پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نگاهی به عوامل موثر بر قیمت گوشی
    07 شهریور 1401 - 16:54
    شناسه : 205320
    0

    قیمت جدید گوشی همواره دغدغه افرادی است که قصد دارند متناسب با بودجه‌ی خود خرید کنند. به همین خاطر برای اطلاع دقیق از قیمت گوشی به نرخ روز لازم است که به وب‌سایت‌های معتبر در زمینه‌ی خرید و فروش گوشی‌های موبایل نیز مراجعه نمایید تا از قیمت گوشی روز مطلع شوید.

    پ
    پ

    موبایل گوشی همراه - نگاهی به عوامل موثر بر قیمت گوشی - عوامل موثر بر قیمت گوشی

    نوسانات دلار کاری کرده ات که دیگر تغییر قیمت روزانه مساله‌ای دور از انتظار نیست. قیمت به روز گوشی با توجه به نوسانات دلار و میزان عرضه و تقاضا همواره دست‌خوش تغییرات می‌شود.

    قیمت جدید گوشی همواره دغدغه افرادی است که قصد دارند متناسب با بودجه‌ی خود خرید کنند. به همین خاطر برای اطلاع دقیق از قیمت گوشی به نرخ روز لازم است که به وب‌سایت‌های معتبر در زمینه‌ی خرید و فروش گوشی‌های موبایل نیز مراجعه نمایید تا از قیمت گوشی روز مطلع شوید.

    عوامل موثر بر قیمت گوشی

    قیمت گوشی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. در ادامه به بررسی 3 عامل مهم بر تاثیر قیمت گوشی خواهیم پرداخت.

    تاثیر قیمت دلار

    اسمارت فون کالایی 100% وارادتی به شمار می‌رود. به همین دلیل نوسانات ارز به شدت بر روی قیمت گوشی تاثیر مستقیم دارد. شما می‌توانید برای خرید لپ تاپ دانشجویی ارزان نیز با ما همراه شوید.

    موجودی کالا در بازار

    موجودی کالا در بازار و تناسب بین عرضه و تقاضا نیز از عواملی است که می‌تواند بر روی قیمت لحظه‌ای گوشی موبایل اثر بگذار. گاهی ممکن است با وضع قوانین جدید در خصوص روند ثبت سفارش و واردات گوشی، حجم واردات کاهش یابد و موجودی کالا در بازار موبایل کم شود؛ در این صورت حتی با کاهش نرخ ارز ممکن است قیمت گوشی به صورت صعودی افزایش یابد تا زمانی که کالا به مقدار نیاز بازار ایران تامین شود. برای مثال در سال 1397 قوانین مختلفی در خصوص رجیستری گوشی موبایل وضع شد، که منجربه کمبود کالا و عدم تطابق عرضه و تقاضا در بازار موبایل ایران و تغییرات در قیمت به روز گوشی شد.

    ورود گوشی به بازار ایران

    اولین تلفن همراه در سال 1372 پس از گذشت 20 سال وارد ایران شد. موبایل‌های نوکیا اولین مدل‌های گوشی همراه بودند که وارد ایران شد.

    گوشی هوشمند

    گوشی هوشمند و یا اسمارت فون‌ها دارای قابلیت‌های پیشرفته و قدرت محاسباتی بسیاری در مقایسه با گوشی‌های پیشین ارائه می‌دهند که قابلیت‌های کاربردی همانند کامپیوتر اما با قدرتی کمتر و قابل حمل دارند.

    یکی از مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های هوشمند امکان نصب اپلیکیشن‌های پیشرفته گرافیکی و پردازشی است اما در موبایل‌های نسل قبلی نرم‌افزارها از پیش توسط سازندگان نصب شده و قابلیت ارتقا داشتند. اولین گوشی هوشمند گوشی سیمون شرکت IBM بود که در سال 1993 با قیمت 900 دلار تولید و به بازار عرضه شد.

