×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اگر مطابق معمول لباس های خود را داخل ماشین لباسشویی قرار دادید و مواد شوینده را در جای مخصوص آن ریختید و دستگاه را روشن کردید اما متوجه شدید که ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند و آب داخل درام دستگاه نمی شود باید مشکل را بدون تاخیر حل کنید تا از ایجاد آسیب و خرابی های بیشتر در دستگاه پیشگیری کنید.
در ادامه به بررسی دلایل عدم آب گیری ماشین لباسشویی و روش های موثر برای رفع این مشکل پرداخته ایم.

دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی چیست؟

ماشین های لباسشویی اتوماتیک مدرن بسیار خواستار کیفیت آب هستند و به همین دلیل مستعد خرابی های مکرر می باشند . اگر ماشین لباسشویی خود را روشن کرده و برنامه شستشوی مورد نظر را انتخاب کرده اید اما دستگاه عملیات آبگیری را آغاز نکرد و علاوه بر آن سر و صدای عجیب غریب یا وزوز مانندی از دستگاه به گوش رسید بدون تعلل با یک تعمیرکار ماهر و متخصص تماس بگیرید.
در غیر این صورت قبل از اینکه به خرابی ماشین لباسشویی مشکوک شوید، ابتدا باید ابتدایی ترین دلایلی که ممکن است مانع از آب گیری ماشین لباسشویی شود را بررسی کنید.

images 1661775038 - 5 دلیل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی - آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

۱.  منبع آب در سیستم تامین آب را بررسی کنید.

ماشین لباسشویی معمولاً دارای دریچه مخصوصی است که دسترسی به آب را به داخل دستگاه امکان پذیر می کند . با باز و بسته شدن این دریچه، آب به دستگاه وارد شده یا آبگیری متوقف می شود . گاهی اوقات ممکن است به اشتباه یا از روی سهل انگاری این دریچه بسته شده باشد در نتیجه مانع از آبگیری ماشین لباسشویی می شود و  با باز کردن این دریچه ، مشکل برطرف می شود.

۲. بررسی سالم بودن شلنگ های ورودی

گاهی اوقات ممکن است شیلنگ های آب پاره شده یا مسدود شده باشند. همچنین خم شدن شیلنگ ها در اثر نصب نامناسب نیز مانع از آبگیری ماشین لباسشویی می شود . برای بررسی شیلنگ های آب باید داخل درام دستگاه را خالی نموده و دوشاخه برق ماشین لباسشویی را از پریز خارج کنید تا بتوانید شیلنگ های ورودی و دریچه های دستگاه را بررسی کنید.

۳. مشکلات در عملکرد ماژول کنترل

خرابی ماژول کنترل که به عنوان مغز لباسشویی شناخته می شود مانع از آبگیری این دستگاه می گردد . ماشین های لباسشویی از قطعات الکترونیکی زیادی تشکیل شده اند که به مرور زمان ممکن است این قطعات با خرابی یا آسیب هایی مواجه شوند. تشخیص از کار افتادن برخی از عناصر کنترل الکتریکی یک کار کاملاً تخصصی بوده و نیاز به مهارت و تجربه دارد.

۴ . خراب شدن سوئیچ فشار ماشین لباسشویی

سوئیچ فشار ماشین لباسشویی، سطح آب درام یا مخزن را تشخیص می دهد و در صورت خرابی سیگنال های نادرستی به برد کنترل می فرستد مانند این که درام پر از آب است. در نتیجه هیچ ولتاژی به شیر ها اعمال نمی شود و آب جریان نمی یابد . بنابراین می توان گفت سنسور یا سوئیچ فشار ، مسئول پر کردن درام دستگاه با آب است و هنگامی که این سنسور خراب است ارزیابی سطح آب غیرممکن بوده و آب وارد مخزن نمی شود.
این مشکل فقط توسط یک تعمیرکار ماهر و با تجربه قابل رفع خواهد بود.

۵. خراب شدن سوئیچ قفل درب دستگاه

این وضعیت نسبتا پیش پا افتاده به نظر می رسد، اما گاهی اوقات اتفاق می افتد و بنظر می رسد که درب دستگاه کاملاً بسته شده است اما در صورتی که اینطور نیست و به دلیل خراب شدن سوئیچ و قفل درب ماشین لباسشویی به طور کامل بسته نمی شود. زیرا قفل آن کار نمی کند و هنگامی که درب دستگاه باز باشد ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند.

دلیل آبگیری کند ماشین لباسشویی چیست؟

گاهی اوقات با این که به نظر می ‌رسد ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند اما آب وارد درام می شود و سرعت آن بسیار کند است. ممکن است دو دلیل ایجاد شود که شامل موارد زیر می باشند:

فشار ضعیف آب

در صورتی که فشار آب پایدار نبوده و بسیار ضعیف باشد می تواند باعث شود تا آب تحت فشار ناکافی تامین شود. بنابراین دستگاه نمی تواند در همان حالت کار کند و ممکن است فکر کنید ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند اما آب  با سرعت بسیار کمی وارد دستگاه می شود .  در این گونه مواقع باید وضعیت شیر ورودی برای تامین آب درام را بررسی کنید.

مسدود شدن فیلتر شیر ورودی

در صورتی که فیلتر شیر ورودی با گرفتگی و انسداد روبرو باشد ماشین لباسشویی توان آبگیری را نداشته یا این کار را خیلی کند انجام می دهد. این فیلتر شبیه یک توری متراکم است که هدف آن به دام انداختن هرگونه آلاینده ای است که وارد آب می شود. استفاده مکرر و شدید از ماشین لباسشویی ممکن است باعث شود این فیلتر مسدود شده و توان قبلی خود را از دست بدهد.

سامان سرویس تعمیرگاه تخصصی ماشین لباسشویی در مشهد

چنانچه پس از بررسی اولیه ، قادر به رفع مشکل نبودید ، در هر منطقه از شهر مشهد که ساکن باشید کافی است با سامان سرویس تماس بگیرید .
نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی در مشهد ، نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش در مشهد و نمایندگی تعمیرات لباسشویی سامسونگ در مشهد و تعمیر سایر برندهای ایرانی و خارجی ، در کمترین زمان در منزل انجام می شود .

تلفن : ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸
www.samanserviceco.com

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.