×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

در انتخاب انگشتر حساسیت های فراوانی بین مردان و زنان وجود دارد که با توجه به هر کدام از آن ها انتخاب انگشتر سخت می شود اما امروز انتخاب آنلاین و خرید اینترنتی انگشتر تا حدی مسئله قیمت و تنوع را حل کرده است به طوری که شما به راحتی می توانید هر با بررسی و انتخاب هر کدام از محصولات را تهیه کرده و از آن ها استفاده کنید.

word image 205293 1 scaled - روش انتخاب بهترین انگشتر چیست؟ - انتخاب بهترین انگشتر

معیار های انتخاب انگشتر

رنگ: رنگ در مقیاس درجه بندی می شود، D به این معنی است که الماس کاملا بی رنگ است و Z به این معنی که الماس دارای رنگ زرد روشن یا قهوه ای است. در این طیف رنگی، الماس‌هایی که رنگ کمتری دارند کمیاب‌تر و بیشتر مورد توجه هستند.

شفافیت: شفافیت الماس به فقدان ویژگی های داخلی به نام و بی نظمی های سطحی به نام لکه ها اشاره دارد. وضوح در مقیاسی از بی عیب تا شامل درجه بندی می شود.

برش: کیفیت تراش الماس تعیین می کند که چگونه با نور تعامل داشته باشد. تناسب ، تقارن و جلا دادن الماس، روشنایی (یا درخشندگی)، (درخشش رنگ) آن را تعیین می کند.

وزن قیراط: وزن قیراط الماس اندازه ظاهری الماس را تعیین می کند. به طور کلی، هرچه وزن قیراط بیشتر باشد، الماس کمیاب‌تر و ارزشمندتر است.

وقتی معنی چهار معیار بالا را فهمیدید، گام بعدی این است که از خود بپرسید “کدام معیار برای من مهمتر است؟” اولویت‌بندی به شما کمک می‌کند تا به سرعت برخی از الماس‌ها را از جستجوی خود حذف کنید و بر روی الماسی که برای شما مناسب است .همچنین به شما کمک می کند تا با بودجه خود کار کنید.

اشکال الماس و سبک های برش را بشناسید

قبل از شروع انتخاب انگشتر، باید تفاوت بین شکل الماس و سبک تراش آن را درک کنید. شکل، طرح کلی یک الماس را هنگامی که رو به بالا مشاهده می شود، توصیف می کند. محبوب ترین شکل الماس گرد است. اما شکل‌های دیگری نیز وجود دارد که به شکل‌های فانتزی معروف هستند که عبارتند از: مارکی، گلابی، بیضی، مستطیل، مربع و قلب.

سبک برش به نحوه چیدمان وجود الماس اشاره دارد. برش درخشان به دلیل اینکه چگونه درخشندگی الماس را به حداکثر می‌رساند، محبوب است. این سبک برش را می توان در طیف وسیعی از اشکال، از گرد تا بیضی تا مربع (برش پرنسس) تا مارکی مشاهده کرد. محبوب ترین ترکیب شکل و برش تا حد زیادی، برش گرد است که دارای ۵۷ یا ۵۸ وجه است.

برش پله ای یکی دیگر از سبک های برش محبوب است. برش های استپ دارای خطوط بلند و براقی هستند که به آنها درخششی ظریف و پیچیده می دهد. یک برش پله ای محبوب، برش زمرد است – یک شکل مربع یا مستطیل با ردیف های متحدالمرکز وجوه موازی و گوشه های اریب. در مقابل، الماس برش درخشان نیز دارای شکل مربع یا مستطیل است اما به سبک درخشان تراشیده می شود.

به نور الماس ها دقت کنید

نور فلورسنت، نور نقطه ای – یک الماس در شرایط نوری مختلف بسیار متفاوت به نظر می رسد. بسیاری از جواهرسازان از نورپردازی سفید استفاده می کنند که درخشندگی و آتش الماس را نمایان می کند و باعث می شود بیشتر الماس ها خیره کننده به نظر برسند. با این حال، اکثر موقعیت‌های روزمره از چنین نورپردازی چشمگیری تشکیل نمی‌شوند. مطمئن شوید که عملکرد الماس شما در شرایط نور متوسط، مانند فضای باز در نور یا سایه یا زیر نور پراکنده و فلورسنت محل کار اداری یا نور گرم و پراکنده رایج در اکثر خانه ها، چگونه عمل می کند.

word image 205293 2 scaled - روش انتخاب بهترین انگشتر چیست؟ - انتخاب بهترین انگشتر

انتخاب فلز انگشتر

از فلزات محبوب جواهرات می توان به طلای زرد، رزگلد، طلای سفید و پلاتین اشاره کرد. طلا و پلاتین ویژگی های متفاوتی دارند. رنگ آنها همچنین می تواند ظاهر یک قطعه جواهر را تغییر دهد و رنگ سنگ های قیمتی انگشتر را به گونه ای متفاوت نشان دهد.

انواع فلز

طلای زرد یک کلاسیک است. هزاران سال است که از آن در جواهرات استفاده می شود. به دلیل رنگ، کمیاب و درخشندگی (ظاهر سطح یک ماده در نور بازتابی) مسحور می شود. طلای خالص نرم است، بنابراین معمولاً با فلزات دیگر آلیاژ می شود. عیار اصطلاحی است که برای بیان ظرافت طلا استفاده می شود که بر اساس ۲۴ قسمت است. طلایی که ۷۵ درصد خالص است – طلای ۱۸ عیار – ۱۸ قسمت طلا و شش قسمت از فلزات دیگر برای ایجاد یک آلیاژ است فلزات با مقدار طلای بالاتر رنگ غنی‌تر، سنگین‌تر، نرم‌تر (کمی بیشتر مستعد فرورفتگی و خراش) و گران‌تر خواهند بود.

.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.