    گوشی اپل

    یک کمپانی فناوری بزرگ و چند ملیتی واقع در کالیفرنیای آمریکا می‌باشد. در سال 1998 کمپانی اپل پیشرو در تغییر نقش تلفن همراه بود؛ در اوایل سال 2007 اولین گوشی آیفون با بهره‌گیری از سیستم عامل IOS توسط استیو جابز معرفی شد.

    چند گوشی پر فروش از برند اپل شامل:

    Iphone SE 2020

    Iphone 12

    Iphone 12 mini

    Iphone 11

    Iphone 11 pro Max

    Iphone 12 pro Max

    گوشی سامسونگ

    شرکت سامسونگ به طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند همراه با مدل‌های متفاوت معروف است.

    اولین گوشی موبایل سامسونگ در سال 1988 تولید شد و نخستین گوشی هوشمند این شرکت در سال 2003 تولید و روانه بازار شد. سال 2011 را می‌توان نقطه عطفی برای کمپانی سامسونگ و برند گلکسی نیز دانست.

    چند گوشی پر فروش از برند سامسونگ شامل:

    گلکسی A51

    گلکسی A21 S

    S21Ultra

    گلکسی S21

    گلکسی A32

    گوشی شیائومی

    برند شیائومی یک شرکت معروف چینی شناخته شده است. در حال حاضر شرکت شیائومی به یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار تبدیل شده است که رکوردهای بسیاری را از آن خود کرده است. همچنین سهم عظیمی از فروش بازار را کسب کرده است. خرید گوشی شیائومی ارزان نیز یکی دیگر از محصولاتی است که در فروشگاه تلکام می‌توانید از آنها دیدن و خریداری نمایید.

    اولین موبایل عرضه شده توسط شرکت شیائومی در سال 2011 سهم بزرگی از بازار چین را از آن خود کرد. در سال 2015 این شرکت توانست رکورد جالبی ثبت کند و در گینس به ثبت رساند، در طول یک فستیوال در مدت 24 ساعت تعداد 2112010 موبایل به فروش برساند.

    چند گوشی پر فروش از برند شیائومی شامل:

    Redmi note 8 pro

    Redmi note8

    Mi 9T

    Mi note 10

    گوشی هواوی

    اولین موبایل توسط این شرکت در سال 2004 عرضه شد و به ساخت گوشی های هوشمند پر قدرت، زیبا و اقتصادی است اما در واقع این برند چینی بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی به شمار میرود و تولید گوشی دومین فعالیت این شرکت به حسب می‌آید.

    چند گوشی پر فروش از برند هوآوی شامل:

    P30 Lite

    Y6S

    Nova 7i

    Y9S

    تخفیفات ویژه برای خرید گوشی و لوازم جانبی از تلکام

    معمولا همه روزه تعدادی از گوشی‌ها و همچنین لوازم جانبی و سایر کالاهای دیجیتالی با قیمت‌ پایین‌تر و با عنوان تلکات عرضه می‌شوند. تلکات پیشنهادات ویژه تلکام است که معمولا از طریق اینستاگرام به کاربران اطلاع رسانی می‌شود.

    همچنین اگر علاقه‌مند به خبردار شدن از تلکات‌های تلکام هستید، پیشنهاد می‌کنیم تلکام را حتما در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنی. برای خرید تبلت دانش آموزی نیز می‌توانید با ما همرا شوید
    ما در فروشگاه اینترنتی تلکام در تلاش هستیم با ارائه محتواهای مناسب، کاربران را در انتخاب بهترین گوشی با توجه به نیازها و بودجه‌ی مورد نظرشان راهنمایی کنیم. همچنین گوشی‌های جدید را مورد بررسی قرار خواهیم داد و محتویات جعبه گوشی‌های موبایل پرطرفدار را بررسی می‌کنیم.  لیست قیمت گوشی به صورت روزانه در وب‌سایت تلکام به‌روز رسانی می‌شود و از این جهت می‌توانید به‌راحتی از آخرین قیمت گوشی و جدیدترین قیمت آن در بازار اطلاع کسب نمایید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.