جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع سقف کاذب ساختمان
    06 شهریور 1401 - 10:56
    شناسه : 205170
    1

    سقف کاذب قبل از اجرا باید زیرسازی مناسب را داشته باشد.زیرا هر سقف مناسب مکان مشخصی بوده و باید متناسب با آن مکان زیرسازی شود.با توجه به اینکه ساختار هر ساختمان و سلیقه، بودجه هر شخص متفاوت است، سقف های کاذب متنوعی وجود دارد. 

    پ
    پ

    images 1661418845 - انواع سقف کاذب ساختمان - انواع سقف کاذب

    سقف کاذب چیست؟

    برای اینکه سقف های ساختمان هم ظاهر و هم مقاومت، بهتری داشته باشند از سقف کاذب برای مرحله پایانی کار استفاده میکنند. سقف کاذب دارای طراحی های منحصر و زیبایی است که به محیط جذابیت می بخشد. گاهی سقف های کاذب برای پوشاندن تاسیسات و تجهیزات مکانیکی ساختمان بکار می روند.

    سقف کاذب قبل از اجرا باید زیرسازی مناسب را داشته باشد.زیرا هر سقف مناسب مکان مشخصی بوده و باید متناسب با آن مکان زیرسازی شود.با توجه به اینکه ساختار هر ساختمان و سلیقه، بودجه هر شخص متفاوت است، سقف های کاذب متنوعی وجود دارد.

    چرا باید از سقف کاذب استفاده کنیم؟

    1.جهت زیباتر کردن سقف

    2.زمانی که لازم باشد ارتفاع سقف کوتاه تر شود..

    3. برای کم کردن مصرف انرژی

    4.برای ایجاد یک مسیر برای لوله ها،سیم ها و.. از روی سقف

    چند نوع سقف کاذب وجود دارد؟

    سقف کاذب رابیتس:

    این نوع سقف توسط رابیتس و میلگرد ایجاد میشود. ابتدا میلگردها را به سقف جوش می دهند، سپس زمان پیاده سازی طرح سقف کاذب می باشد. رابیتس ها را به گونه ای که با سقف تراز باشند روی آن قرار می دهند.

    وقتی کار تراز به شکل اصولی انجام شد، طرح را پیاده میکنند.جوشکاری مناسب کار اجرا میشود. بعد رابیتس را به کمک مفتول رابیتس بندی به میلگردها متصل میکنند. بعد از این مرحله نوبت گچکاری سقف می باشد. اگر بخواهید از رابیتس می توانید در دیوارهای ساختمان خود نیز استفاده کنید.

    سقف کاذب کناف:

    سقف کاذب کناف یک نوع سقف کاذب مرغوب است که معمولا در ابعاد مربعی و سایز 60*60 تولید میشود.در واقع این نوع سقف، نوعی سقف تایلی می باشد.

    سقف کناف در انواع زیر تولید و اجرا میشود :

    1.تایل گچی ساده
    2.تایل گچی روکش PVC
    3.تایل گچی روکش PVC و پشت آلومینیوم
    3.تایل گچی آکوستیک با طرح های مختلف

    سقف کاذب  تایل PVC:

    یکی دیگر از انواع سقف کاذب تایلی، نوع PVC  می باشد. خود این سقف نیز دارای تنوع در ساخت و اجرا است. این موارد عبارتند از :

    1.سفید مات و ساده
    2.سفید براق
    3.چاپی و هات استمپ
    4.روکشدار

    سقف کاذب لوور:

    برای فضاهای داخلی تجاری بیشتر این نوع سقف به کار می رود. در فرمت های تیغه ای یا پروفیلی ساخت میشود. وزن بسیار سبکی دارد. از آنجایی که سقف کاذب لوور از مقاطع آلومینیوم ساخته میشود می توان آن را در طول های متفاوتی تولید کرد.

    این نوع از سقف کاذب از نوع نواری می باشد، به همین دلیل موجب کاهش حجم سقف نمی شود. دارای تنوع زیادی در رنگبندی، نوع پوشش و.. می باشد.

    سقف کاذب دامپا:

    از این سقف که یک نوع سقف کاذب نواری می باشد در مکان هایی مثل نساجی ها، ساختمان های اداری، کارخانه ها، پمپ بنزین ها و.. استفاده میشود. به کار بردن این سقف امکان استفاده از فضاهای بالاتر محیط را فراهم میکند.

    امکان استفاده از دریچه های روشنایی توکار را به ما می دهد. معمولا از آلومینیوم تولید میشود رنگ کوره ای دارد. در طرح های ساده، سوراخدار، تولید میشود.

    سقف کاذب مشبک کناف:

    اگر سقف کناف ما مشبک باشد، دارای شبکه سازه ای سپری و تایل سقفی است. آن را با یکسری آویز قابل تنظیم به سقف متصل می کنند. تایل ها را داخل شبکه ست میکنند. فضای خالی در پشت سقف، امکان استفاده از عایق را به وجود می آورد. از آن بیشتر در ادارها و مکان های رسمی استفاده میکنند زیرا عایق صوتی بسیار مناسبی نیز می باشد.

    سقف کاذب یکپارچه کناف:

    سقف کاذب یکپارچه کناف یک ساختار مناسب و سبک دارد. از اینرو هم مشخصات فنی استاندارد و هم کاربرد صنعتی زیادی درد. این نوع سقف،  زیرسازی فولادی سبکی داشته و تعدادی،  صفحات روکش دار گچی  با یک یا چندلایه، بوسیله پیچ به آن متصل میشود. از آنجایی که درزهای این سقف با نوار و بتونه کاملا پوشیده میشود ما می توانیم از عایق های حرارتی و صوتی در کنار آن استفاده کنیم.

    سقف کاذب کششی:

    همانطور که از نام این سقف مشخص است، انعطاف پذیری زیادی دارد. بار زیادی را می تواند متحمل شود. ضدباکتری و گرد و غبار است. بنابراین از آن بیشتر برای مکان های بهداشتی  و ایزوله مانند اتاق عمل، آزمایشگاه و.. استفاده میشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.