دیجیتال و معمولی طراحی می شوند مسلما نمونه های دیجیتال به دلیل دقت بالا و اجزا بیشتر قیمت بالاتری نسبت به مدلهای ساده تر دارد شاید بدانید که بعضی از دماسنجها دارای قابلیتهای بیشتری بوده که همین موضوع ارزش ریالی آنها را بالا می برد که از جمله آنها خاصیت ضد ضربه و ضدآب، سامانه هشدار دمای بالا و بالا بودن ضریب دقت را می توان نام برد.

    دماسنج طبی دیجیتال

    دماسنجهای طبی به عنوان یکی از ابزار و تجهیزات مورد استفاده در حوزه سلامت، انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال می توان به دماسنج طبی جیوه ای الکلی دیجیتال اشاره کرد. هر کدام از این انواع در پارامترهای متعددی با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال محلی از بدن که دمای آن سنجیده می شود، زمان پاسخ دهی، دقت پاسخ، شرایط استفاده و غیره در آنها متفاوت است. و بسته به شرایط کاربری و موارد استفاده هر کدام از انواع می توانند به علت شاخص بودن در یک پارامتر گزینه مناسب تری باشند.

    word image 205136 2 - قیمت دماسنج طبی جیوه ای دیجیتال - دماسنج طبی

    اما گونه دیگری از دماسنج که سیستم و ظاهر متفاوتی از دو نوع قبلی دارد، دماسنج طبی دیجیتال است. این نوع دماسنج از یک بدنه پلاستیکی تهیه شده است و به علاوه یک قسمت نمایشگر دارد که نتیجه را روی آن به صورت عددی نشان می دهد و دیگر نیازی به انطباق دهی اعداد و نتیجه گیری در آن نیست.

    این نوع دماسنجها به علاوه موارد مصرف بسیار گسترده تر از جمله در نواحی زیر زبانی، زیر بغل، پیشانی و مقعد دارند. این دماسنجهای مختلف مانند فشارسنج دیجیتالی ظاهر متفاوتی نیز دارند. به عنوان مثال تب سنجهای پیشانی یک صفحه با مساحت نسبتا بزرگ دارند تا توانایی ارتباط بیشتری با پوست داشته باشند. اما دماسنجهای دهانی یک منطقه حساس کوچک در ابتدای یک قسمت میله مانند دارند.

    قیمت دماسنج جیوه ای طبی

    دماسنج جیوه ای کاربردهای متفاوتی دارد و هر کس به یک طریقی از آن بهره میگیرد به صورت کلی این دماسنج نیز مانند نمونه های دیگر برای نشان دادن دما ساخته و تولید می شوند و کشورهای مختلفی آن را تولید و به بازارهای بین المللی عرضه می کنند و ایران نیز یکی از این تولید کنندگان می باشد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از محصولات خود را روانه بازار می کند کار کردن این دماسنجهای جیوه ای توسط مایع جیوه می باشد و دلیل نام گذاری آن نیز به همین سبب می باشد این دماسنجهای پر کاربرد را برای نشان دادن تب بدن انسان نیز استفاده می کنند و می توان گفت که یکی از بهترین گزینه ها برای اینکه بتوانیم دمای بدن را بفهمیم دماسنج بدن می باشد که انواع مختلفی دارد و هر کدام ویژگی خاص خود را دارند نوع دیجیتالی آن کمی گران قیمت تر می باشد اما کارایی بیشتری دارد و می توان گفت که دقیق ت کار می کند اما اگر برای شما فرقی نمی کند می توانید از نوع ساده آن نیز بهره بگیرید.

    word image 205136 3 - قیمت دماسنج طبی جیوه ای دیجیتال - دماسنج طبی

    انواع مختلفی از دماسنج وجود دارد که هر کدام در واقع یک ویزگی خاص دارند دماسنج جیوه ای طبی از مهم ترین ابزارهای پزشکی نیز بشمار می رود و قیمت دماسنج جیوه ای طبی بسته به نوع آن متفاوت می شود در واقع کار این دماسنج به این گونه می باشد که مخزنی حبابی دارد که جیوه در آن قرار می گیرد و یک لوله شیشه ای نازک روی آن قرار دارد که بسیار ترد و شکننده است به سبب بالا رفتن دما و افزایش انبساط حجم جیوه زیاد می شود و مجبور به بالا رفتن از شیشه استوانه ای می شود روی شیشه معمولا درجاتی گذاشته شده و حک شده است که نشان می دهد چه میزان و چند درجه دمای هوا بالا رفته است حال با بالا رفتن قیمت دلار و ارز و نوساناتی که در بازار وجود دارد و همه کالاها را درگیر خود کرده است دماسنج جیوه ای نیز گران تر شده بسیاری از این دماسنجها وارداتی بوده اند و برای واردات آن یا شیشه و یا جیوه دچار مشکل می شدیم اما امروزه کمی بهتر شده است و کار برای تولید کنندگان آسان تر است به این دلیل که مواد اولیه این دستگاه در حال تولید در ایران می باشد و جای خرسندی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.